Nieuwe Laptop veel slechter bereik wifi dan oude laptop Help

Started by bask04, October 3, 2015, 17:46:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bask04

Heb een nieuwe BTO laptop gekocht.
I7
SSD schijf
8 GB
en de duurdere netwerk kaart genomen, de intel dual band wireless-ac 7260
nou weet ik dat het signaal niet zo heel sterk is hier binnen.
Maar met mijn oude Gateway NE71B06U ging het aardig.
Nu met deze (zoals mij vertelde veel betere en snellere laptop)
moet het dus beter zijn maar het is een drama.
In windows zegt hij dat voor de 7260 de laatste driver is geinstalleerd.
Al ik speedtest doe is de nieuwe laptop strak naast de router een fractie sneller
maar als ik iets verder de woonkamer in loop dan heeft hij nix meer.
waar de oude laptop het gewoon doet.

Wie heeft raad

Mvg

Bas

donron

Check even in de settings van de wifi kaart of er geen energysaving dingen aanstaan

jossie

Kun je kiezen tussen 2,4 of 5 GHz bij het verbinden? Het bereik van 5 is meestal slechter.
Omni !

bask04

Ik heb dat uitgezet.
Bedankt, het lijkt idd iets beter maar nog steeds niet zo best.
Ik denk dat ik zelf een router ga aanschaffen ipv de router
van de buurjongen te gebruiken.
Wat is een goede router en kan ik dan iets met 5g nemen?

Mvg

Bas

jossie

Probeer de router zo dicht mogelijk bij de ruimte te brengen waar je veel wil werken met de laptop. 5GHz heeft zeker voordelen omdat in die band nog nauwelijks gebruikers aanwezig zijn en er veel meer kanalen beschikbaar zijn.

Wat een goede is laat ik anderen over, niet zo'n beeld bij. Maar kijk anders ook even op tweakers.
Omni !

dennism

Quote from: bask04 on October  3, 2015, 20:59:39
Ik heb dat uitgezet.
Bedankt, het lijkt idd iets beter maar nog steeds niet zo best.
Ik denk dat ik zelf een router ga aanschaffen ipv de router
van de buurjongen te gebruiken.
Wat is een goede router en kan ik dan iets met 5g nemen?

Mvg

Bas

Ga je dan ook zelf een internet abo afsluiten, of hoe moet ik de huidige constructie voor me zien? Een router achter router constructie gaat namelijk enkel voor meer problemen zorgen waarschijnlijk.

Als je zelf een router gaat kopen, zorg dan voor een AC router, zodat deze dezelfde performance heeft als je netwerk kaart, ht in huis bereik van 5Ghz is vaak wel wat minder, dus zorg er inderdaad wel voor dat de router zo dicht mogelijk bij de plek staat waar je de laptop het meest zal gebruiken.

bask04

is het mogelijk om gewoon een kabel te trekken vanaf zijn internet en dan zelf een router neer te zetten?

eduard

makkelijkst is waarschijnlijk een wifi repeater te plaatsen

dennism

Quote from: eduard on October  4, 2015, 16:02:48
makkelijkst is waarschijnlijk een wifi repeater te plaatsen

Wifi repeaters zijn eigenlijk nooit een oplossing, alleen al om het feit dat je de helft van je snelheid verliest. Als je naar zo'n oplossing wil (die beter is dan een 2de router plaatsen) plaats dan altijd een Access point (of een router omgebouwd tot accesspoint).

eduard


broodro0ster


Quote from: bask04 on October  4, 2015, 15:09:02
is het mogelijk om gewoon een kabel te trekken vanaf zijn internet en dan zelf een router neer te zetten?

Dat zou idd de beste oplossing zijn.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Rainesh

Kijk naar de settings van je kaart. WMM activeren, ook ff kijken of je kanaal niet vol zit. Wat is je verbindingssnelheid? Soms staat N standaard niet aan.