NetGear NAS RN102

Started by DofN, October 11, 2015, 19:51:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Mijn netgear NAS heeft het opgegeven. De factory reset werkt ook niet. Is het mogelijk om een van de schijven (als die het nog wel doen) op de een of andere manier te koppelen aan een computer om bestanden over te schrijven?

En zoja, hoe moet dat? Ik heb zo'n externe HD behuizing maar die is niet compatibel met de Netgear HD.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dennism

Ligt aan de setup van de disks, stonden ze in Raid 0 dan zal het lastig worden. Stonden ze in een Raid 1 of geen raid dan zou je met een tooltje als https://www.paragon-software.com/home/extfs-windows/ de schijven kunnen benaderen on Windows. Ook zou je ze moeten kunnen mounten op een machine met Linux. Voor beide is wel enige kennis vereist daar dit geen standaard handelingen zijn mocht je jezelf daar niet mee vertrouwen, laat er dan iemand met ervaring naar kijken als de data echt belangrijk is.

Een andere optie is mogelijk om ze op dezelfde positie in een zelfde NAS terug te zetten, dan zou je vrij makkelijk ook weer bij je data moeten kunnen.

DofN

Dank je wel voor de informatie. Ik zal eens kijken hoe ik het oplos. Ik wil de data toch wel erg graag terug.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Het was een foute firmware installatie. Na een herinstallatie met een usb disk loopt ie weer als een zonnetje.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dennism

Quote from: doorofnight on October 24, 2015, 19:03:35
Het was een foute firmware installatie. Na een herinstallatie met een usb disk loopt ie weer als een zonnetje.

Nice!