Crown K2

Started by Mao, December 2, 2014, 15:06:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martin778

Normaal gesproken moet standby geen probleem zijn op fullrange speakers / sub. Hij geeft dan iig geen plof oid.

Erik van Voorst (in memoriam)

#26
.....dacht ik ook maar las op USA Fora anders....maar goed er is maar een manier dat is zelf luisteren... :music:

Die 200 Watt Idle zit ik niet zo mee...het is maar 1 film.....maar de modificatie moet wel zin hebben.

De looks modificeren komt nu wel minder in mij op......

BTW
Mijn Rear Sub een door mij gemodificeerde  >:D Magnat Omega 300 hoor je wel in rust schakelen trouwens.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

audiomanagement

Erik,
Ik gebruik ook een K2 voor mijn subs en naar mijn ervaring is er zeker sprake van een vertraging bij het steeds weer inschakelen en er is regelmatig een storende plop te horen. Ik vind het uitschakelen van de sleep mode een interessante optie. Laat even weten als je dit succesvol hebt kunnen doen.
Verder geweldig apparaat!

jossie

Voordat je in dat ding gaat modificeren beter eerst de condensatoren ontladen, die blijven lang op (hoog)spanning. Daar is een speciale truc voor die in de service manual beschreven staat.
Omni !

martin778

Er is geen direct contact met de voedingselco's in de K2 maar ontladen kan geen kwaad.

jossie

200V DC in de condensator bank? Beter even ontladen toch? De unit heeft daarvoor een speciaal circuit omdat Crown dat nodig vindt voordat je een stekkertje lostrekt.

De voedingsrails zijn ook aanwezig op het main board dus ver weg zijn ze niet.

Het voedingsdeel rechts achterin heeft wel 's wat condensatoren die aan vervanging toe zijn. Nameten kan geen kwaad.
Omni !

martin778

#31
Vcc is 103V en de voedingselcos's zijn iets van 100-120V en niet al te groot qua capaciteit, even uit mjn hoofd - 2-8200uF per kanaal.
Ik zou er niet aan beginnen zolang hij goed werkt. De k2 heeft een paar 'gemene' truucjes zoals op sommige plekken schroefjes van verschillende lengte - als je ze door elkaar haalt, krijg je kortsluitingen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Bedankt Martin dat is belangrijke info....ik heb ook nog wat op AVS gepost.

If it works do not fix it  :pompom:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#33
Gebridged...jumper...en spelen......zelfs bij de interne Oppo ruistonen waren de verschillen al waarneembaar...gewoon GEGROM  O0

Even Iron Man erin en de scene opgezocht waar hij voor het eerst zijn suit uitprobeert....tja...wat zal ik zeggen....uhhhhhmmmmm......ik heb nu mijn eigen Disneyland Pretpark....Crown K2 is een nobrainer voor een HT.  O0

BTW
Ik kwam al van een serieuze powerbak de Carlsbro 1000 Watt...dat maakt het verschil wel erg opmerkelijk....

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

knubbe

Het staat niet gespecificeerd, maar zou de K2 gebrugd een nominale load van 3Ohm aankunnen?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Contour

Dat is 1.5 ohm per kanaal, zou ik niet doen.