Google Chromecast Audio

Started by zegel, October 1, 2015, 13:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Als mijn CA een tijd niet in gebruik is dan krijg ik hem niet uit de slaapstand, apparaat is dan ook niet zichtbaar in de Google app of bij mijn apparaten in Spotify. Als ik de stroom er even afhaal is hij snel weer zichtbaar, iemand een oplossing?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

modde239

Quote from: TopGun2010 on May  2, 2017, 21:00:52
Als mijn CA een tijd niet in gebruik is dan krijg ik hem niet uit de slaapstand, apparaat is dan ook niet zichtbaar in de Google app of bij mijn apparaten in Spotify. Als ik de stroom er even afhaal is hij snel weer zichtbaar, iemand een oplossing?

Dit probleem herken ik niet.....vreemd.....

TopGun2010

Nieuwe installatie gedaan, nu gaat het goed. Wel de ethernet adapter besteld, ik vind een vaste lan verbinding beter dan wifi.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

HJ

Ik stream flac vanaf mijn nas en netflix en qobuz. Dat gaat draadloos altijd prima.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Brammus

#304
Quote from: TopGun2010 on May  2, 2017, 21:00:52
Als mijn CA een tijd niet in gebruik is dan krijg ik hem niet uit de slaapstand, apparaat is dan ook niet zichtbaar in de Google app of bij mijn apparaten in Spotify. Als ik de stroom er even afhaal is hij snel weer zichtbaar, iemand een oplossing?
Dit probleem herken ik wel, maar ik weet helaas geen oplossing. Bij mijn ouders gebeurt het zo nu en dan. Zij hebben KPN met een standaard router. Deze staat in de huiskamer, 2 meter van de chromecast vandaan, dus het bereik moet goed zijn.

Bij mij thuis met Ziggo en een aftermarket router (in de meterkast) gebeurt het eigenlijk nooit.

Ik heb mezelf wijsgemaakt dat het aan de experia box van KPN ligt maar misschien dat iemand met meer kennis hier meer over kan vertellen.
Grappig... Tijdens het schrijven van dit bericht belt mijn moeder; "Spotify/chromecast doet het weer niet, hoe moeten we dit ook alweer oplossen." [emoji2]

Het opnieuw installeren van de CCA werkt want dit heb ik weleens gedaan. En het resetten van de router werkt blijkbaar ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

TopGun2010

Dank Brammus, omdat ik geen zin heb om dit allemaal uit te zoeken en ik een sterke voorkeur voor bedraad heb, heb ik de chromecast ethernet adapter besteld voor 19 euro bij Google. Ik laat volgende week mijn ervaring weten. Verder zeer positief over de c-audio, spotify op de iPad en lekker luisteren via mijn set, werkt top!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Brammus

Quote from: TopGun2010 on May  3, 2017, 20:39:43
Dank Brammus, omdat ik geen zin heb om dit allemaal uit te zoeken en ik een sterke voorkeur voor bedraad heb, heb ik de chromecast ethernet adapter besteld voor 19 euro bij Google. Ik laat volgende week mijn ervaring weten. Verder zeer positief over de c-audio, spotify op de iPad en lekker luisteren via mijn set, werkt top!
Geen probleem TopGun. Zo heb ik het voor mijn vader ook aangesloten en dat werkt zeker goed. Zeker icm met Spotify gaat er een wereld voor hem open nu. Helaas dat de router zo nu en dan even een reset nodig heeft.
Ik lees hier en daar op het web wel over wat compatibiliteitsproblemen tussen de chromecast en de experiabox. Het is mij niet duidelijk of jij ook van de experiabox gebruik maakt.
En mocht het bedraad aansluiten werken, laat het ons dan even weten aub.

Bvd

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

TopGun2010

Nu een paar dagen de ethernet adapter in gebruik, super! Zeer stabiel, geen uitval meer. Ook kwaliteit met Spotify via optisch is zeer goed, blij mee! Bediening via iPad Spotify app is geweldig! Top aankoop voor totaal 83 euro! (Chromecast Audio 39 euro, ethernet adapter 19 euro, Audioquest mini toslink kabel 25 euro)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Ook Tidal werkt super op de CA.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

SHFT

#309
Ik heb sinds kort het volgende probleem, ik stream via m'n telefoon spotify naar de CA, deze is analoog verbonden op mijn amp, alles klinkt goed maar tussen elke track zit er een vreselijke luide pop, chromecast krijgt stroom via het bijgeleverde blokje.

Iemand dit ook al gehad?
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

KayaRahnee

Ik zoek een low budget oplossing voor muziek te kunnen spelen in mijn slaapkamer.
Doel is muziekbestanden van de NAS te kunnen spelen evenals internetradio.
Ik dacht dit te kunnen doen via de Squeezebox Touch die ik reeds in bezit heb maar dat word vermoedelijk wat te omslachtig.
Andere oplossing bestaat misschien in aankoop actieve speakers in combinatie met een Chromecast Audio.
Is dit een mogelijkheid en kan ik alles dan bedienen via mijn tablet?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

HJ

Ja hoor, cca werkt prima. Iig icm met mijn droid foon. Ik heb een synology en icm DSaudio werkt dat prima, ook tune in radio en spotify werken super.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


H B

#312
Quote from: KayaRahnee on February 10, 2018, 00:07:22
Ik zoek een low budget oplossing voor muziek te kunnen spelen in mijn slaapkamer.
Doel is muziekbestanden van de NAS te kunnen spelen evenals internetradio.
Ik dacht dit te kunnen doen via de Squeezebox Touch die ik reeds in bezit heb maar dat word vermoedelijk wat te omslachtig.
Andere oplossing bestaat misschien in aankoop actieve speakers in combinatie met een Chromecast Audio.
Is dit een mogelijkheid en kan ik alles dan bedienen via mijn tablet?

Als  ik het goed begrepen heb uit jouw andere topic heb je al een squeezebox touch dan heb je ergens lms draaien op een pc of nas, er is voor lms een plugin om de chromecast te laten werken als een squeezebox.
De jouw voorgestelde combi van actieve speakers met een chromecast audio gaat dan ook perfect werken, nadeel hiervan is wel dat je een app werkend moet hebben op je android of ios apparaat om lms te kunnen bedienen maar als je voor een chromecast gaat moet dat toch al.
Meer info over CastBridge vind je hier.

KayaRahnee

#313
Quote from: H B on February 10, 2018, 06:52:16
Als  ik het goed begrepen heb uit jouw andere topic heb je al een squeezebox touch dan heb je ergens lms draaien op een pc of nas, er is voor lms een plugin om de chromecast te laten werken als een squeezebox.
De jouw voorgestelde combi van actieve speakers met een chromecast audio gaat dan ook perfect werken, nadeel hiervan is wel dat je een app werkend moet hebben op je android of ios apparaat om lms te kunnen bedienen maar als je voor een chromecast gaat moet dat toch al.
Meer info over CastBridge vind je hier.
Quote

Klopt, LMS draaid hier ergens op, destijds erg veel gesukkeld om dat allemaal ingesteld te krijgen ... ik snap daar nu nog niks van.
Zo begrijp ik van de uitleg waar de link naar verwijst in jouw post ook geen jota.  ::)
Maar zowel de Squeezebox Touch als de NAS doen wat ze moeten doen.
Instellen van al dat digi gedoe is dus duidelijk niet aan mij besteed.


Een vriend van me heeft een CCA, ik kan deze dus als testexemplaar gebruiken.
Eerst maar eens op zoek naar een stel actieve speakers, liefst modelletje zonder baspoort achter.


Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H B

#314
Jammer dat dat langs die weg voor jou waarschijnlijk niet gaat lukken er moet op de achtergrond wel wat gerommeld worden om het te laten werken, en als je wel voor een cca gaat is dat sowieso wel iets wat gaat werken ook al maak je er geen squeezebox van.
Maar mocht je hulp nodig hebben dan kunnen we toch altijd een poging wagen het is bij mij in ieder geval te perfecte aanvulling op de gewone squeezeboxxen, succes met je zoektocht.

Witalik

Ik heb zaterdag een feestje, we hebben ook een tent in de tuin. Kan ik met 2 apparaatjes hetzelfde van een mobiel of ipad streamen ? Bijvoorbeeld 1 op mijn receiver met de HDMI versie en de andere op de BT van de JBL Extreme.

Omdat de BT van de JBL niet zo heel sterk of storings vrij blijkt te zijn, zeker niet met een apparaat dat door het huis heen bonjourd.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

HJ

Quote from: Witalik on March  4, 2018, 20:19:53
Ik heb zaterdag een feestje, we hebben ook een tent in de tuin. Kan ik met 2 apparaatjes hetzelfde van een mobiel of ipad streamen ? Bijvoorbeeld 1 op mijn receiver met de HDMI versie en de andere op de BT van de JBL Extreme.

Omdat de BT van de JBL niet zo heel sterk of storings vrij blijkt te zijn, zeker niet met een apparaat dat door het huis heen bonjourd.
Volgens mij kun je maar met 1 apparaat tegelijk verbinden.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


hpapen

Google home app op de ipad en groep aanmaken. Zie google

Isflicka

Ook leuk voor in de auto!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

noot87

#319
Verwacht iemand dat ik een verschil ga horen tussen het beluisteren van muziek via Spotify en een chromecast audio, optisch aangesloten op mijn NAD C388, waarbij ik dus geen BluOS module heb en wanneer ik zou luisteren naar Spotify via de BluOS module met de BluOS app? m.a.w. verwacht je dat het waard is om te investeren in de BluOS module van 500 euro t.o.v. de chromecast audio? Ik verwacht zelf niet echt een verbetering maar hoor graag jullie mening.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP