Google Chromecast Audio

Started by zegel, October 1, 2015, 13:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bottlekiss

Een snelle test tussen de CCA (via toslink) en een Macmini/Audirvana via usb, beide op een Chord Hugo DAC aangesloten is helaas toch echt in het nadeel van de CCA.

Mogelijk dat de CCA wat terrein kan terugwinnen na de nieuwe firmware waarin een 44.1 signaal niet meer wordt omgezet naar 48 kHz
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Former member 78

Heb vandaag veel last van de CCA en Spotify.
De verbinding is slecht, kan soms geen verbinding krijgen met de mobiel of laptop.

De CCA speelt wel gewoon door, maar in Spotify reageert die dan nergens op.

Maro

Quote from: ArjanR1 on November 21, 2015, 15:20:38
Heb vandaag veel last van de CCA en Spotify.
De verbinding is slecht, kan soms geen verbinding krijgen met de mobiel of laptop.

De CCA speelt wel gewoon door, maar in Spotify reageert die dan nergens op.

Herkenbaar probleem, was voor mij de reden om de Chromecast1 in de grijze container te gooien en nooit weer naar om te zien.  >:D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Heb nog nooit problemen gehad met de CC1, CC2 en CCA.

Heb net even wat via Youtube geprobeerd, en dat werkt allemaal wel.
Denk dat er een probleem is met de App van Spotify.

zegel

Als je toevallig bij KPN  / Telfort zit kan daar ook het probleem zitten. Net even een speedtestje gedaan, ik zit nu op 20% van mijn normale snelheid en ook nog eens wisselend. Blijkbaar is de storing niet echt verholpen
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

HJ

Ik heb dit soms ook met deezer. Ik heb echt het idee dat het aan de app van deezer ligt want met google music had ik het niet. Netflix werkt ook prima.

Former member 78

Thuis heb ik Ziggo, mobiel heb ik KPN.
Ik lees bij de recensies van Spotify in de Play-Store dat ik niet alleen met het probleem zit.

Spotify werkt trouwens prima, alleen is het niet meer mogelijk om te casten. (waar het mij dus om gaat)

Brammus

Quote from: ArjanR1 on November 21, 2015, 18:26:38
Thuis heb ik Ziggo, mobiel heb ik KPN.
Ik lees bij de recensies van Spotify in de Play-Store dat ik niet alleen met het probleem zit.

Spotify werkt trouwens prima, alleen is het niet meer mogelijk om te casten. (waar het mij dus om gaat)
Hier hebben we ook Ziggo. Ik heb Spotify net aangezwengeld en dit werkt op dit moment prima.

Heb je Spotify toevallig in de offline modus staan? Dan kun je niet casten namelijk.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Former member 78

Hier werkt het weer na de (android) update van Spotify :)

HJ

Sinds een paar dagen ben ik weer terug naar google music ipv deezer. Beide heb ik ze 3mnd gebruikt. Het valt me op dat gm gewoon beter werkt, doorskippen pauze etc werkt gewoon perfect. Hoewel deezer opzich prima werkt laat het nog weleens een steekje vallen vwb de CC aansturing.

modde239


mijkie

ben benieuwd, ik krijg hem als het goed is van de kerstman  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

modde239

Quote from: pameijer on December 14, 2015, 21:04:51
Hmm, alleen de CC Audio of ook de gewone CC?

Staat er de audio.....die heeft ook een dac..... :D

_ MarcelloW _

Mijn cc audio gooide het hele netwerk overhoop... Heb de cc er maar afgegooid.

Binnenkort nog eens proberen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

gizmo2

#216
hallo hifi liefhebbers ik ben nieuw hier en heb een vraagje over de cromecast audio.

heeft iemand hier het al voor elkaar gekregen om local bestanden vanaf een pc/laptop te streamen naar de cromecast audio?

ik heb het hele net al afgezocht en heb die vraag ook al gesteld op het androidworld forum maar tot nu toe heb ik nog geen reactie gehad.
ik weet wel dat het met met verschillende apps kan maar dat wil ik juist niet, het moet dus echt vanaf een pc/laptop kunnen.

ik neem aan dat ik hier een link neer mag zetten naar die post, zo niet dan mijn exuses hier voor.

alvast bedankt!

http://androidworld.nl/forum/chromecast/66478-chromecast-audio-local-bestanden-afspelen-lukt-niet-hulp-gevraagt.html?page=1#post-487717
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Former member 78


modde239

Quote from: gizmo2 on January  4, 2016, 23:49:43
hallo hifi liefhebbers ik ben nieuw hier en heb een vraagje over de cromecast audio.

heeft iemand hier het al voor elkaar gekregen om local bestanden vanaf een pc/laptop te streamen naar de cromecast audio?

ik heb het hele net al afgezocht en heb die vraag ook al gesteld op het androidworld forum maar tot nu toe heb ik nog geen reactie gehad.
ik weet wel dat het met met verschillende apps kan maar dat wil ik juist niet, het moet dus echt vanaf een pc/laptop kunnen.

ik neem aan dat ik hier een link neer mag zetten naar die post, zo niet dan mijn exuses hier voor.

alvast bedankt!

http://androidworld.nl/forum/chromecast/66478-chromecast-audio-local-bestanden-afspelen-lukt-niet-hulp-gevraagt.html?page=1#post-487717

Via Plex geen probleem gebruik het zelf ook werk top.....gewoon Plex op windows installeren en dan je audio bestanden in de Plex bibliotheek toevoegen.....Vervolgens met de CCaudio streamen....een kind kan de was doen.... :D

https://support.plex.tv/hc/en-us/sections/200286998-Chromecast

gizmo2

Quote from: modde239 on January  5, 2016, 00:01:50
Via Plex geen probleem gebruik het zelf ook werk top.....gewoon Plex op windows installeren en dan je audio bestanden in de Plex bibliotheek toevoegen.....Vervolgens met de CCaudio streamen....een kind kan de was doen.... :D

https://support.plex.tv/hc/en-us/sections/200286998-Chromecast
hey modde239, dat is snel :colgate: ik zit me de rot te zoeken en met het eerste bericht hier is het al raak, ga het morgen meteen uitproberen.

laat morgen wel weten of het het mij lukt.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

modde239

Quote from: gizmo2 on January  5, 2016, 00:09:59
hey modde239, dat is snel :colgate: ik zit me de rot te zoeken en met het eerste bericht hier is het al raak, ga het morgen meteen uitproberen.

laat morgen wel weten of het het mij lukt.

Top....om te helpen kan je tutorials op youtube  en op de Plexsite vinden die uitleggen hoe de boel te installeren......

Suc6  ;)

modde239

#221

gizmo2

Quote from: modde239 on January  5, 2016, 00:16:44
BV deze: en wat voor video geldt tevens ook voor audio.....

https://youtu.be/M33Tr2cGX8M

en deze:

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200264746-Quick-Start-Step-by-Step
mag ik je hartelijk bedanken voor de snelle reactie :clapping: het werkt inmiddels al, ben helemaal blij nu ;D

heb ook nog andere vragen over luidsprekers maar dat doe ik wel bij de betrefende onderwerpen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

modde239

Mooi veel luisterplezier....... :headbanging:

KayaRahnee

Al wat geleden dat hier nog gepost is maar omdat ik het niet nodig vind om een ander topic te starten hier maar even proberen.
Ik zoek naar een simpel audio/video streamer (zo weinig mogelijk poespas met installeren enz....)
Ik twijfel momenteel tussen 2 mogelijkheden:
De Cromecast 2
WD TV Live

Iemand die ervaring heeft met beide en mij even de nodige por kan geven om tot een beslissing te komen?

Mijn wensen:
Internetradio.
Spotify.
(FLAC) bestanden van NAS kunnen spelen.
Streamen via bvb. youtube. (vooral concerten).
(Synology NAS en externe DAC heb ik in ter beschikking alsook tablet voor bediening en laptop w7).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.