Google Chromecast Audio

Started by zegel, October 1, 2015, 13:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Quote from: Erik on November  7, 2015, 00:42:58
Maar een CC is veel slimmer ontwikkeld. Je hoeft ten eerste niet de hele tijd van je telefoon naar je ATV te streamen je geeft de CC een opdracht en hij regelt het verder zelf af dus alleen de CC  heeft goede wifi verbinding wifi nodig. En wat weinigen weten is dat je de CC ook aan een draad kan koppelen geen wifi nodig.
Hoe werkt dat laatste dan?


HJ

Ah, goede tip! Ik had het wel eens gezien maar verder niet meer aan gedacht.

pameijer

#178
Quote from: Miesepies on November  7, 2015, 10:13:28
https://store.google.com/product/_ethernet_adapter_for_chromecast
Bedankt! Heb ik weer een Sinterklaascadeautje dat binnen de afgesproken prijsrange valt voor op de verlanglijst  :clapping:.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Marcel_T.

Dit is nog wel even iets om rekening mee te houden:

"New Chromecast Audio appears to be resampling 44.1 kHz audio to 48 kHz"
https://productforums.google.com/forum/#!topic/chromecast/k6JZRM2TUco

Gelukkig heeft Google dit probleem erkend en toegezegd dat het met nieuwe firmware zal worden opgelost.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

HJ

Dat had ik nog niet door gehad. Gelukkig had ik mijn cc1 nog liggen voor de slaapkamer en meteen terug gezet :-)
Ik speel nu met deezer en idd met de cc1 is het 44.1k en met de cc2 is het 48k.



BernHardN

dus ik plug zo'n CC achter in m'n receiver en geef via mijn smartphone de opdracht tunein radio te spelen en dit doet hij, ook als mijn telef. nieg meer aan is of in het netwerk is?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

erik s.

Quote from: BernHardN on November 12, 2015, 13:13:18
dus ik plug zo'n CC achter in m'n receiver en geef via mijn smartphone de opdracht tunein radio te spelen en dit doet hij, ook als mijn telef. nieg meer aan is of in het netwerk is?
Ja, de telefoon werkt voor de CC alleen als afstandsbediening.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HJ


HJ

Ik hoor trouwens redelijk wat verschil tussen de cc1 en cc2. Cc1 klinkt echt beter.

BernHardN

dus de upsampling doet hem geen goed!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Former member 78

Quote from: hans. on November 12, 2015, 13:23:18
Ik hoor trouwens redelijk wat verschil tussen de cc1 en cc2. Cc1 klinkt echt beter.

Vergelijk je de CC1 met de CC2 audio?
Ik vind beide CC2 varianten beter namelijk.

Er zit bij mij wel een DAC tussen.

HJ

Nee cc1 met cc2, niet de cc audio[emoji6]
Beide hdmi versie.  Met de nieuwe heb ik af en toe ook dropouts maar dat kan mischien ook aan de dezer app liggen.

Former member 78

Bij mij is de CC2 juist een stuk stabieler, vooral qua beeld een stukje mooier.

Erik

Zie en hoor eerlijk gezegd geen verschil tussen 1 en 2. Zou er ook niet moeten zijn er zit amper verschil tussen beide.
De audio versie zou wel eenstap omhoog moeten zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Brammus

Quote from: Erik on November 12, 2015, 20:20:09
Zie en hoor eerlijk gezegd geen verschil tussen 1 en 2. Zou er ook niet moeten zijn er zit amper verschil tussen beide.
De audio versie zou wel eenstap omhoog moeten zijn.
Maar is het dat ook? Dat zou ik graag willen weten.

Bvd
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

pameijer

Quote from: Brammus on November 12, 2015, 20:26:28
Maar is het dat ook? Dat zou ik graag willen weten.

Bvd
Nee, dat zou niet zo moeten zijn. De cc audio heeft een DAC aan boord en dus ook een analoge uitgang. Als je ze digitaal aansluit is er geen verschil.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

modde239

Nou ik vind de CC audio beter klinken dan de CC1 en CC2.....

Former member 78

Dat idee heb ik ook.
Alleen is het vergelijk wat ik kan doen niet een eerlijk vergelijk.

De CCA gaat rechtstreeks de DAC in, en de CC2 via de tv de DAC in.
Ik weet niet wat de tv met het digitale signaal doet.

Het grote voordeel van de CCA vind ik dat mijn tv uit kan blijven.

Brammus



Quote from: ArjanR1 on November 13, 2015, 02:52:16
Het grote voordeel van de CCA vind ik dat mijn tv uit kan blijven.

Met de cc2 kan de tv ook gewoon uit hoor. Spotify gaat dan alleen wel op pauze op het moment dat je de tv uitschakeld. Maar na weer even op Play drukken speelt deze gewoon weer verder.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Brammus

Maar natuurlijk geen hdmi ingang in de DAC besef ik me nu. [emoji5]
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

HJ

Als ik de cc2 via de tv doe vind ik het minder. Bijmij zit hij direct in de voorversterker dat klinkt heel goed.  Een direct vergelijk zou enkel mogelijk zijn als je de cc1/2 en de cc audio direct in de dac kan plaatsen. Dwz een dac met hdmi en iptical in.   

Former member 78

Heb een Audiolab M DAC, en die heeft geen HDMI.
Ik kan het op de grote set op de zolder wel testen, daar kan de CC 1 of 2 in de Oppo 103.


Brammus

Bij mij zit de cc2 rechtstreeks in mijn Anthem mrx 710 en dat klinkt heel behoorlijk. Zal met een losse DAC ongetwijfeld beyter kunnen.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

HJ

Er word vaak gezegt dat een losse dac een beter resultaat zal geven.  Bij het gebruik van een kwalitatief goede dac zal dat misschien zo zijn maar er zijn genoeg budget dacs te vinden die prima presteren maar het afleggen tegen de dac die in een receiver of losse VV zitten. Daarmee bedoel ik dan niet de instap receivers.