Google Chromecast Audio

Started by zegel, October 1, 2015, 13:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

#150
Koopje, ga hem ook maar eens testen. Moet je een telefoon als AB gebruiken?

Waar kan ik die 29 euro aanbieding vinden?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Gast001

#151
De app / of software die je gebruikt om te streamen gebruik je als AB. Dus bv Tunin Radio op je telefoon, Plex op telefoon of PC, enz.

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

#153
MM vanaf woensdag zowel V2 als de Audio. Alhoewel was wel de webshop weet niet of de zaken meedoen en als je 5 euro verzendkosten moet betalen gaat het voordeel ook snel overboord
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gast001

Quote from: Erik on October 26, 2015, 20:52:38
MM vanaf woensdag zowel V2 als de Audio. Alhoewel was wel de webshop weet niet of de zaken meedoen en als je 5 euro verzendkosten moet betalen gaat het voordeel ook snel overboord
Winkels uiteraard ook, en verzenden kost trouwens niks.

_ MarcelloW _

#155
En BCC doet altijd graag mee met mediamarkt aanbiedingen
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Erik

Oh die is om de hoek dat zou mooi zijn
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bottlekiss

#157
Bij die groene winkel zie ik geen CCA in de aanbieding. Zo te zien alleen de CC1?
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Erik

Bij MM kunnen ze niet meteen leveren zie ik er is wachttijd
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Crissis

Ik heb een Marantz receiver met een bluetooth module, heeft de CC Audio een meerwaarde tov de module?
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

HJ

CC is niet hetzelfde als BT.
Kwaliteit van cc zal waarschijnlijk beter zijn dan met bt.

bottlekiss

Chromecast (en AirPlay) werken via WiFi waarbij de data niet wordt gecomprimeerd itt Bluetooth. Dat is een groot voordeel van CC en AP. Bovendien hoef je bij wifi niet opnieuw te pairen,  is de verbinding stabieler en kan je je device tussentijds uitzetten
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

_ MarcelloW _

 ^^dat niet alleen.

De cc trekt de stream ook zelf, rechtstreeks van internet/spotify/zeg het maar. Dus je telefoon of tablet hoeft niet aan te staan.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Crissis

Thanks, duidelijk. Ik zal ga er maar even eentje bestellen.
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

gast2018

Eindelijk mijn digi kabel binnen.De cc audio is wat mij betreft een echt goed ding en ik ben een chronische zeikerd. Ik heb hem digitaal aangesloten op mijn Linn. Het klinkt voor een 39 euro ding geweldig!!! 

Wat mankeert er aan?

Het klinkt wat dunner, er is wat minder plaatsing, definitie wat minder, neutraal maar ik denk dat de Sonnossen hier echt wel een geduchte concuccernt aan krijgen zeker bij mindere setups maar met dac zeer zeker.  Ook voor een tweede setup up zoals in keuken of werkkamer een aanrader.

Ik heb een leen exemplaar dus deze gaat terug maar ga er zelf 1 aanschaffen.

modde239

Quote from: ergé on October 28, 2015, 22:47:20
Eindelijk mijn digi kabel binnen.De cc audio is wat mij betreft een echt goed ding en ik ben een chronische zeikerd. Ik heb hem digitaal aangesloten op mijn Linn. Het klinkt voor een 39 euro ding geweldig!!! 

Wat mankeert er aan?

Het klinkt wat dunner, er is wat minder plaatsing, definitie wat minder, neutraal maar ik denk dat de Sonnossen hier echt wel een geduchte concuccernt aan krijgen zeker bij mindere setups maar met dac zeer zeker.  Ook voor een tweede setup up zoals in keuken of werkkamer een aanrader.

Ik heb een leen exemplaar dus deze gaat terug maar ga er zelf 1 aanschaffen.

Dat had ik in het begin ook een beetje dunnetjes het geluid maar na een paar uurtjes spelen (klinkt misschien gek) ging de cc beter klinken....veel meer dynamiek....kennelijk moet de cc inspelen....ik weet niet of dat kan ben geen techneut maar zo beleef ik het.....of het zit tussen mijn oren..... :D

bottlekiss

Bij de rode mediawinkel in Deventer een CCA meegenomen. Beide versies overigens ruim op voorraad. Installatie probleemloos. Speelt nu naar Harman/Kardon Soundsticks III op de werkkamer. [emoji33]
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Brammus

Vanmiddag een gewone chromecast 2.0 aangeschaft vanwege de toegevoegde videostreaming mogelijkheid.

Echter zal het luisteren naar Spotify de hoofdrol spelen.

Dus... Heeft iemand ervaring met het verschil in audio kwaliteit tussen de CC 2.0 en de CCA?

In mijn auto klinkt Spotify via bleutooth namelijk heel behoorlijk. Is natuurlijk een heel andere installatie, dat wel, maar hier in huis vind ik het wat iel klinken. Dus ik vraag me af of de CCA daar verbetering in gaat brengen.

Volgens Google is de CCA meer voor "audiofiele" toepassing geschikt maar ze worden allebei digitaal verbonden dus ik weet niet wat het verschil dan zou moeten zijn.

B.v.d.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

VTEC_genieter

Er is bij Bluetooth de meeste compressie.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Brammus

Dat las ik al een aantal berichten geleden idd.

Het is waarschijnlijk ook appels met peren vergelijken wat ik doe. Wat betreft het luisteren in de auto en thuis bedoel ik.

We zijn deze avond, na wat langer luisteren met de vrouw, toch wel aan het genieten van de CC 2.0 en Spotify. Zeer acceptabele geluidskwaliteit voor ons.

Toch zou ik graag willen weten of de CCA beter klinkt "out of the box".









Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Erik

#170
Spotify is compressed, BT varieert van behoorlijk compressed tot licht compressed.

CCA krijgt alles over wifi aangeleverd dus niet compressed daar zit al winst.
Heeft ook een betere audio chip weer winst.

Maar uiteindelijk hangt het van je setje af die je thuis hebt, een alles in een setje van 500 euro of een paar fatsoenlijke speakers bv, de laatste zal veel meer verschil laten horen.
Voor een alles in één setje verwacht ik geen hoorbaar verschil.
Heel veel meer winst maak je met de overstap naar Tidal ipv Spotify zelfs op mindere set en nog meer op een betere set.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VTEC_genieter


Quote from: Erik on November  6, 2015, 21:05:38
CCA krijgt alles over wifi aangeleverd dus niet compressed daar zit al winst.

Ja maar dit geldt ook voor Airplay via de Apple TV.
Airplay is ook niet gecomprimeerd.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

Klopt ik weet niet hij een ATV had maar zou geen nieuwe atv kopen als een CCA dongle al genoeg is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VTEC_genieter

Dat geldt dus ook voor mij. Ik heb een ATV.
Geen CCA kopen dus.
*maar soms is Airplay niet stabiel*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

Maar een CC is veel slimmer ontwikkeld. Je hoeft ten eerste niet de hele tijd van je telefoon naar je ATV te streamen je geeft de CC een opdracht en hij regelt het verder zelf af dus alleen de CC  heeft goede wifi verbinding wifi nodig. En wat weinigen weten is dat je de CC ook aan een draad kan koppelen geen wifi nodig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill