HIFI Brussels

Started by zappa, October 1, 2015, 09:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Graphtuner

ik ben ook even gaan kijken... ik hoopte wat platenspelers te horen maar er stonden weinig sets met vinyl te spelen... en vaak dan onbetaalbare spelers natuurlijk...

Ik ben zaterdagnamiddag geweest en wat me verschrikkelijk stoorde was de muziekkeuze... bijna nergens degelijke muziek gehoord. Altijd van dat audiofiel gezeik dat volgens mij dan toch niemand thuis beluistert, tenzij om te demonstreren hoeveel detail je speakers weergeven maar pff, had het na 4 ruimtes al gehad eigenlijk. Wat een verademing toen ik opeens een plaat van massive attack hoorde (Hegel set), een relatief betaalbare set met JM speakers die zeer goed klonk, alleen kan het design van hegel mij totaal niet bekoren, maar muziek primeert denk  ik dan...

Probleem is dat ik dus weinig zin had om lang te blijven luisteren naar een set waar van die soundscape achtige dingen op gespeeld worden... ik luister liever naar een "band" waarop je het gehele geluidsbeeld kan beoordelen.

Die Kii speakers.... beluisterd en klonk goed, correct, ik begrijp ook het droog zoals hierboven beschreven... maar ik hoorde geen muziek en kon mij dus niet boeien. Niks klonk verkeerd maar heb nooit gedacht "wauw, dat klinkt lekker"

Die OVO speakers... beestig laag, zéér indrukwekkend... maar ook daar, geen muziek gehoord enkel soundscapes met veel laag met een geluidsdruk die je ervaart op live concerten... cool en leuk, maar geen idee hoe een "dire straits" hierop klinkt...

De ruimte met Harbeth en GATO vond ik opeens zéér interessant en ben ik gaan zitten. GATO had ik de instapper speakers al eens gehoord en vond ik super voor zijn geld (bereikbaar budget), deze FM6 speakers van +- 10k euro had ik nog niet gehoord. Harbeth had ik ook nog nooit gehoord en gezien de lofzangen van onze Nederlandse verdelers was ik zéér benieuwd. Deze shop had tenminste een pc scherm voorzien waarop hij liet zien welke setup er aan het spelen was... hij kon bijna naadloos switchen tussen de GATO speakers/amps en de Harbeth speakers/andere amps naam vergeten... beide aangestuurd door dezelfde NAIM streamer.
MUziek keuze was bijna iets als muzak, dus kon me niet boeien...  beide sets speelden mooi en correct, maar vond de GATO veel boeiender klinken dan de harbeths, vond de harbeth zeer layed back klinken, zeer relaxed... maar misschien veel té relaxed... de gato set ging veel dieper, had meer punch en sprankelde meer... en hun versterkers(net als de speakers) vind ik zéér mooi van design... Gato blijft mij dus bekoren. Harbeth blijf ik op mijn honger zitten, misschien op naim versterker dat ze meer boeien dan hier?

De ruimte met die electrostaten op Accuphase leek me interssant, maar op moment dat ik daar binnenkwam stond er véél volk te praten met elkaar in verschillende groepjes, er stond een set te spelen maar er werd niet geluisterd... dus ik hoorde geen accuphase/martin set jammergenoeg...

Dan toch voor mij een verrassing... de 432 bedenker woont/werkt op amper een paar km van mijn deur en lees steeds zijn nieuwsbrieven met de nodige interesse maar kon/kan mij niets voorstellen bij het gehele 432Hz (marketing)verhaal... dus luisteren werd de boodschap.
Kleine luisterruimte, met knoerten van Focal speakers en zéér eigenaardige lelijke versterkers op (smaak, i know) dus ik vreesde een beetje voor de zaak maar eerlijk is eerlijk... hier klonk gelukkig muziek en de muziek was bijzonder mooi en aangenaam om te beluisteren. Klank mooi los van de speakers, een grotere kamer zou hier nog beter geklonken hebben denk ik maar ik weet niet hoe het beter te omschrijven dan "zéér aangenaam en prettig"... dusja, misschien klopt er toch iets van dat 432 gedoe :)

In de kelder vond ik de T+A set ook mooi klinken, klassieke muziek maar het klonk zéér correct en waarheidsgetrouw...

Algemene indruk was zeer goed van de show, goeie ruimtes en heb weinig "slechte " dingen gehoord... was ook veel te zien vond ik, alleen weinig muziek gehoord, dus kan veel zaken slecht beoordelen. Maar wel tevreden dat ik ben langsgeweest... ik had weinig tijd maar had er gerust nog langer kunnen vertoeven.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Bama

Ik herken ook je irritatie van het praten in de ruimtes, ben ook 2x een ruimte uit gelopen omdat er daardoor niet te luisteren was.
De demonstrateur van Kii stelde mij overigens ook voor om op de gang te praten.

Misschien het verschil van land, Belgen zijn nu eenmaal gezelliger. ;)

katwax

Vaak kan je ook vragen om iets anders op te zetten, denk eraan dat men er staat om iets aan te prijzen en men dus de potentiele klant zal proberen bedienen zover men kan.
De muziek die je te horen krijgt zal ook meestal geselecteerd zijn om de capaciteiten te tonen van bepaalde luidsprekers bv.
Als je echter meestal hetzelfde soort muziek te horen krijgt op een luidspreker bv heel veel zang, maar nooit iets met laag dan is er meestal een reden voor.
Ook zijn zo'n beurzen niet altijd geschikt om de capaciteiten te laten horen, te kleine ruimte, slechte akoestiek, invloed van andere ruimtes, ... Dus het is meer een indruk dat je moet opdoen van iets, maar om nu een deftig oordeel te vellen.
Laatste show in Malle vond ik bv de Manger mooi in het hoog, maar zijn laag was een afknapper. Heb deze dan nadien bij Gydotron zelf horen spelen en daar was er zeker geen probleem met het laag.

Wat echter opvalt is vaak als je dan iets gaat aanvragen en het is iets moderns zoals Daft Punk bv dan zie je toch dat andere in de zaal dit minder leuk vinden en liever de "verschrikkelijke" muziek horen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Quote from: katwax on October 12, 2015, 10:48:19
Vaak kan je ook vragen om iets anders op te zetten, denk eraan dat men er staat om iets aan te prijzen en men dus de potentiele klant zal proberen bedienen zover men kan.
De muziek die je te horen krijgt zal ook meestal geselecteerd zijn om de capaciteiten te tonen van bepaalde luidsprekers bv.
Als je echter meestal hetzelfde soort muziek te horen krijgt op een luidspreker bv heel veel zang, maar nooit iets met laag dan is er meestal een reden voor.
Ook zijn zo'n beurzen niet altijd geschikt om de capaciteiten te laten horen, te kleine ruimte, slechte akoestiek, invloed van andere ruimtes, ... Dus het is meer een indruk dat je moet opdoen van iets, maar om nu een deftig oordeel te vellen.
Laatste show in Malle vond ik bv de Manger mooi in het hoog, maar zijn laag was een afknapper. Heb deze dan nadien bij Gydotron zelf horen spelen en daar was er zeker geen probleem met het laag.

Wat echter opvalt is vaak als je dan iets gaat aanvragen en het is iets moderns zoals Daft Punk bv dan zie je toch dat andere in de zaal dit minder leuk vinden en liever de "verschrikkelijke" muziek horen.


Helemaal mee eens.
Bij Kii heb ik op een gegeven moment ook gevraagd om iets met een groot orkest en daarna iets kleins.
Denk dat exposanten het misschien wel fijn vinden als er wat interactie is.

Bij de kamer waar Russel speakers stonden gaf de man gepassioneerd uitleg over plaatsing van speakers en over het aansluiten van de componenten.
Kwam dat in een paar ruimtes tegen dat mensen uitleggen wat er staat en wat het kost en wat het doet en waarom, vindt dat persoonlijk wel fijn.

martin778

Vind Russel K's altijd goed klinken, geen Hi-End maar gewoon verdomd lekker klinkende speaker waarbij je echt naar muziek luistert.