HIFI Brussels

Started by zappa, October 1, 2015, 09:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zappa

Heb enkele dagen een uitnodiging gekregen  voor een Hifi show in Brussel ( 10 en 11 oktober), blijkbaar tweede editie

Iemand bekend mee of vorige keer geweest, zelf ga ik op zondag

katwax

Voor wat ik ervan weet zullen daar buiten Alpha ook nog enkele andere winkels aanwezig zijn (9 in totaal).
De Kii Three is er te horen, alsook Magner, Tidal, ...
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Cantodea

Best wel de moeite. Een mooi verzorgde show met uitstekende demo's. Het is er ook wel wat rustiger dan op de voorbij X-fi. Ik ga er alleszins heen.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Bama

Iemand geweest vandaag? Was van plan morgen even te gaan eventueel.

kuiperik

Ben ik ook wel benieuwd naar.  ;)

Indien er wat leuks aan (met name) luidsprekers te beluisteren valt, dan morgen misschien ook nog maar eens even gaan luisteren.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Bama


dre73

Ik ga morgen even een kijkje nemen.
Wat zou de Kii gaan brengen......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jvanhambelgium

Even een samenvatting. Ben afgezakt met forumlid Joske007 met eigenlijk als doel de Kii Three een keertje te beluisteren.
Er staat natuurlijk nog veel meer.
Mooie ruimtes die akoestisch in orde zijn (met verplaatsbare absorbers,diffusors) en de plafonds zijn daar sowieso akoestische versies.
De meeste ruimten laten dan ook een correcte plaatsing toe, soms met meters afstand tot zijmuren & achtermuren etc.
Vandaag was er zeker niet teveel volk.

Hebben de grote T&A jongens gaan beluisteren op verdieping -1 (Gydotron) die opgesteld staan in *erg* grote ruimtes en daar moet je al wat neerzetten om dat gevuld te krijgen. Daarnaast de Colab opsteling met JBL stond daar wel serieus te blazen, iet *te veel* naar onze smaak.
En natuurlijk de Kii Three's ... speciaal, dat moet ik toegeven, nergens scherpe randjes, nergens enige laagproblemen en de set stond daar met redelijk niveau te spelen. Ook die mooie ruimtelijkheid, waar je ook ging zitten ... het bleef allemaal consistent...
We zijn er 2x gaan luisteren, ook als laatste afsluiter en hebben daar dan nog 20minuutjes met "the man" Bruno Putzeys zelf gesproken op  de gang om de luisteraars niet teveel te storen (sommige waren al wat aan het zuchten)  :devil:
Alpha High end stond ook met de een mooi paartje electrostaten Martin Logan's die verdorie toch een mooie weergaven neerzetten!
Verder nog tal van merken gaan beluisteren, Harberths (LS5) en in dezelfde ruimte ook de Gato FM6 en die klonken allebei erg mooi!

Vervolgens even bij Klinkt Beter gaan zitten voor een kleine demo van de EVO432.
Met een opstelling met hoofdtelefoon kan je snel tussen 440Hz/432Hz schakelen om A/B vergelijk te maken.
Het doet wel iets, die weergave in 432Hz. Ik betrapte me er enkele keren op dat ik precies toch wel voorkeur gaf aan de 432Hz meuk  :blink:

Hier en daar waren er ook wel mismatches, een set imposante ovalen full range monsters die gelijk bijna het plafond eruit deden rammelen ... deze jongens hadden beter beneden in de ruimte staan spelen waar de JBL's en T&A's stonden!

Echt wel tevreden dat ik tot daar ben gegaan eigenlijk!
Opgelet want helaas kon je dus nergens iets drinken/eten want dit is za/zo gesloten!







HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

eMVe

#8
Vandaag ook een paar uurtjes doorgebracht op de show; het was een prettige locatie en i.t.t. de X-fi beurs in Veldhoven lukte het me hier erg snel om alles te vinden en niet het gevoel te hebben iets overgeslagen te hebben. . .
Meest nieuwsgierig was ik ook naar Kii luidsprekers en. . . dat was. . . lichtelijk teleurstellend: ik vond het niet muzikaal klinken en als geheel niet homogeen.
De set ernaast (ook GuidoTron) beviel me in deze setting beter dan op de X-fi (Manger met één Velodyne als aanvullng).
Ludwig Audio klonk ook prettig, alleen had ik in deze ruimte net zo graag de kleinere monitorluidsprekers beluisterd.
De ruimte met o.a. de Martin Logans had voor mij het nadeel dat er wel érg veel sets opgesteld stonden en er dan maar net de set moet spelen die je interessant vindt, op dat moment de set met JMR en dat kon mij niet helemaal bekoren (stond ook wel erg zacht en daar hadden wel meer demonstraties last van. . .)
De OVO luidsprekers (die grote ovale) hadden daar geen last van: op z'n minst indrukwekkend en het werd ook nog muziek! Niet perfect, maar ik ben er toch wel even blijven zitten. . .
De set bij "Klinkt Beter" vond ik mooi in balans (o.a. Focal) en prettig om naar te luisteren.
Harberth kon me ook hier niet bekoren, de Gato set deed het, wat mij betreft, heel wat beter.
Leuke show, ik hou er een positief gevoel aan over, of het een reis vanuit Nederland waard is, dat is weer een ander verhaal (ik kon het combineren met wat andere dingen en dan is het wat sneller zinvol). Er is natuurlijk veel meer te zien en beluisteren dan hetgeen ik hier beschreven heb.
Voor wie morgen nog gaat: veel plezier en laat ook even weten wat je er van vond. . .

kuiperik

Leuk dat jullie zo snel al een samenvatting hebben geplaatst. Lijkt in ieder geval een leuke show te zijn geweest met mooie opstellingen en een prettige akoestiek.

Zie dat Colab een opstelling met JBL had, welke speakers stonden er?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

jvanhambelgium

Quote from: kuiperik on October 10, 2015, 20:55:35
Leuk dat jullie zo snel al een samenvatting hebben geplaatst. Lijkt in ieder geval een leuke show te zijn geweest met mooie opstellingen en een prettige akoestiek.

Zie dat Colab een opstelling met JBL had, welke speakers stonden er?

Grote PA-kasten ;-)
Serieus, ken het type zo ni direct, maar had een centrale vette hoorn, met daarboven en daaronder wat 15" ;-)
Vooraan nog 2 reflexports.

Weet niet of het iets van de Synthesis-familie zou zijn, maar in iedergeval genoeg om die ruimte rijkelijk te vullen  :headbanging: :headbanging:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jvanhambelgium

Quote from: eMVe on October 10, 2015, 20:50:36
Vandaag ook een paar uurtjes doorgebracht op de show; het was een prettige locatie en i.t.t. de X-fi beurs in Veldhoven lukte het me hier erg snel om alles te vinden en niet het gevoel te hebben iets overgeslagen te hebben. . .
Meest nieuwsgierig was ik ook naar Kii luidsprekers en. . . dat was. . . lichtelijk teleurstellend: ik vond het niet muzikaal klinken en als geheel niet homogeen.
De set ernaast (ook GuidoTron) beviel me in deze setting beter dan op de X-fi (Manger met één Velodyne als aanvullng).
Ludwig Audio klonk ook prettig, alleen had ik in deze ruimte net zo graag de kleinere monitorluidsprekers beluisterd.
De ruimte met o.a. de Martin Logans had voor mij het nadeel dat er wel érg veel sets opgesteld stonden en er dan maar net de set moet spelen die je interessant vindt, op dat moment de set met JMR en dat kon mij niet helemaal bekoren (stond ook wel erg zacht en daar hadden wel meer demonstraties last van. . .)
De OVO luidsprekers (die grote ovale) hadden daar geen last van: op z'n minst indrukwekkend en het werd ook nog muziek! Niet perfect, maar ik ben er toch wel even blijven zitten. . .
De set bij "Klinkt Beter" vond ik mooi in balans (o.a. Focal) en prettig om naar te luisteren.
Harberth kon me ook hier niet bekoren, de Gato set deed het, wat mij betreft, heel wat beter.
Leuke show, ik hou er een positief gevoel aan over, of het een reis vanuit Nederland waard is, dat is weer een ander verhaal (ik kon het combineren met wat andere dingen en dan is het wat sneller zinvol). Er is natuurlijk veel meer te zien en beluisteren dan hetgeen ik hier beschreven heb.
Voor wie morgen nog gaat: veel plezier en laat ook even weten wat je er van vond. . .

-> Manger : ikzelf en Joske007 waren daar echt niet van onder de indruk eigenlijk...
-> Kii Three "niet muzikaal" en "als geheel niet homogeen" ? Serieuze bewoording. Het "geheel" was dan ook eenvoudig : 2 speakers en een streamertje eraan.
Nou in jouw ervaring kan ik me niet vinden, en vooral het laag/mid was bij de Kii Three zeker erg strak,droog en correct! De royale hoeveelheid nCore-power per driver gekoppeld met een hoop DSP-geweld houden de boel goed onder controle. Kleine details echt goed definieerbaar zonder van zich te laten horen. Rondlopen in de ruimte geeft een continue consistente weergave, niet slecht. Toegegeven ... ook niet goedkoop, maar voor die 10k/paar heb je al wel de nodige (aangepaste) nCore versterking etc. Bitjes aanleveren van je muziek en gaan.


-> Die "OVO" dingen waren véél te dominant in het laag, mede denkelijk door de ruimte. "slecht" spelen deed dat ansich niet, maar voor 38.000,- / paartje + 12.000 aan een buizenamp mag je toch wel iets verwachten.Qua design "gewoon" een 3-weg bassreflex (15" woofer, 12" mid) ontwerp met een flinke (5inch) ribbon dus het mag gezegd worden dat inderdaad vocals en al wat uit die ribbons kwam echt wel klonkt  :clapping:
Een te opzichtig laag geeft gewoon vertroebeling op andere vlakken...






HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

martin778

Quote from: jvanhambelgium on October 10, 2015, 23:05:27
Grote PA-kasten ;-)
Serieus, ken het type zo ni direct, maar had een centrale vette hoorn, met daarboven en daaronder wat 15" ;-)
Vooraan nog 2 reflexports.

Weet niet of het iets van de Synthesis-familie zou zijn, maar in iedergeval genoeg om die ruimte rijkelijk te vullen  :headbanging: :headbanging:

M2 monitor??

eMVe

Ach, mijn verwachtingen t.a.v. Kii waren waarschijnlijk gewoon te hoog. . . maar ik vond het niet klinken alsof ik bij het maken van muziek aanwezig was, niets van de gespeelde muziek raakte me, kaal koud en kil zijn de eerste woorden die bij me opkomen; zelfs het applaus klonk zo. . . met niet homogeen bedoel ik meer dat het laag soort los staat van het midden/hoog, alsof daar een andere luidspreker voor gebruikt wordt. Niet dat ik het slecht vond, maar het voldeed niet aan het beeld dat door alle verhalen geschetst was. . . met een soortgelijk concept scoort b.v. de Avantgarde One, voor mij, beter. Maar ik ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden.

OVO was zeker op veel punten niet perfect, maar het werd wél muziek. Zeker in weergave van kleine bezetting. Maar leuk om te lezen dat een ieder het weer anders beleeft.

jvanhambelgium

Quote from: martin778 on October 10, 2015, 23:34:46
M2 monitor??

Toch niet, heb even op de website van jblpro gaan kijken en ze stonden er niet tussen.
De hoorn was echt een smalle, zoals je die op de JBL Everest kan terugvinden.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jvanhambelgium

In 1 van de ruimtes op -1 stond ook wat projectie met (SI) Black Diamond met daar een grote ruimte met Klipsch spul. Ik denk de RP260F, RP450C en de 15" sub etc,etc.
Even gaan neerzetten om wat te beluisteren, klonk natuurlijk niet "slecht" , maar ik besefte direct dat ik niet ongelukkig moet zijn met mijn RF7-II's en RC64-II ... toch nog wel duidelijk een verschilletje...  :popcorn: :popcorn:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Rudi64

#16
Beste vond ik Manger met Jef Rowland versterking.
Eveneens zeer vermeldenswaardig KII audioTree, Martin Logan met Accuphase,PMC Fact 12 met Burmester en een DAC waar van de naam mij ontsnapt maar geprensenteerd door Bert Van Der Wolf, T&A en meer budget gericht Russel K.
Aardig best goede dingen gehoord,fijne dag gehad... :music:

Edit;dac is een Network Attached Digital to Analogue Converter van Merging Technology's - Nadac.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Bama

Veel goede sets gehoord en lekker rustig, een verademing tov xifi Veldhoven.
Alleen jammer van die ene ruimte waar 3 sets stonden zodat ze om de beurt moesten spelen.

Heb serieus interesse in de kii three speakers nu ik ze ook gehoord heb Vond het hoog soms net iets te scherp maar is een kwestie van een instelling schijnbaar.


De Vivids staan dus weer te koop. ;)

Bama

Kii is overigens een behoorlijke hit, ze hebben al 215 sets verkocht!

zegel

Hoe werd de Kii in Brussel nu eigenlijk aangestuurd? Ik zie op de Facebook foto van gydotron een breed en een smal apparaat maar kan er geen chocola van maken :wacko:
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Dirk

een Lumin streamer, het smalle kastje is de voeding ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

zegel

Aha. Maar die lumin heeft toch geen volumeregeling? 
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Bama

#22
En het was de T1.


Tijdens de CES en Munich high-end presenteerde Lumin al de nieuwe modellen die dit jaar worden verwacht. De Lumin T1 is het eerste nieuwe model dat beschikbaar is. Wat technologie betreft is de T1 gelijk aan de succesvolle en allom geprezen A1. Hij maakt gebruik van dezelfde DAC op basis van 2x een Wolfson 8741 (1 per kanaal) en Lundahl LL7401 output transformers. Ook heeft hij een externe voeding. De T1 heeft dezelfde mogelijkheden, aansluitingen (waaronder HDMI digital out) en net als alle andere Lumin modellen ondersteunt de T1 alle gangbare formaten (tot 32 bit / 384KHz en native DSD64).   De grootste verschillen met de huidige A1 zijn de behuizing en de prijs; de T1 heeft een kleinere en kostefficientere behuizing en is uiterst scherp gerpijsd ten opzichte van zijn "concurenten" en kost 3.799,- Euro*.

Dirk

Quote from: zegel on October 11, 2015, 22:15:11
Aha. Maar die lumin heeft toch geen volumeregeling?
kan ik niet met zekerheid zeggen...maar de lumin app heeft het wel (zover ik me herinner van toen ik hem gebruikte icm de Linn), dus ik gok dat hun hardware ook wel voorzien is van een volume control
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Bama on October 11, 2015, 17:57:25
Veel goede sets gehoord en lekker rustig, een verademing tov xifi Veldhoven.
Alleen jammer van die ene ruimte waar 3 sets stonden zodat ze om de beurt moesten spelen.

Heb serieus interesse in de kii three speakers nu ik ze ook gehoord heb Vond het hoog soms net iets te scherp maar is een kwestie van een instelling schijnbaar.


De Vivids staan dus weer te koop. ;)
Lol moest ik nu geen Kii Three besteld hebben ... :)

Quote from: Bama on October 11, 2015, 20:37:01
Kii is overigens een behoorlijke hit, ze hebben al 215 sets verkocht!
Dan heb ik geluk, mijn was nog geen 3 getallen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543