Devialet Phantom

Started by erwinh, September 30, 2015, 22:23:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrSinister

#75
Ik had wat tijd nodig. Ze hebben wat tijd nodig om in te spelen namelijk. Uitvoerig vergeleken met de kef reference model two. Een set van ca 20 jaar oud alweer... Verder versterkers van Myryad: cameo voorversterker en ma240 eindbak. Streaming via een raumfelt connector.
Phantoms klinkt gewoon erg goed. Ze komen nu duidelijk los, in eerste instantie klonk het wat geknepen. Het laag is geweldig uit deze kleine kastjes, of wat je het wilt noemen. Stemmen leken op de kef wat aangenamer maar dat verschil wordt kleiner nu ze een tijdje spelen. Kef is minder strak in laag en minder dynamisch. Die klinken wat relaxter. De phantoms zijn erg gevoelig voor opname kwaliteit,  de kefs wat vergevelijker. Ook houden de phantoms er van om luid te spelen,  dan komt het pas echt goed los en is het geluidsbeeld prachtig. Overigens kan het gruwelijk hard,  ik ben niet voorbij stand 70 van 100 gekomen (Rammstein  :headbanging:). Gelukkig heb ik geen buren  :tounge:
Ik zou geen beter weten voor dit geld, tweedehands misschien maar niet nieuw. Zelf heb ik ze voor nog geen 3000 euro kunnen kopen (silver versie zonder bluetooth, maar dat boeit me niet, devialet stuurt me gratis een Bluetooth module). Ben happy en mijn vrouw ook: de myryad en kefs verhuizen naar zolder voor een nieuw project: een luisterkamer waar design niet belangrijk is  ::)
Mijn Apple tv doet dienst als airplay device,  de phantoms schakelen automatisch naar de source als je bijvoorbeeld iets via ipad afspeelt. Ook film via mijn kodi mediaspeler klinkt stuk beter dan via de tv speakers (uiteraard) . Wel verdient de software (spark) nog wat aandacht maar ik vertrouw er op dat dit wel goed komt. Vragen aan devialet helpdesk werden binnen 24 uur beantwoord,  dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Dat schept vertrouwen.
Samengevat luister ik met veel plezier muziek over de phantoms. Het kan beter,  maar dan moet je een stuk dieper in de buidel tasten.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

erwinh

Dank voor de terugkoppeling. Helder verhaal. Softwarematig lijken er nog wat bugs te zijn en mist bijv. gapless playback. Ik wacht nog heel effies met aanschaf. Veel plezier met je Phantoms!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

MrSinister

Inmiddels mijn kef reference en myryad verkocht, stonden te verstoffen op zolder, luister met veel plezier naar de phantoms.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

Ronan

Quote from: MrSinister on October 23, 2015, 23:40:14
Phantoms klinkt gewoon erg goed. Ze komen nu duidelijk los, in eerste instantie klonk het wat geknepen. Het laag is geweldig uit deze kleine kastjes, of wat je het wilt noemen. Stemmen leken op de kef wat aangenamer maar dat verschil wordt kleiner nu ze een tijdje spelen. Kef is minder strak in laag en minder dynamisch. Die klinken wat relaxter. De phantoms zijn erg gevoelig voor opname kwaliteit,  de kefs wat vergevelijker. Ook houden de phantoms er van om luid te spelen,  dan komt het pas echt goed los en is het geluidsbeeld prachtig.

Ben ook serieus aan het overwegen om die Phantoms eens aan de tand te voelen.
Maar hoe klinken de stemmen? Niet te schel ? Ik luister alleen maar popmuziek, dan bestaat
dat gevaar nogal.
Ik woon overigens helemaal in het zuidwesten des lands, Zeeuws Vlaanderen.
Weet iemand het dichtstbijzijnde adres om ze te beluisteren ?
Naim SuperUniti -- Sonus Faber Domus Concerto — Velodyne DD10+
-- AudioQuest speakerkabel Castle Rock

erwinh

Multifoon in Rotterdam of Devialet store in s Gravenmoer, Noord Brabant. Ff googelen  ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

s.t.

Ik heb recentelijk de Phantom vergeleken met Dynaudio 400 XD en de Elac Air 407. Alle drie de spekaers zijn actieve speakers en hebben dus alleen stroom nodig.

De Dynaudio en Elac maken gebruik van dezelfde techniek voor streaming en Phantom zijn eigen techniek. Mijn ervaring is dat zowel de Elac als Dynaudio op geluidtechnische kwaliteit veel beter zijn dan de Phantom waarbij de Phantom harder kunnen. Hierbij vond ik de Elac erg mooi klinken maar was de Dynaudio wat betreft geluidsweergave meer onze smaak.

Daarnaast is de mogelijkheid van UPNP binnen het netwerk een belangrijke reden om ook niet voor de Phantom te kiezen.

Dit is uiteraard mijn persoonlijke smaak oordeel! Het enige wat ik kan aanraden is om ook eens naar de Dynaudio en Elac te gaan luisteren.

tompj

#81
Quote from: Ronan on April  4, 2016, 20:43:41
Ben ook serieus aan het overwegen om die Phantoms eens aan de tand te voelen.
Maar hoe klinken de stemmen? Niet te schel ? Ik luister alleen maar popmuziek, dan bestaat
dat gevaar nogal.
Ik woon overigens helemaal in het zuidwesten des lands, Zeeuws Vlaanderen.
Weet iemand het dichtstbijzijnde adres om ze te beluisteren ?
Ik heb ze bij BB&G gehoord. Ik moet zeggen, een erg volwassen geluid. Echt wel een sound op niveau, kan mee met speakers in diezelfde prijsklasse maar dan met versterking aan boord.

Ik speel zelf met Sonus fabers. Die romigheid hebben ze zeker niet en ook het mooie doortekende middengebied kunnen ze niet aan tippen, maar dat mag je ook niet verwachten. Scherp of schel vind ik ze zeker niet!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

MrSinister

Ik heb geen last van schelle stemmen. Was ik ook bang voor. Blijft persoonlijk natuurlijk. Overigens schijnen de witte phantoms net iets rustiger te zijn met stemmen dan de silvers, zou ik dan zeker even vergelijken.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

Jumping Jack

Quote from: Ronan on April  4, 2016, 20:43:41
Ben ook serieus aan het overwegen om die Phantoms eens aan de tand te voelen.
Maar hoe klinken de stemmen? Niet te schel ? Ik luister alleen maar popmuziek, dan bestaat
dat gevaar nogal.
Ik woon overigens helemaal in het zuidwesten des lands, Zeeuws Vlaanderen.
Weet iemand het dichtstbijzijnde adres om ze te beluisteren ?

Alpha High End in Brasschaat?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MrSinister

Quote from: s.t. on April  5, 2016, 13:20:44
Ik heb recentelijk de Phantom vergeleken met Dynaudio 400 XD en de Elac Air 407. Alle drie de spekaers zijn actieve speakers en hebben dus alleen stroom nodig.

De Dynaudio en Elac maken gebruik van dezelfde techniek voor streaming en Phantom zijn eigen techniek. Mijn ervaring is dat zowel de Elac als Dynaudio op geluidtechnische kwaliteit veel beter zijn dan de Phantom waarbij de Phantom harder kunnen. Hierbij vond ik de Elac erg mooi klinken maar was de Dynaudio wat betreft geluidsweergave meer onze smaak.

Daarnaast is de mogelijkheid van UPNP binnen het netwerk een belangrijke reden om ook niet voor de Phantom te kiezen.

Dit is uiteraard mijn persoonlijke smaak oordeel! Het enige wat ik kan aanraden is om ook eens naar de Dynaudio en Elac te gaan luisteren.

De dynaudio zijn ook wel een heel andere prijsklasse dus mag ook wel beter klinken.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

s.t.

Quote from: MrSinister on April  5, 2016, 15:42:11
De dynaudio zijn ook wel een heel andere prijsklasse dus mag ook wel beter klinken.

Klopt, ik wil alleen aangeven dat er ook andere actieve opties zijn buiten de Phantoms.

Homethx

Heb misschien ook interesse in deze speakers.

Weet iemand al iets meer ivm de surround "module" voor deze speakers. Er zijn al een aantal demo's geweest in een 5.5 configuratie
maar er is niets bekend over een nieuwe "dialog".

MrSinister

Niets over bekend voor zover ik weet.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

Achiel

Quote from: Ronan on April  4, 2016, 20:43:41
Ben ook serieus aan het overwegen om die Phantoms eens aan de tand te voelen.
Maar hoe klinken de stemmen? Niet te schel ? Ik luister alleen maar popmuziek, dan bestaat
dat gevaar nogal.
Ik woon overigens helemaal in het zuidwesten des lands, Zeeuws Vlaanderen.
Weet iemand het dichtstbijzijnde adres om ze te beluisteren ?

Wide screen audio in Gent of alpha in antwerpen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

MrSinister

Inmiddels ook hier in de apple store te krijgen. Kun je ze mooi 2 weken proberen en dan eventueel gratis retour sturen als het niet bevalt  :P. Heb ik ook gedaan met een naim muso.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

El Nino

Heb net een Diavalet Phantom Gold bij BBG besteld. Als het draait, laat ik m'n bevindingen hier weten!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

royal d

Zou graag een paartje in huis hebben staan (gold/silver) maar de beperkte reparatiemogelijkheden doen mij erg twijfelen.
Ik veronderstel dat de phantom een langere technische levensduur heeft dan 2-jaar, maar je zal net pech hebben..  :unsure:


bmateijsen

Quote from: D.E. on October  7, 2018, 22:09:26
Zou graag een paartje in huis hebben staan (gold/silver) maar de beperkte reparatiemogelijkheden doen mij erg twijfelen.
Ik veronderstel dat de phantom een langere technische levensduur heeft dan 2-jaar, maar je zal net pech hebben..  :unsure:

Tot heden bijna probleemloos. Als er iets is, dan is het de dialog.

El Nino

Heb een Devialet Phantom Gold zonder problemen tot nu toe en heb ze al 1 dag  :worship:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

MrSinister

speel inmiddels ruim 3 jaar met de silver en geen problemen gehad. Alleen zijn de kappen van de woofers erg kwetsbaat (deuken)  zeker met kleine kinderen in de buurt of onvoorzichtig stofzuigen.
Woonkamer: 2 x Devialet Phantom Silver - Bluesound Node 2 - Samsung 46f8500

El Nino

#95
Heb nu sinds een aantal maanden problemen met m'n Phantom Gold welke niet wordt herkend op m'n WiFi netwerk. Afspelen via BT lukt wel, maar niet via WiFi.....

Phantom gereset (van de lichtspanning gehaald), Spark APP opnieuw geinstalleerd. Phantom bekabeld op netwerk aangesloten, maar Spark en nieuwe Devialet app kan m'n Phantom niet vinden. Software update gedraaid, heb nu Firmware 2.11.5.

Merkwaardig genoeg doet de Phantom het wel via Roon en dit loopt toch echt via het netwerk en niet via BT. Via webbrowers en IP adres toegang gekregen tot het menu van de Devialet, echter bij Wifi settings blijft de box: Select Network leeg.....

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

bmateijsen

Reset doe je door 3x de aan/ uit knop snel achter elkaar in te drukken. Je weet dat hij een reset heeft gehad als dat start muziekje weer begint.

El Nino

Dat heb ik ook al gedaan....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Heb je toevallig een ios update op je telefoon gehad (waarmee je de devialet bedient?)
Ios 14 heeft wat meer beveiliging ingebouwd en je moet nu expliciet aangeven dat je toegang wil (en andere apparaten kan zien) op t locale netwerk


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

El Nino

Bedankt, dat zou kunnnen....ga ik ff checken!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom