Devialet Phantom

Started by erwinh, September 30, 2015, 22:23:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erwinh

Ben vorige week naar BB&G geweest om de Phantom's van Devialet te beluisteren. Ik was erg onder de indrukvan wat deze Phantom's voor € 4250,- te bieden hebben. Er zijn er op dit forum die menen dat er voor minder een veel beter resultaat is neer te zetten. Ik ben wel toe aan een nieuwe set, dus als er suggesties zijn die voor minder een veel beter resultaat kunnen leveren hou ik mij aanbevolen. Wat me aan de Phantom's bevalt is dat ze een mooi geluidsbeeld neerzetten, met een hoog gebruiksgemak, streamen, geen kabels, en een hoge WAF factor. Wil geen tweede hands. Wie weet er reele alternatieven?
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Former member 78

Er is weinig concurrentie in die ''nieuwe markt''.
Je hebt nog de KII Three, maar die kost ruim het dubbele.

Neem de Phantoms eens thuis op proef, want daar moet je de keuze maken :)

erwinh

Mijn idee, maar aangezien er hier op het forum de nodige scepsis is vwb de Phantom's, en men hier en daar meent dat voor veel minder een betere set is samen te stellen...... Is er op voorhand een betere combi te maken voor hetzelfde bedrag of minder?
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

http://link.marktplaats.nl/m963366197 zonder de netsnoeren...beetje afdingen 1100 euro

dan 2 passieve subs erbij.

Sonos

En een minidsp 4 x 10 HD

Zal je zien hoe goed dat zal gaan klinken.

Peroonlijk zou ik voor zelfbouw kiezen...en dat heb ik dus ook gedaan.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Heb laatst een adm9.1(T) verkocht voor de helft (550euro) :)

Maar eerlijk is eerlijk, het is niet nieuw..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

martin778

Dynaudio Xeo 6 systeem?

BuSpu

Er zijn niet zo heel veel alternatieven. Dynaudio komt het dicht in de buurt met de XEO serie of de Focus 200 XD maar de laatste is weer duurder dan de Phantom.

chansig

#8
2 x Adam Artist 5       600 euro

2 x sub                      1000 euro

1 x minidsp HD 8x10 550 euro

1 x Chromcast audio      35euro

Bedrading  dus standaard.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Linn Kiko
Naim Mu-So

Dat zijn 2 systemen die volgens mij hiermee vergeleken kunnen worden.
Aangezien BB&G alle 3 de merken doet zou je bij hen een vergelijk kunnen maken tussen de 3 :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Spijkie

Je zou een lyngdorf tdai2170 kunnen overwegen , dan nog n bron en 2 speakers ( al dan niet actief) en je hebt gelijk roomcorrectie. Is denk ik ook n kwestie van smaak , zowel voor t geluid als de looks. Persoonlijk vind ik de phantoms erg mooi, had ik ze lelijk gevonden zou ik niet eens gaan luisteren.

Ben benieuwd wat je kiest, moet het binnen dat budget blijven dan is er weinig wat t kan verslaan denk ik.

Gr spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

erwinh

Nou dat zijn al een paar suggesties. Ik heb geen bron, en wil geen tweede hands. BB&G beweert dat ze voor het geld van de Phantom's geen betere set voor me kunnen neerzetten. Het Devialet systeem is wel heel erg 'plug and play' en daarmee wel heel gebruiksvriendelijk. Daarnaast zien ze er zeer fraai uit (smaak natuurlijk  ;D). Vond ze in eerste instantie een beetje clean klinken, maar dat gevoel ben je na een paar tracks al kwijt. Ze gaan gruwelijk laag en weten een fraai geluidsbeeld neer te zetten, volledig los.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

martin778

Het zijn gewoon extreem ge-DSP'de speakers.

Overigens, ik zelf zou never, ever een alles in 1 systeem nemen, als er wat kapot gaat, ligt alles eruit.

erwinh

Tja, dat is ook waar, maar neem je dat mee in je overweging als je een nieuwe set koopt?
Die Dynaudio Xeo's zien er interessant uit, al vraag ik me af of ze net zo laag gaan als de Phantoms.
Daarnaast is het een erg conventioneel ontwerp. Goedkoper is het als je alles bij elkaar telt ook niet lijkt me.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

advr

Hoe laag iets gaat is vaak helemaal niet belangrijk en is zo afhankelijk van de ruimte...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#15
Staar je er niet blind op
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

erwinh

Wil ik ook zeker niet doen, et gaat mij vooral om de kwaliteit van het laag in dit geval. Dat vond ik bij de Phantoms erg indrukwekkend
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

advr

Vergelijk dat laag maar eens met een paar Kensington Tannoys...dan hoor je pas goed en beheerst laag.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Of kom eens bij mij luisteren...mensen zijn over het algemeen bijzonder te spreken over het laag alhier.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rusher


Quote from: chansig on October  1, 2015, 15:14:08
Of kom eens bij mij luisteren...mensen zijn over het algemeen bijzonder te spreken over het laag alhier.

Gr Hans
En over de gastheer...

martin778

Quote from: advr on October  1, 2015, 15:07:50
Vergelijk dat laag maar eens met een paar Kensington Tannoys...dan hoor je pas goed en beheerst laag.

Het is alleen dat er een middentoner ipv. woofer in zit  :D

advr

Het maakt niet uit wat er in zit. Het gaat om het resultaat
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

martin778

Ach, hier zijn we het dus oneens met elkaar, dat mag hoor  :)

chansig

Quote from: Rusher on October  1, 2015, 15:25:28
En over de gastheer...

:D

Ook dat...ik ben ook wel te spreken over "het volk" wat bij mij komt luisteren...zeker als ze positief zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.