Liefhebbers van TL of hoorns hier?

Started by Michelp, September 29, 2015, 22:47:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michelp

Ik zit al een tijdje mee te lezen overal, maar ik zie vooral gesloten en br behuizingen voorbij komen.
Zijn er geen liefhebbers van grote TL of hoorn behuizingen hier? Of mag dat niet van de vrouw?  :police:
Ik heb hier zelf een tapped horn staan met een 12 inch. Die is wel wat groter dan gemiddeld, zo'n 120 liter. Maar met een lage vermogen wat ik beschikbaar heb is een hoog rendement wel erg lekker. Ik ben er nog altijd tevreden mee :)
Verder bouw ik ook veel TL behuizingen, veel ook voor in de auto, speelt ook altijd super eigenlijk. De meeste drivers zijn (voor hoever ik het in simulatie kan zien) niet echt geschikt voor een hoorn. Maar een TL doet het vaak wel erg goed!
Ik zie de ervaringen van anderen en foto's wel voorbij komen zo hopelijk  ;D

buizesmurf

Ik speel met grotere TL speakers,gebasserd op de syntese1, een Belgisch ontwerp trouwens,beter bekend als de telefoonhoorns voor sommige hoge WAF,voor andere het tegenovergestelde...maar " I love them" sinds mijn jeugd,lang geleden.... :alien: :popcorn: :coffee: :pompom:

chansig

Kwabbernoot.......kom er maar in.

Die speelt namelijk met Avant Garde speakers.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Yep, maar dat is duidelijk geen zelfbouw, vandaar dat ik niet gereageerd heb. Was het wel zelfbouw zou het eerder uitzien als de Flaterfoon.

  :laugh:

Ipv deze:



Groeten...

buizesmurf

Quote from: Kwabbernoot on September 30, 2015, 11:18:32
Yep, maar dat is duidelijk geen zelfbouw, vandaar dat ik niet gereageerd heb. Was het wel zelfbouw zou het eerder uitzien als de Flaterfoon.

  :laugh:

Ipv deze:



Groeten...


Wow....en welke versterker heeft de eer......

Kwabbernoot

Zo eentje:



Transcendent Sound Single Ended OTL met als voorversterker afwisselend een Audio Research SP11 of een Threshold T2.





Maar weer terug naar de zelfbouw Transmissielijn en hoorns, lijkt mij.

Groeten...

buizesmurf

Hoorns en buizen,altijd die magie... :pompom: :pompom: :pompom:
Alhoewel mijn geen hoorns zijn,speel ik ook met buizen....monoblokken met ieder 2x211...voor het allerlaaste laag hypex....

Former member 78

Mijn speakers hebben een hoorn in het mid, maar is ook geen zelfbouw.

Michelp

Hier 2 fototjes die ik zo snel nog kon vinden. Van veel dingen heb ik jammer genoeg geen foto's gemaakt.
Eerste van mijn oude smart met 2x 8 inch in TL
En de andere van een TL voor 15 inch in aanbouw  :devil:


ruud2

bij m'n pa een philips 9710 unit in bijna 1 m3 exponentiele hoorn en een 11 watt(!) eigenbouw buizen versterker....16 Hz....!
Zelf heel lang een TL  van IMF , studio monitor.  geweldig strak  laag.
naderhand ceramische units ontdekt.....
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

martin778

Quote from: buizesmurf on September 30, 2015, 14:34:28
Hoorns en buizen,altijd die magie... :pompom: :pompom: :pompom:

^^

Hier ook een hoorn midden en hoog en op PL519 OTL buizenbak.

Michelp

De Smart is niet meer heel maar dat komt niet door de subwoofer. De motoren in deze auto's staan nou niet echt bekend als de meeste betrouwbare..
En die 15 inch was ook voor een grotere auto hoor haha


Quote from: ruud2 on October  1, 2015, 08:24:09
in bijna 1 m3 exponentiele hoorn
Dat is best groot  :o

buizesmurf

Quote from: ruud2 on October  1, 2015, 08:24:09
bij m'n pa een philips 9710 unit in bijna 1 m3 exponentiele hoorn en een 11 watt(!) eigenbouw buizen versterker....16 Hz....!
Zelf heel lang een TL  van IMF , studio monitor.  geweldig strak  laag.
naderhand ceramische units ontdekt.....

Idem hier...

Erik1977

Ik heb nog nooit van ceramische units gehoord, waarom zijn jullie daar zo enthousiast over?
Zijn er voorbeelden van diy projecten?

ruud2

Quote from: Erik1977 on October  1, 2015, 18:42:20
Ik heb nog nooit van ceramische units gehoord, waarom zijn jullie daar zo enthousiast over?
Zijn er voorbeelden van diy projecten?


De XxX van Erik van Voorst  bijv. en z'n subwoofer
de milestones van Marc Heijligers
enz.
en mijn eigen Violators....
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

buizesmurf

Staan hier op het forum ook een paartje 95 ceramische thiel drivers te koop....

Luk

#17
Ik gebruik met veel plezier de Zyklop TL Transmissielijn sub (12 inch Eminence Lab-12)

Na veel experimenten met BR, gesloten ,aperiodisch , op TL uitgekomen.
Vooral het gemak waarmee de lage tonen eruit rollen , ook bij lagere volume en het kwaliteit (een hele specifieke sound) en hoe het met mijn overige speakers (aperiodisch) integreert.
Arcam AVR390 processor 7.3.4||3x Parasound HCA-3500 & HCA-1206 || 7 x Audiolab Fidjol || 4 x Audiolab Minax Super (Atmos) || 2 x Zyklop TL Subs & Mirage BPS-150i || TW-5000 ISF || LG 65C16 Oled || Zappiti One SE 4k HDR || RaspbPi4 OSMC Kodi UHD HDR

Michelp

Vanmorgen kreeg ik een belletje van iemand in mijn appartement of ik even meeging een paar speakertjes ophalen. Dus dat ben ik maar even gaan doen.
Hij is een grote fan van de oude SP kasten van Peavey. Hij heeft (volgens mij) een Peavey SP2 kast staan met een wat zwaardere Black Widow woofer en een aanpassing aan het filter. En een mooie hoorn tweeter.
Daar aangekomen bleken de kasten wat groter uit te vallen dan hij dacht, ze pastten net in de bus die we mee hadden.
Het ging om de oude Peavey SP1 kast. Met een W-bin voor de 15 inch laag driver die er in zit (weet zo niet welke het is) en een ongeveer dezelfde hoorn als de SP2 voor het hoog, maar dan breder  ;D
Uiteindelijk in de tuin maar eens de missende schroeven die de kasten hadden maar even er in gedraaid en de kasten aangesloten. Na een beetje met de equalizer spelen klonk dat toch behoorlijk goed! En dat voor kasten van een jaar of 40 oud!


vincneus1

Quote from: morca on October  3, 2015, 20:18:38
Ik heb een 4e orde bandpass die het laag ook op ze slofjes het huis doet schudden.

U snapt het! heb zelf een 6th order Bandpass staan. ;D

advr

Quote from: Kwabbernoot on September 30, 2015, 11:18:32
Yep, maar dat is duidelijk geen zelfbouw, vandaar dat ik niet gereageerd heb. Was het wel zelfbouw zou het eerder uitzien als de Flaterfoon.

  :laugh:


Ha, de Brontosaurusfoon :-)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

morca

Quote from: vincneus1 on October  3, 2015, 21:51:30
U snapt het! heb zelf een 6th order Bandpass staan. ;D
Het was een idee,niet direct kennis... maar er over lezen en kijken waar je hem  voor in gaat zetten bracht me op dit ontwerp.
Maar het was wel een goed idee idd  ;D