230V~ DC Blokker + Verdeeldoos

Started by Kingpin, September 30, 2015, 00:39:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

CZ79

Quote from: erik s. on October 21, 2015, 11:05:43
Dan doe ik het beter dan Ronald, ik haal de aarde rail er ook uit.
Ik kan het blok ook gewoon zonder rails bestellen.

post ge-edit
De rail zit erniet meer in, in het blok van ronald. Enkel een doorlus van putlet 1 naar 2 met dezelfde bekabeling, dus outlets 1,3 en 5 worden direct bedraad aangesloten en de outlets 2,4 en 6 middels een doorlus
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

#76
Quote from: cz79 on October 24, 2015, 11:29:39
De rail zit erniet meer in, in het blok van ronald. Enkel een doorlus van putlet 1 naar 2 met dezelfde bekabeling, dus outlets 1,3 en 5 worden direct bedraad aangesloten en de outlets 2,4 en 6 middels een doorlus

Dus nog steeds geen volledige sterbedrading...
Ik denk dat de rail slechts onderbroken is gemaakt en gedeeltelijk (dus per twee outlets) in stand is gebleven  ;)
Wordt ook veel toegepast door personen die bijv. een Rittal blok aanpassen/willen verbeteren.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Ik geloof in synergy door overal dezelfde bekabeling te gebruiken.
De outlets (of inlets, ligt er maar aan hoe je het bekijkt) worden elk apart bedraad tot 1 sterpunt (L, N, PE), vandaar zit er een 2 traps filter en dc killer tussen welke worden aangesloten op de voedingskabel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Quote from: Kingpin on October 24, 2015, 13:10:39
Ik geloof in synergy door overal dezelfde bekabeling te gebruiken.
De outlets (of inlets, ligt er maar aan hoe je het bekijkt) worden elk apart bedraad tot 1 sterpunt (L, N, PE), vandaar zit er een 2 traps filter en dc killer tussen welke worden aangesloten op de voedingskabel.

De beste methodiek lijkt mij, trouwens mooi project Eric  :thumbs-up:
Ben benieuwd naar het eindresultaat...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kjelt

#79
Quote from: Kingpin on October 24, 2015, 13:10:39
De outlets (of inlets, ligt er maar aan hoe je het bekijkt) worden elk apart bedraad tot 1 sterpunt (L, N, PE)
Als ik er nog eens over nadenk:
De PE is niet echt nodig om ster aan te sluiten, daar loopt toch geen stroom doorheen (de primaire reden om voor ster aansluiting te kiezen zover als ik weet).
De andere reden te weten om de apparatuur onderling een gemeenschappelijke referentie te geven, dan lijkt het me juist beter om deze zo lokaal mogelijk te houden dus bv alle outlets met een nog dikkere massief koperen kabel aan elkaar te verbinden. Maar ach het is denk ik lood om oud ijzer (ik weet het het is koper) :)

erik s.

Ik lees juist dat de ster bij aarde aansluiting een flinke invloed kan hebben, vraag me niet waarom.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kjelt

waar lees je dat en heb je een link?

erik s.

Quote from: Kjelt on October 24, 2015, 14:10:00
waar lees je dat en heb je een link?
Zou ik zo niet weten, is denk ik een flinke tijd geleden.
Mogelijk op de website van Christiaan Punter o.a.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Quote from: YamahaRXV on October 24, 2015, 12:59:58
Dus nog steeds geen volledige sterbedrading...
Ik denk dat de rail slechts onderbroken is gemaakt en gedeeltelijk (dus per twee outlets) in stand is gebleven  ;)
Wordt ook veel toegepast door personen die bijv. een Rittal blok aanpassen/willen verbeteren.
Niet in mijn blok van ronald, de rail zit er niet meer in en inderdaad geen volledige sterbedrading. Gewoon exact zoals ik het heb beschreven, dus enkel mono crystal kabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Meende ook ergens gelezen te hebben dat bij ster bedrading de PE van invloed heeft, vraag me niet waarom, gezien het feit dat je hier geen stroom doorheen wilt hebben.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Aangezien ik 7x 2,5mm2 in elkaar moet zien te krijgen zou ik een 25mm krimptang nodig moeten hebben.
Ik denk dat ik voor de kale Gedore met optionele inzetstukken ga, zodat ik de tang altijd kan gebruiken en dat wat ik nodig moet hebben apart kan kopen.
En Gedore is gewoonweg een goed merk.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mijkie

#86
Gedore kun je rustig kopen idd. een heel gerenoveerd merk met goede spullen !! en een tang met wissel-bekken is altijd makkelijk  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kjelt

#87
Zit er niets tussen 16mm2 en 25mm2 ?
Je hebt +/-18mm2 nodig dus 25 is aan de grote kant.
Je zou het met korte stukjes gestript draad kunnen opvullen en die op het eind afknippen.

Kingpin

Quote from: Kjelt on October 28, 2015, 17:00:59
Zit er niets tussen 16mm2 en 25mm2 ?
Je hebt +/-18mm2 nodig dus 25 is aan de grote kant.
Je zou het met korte stukjes gestript draad kunnen opvullen en die op het eind afknippen.
Volgens mij gaat krimp van 16 naar 25.
Waarschijnlijk wordt het meer dan 7 (=minimaal) aangezien de voeding van de paneelmeter ook nog aangesloten moet worden.
Moet alleen nog kijken wanneer alles binnen is (en ik tijd heb) hoe ik alles ga verdelen en aansluiten.
Maar krimp gaa het wel worden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Henrie

Quote from: Kingpin on October 28, 2015, 21:15:23
Volgens mij gaat krimp van 16 naar 25.
Dat klopt denk ik wel. Kabels gaan ook van 16mm2 naar 25mm2. Daar zit niks tussen. Dus klinkt het logisch dat kabelschoenen deze maten volgen...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Kjelt

Wat denk jij Henrie, de 25mm2 aanvullen met extra stukjes kabel om de krimp perfect te krijgen of gewoon proberen of het vast genoeg zit met 7 a 8 draden?

Henrie

Quote from: Kjelt on October 29, 2015, 21:52:36
Wat denk jij Henrie, de 25mm2 aanvullen met extra stukjes kabel om de krimp perfect te krijgen of gewoon proberen of het vast genoeg zit met 7 a 8 draden?
Je kunt het altijd een keer proberen natuurlijk. Kost je hooguit een stukje van alle kabels en een kabelschoen... Maar mijn gevoel zegt dat een kabelschoen voor 25mm2 wel wat ruim is voor in totaal slechts 17,5mm2. Ik zou eerder een kabelschoen van 16mm2 proberen en eventueel (als het anders echt niet past) bij elke kabel een paar litzes eraf knippen. Je hoeft maar ongeveer 0,2mm2 (1,5 / 7) per kabel eraf te knippen, dus dat moet niet zo'n probleem zijn...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Kjelt

Ja daar zou ik eerder aan denken dan.  :thumbs-up:

Kingpin

Mijn gevoel zegt ook 16, dus naast de tang met losse opzetstukken bestel ik van beide maar een pakje hulsen erbij.
Nu de 'tijd' nog vrij zien te maken, helaas moet er thuis nog eerst veel gebeuren dit weekend, met net een nieuw dakje erop is dit weekend eerst de tuin aan de beurt (man zo blijf je bezig).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Henrie

Quote from: Kingpin on October 29, 2015, 22:04:16
Mijn gevoel zegt ook 16, dus naast de tang met losse opzetstukken bestel ik van beide maar een pakje hulsen erbij.
Nu de 'tijd' nog vrij zien te maken, helaas moet er thuis nog eerst veel gebeuren dit weekend, met net een nieuw dakje erop is dit weekend eerst de tuin aan de beurt (man zo blijf je bezig).
Als ik je nog een tip mag geven: strip de kabels, maar draai daarna de losse litzes niet in elkaar. Gewoon recht uit laten steken. Dan past het veel gemakkelijker in een huls of kabelschoen...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Kjelt

Quote from: Henrie on October 29, 2015, 22:14:06
Als ik je nog een tip mag geven: strip de kabels, maar draai daarna de losse litzes niet in elkaar. Gewoon recht uit laten steken. Dan past het veel gemakkelijker in een huls of kabelschoen...
+1
en je krijgt ook geen extra mechanische krachten die tijdens het krimpen een aantal individuele draadjes zou kunnen doen scheuren.

Kingpin

Wist ik, bedankt alsnog. Op m'n werk maak ik ook gebruik van krimp alleen in kleine formaten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#97
De gaten aan de voorkant zijn gefreesd en verdiept en een deel van de kast staat er.
Het begin is er.

Frezen en verdiepen beide zijden.


Assemblage


Grote gat voor de digitale paneelmeter die aan de achterkant verdiept is (vanwege bevestiging), en de 2 kleinere gaten voor de instelpotmeters voor het display.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Zoals gewoonlijk straalt de kwaliteit er van af. Goed bezig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Quote from: frank2 on November  9, 2015, 13:58:24
Zoals gewoonlijk straalt de kwaliteit er van af. Goed bezig.
Bedankt Frank!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack