230V~ DC Blokker + Verdeeldoos

Started by Kingpin, September 30, 2015, 00:39:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GOOS88

* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Kjelt

#51
Quote from: Kingpin on October 18, 2015, 17:53:04
Nu nog even kijken naar een goede krimptang die in ieder geval de 7 x 2,5mm2 kabels bij elkaar kan houden.
Die zijn inderdaad vrij kostbaar, ik kan van een maat wel een hydraulische AMP tang lenen, geen idee hoe dat werkt maar die zou in principe AWG 2 tot AWG 8 aan moeten kunnen, dat zou 8.4 tot 33.6mm2 zijn. Mocht je in de buurt van Eindhoven wonen dan kunnen we wellicht een keer iets uitproberen.

vik

Dat dacht ik dus ook altijd Frank maar is absoluut niet waar.

Voordelen:

Je contact oppervlakte wordt juist groter t.o.v. "bare wire" (mits je de correcte huls gebruikt.)

Geen corrosie en een stuk veiliger.  Je hoort de hulzen met bedrading ook met het correcte koppel  (Newton meter) vast te zetten. Met bijvoorbeeld net stekkers kun je een moment schroevendraaier gebruiken. Ik gebruik in het vervolg voortaan ook aderhulzen. Ook op mijn audio groep naar de WCD dozen.


Quote from: frank2 on October 16, 2015, 09:05:44
Aderhulsjes kunnen het geluid negatief beïnvloeden, ik raad aan om ze niet te gebruiken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted Member 2

#53
eric,

Wat een gedoe lees ik hier over het maken van een verbinding. Ieder betrouwbaar bedrijf dat installaties voor aarding en bliksemafleiders aanlegt, beschikt over het juiste gereedschap om een betrouwbare crimp te maken met de juiste verbindingsmaterialen.

Het juiste verbindingsmateriaal is een C-klem:



De foto komt van een bedrijf dat geen sponsor is; ik verwacht echter niet dat een sponsor van dit forum beschikt over dit materiaal en over de benodigde kennis.

Het installatiebedrijf zal naar ik verwacht de c-klem in diverse capaciteiten op voorraad hebben.

Laat dat bedrijf een proefverbinding maken, zaag de c-klem haaks op de aders door en overtuig je dat het een massief geheel is.

Bij jou in de buurt is Siers Groep Oldenzaal BV actief. Intech is er ook één. Google is your friend.

Groet aan Eric Kingpin,

Henk

GOOS88

Quote from: Onder013 on October 20, 2015, 20:57:21
eric,

Wat een gedoe lees ik hier over het maken van een verbinding. Ieder betrouwbaar bedrijf dat installaties voor aarding en bliksemafleiders aanlegt, beschikt over het juiste gereedschap om een betrouwbare crimp te maken met de juiste verbindingsmaterialen.

Het juiste verbindingsmateriaal is een C-klem:



De foto komt van een bedrijf dat geen sponsor is; ik verwacht echter niet dat een sponsor van dit forum beschikt over dit materiaal en over de benodigde kennis.

Het installatiebedrijf zal naar ik verwacht de c-klem in diverse capaciteiten op voorraad hebben.

Laat dat bedrijf een proefverbinding maken, zaag de c-klem haaks op de aders door en overtuig je dat het een massief geheel is.

Bij jou in de buurt is Siers Groep Oldenzaal BV actief. Intech is er ook één. Google is your friend.

Groet aan Eric Kingpin,

Henk

Thnks! Die verbinding kende ik nog niet. Lijkt me perfect voor het bundelen van meerdere aders.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Kingpin

De rest van de onderdelen komen deze week binnen.
@Kjelt: bedankt voor het aanbod maar Eindhoven ligt niet om de deur helaas.

De C crimp ken ik niet, zal me eens in verdiepen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

erik s.

Lijkt me alleen niet handig als je tijdens de bouw er mee naar een bedrijf moet, en dan is het nog maar de vraag of het in de pers kan terwijl de bedrading in het blok zit.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

Quote from: erik s. on October 21, 2015, 08:53:17
Lijkt me alleen niet handig als je tijdens de bouw er mee naar een bedrijf moet, en dan is het nog maar de vraag of het in de pers kan terwijl de bedrading in het blok zit.

Eric zal ongetwijfeld wel slimmer zijn en zal eerst de bedrading maken en het dan pas in het blok doen.

erik s.

Quote from: Onder013 on October 21, 2015, 09:52:38
Eric zal ongetwijfeld wel slimmer zijn en zal eerst de bedrading maken en het dan pas in het blok doen.
Die moet je er dan wel als 1 geheel in zien te krijgen
Ik heb aardig wat blokken voorzien van sterbedrading, dat is aardig worstelen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

#59
Quote from: erik s. on October 21, 2015, 09:55:00
Die moet je er dan wel als 1 geheel in zien te krijgen
Ik heb aardig wat blokken voorzien van sterbedrading, dat is aardig worstelen.

Als je de goede en daartoe geschikte blokken zou gebruiken geeft het geen enkel probleem. De blokken die ik hier op dit forum vaak zie langskomen kunnen volgens mij niet eens volledig sterbedraad worden.

erik s.

#60
Quote from: Onder013 on October 21, 2015, 10:01:49
Als je de goede en daartoe geschikte blokken zou gebruiken geeft het geen enkel probleem. De blokken die ik hier op dit forum vaak zie langskomen kunnen volgens mij niet eens volledig sterbedraad worden.
Ronald ziet anders wel kans om in dat zelfde blok sterbedrading te maken, dus hoezo past daar geen sterbedrading in?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

Quote from: erik s. on October 21, 2015, 10:10:38
Ronald ziet anders wel kans om in dat zelfde blok sterbedrading te maken, dus hoezo past daar geen sterbedrading in?

Omdat er per twee outlets een vaste spanningsrail is: niet volledig sterbedraad.

Waarom zou je als je dan toch een ster-bedraad blok wilt dit in een daartoe ongeschikt blok willen doen?

Maar nu is het beter on-topic te gaan in plaats van off-topic over blokken te praten die voor de TS totaal niet interessant zijn.

Kingpin

Ik heb meer dan ruimte zat om dit weg te werken, aangezien de kast het formaat van een audio apparaat heeft. Pakweg 44cm breed, 35 diep en 12 cm hoog.
Maar goed daar komt nog wel het een en ander in dan alleen een paar dikke kabels. Trafo, meter, filter, 2 grote elco's, gelijkrichter, potmeters, 6 outlets, automaat zekering ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Meeste werk zal de behuizing zijn. Er moet een gat van 68x68 gefreesd worden in 10mm aluminium en aan de achterkant daaromheen een verdieping tot de helft (5mm) rondom dat gat, anders krijg ik de paneelmeter niet vast.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

erik s.

#64
Quote from: Onder013 on October 21, 2015, 10:22:03
Omdat er per twee outlets een vaste spanningsrail is: niet volledig sterbedraad.

Waarom zou je als je dan toch een ster-bedraad blok wilt dit in een daartoe ongeschikt blok willen doen?

Maar nu is het beter on-topic te gaan in plaats van off-topic over blokken te praten die voor de TS totaal niet interessant zijn.
Dan doe ik het beter dan Ronald, ik haal de aarde rail er ook uit.
Ik kan het blok ook gewoon zonder rails bestellen.

post ge-edit
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

Quote from: Kingpin on October 21, 2015, 10:50:14
Ik heb meer dan ruimte zat om dit weg te werken, aangezien de kast het formaat van een audio apparaat heeft. Pakweg 44cm breed, 35 diep en 12 cm hoog.
Maar goed daar komt nog wel het een en ander in dan alleen een paar dikke kabels. Trafo, meter, filter, 2 grote elco's, gelijkrichter, potmeters, 6 outlets, automaat zekering ...
Dan kun je dus de voedingskabel niet in de ster krimpen, maar ja, je kunt niet alles hebben.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

Quote from: erik s. on October 21, 2015, 11:07:45
Dan kun je dus de voedingskabel niet in de ster krimpen, maar ja, je kunt niet alles hebben.
Dat gaat wel lukken denk ik. Vanaf het filter kun je gewoon ster bedraden. Ieder z'n outlet z'n eigen kabel welke op 1 punt bij elkaar komen (filter kant).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

erik s.

Quote from: Kingpin on October 21, 2015, 11:19:41
Dat gaat wel lukken denk ik. Vanaf het filter kun je gewoon ster bedraden. Ieder z'n outlet z'n eigen kabel welke op 1 punt bij elkaar komen (filter kant).
Ik bedoel met voedingskabel , de kabel die naar de WCD gaat.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kjelt

#68
Topic opgeschoond, ErikS, Onder13 en Chansig een waarschuwing,
iedere volgende sneer of olie op het vuur gooien van een van jullie en je kunt een week langs de kant
Reacties per pm, reacties in dit topic worden verwijderd.

chansig

Via deze weg wil ik even Erik S. bedanken voor zijn pm. Aangezien hij mij geblokkeerd heeft kan ik hem dat niet laten weten. Was overigens een + pm voordat men mijn post als sarcastisch leest.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Quote from: chansig on October 21, 2015, 14:30:23
Via deze weg wil ik even Erik S. bedanken voor zijn pm. Aangezien hij mij geblokkeerd heeft kan ik hem dat niet laten weten. Was overigens een + pm voordat men mijn post als sarcastisch leest.

Gr Hans
Ik ben mij er niet bewust van dat ik jou zou hebben geblokeerd om mij te PM, zal eens kijken waar dat aan ligt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

Zojuist de digitale meter binnengekregen :inlove:
Donders dat ziet er goed uit. Had eerst het idee om de bezel in te vrezen maar deze is zo smal dat ik deze zo laat.



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Ben wel benieuwd naar het eindresultaat Kingpin. Zal wel weer iets bijzonders zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

erik s.

#74
Ik heb nog niet gezien welke bedrading in het blok komt.
Als je hier een betere kwaliteit voor gebruikt dan VD, zou ik zeker geen C klem nemen, dan verontreinig je het koper van je bedrading met het koper van de C klem.
Een Furutech adereindhuls is dan een betere keuze, die is gemaakt van dezelfde kwaliteit koper als hun bekabeling.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B