GoPro aankopen, maar welke?

Started by Etiennevh, December 15, 2015, 14:05:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Etiennevh

Hoi,

Ik wil graag een GoPro Hero 4 kopen, maar heb geen idee aan welk model ik een goede koop doe. Ik zie zo op het internet dat ik ook nog de nodige accessoires erbij aan moet schaffen, maargoed.

Waar gaat hij voor gebruikt worden?

-  Het opgroeien van onze dochter vastleggen met allerlei korte stukjes - van in de box, tot eerste stapjes leren lopen, eerste keer fietsen etc.

-  Actioncam op de race fiets, op vakanties, in de auto etc.

-  Time lapses maken van heldere nachten, sneeuwval etc. etc.

Ik snap niet echt goed het verschil tussen een Silver en een Black edition, behalve het LCD scherm op de Silver editie (waar ik geen toegevoegde waarde in zie overigens).

Waarom een Hero4? Goede resolutie en framerate op 4K en omdat ik denk dat de Hero 4 de langste levensduur heeft. (Ik bang dat ik over twee-vier jaar o.i.d. spijt krijg als ik nu een 1080P Actioncam koop.) Daarnaast beschikt de Hero 4 over Bluetooth en dat kan een leuke extra zijn i.c.m. apps die ik tijdens het racefietsen gebruik.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

#1
Leuk om dit topic te zien. Ik ben mij ook aan het oriënteren voor een GoPro. Ik wil hem dan vooral gebruiken als actioncam voor op de zeilboot (Laser).
Voor zover ik gezien heb is het belangrijkste verschil dat de Black een beter camera heeft, maar dat dit ten koste gaat aan de accuduur. Ja, er zijn meer verschillen, maar het is de vraag wat je daarbij wilt. De Black kan 4K 30fps, de Silver in 15fps wat niet vloeiend is.


GoPro Hero 4 BlackGoPro Hero 4 Silver
Gewicht88 gram (zonder behuizing) 152 gram met behuizing83 gram (zonder behuizing) 147 gram met behuizing
Afmetingen76 x 62 x 40 mm76 x 62 x 40 mm
Max. opnamekwaliteit4K 3840x2160 30fps4K 3840x2160 15fps
Beeldstabilisatieneenee
Zoom - max. beeldhoekvaste waardes, digitaal, maximale beeldhoek geen opgavevaste waardes, digitaal, maximale beeldhoek geen opgave
Batterijduur bij 1080P 30fps (fabrieksopgave)1:30 uur1:50 uur
Batterijduur bij max. opnamekwaliteit (fabrieksopgave)< 1 uur2 uur
Verwisselbare accujaja
Videomodesauto low-light, loop, highlight-tagauto low-light, loop, highlight-tag
Bitrate videomax. 60mbpsmax. 45mbps
Microfoonintern, extern via 3,5mm plugintern, extern via 3,5mm plug
Sensor12MP12MP
Fotomodessingle, time-lapse, burst, foto tijdens video, nightphoto & nightlapsesingle, time-lapse, burst, foto tijdens video, nightphoto & nightlapse
LCD schermja, monochroom alleen voor instellingenja, monochroom voor instellingen, achterzijde touchscreen
Smartphone appopname, instellingen, afspelenopname, instellingen, afspelen
Afstandsbedieningja, niet meegeleverdja, niet meegeleverd
Opslagmax. 64Gbmax. 64Gb
AansluitingenUSB 2.0, micro HDMI, WiFi 802.11 bgn, BluetoothUSB 2.0, micro HDMI, WiFi 802.11 bgn, Bluetooth
Unieke kenmerkenMet behuizing tot 40m waterdicht - Protune instellingen - 4K 3840x2160 30fpsMet behuizing tot 40m waterdicht - Protune instellingen - touchscreen achterzijde

Bron: http://www.gps.nl/action_cams/gopro.html
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Quote from: Valkyrie on December 15, 2015, 14:09:26
Voor zover ik gezien heb is het belangrijkste verschil dat de Black een beter camera heeft, maar dat dit ten koste gaat aan de accuduur.
Daar zou je dan weer een accupack voor kunnen kopen geloof ik, maar dan moet je wel kijken dat je geheugenkaartje ook groot genoeg is ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

BernHardN

Al eens gekeken naar andere merken zoals de Ricoh WG M1 die is waterdicht en je behoud dan de microfoon niet zoals de gopro waar een kastje omheen moet?!
http://shop-nl.ricoh-imaging.eu/wg-m1.html

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Valkyrie

Quote from: Etiennevh on December 15, 2015, 14:11:29
Daar zou je dan weer een accupack voor kunnen kopen geloof ik, maar dan moet je wel kijken dat je geheugenkaartje ook groot genoeg is ;)

Tsja dat accu wisselen gaat niet zo snel als je op het water zit in een wankelend zeilbootje. :nowink:
Daarom is voor mij wel de accuduur belangrijk en neig ik naar de Hero 4 Silver.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Quote from: Valkyrie on December 15, 2015, 14:22:21
Tsja dat accu wisselen gaat niet zo snel als je op het water zit in een wankelend zeilbootje. :nowink:
Daarom is voor mij wel de accuduur belangrijk en neig ik naar de Hero 4 Silver.
De accupack zet je bij de gopro op, krijg je een aparte waterdichte case bij. Je hebt dan over de 2,5 uur filmtijd geloof ik.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: BernHardN on December 15, 2015, 14:18:13
Al eens gekeken naar andere merken zoals de Ricoh WG M1 die is waterdicht en je behoud dan de microfoon niet zoals de gopro waar een kastje omheen moet?!
http://shop-nl.ricoh-imaging.eu/wg-m1.html
Wel een stuk voordeliger idd. Maar geen 4K. En de GoPro kun je toch ook zonder kastje gebruiken, als er geen water in de buurt is? Of vergis ik me daar in?>
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Overigens misschien niet geheel onbelangrijk: het aankopen van een GoPro scheelt in DLD aanzienlijk. (tenminste, dat vind ik)

Op Amazon en bij Saturn Duitsland ben je € 40,00 minder kwijt, daar zou je dan zo'n batterypack o.i.d. voor kunnen bestellen :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

BernHardN

Klopt, zonder water geen kasje nodig.
De Ricoh had ook een eisha award gekregen als beste kamera en ja geen 4k.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

donaldk

1080P 60P Chinese alternatief, Xiaomi is een goed merk dat zelfs al wordt nagemaakt;-). 'Unter 60 euro'.


Etiennevh

#10
Iemand een idee hoe lang je kunt filmen met een 32 of 64 gb kaartje?

EDIT:

Gevonden:

https://gopro.com/support/articles/hero4-black-recording-time-in-each-video-setting
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

VTEC_genieter

#11
Ik heb een full HD actioncam met wifi van het merk Denver bij de Kruidvat gekocht voor 40€ inclusief behuizing, zuignap en verschillende bevestigingstukken. Zag in hun krantje de specificaties. Zoveel hightech voor 40 euro!! Een goedkoop alternatief zou je denken.

Tot je naar de beeld- en geluidskwaliteit kijkt!
Want er is een wereld van verschil als je de behuizing niet gebruikt!
Voor sommige situaties heb je die niet nodig: als je de actioncam in je auto achter je voorruit hangt/plakt.
Met de behuizing wordt het beeld erg onscherp, gewoon slecht.
En het geluid is niet eens acceptabel voldoende. Slecht!

Liefst wil ik bij deze goedkope actioncam de behuizing niet gebruiken, want het maakt het beeld en geluid gewoon slecht!
Het betekent vanzelfsprekend dat het beeld weer kwalitatief beter wordt als de behuizing niet gebruikt wordt. [emoji106][emoji106] Veel beter!
Het geluid wordt ook beter, maar niet veel. Voor echt goed geluid gebruik ik iets anders: een losse voicerecorder van Olympus met een bedraad stereo speldmicrofoon samen voor 100€.
Het geluid doe ik achteraf in het filmpje op de computer, ik plak het beeld en geluid bij mekaar dan.
Met een geheugenkaart erbij ben ik in totaal voor alles ongeveer 160€ kwijt.

Mijn bedoeling van deze inbreng is:
Je moet eerst op internet bijvoorbeeld op YouTube zoeken/kijken naar reviews of testfilmpjes die MET de behuizing zijn gemaakt. Als de behuizing van slecht kwaliteit is (kunstof is dan slecht geslepen waar de lens achter komt te zitten), dan kan je je actiefilmpjes wel vergeten als je wil skieën/zwemmen of mountainbiken waar je de behuizing moet gebruiken.
Dus vergeet de kwaliteit van de behuizing niet [emoji6] Want niemand praat over de behuizingen van actioncamera's. Het lijkt alsof je een bagger van plastic voor de lens van een camera zet!!
En mijn behuizing gaat zelfs condenseren van binnen tijdens opname.
Dus doe je test ook bij de behuizingen is mijn tip [emoji6]

En wat betreft het geluid: veel mensen doen een liedje in hun filmpje, zetten ze een leuk mp3 op het filmpje. Maar als je het geluid echt zo belangrijk vindt, koop dan een externe stereo geluidsrecorder met of zonder bekabeld microfoontje. Of gebruik je iPhone voor de geluidsopname [emoji6]

En de kleine zuignap die ik erbij kreeg, die durf ik niet te gebruiken. De safety-borg van de plakker schiet snel los [emoji52]  Dus heb ik op internet een sterke zuignap gekocht voor 40€.

Maar eigenlijk ben ik wel tevreden als ik mijn Denver alleen gebruik voor onboard opnames in mijn auto. Ik gebruik dus geen behuizing. Totale kosten voor alles, om het volgende filmpje te kunnen maken, 200€.
Wel exclusief 27€ voor een rondje van 20 kilometer [emoji1][emoji1]


Actioncamera van Denver zonder behuizing en het geluid is opgenomen door een Olympus stereo voicerecorder. Full HD beeld en stereo geluid samengevoegd met aan het eind een verrassing.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Etiennevh

Leuk filmpje VTEC en helder verhaal! Mountainbiken zou overigens eentje zijn die zomaar eens toegevoegd wordt aan het lijstje, dan is een goede behuizing dus een must. Puur uit interesse: zou je voor jouw soort filmpjes niet een soort "dashcam" kunnen installeren?

Ik was zo nieuwsgierig om te spelen met het ding, heb hem maar besteld... ;D Mooie aanbieding op Amazon.de, inclusief 64Gb geheugenkaartje voor 390 klaar (nog extra korting bij afrekenen)

Ben benieuwd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

VTEC_genieter

Ik had eerst als doel een actioncamera willen gebruiken voor buiten aan mijn auto. Dus kocht ik die Denver bij de Kruidvat. Maar ik had niet verwacht dat de kwaliteit zo slecht was met die behuizing. Ik wil die behuizing ook niet gebruiken, het maakt het beeld verschrikkelijk slecht. De camera is dan nog goed te gebruiken voor binnenin de auto.

Ik denk dat een dashcam nog minder van beeldkwaliteit is, zelfs zonder behuizing. Dus ik ga geen dashcam kopen.
En mijn Denver presteert meer dan voldoende als ik de behuizing niet gebruik. Het full HD beeld is meer dan goed [emoji106][emoji106]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

BernHardN

Quote from: VTEC_genieter on December 15, 2015, 21:26:39
Ik heb een full HD actioncam met wifi van het merk Denver bij de Kruidvat gekocht voor 40€ inclusief behuizing, zuignap en verschillende bevestigingstukken. Zag in hun krantje de specificaties. Zoveel hightech voor 40 euro!! Een goedkoop alternatief zou je denken.

Tot je naar de beeld- en geluidskwaliteit kijkt!
Want er is een wereld van verschil als je de behuizing niet gebruikt!
Voor sommige situaties heb je die niet nodig: als je de actioncam in je auto achter je voorruit hangt/plakt.
Met de behuizing wordt het beeld erg onscherp, gewoon slecht.
En het geluid is niet eens acceptabel voldoende. Slecht!

Liefst wil ik bij deze goedkope actioncam de behuizing niet gebruiken, want het maakt het beeld en geluid gewoon slecht!
Het betekent vanzelfsprekend dat het beeld weer kwalitatief beter wordt als de behuizing niet gebruikt wordt. [emoji106][emoji106] Veel beter!
Het geluid wordt ook beter, maar niet veel. Voor echt goed geluid gebruik ik iets anders: een losse voicerecorder van Olympus met een bedraad stereo speldmicrofoon samen voor 100€.
Het geluid doe ik achteraf in het filmpje op de computer, ik plak het beeld en geluid bij mekaar dan.
Met een geheugenkaart erbij ben ik in totaal voor alles ongeveer 160€ kwijt.

Mijn bedoeling van deze inbreng is:
Je moet eerst op internet bijvoorbeeld op YouTube zoeken/kijken naar reviews of testfilmpjes die MET de behuizing zijn gemaakt. Als de behuizing van slecht kwaliteit is (kunstof is dan slecht geslepen waar de lens achter komt te zitten), dan kan je je actiefilmpjes wel vergeten als je wil skieën/zwemmen of mountainbiken waar je de behuizing moet gebruiken.
Dus vergeet de kwaliteit van de behuizing niet [emoji6] Want niemand praat over de behuizingen van actioncamera's. Het lijkt alsof je een bagger van plastic voor de lens van een camera zet!!
En mijn behuizing gaat zelfs condenseren van binnen tijdens opname.
Dus doe je test ook bij de behuizingen is mijn tip [emoji6]

En wat betreft het geluid: veel mensen doen een liedje in hun filmpje, zetten ze een leuk mp3 op het filmpje. Maar als je het geluid echt zo belangrijk vindt, koop dan een externe stereo geluidsrecorder met of zonder bekabeld microfoontje. Of gebruik je iPhone voor de geluidsopname [emoji6]

En de kleine zuignap die ik erbij kreeg, die durf ik niet te gebruiken. De safety-borg van de plakker schiet snel los [emoji52]  Dus heb ik op internet een sterke zuignap gekocht voor 40€.

Maar eigenlijk ben ik wel tevreden als ik mijn Denver alleen gebruik voor onboard opnames in mijn auto. Ik gebruik dus geen behuizing. Totale kosten voor alles, om het volgende filmpje te kunnen maken, 200€.
Wel exclusief 27€ voor een rondje van 20 kilometer [emoji1][emoji1]


Actioncamera van Denver zonder behuizing en het geluid is opgenomen door een Olympus stereo voicerecorder. Full HD beeld en stereo geluid samengevoegd met aan het eind een verrassing.

Daarom zeg ik ga voor de Ricoh, is een top camera en je hebt geen behuizing nodig en je behoud het geluid!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100