foto's zelf roteren in topic

Started by Joris1971, September 27, 2015, 13:27:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Ik vind het jammer dat je in je posting niet zelf je foto kunt roteren.. ik plaats weleens foto's en dan staan ze bij mij goed maar post ik ze dan zijn ze gedraaid.
Het zou ideaal zijn als je zelf de foto's kunt roteren in het topic zelf, dus in de betreffende posting.

Dirk

'k snap de vraag wel, omdat het hier wel vaker fout schijnt te lopen bij sommige posts/posters, maar ik ken eerlijk gezegd geen enkel forum waar dat kan, mogelijk laat de software erachter zoiets niet 1-2-3 toe?

anderzijds heb ik het zelf ook nog nooit gehad, t.t.z. dat een foto anders verschijnt dan hoe ik het wil.
vroeger op PC en nu op Mac maak ik voor 't posten van foto's op fora altijd gebruik van Tinypic en dat werkt voor mij perfect, nooit vreemde dingen als gedraaide foto's oid, misschien ligt het daar aan...?

btw; post je vanaf de computer of vanaf een tablet?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jeroen de Waal

Nee dit kan inderdaad niet.

Het komt door het feit dat de foto extra informatie in het exif bestand opslaat.
In dit bestand wordt bijvoorbeeld ook opgeslagen dat de foto geroteerd is.

Exif informatie kan en wordt niet verwerkt door de forumsoftware.

Je kan wel bijvoorbeeld een site als deze gebruiken om de exif informatie te verwijderen.


Jeroen.