OPPO BDP-105 en ARC

Started by Raphie, September 27, 2015, 08:33:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Even een technisch vraagje, ik heb nu een Panasonic TX-65CX700E en deze heeft op HDMI 2 ARC.
Hier heb ik mijn OPPO BDP-105 op aangesloten.

De OPPO werkt prima als BRON, dus ik kan DVD kijken, via NAS streamen en heb dan geluid op de TV (via HDMI) en/of op de versterker (via tulp tussen OPPO analoog uit en versterker)

Maar nu komt het: hoe moet ik de OPPO configureren om gewoon TV te kunnen kijken en via ARC het TV signaal door de OPPO te laten weergeven?

De TV heeft geen analoog audio meer en de handleiding geeft aan dat dit dus via het ARC retour signaal moet, maar ik kan op de OPPO geen inputs selecteren? Of zie ik iets over het hoofd?
JBL PRX Power!

RobertVanWoerden

#1
Zelf heb ik tv van KPN. Het KPN kastje heb ik via HDMI aangesloten op de Oppo 105. Beeld gaat via HDMI out naar de tv en geluid via analoog naar mijn voorversterker.

Staaled

Volgens mij kan dat enkel via een processor /vv/ receiver.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Heb het al werkend, heb nu dus TV geluid via de OPPO HDMI out / TV HDMI in via het ARC retoursignaal. Er zit een input knop op de OPPO ab, hiermee kan je dus HDMI 1 OUT op de OPPO als ARC input selecteren. Erg cool. Nu gebruik ik dus de SABRE32 DACs v/d OPPO voor digitale TV :D
JBL PRX Power!