Horizon Media Box ter vervanging Humax 5200c

Started by NewHT, September 22, 2015, 22:29:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

stevefilmfreak54

Quote from: renzo4000 on October 29, 2015, 08:35:19
Ligt eraan, de veel versterkers/receivers hebben een passthrough mogelijkheid waarbij je een hdmi signaal gewoon kan laten doorsturen naar bijvoorbeeld je tv wanneer de receiver in standby staat. Je moet je inderdaad afvragen of je tv wil kijken via je standaard tv luidsprekertjes ;-)

Heb een soundbar
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Bedoelen jullie deze functie van mijn versterker (geloof ik wel)?

STANDBY THROUGH:

Bepaalt of video/audio (invoer via HDMI aansluitingen) moet worden uitgevoerd naar
de TV als het apparaat in de standby-modus staat. Als deze functie is ingesteld op "ON"
kunt u de signaalkeuzetoetsen (AV 1-7 en V-AUX) gebruiken om een HDMI signaal te
selecteren, zelfs als het toestel in de standbymodus staat (als de standby indicator op
het toestel knippert).
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Mokumer45

Afhankelijk van de ingaande aansluitingen op je soundbar is het hierbij ook mogelijk om je geluid alleen via de soundbar te beluisteren en ook als de HDMI aansluitingen tussen je soundbar en je TV ARC hebben. In je TV menu moet je dan iig de setting voor je speakers aanpassen (iets zoals TV speakers uit of zo) en in menu van de soundbar de setting voor ARC activeren (als dat al niet standaard zo staat).

Ja, die functie is het, dus op on/aan zetten.

PS: ik heb al jaren het geluid van mijn TV-speakers uitgeschakeld staan en luister dus via mijn surround systeem naar de TV, waarbij als extra bonus er de mogelijkheid bestaat om bij een aantal zenders in Dolby Surround (instelbaar of standaard (bij o.a. Animal Planet HD)) te luisteren. Dit is zeker bij films en (flink) aantal series een grote plus.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

arjan1978

heb een vraagje over de horizon box
Kun je van deze ook de ventilator ook zo goed horen , heb nu een samsung hd recorder .
En deze is zeer goed hoorbaar (vrij storend vind ik dat)
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

modde239


svmnb

Heb gisteren mijn Horizon box geïnstalleerd. Dit is de laatste versie (SMT-G7401) en het ding is idd goed te horen. Het maakt blijkbaar niet uit welke energie-instelling je gebruikt.

Ik heb mijn Harmony 895 gedeeltelijk aan de praat, maar de Horizon AB werkt met IR en RF signalen, dus het is hit and miss. Zo is o.a. de DVR knop niet te programmeren. Het schijnt dat de setup door Logitech India regelmatig wordt aangevuld, maar het blijft voorlopig behelpen.
Beeld is prima, evenals het geluid. De Horizon Go app op mobiel en tablet werkt redelijk vlot en is wel handig in gebruik.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Robbo

Hoe bevalt het opnemen in vergelijking met de Humax ? 

Als ik de website van Ziggo mag geloven werkt dit hetzelfde als de Humax. Is dit in de praktijk ook zo ?

Bama

Quote from: Robbo on May  5, 2016, 13:40:13
Hoe bevalt het opnemen in vergelijking met de Humax ? 

Als ik de website van Ziggo mag geloven werkt dit hetzelfde als de Humax. Is dit in de praktijk ook zo ?

Werkt nog iets makkelijker omdat je ook kan opnemen via je telefoon of iPad.

Bij mij gaat s'avonds de stroom van die hele groep en moet de horizon dan regelmatig via de schakelaar aan de achterzijde resetten anders start hij niet op. Opstarten duurt dan weer heel lang. Overschakelen van zenders vindt ik ook niet zo fijn, beeld is volgens mij iets beter maar vanwege dat resetten ga ik misschien wel terug naar de humax.

NewHT

Heeft iemand een screensaver functie gevonden op de Horizon box? De humax schakelde na enkele minuten pauzestand naar zwart met een bewegende klok. Deze box blijft oneindig beeld geven met een paar felle witte strepen....

TopGun2010

Heb even met de 7401 gespeeld maar snel weer mijn Humax 5200 terug gezet. Horizon maakt continue geluid dmv ventilator, heeft 2 wifi zenders ongebruikt aanstaan, skipt minder prettig dan de Humax. Zie er eigenlijk geen voordelen in!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

ddex

Kun je die wifi zenders niet uitzetten en tevens bij Ziggo een geluidsarme box eisen?

BJF

Quote from: TopGun2010 on May  6, 2016, 14:49:50
Heb even met de 7401 gespeeld maar snel weer mijn Humax 5200 terug gezet. Horizon maakt continue geluid dmv ventilator, heeft 2 wifi zenders ongebruikt aanstaan, skipt minder prettig dan de Humax. Zie er eigenlijk geen voordelen in!
Die 7401 staat bij mij wel opgesteld, maar in de praktijk volledig uit. Ergerde me dood aan die fan. Misschien dat ik hem ergens in een kast zet zodat ik de fan niet hoor. Maar kan evengoed zijn dat ik hem in de doos op zolder zet.
NAD M10 V2
Elac FS247

TopGun2010

Bij de vorige Horizon kon je die zenders makkelijk uitzetten, ik kom er bij deze niet in. Ik ga vragen of ik hem kan omruilen voor een Ci+ module.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

ddex

Ik heb hier de nodige problemen met Ziggo. Er is een Horizon box toegestuurd, maar je wordt horendol van de constant zoemende ventilator. Volgens Ziggo gaat echter alles op de Horizon gericht worden.

Maar wat levert normaal gesproken het beste beeld op; Ziggo of glasvezel? Ik zit er over te denken over te stappen en denk aan Vodafone.

TopGun2010

Helaas weinig firmware updates bij de horizon, hij staat nog steeds in de kast. Veel te hoog verbruik en een ventilator die altijd loopt.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

5061

Horizon 'n kl.te ding. Zet 'm iedere avond uit en volgende dag weer aan. Heb spijt dat ik m'n Humax (die ook al weer enkele jaren oud was) heb weggedaan. Hopelijk zal de nieuwe Horizon 4K uitvoering die er aan zit te komen een verbetering geven. Maar ik vrees...
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

HJ

#42
Ik dacht dat de horizon box bij elk all in one pakket inbegrepen was. Ik had daarom ziggo gebeld om eens te kijken of ik er een kon aanvragen. Nu gebruik ik een cijfer kaart in de tv. Ik kan wel een horizon box krijgen maar dan gaat mijn abbo €10pm omhoog. Omdat wij vrijwel geen tv meer kijken heeft het weinig nut om het kastje aan te vragen. We kijken eigenlijk alleen het nieuws en netflix.
En binnenkort komt er nog eens €2 bij voor verplicht hbo.

stevefilmfreak54

Quote from: 5061 on October 28, 2015, 20:42:31
Als t goed is dan zit er een HDMI-out die het beeld doorstuurt naar de tv.

Heb ik ook, maar vanmiddag geprobeerd en het lukte niet. Horizon box ging niet aan, ook geprobeerd op een gewone lege HDMI lukte ook niet, uiteindelijk opgegeven en alles teruggezet!!!!
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Quote from: Raymen on October 29, 2015, 10:15:08
Yep heeft mijn denon ook
En gebruik ik ook

Heb ik ook, maar vanmiddag geprobeerd en het lukte niet. Horizon box ging niet aan, ook geprobeerd op een gewone lege HDMI lukte ook niet, uiteindelijk opgegeven en alles teruggezet!!!!
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

RonG

Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Lees er niet veel goeds verder over :-\

hifi-annemie

Heb hem een jaar of twee gehad,  waardeloos apparaat. Start zeer langzaam op, lawaaiige ventilator. Begint soms vanzelf zenders te skippen en moet dan weer opnieuw worden opgestart.
Heb nu een CI plus module , wat een verademing.
Tegenwoordig hebben de tv's ook alle extra functies die de Horizon box biedt.

ddex

Ik erger me kapot aan de lawaaiige en waardeloze Horizon. Heb inmiddels nummer 4 hier staan en deze is de slechtste van allemaal! Maakt nog meer lawaai, Loopt geregeld vast en maakt vaak opnamen niet af. Ik ben er klaar mee. Ziggo werkt niet mee. Eist wederom dat ik een monteur laat komen terwijl de laatste, 2 weken geleden, bij mij geen fout kon ontdekken. 

Ik ben er klaar mee. Wat is op dit moment een goed glasvezel alternatief? Ik vind een goed tv beeld wel belangrijk.

RonG

Quote from: darkdevil on February  2, 2017, 15:00:47
Ik erger me kapot aan de lawaaiige en waardeloze Horizon. Heb inmiddels nummer 4 hier staan en deze is de slechtste van allemaal! Maakt nog meer lawaai, Loopt geregeld vast en maakt vaak opnamen niet af. Ik ben er klaar mee. Ziggo werkt niet mee. Eist wederom dat ik een monteur laat komen terwijl de laatste, 2 weken geleden, bij mij geen fout kon ontdekken. 

Ik ben er klaar mee. Wat is op dit moment een goed glasvezel alternatief? Ik vind een goed tv beeld wel belangrijk.

Of gewoon weer een humax aansluiten, ik zal het zeker ook zo laten.

ddex

Maar welke Humax? Meen dat de Horizon wel de hoogste beeldkwaliteit heeft nl 1080p.