2x JL 12W7 --> Update, video!

Started by Michelp, September 22, 2015, 15:18:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vincneus1

Ziet er monsterlijk, en zeer strak, uit! Pas op dat ze niet gejat worden hoor! Mensen hebben de neiging je ruit in te slaan en zo je dure JL's d'r uit te trekken! Veel luisterplezier gewenst, je woont zeker niet in het noorden?

Michelp

Ja ik ga er ook nog wat boven maken waardoor alles afgedekt kan worden als ik de auto parkeer. De apparatuur is dan wel mee verzekerd in de auto, maar zou toch zonde zijn als het er uit gehaald word. Die woofers zijn niet snel te vinden, en al helemaal niet voor een mooie prijs.
En nee, ik woon in de buurt van Doetinchem. Maar mocht je ooit in de buurt zijn stuur maar een berichtje :P

g6reke

Leuke woofers... maatje van me had er ooit zo 6 (13W7)in zijn peugeot partner ook aangestuurd door steg amps.

vincneus1

Slim van dat afdek systeem! Zou erg sonde zijn ja ;)
Ik heb namelijk nog nooit echt een goeie car audio demo gehad, dus 2 JL's zou wel te gek zijn :) maar als ik er ooit in de buurt kom...

Michelp

Heb je toevallig een foto daarvan g6reke? Lijkt me er leuk uit zien :D.
Na een tijdje testen ben ik er achter gekomen dat de versterker het toch niet zo lekker vind. Volgens het boekje kan die tot 2 ohm gebrugd. Bij mij zit ie dus op 1,5 ohm gebrugd. Volgens de importeur zou die ook nog wel tot 1 ohm gebrugd kunnen na een softwareaanpassing die er voor zorgt dat de beveiliging er later in springt.
Bij mij springt ie dus vooral in de lage frequenties in beveiliging. Waarschijnlijk omdat er toch te veel amperes door gaan lopen.
Ook word de versterker snel warm nu met een rendement onder de 60%, en dat zal alleen maar zakken als die software aangepast word en ik dus nog meer stroom kan trekken op hoge volumes.
Dus ik zit zwaar te twijfelen om deze te verkopen en een 1 ohm stabiele klasse d mono te kopen.
Spanning blijft wel redelijk stabiel met 12,6v op de versterker bij een belasting net voordat ie uitvalt 1 standje op het volume hoger

morca

Bij lage bassen krijg je impedantie dippen ver onder die 1,5 ohm .
En hij  mag maar 2 ohm zeg je.
Ik vermoed dat hij ook het vermogen niet ken leveren maar die 1,5 ohm .
Ik zou je adviseren deze drivers op een stereo amp aan te sluiten en 2 keer 3 ohm te gaan draaien .
Daar zal je laag ook stabieler van worden .

Ik hoop dat je me advies aanneemt ,die imp en de dippen in het laag gaan je probleem terug laten komen of je amp stuk minder stabiel laten spelen op 1,5 ohm.

Michelp

Ik had het ook wel een beetje verwacht, maar ik had nog goede hoop. Die dingen zijn namelijk ook wel eens getest op ongeveer 0,5 ohm per kanaal.
De protection die er bij mij in springt is de stroombegrenzing. Deze kan dus aangepast worden zodat die er minder snel in komt. Met als nadeel dus meer warmte en ook meer stroom door de versterker wat weer voor meer problemen kan zorgen. Op gebrugd 2 ohm zijn ze getest, dan trekt ie bijna 260a. Dat betekent dus wel dat ik met de voeding hoe die nu is in de auto genoeg stroom kan trekken :D.
Deze kan ook op 3 ohm stereo spelen maar dan doet ie maar 400w per kanaal ongeveer. Een versterker die voldoende vermogen geeft op 3 ohm stereo zal behoorlijk in de kosten lopen. Vandaar dat ik zelf dacht aan een klasse d mono

WilcoL

Een echt stevig monoblok gaat natuurlijk ook prima. Bovendien is je power dan evenredig gedistribueerd over beide woofers. Bij een tweekanaler waarvan je elk kanaal dan voor 1 W7 zou gebruiken, zou je de output van de individuele kanalen moeten matchen met een oscilloscoop of multimeter.

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Michelp

Ja weet ik, ik heb ooit wel eens 2 mono's op 1 dubbelspoels woofer gehad
Maar ik denk dat 1 mono die 2,5-3kw op 1 ohm doet een goede match zal zijn voor 2 W7's

WilcoL

Quote from: Michelp on January 13, 2016, 10:37:51
Maar ik denk dat 1 mono die 2,5-3kw op 1 ohm doet een goede match zal zijn voor 2 W7's

Dat lijkt mij ook ja! Komt vast goed!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Michelp

Ik zit nog steeds te twijfelen om de versterker te houden. Vorige week een StegLink opgehaald waarmee ik de versterker uit kan lezen en zelf de beveiliging aan kan passen. Enige probleem is dat de software op een computer met Windows XP en 32 bits besturingssysteem moet. Dus die moet ik nog even gaan zoeken.

Wel net even een filmpje gemaakt (hele slechte kwaliteit, maar mijn telefoon is niet de nieuwste meer). Laagste toon is 19hz in dit nummer
https://vid.me/rAbB


Michelp

Zo dan, dat is het betere werk! Heeft heel wat centjes gekost lijkt me zo haha
Wat voor scores werden hiermee gehaald? En hoe lang was dit geleden? Ik ben al best lang bezig geweest met car audio, en ga ook wel vaak meetings af, maar deze wagen heb ik nooit gezien volgens mij

vincneus1

6 jl's in een muur... poah. Ik gok tussen de 140 en de 150dB? (Wilde gok maar)
Hoeveel vermogen had je er per sub op staan?

Exxar

Niet alle posts gelezen, maar is de kist gepoort of gesloten? Gesloten zou de scheur in de surround wel snel kunnen vergroten.

en iets praktischer, waar zet je nu je bak bier/frisdrank als je naar de winkel gaat?  ;)


Ziet er wel beestig uit met die subs. En een kleine auto laat ze waarschijnlijk nog groter lijken. Maar inderdaad zoals reeds gezegd oppassen met vandalisme.

Michelp

Daarom heb ik de achterbank er nog wel in gelaten he  ;)
En hij is gesloten.
Ik heb al een lijm gevonden die gebruikt wordt om foam te lijmen, dus daar even een klein beetje van bestellen. Ik denk dat ik hiermee weer even verder kan. Uiteindelijk moet ik toch nieuwe randen gaan bestellen als het helemaal goed moet.
Iemand enig idee wie dat zou hebben hier in Nederland? In Amerika kan ik ze wel vinden, maar bestel ze liever gewoon hier

En die 6x 13W7. Die zijn D1,5 ohm?
Ik denk dat er 3x Steg K2.04 voor de woofers gebruikt word. Dus 1 versterker voor 2 woofers. Zaten die dan ook op 1,5 ohm gebrugd? Op 2 ohm doen die versterkers een goede 2600w per stuk. Dus zal zo'n 1,5kw per woofer op staan gok ik

g6reke

Waren 6 13W7s
Auto was gebouwd voor ESPL met de nadruk op sound quality
Full dynaudio 3 weg esotar front set up
Gestuurd door pioneer ODR Head unit



image hosting free no registration