Infrarood on/off toggle probleem

Started by W.Otter, September 21, 2015, 13:36:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Inmiddels mijn HTPC (OrigenAE s8) in gebruik genomen en deze beschikt over infrarood, de software hier achter is Soundgraph, de AB is een MCE.
nu kan ik echter wel mijn htpc aanzetten aangezien deze een enkele command nodig heeft om aan te springen, echter het uitzetten is een ander probleem aangezien deze twee commands nodig heeft.

de fabrikant zegt dat de pc aan/uit gezet kan worden met de remote maar ik heb geen flauw idee hoe ze dat wouden doen. De software is vrij omslachtig en kom er niet echt uit, een command toewijzen aande afstandbediening softwarematig is wel mogelijk maar heb dit nog niet werkend. Tevens heb ik nog een probleem dat als de pc uitstaat en ik kijk bijvoorbeeld TV, bij het indrukken van de all-off knop op mijn harmony de HTPC aanspringt omdat deze waarschijnlijk de powertoggle ziet en niet een duidelijk aan en uit signaal.

erg irritant dit
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

TopGun2010

Ik kan er helaas geen antwoord op geven. Omdat ik het stb verbruik van mijn htpc te hoog vond heb ik er een klik aan klik uit tussen gezet. In de bios heb ik aangegeven dat de pc moet starten bij stroomtoevoer. Werkt voor mij perfect!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

W.Otter

ja dat zou voor mij nog steeds betekenen dat er een tweede AB nodig is, het moet gewoon allemaal met 1 knop kunnen  :tounge2:
nu ben ik er wel achter gekomen dan er een andere IR ontvanger in zit dan die er in hoort te zitten.
Er zit een IR100 module in: http://www.origenae.co.kr/en/accessory_ir100.htm
en er hoor teen IR310 in: http://www.origenae.co.kr/en/accessory_ir310.htm

nu word je op de website doorgelust naar de software van de 310 terwijl ik contact heb met Origen die zeggen dat dit niet werkt. Een alternatief hebben ze mij nog niet gegeven alleen aangegeven dat ik via de supportsite van de IR100 module de software moet downloaden. Dit is apart want die brengt mij naar de IR310 software welke dus niet werkt  :embarassed:

iets met; kastje en muur maar ik geef nog niet op  :tounge2:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Erik

Als je een iphone/ipad hebt kun je hem ook uitzetten met je fone doe ik ook.
Android fones worden helaas niet ondersteund
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill