KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MAW

Een paar jaar geleden heb ik ze gehoord in de studio naast de geithains.
Toen heb ik de geithains gekozen (maar vond de kii's ook erg goed).

Nu heb ik ze niet geluisterd maar ik wist wel waar ik aan begon.
Maar ze maakten zeker indruk op me. Ik verwacht (en hoop) ook wel dat ze dat blijven doen eigenlijk.

De control heb ik ook inderdaad. Fijne interface tot nu toe.
Gr. Martijn

Richi

Quote from: MAW on May 14, 2019, 15:17:51
Nee dat gaat op zich prima. Maar ik wil wel rubberen voeten ertussen plaatsen (nog even kijken hoe ik dat precies ga doen).
Twee paar vibrapods kopen (even goed controleren welke je moet hebben ivm het gewicht van de luidspreker) en je bent voor een paar centen klaar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MAW

#627
Als je met een paar centen 80 euro bedoelt  ;D

Jammer dat t zo overpriced is. Ziet er verder wel vrij ideaal uit. Tnnx voor de tip.
Gr. Martijn

Richi

Quote from: MAW on May 15, 2019, 19:55:24
Als je met een paar centen 80 euro bedoelt  ;D

Jammer dat t zo overpriced is. Ziet er verder wel vrij ideaal uit. Tnnx voor de tip.
Ik ging er vanuit dat iemand die 10k+ aan luidsprekers kan uitgeven, van 80 euro niet wakker ligt.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Quote from: Richi on May 15, 2019, 23:59:27
Ik ging er vanuit dat iemand die 10k+ aan luidsprekers kan uitgeven, van 80 euro niet wakker ligt.  :D
Lijkt mij eerder iets te maken met wat je als waarde geeft en als je alle "magic" eraf laat is 80 euro inderdaad veel voor 4 rubbere voetjes.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543


bva

Is er al iemand die de BXT uitbreiding heeft gekocht?
Zo ja hoe groot is het verschil met alleen de Kii three?

Richi

Quote from: bva on May 17, 2019, 21:49:23
Is er al iemand die de BXT uitbreiding heeft gekocht?
Zo ja hoe groot is het verschil met alleen de Kii three?
Ik heb ze met en zonder gehoord op de High-End in München. Voor een grote ruimte zou ik er een BXT bij zetten, maar voor een normale kamer (tot 30m2 of zo) denk ik dat je prima zonder kan. Ik vond het verschil te verwaarlozen bij die demo.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Ik heb ze al een paar keer bij een dealer gehoord. Het viel mij vooral op hoeveel mooier het midden en hoog werden bij het toevoegen van de BXT. Of dit het bedrag waard is, is altijd de vraag. Vooral gezien de Kii 3 op zichzelf al een bijzondere luidspreker is.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

katwax

Quote from: bva on May 17, 2019, 21:49:23
Is er al iemand die de BXT uitbreiding heeft gekocht?
Zo ja hoe groot is het verschil met alleen de Kii three?
Ik ben in blijde verwachting :) Als ze op schema zitten verwacht ik 1 van de komende dagen een seintje van de verdeler.

Heb ze 2x reeds mogen beluisteren, de eerste keer was in en vrij kleine ruimte, waarbij ik het verschil toch opmerkelijk vond.
2de maal stonden er 2 sets 1 gewoon Kii Three en 1 met de BXT, aangestuurd door dezelfde streamer dus het vergelijken was mogelijk. Als ik al niet om was na de eerste keer luisteren was ik dat zeker na de 2de, enkele pagina's terug kan je een uitgebreidere uitleg vinden.

Is het verschil "groot", het is alvast zo groot dat je geen moeite moet doen om het verschil te horen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MAW

#635
Ik heb ze niet vergeleken maar wel beiden een paar keer gehoord.

Dat was wel altijd in een grote ruimte.
de klank leek wel hetzelfde maar met bxt's heeft het systeem veel meer headroom en verplaatst veel meer lucht. De bass klinkt dan wel heel anders. In een grote ruimte zeker beter. In een kleine ruimte denk ik dat het voordeel minder groot is.
Gr. Martijn

bva

Quote from: katwax on May 18, 2019, 09:28:41
Ik ben in blijde verwachting :) Als ze op schema zitten verwacht ik 1 van de komende dagen een seintje van de verdeler.

Heb ze 2x reeds mogen beluisteren, de eerste keer was in en vrij kleine ruimte, waarbij ik het verschil toch opmerkelijk vond.
2de maal stonden er 2 sets 1 gewoon Kii Three en 1 met de BXT, aangestuurd door dezelfde streamer dus het vergelijken was mogelijk. Als ik al niet om was na de eerste keer luisteren was ik dat zeker na de 2de, enkele pagina's terug kan je een uitgebreidere uitleg vinden.

Is het verschil "groot", het is alvast zo groot dat je geen moeite moet doen om het verschil te horen.

En heb je ze al?


katwax

Quote from: bva on June  2, 2019, 22:09:40
En heb je ze al?
Vertraging in productie, verwacht 1 van de komende dagen een update. Beetje langer wachten, het is niet dat ik zonder luidsprekers zit :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

bva

Op Hifi.nl staat een review van Dutch & Dutch 8c. Heeft iemand hier een keer de Dutch & Dutch 8c vergeleken met de Kii three?

Tabcam

Heb ze beide beluisterd en zou blij zijn met beide. Ik zou moeite hebben om beide uit elkaar te houden als ze goed opgesteld staan, zeker als ze volume gematcht afspelen. Ze spelen beide alle soorten muziek en hoor je bij de ene set opnameproblemen e.d., dan hoor je dat ook bij de andere set. Ik heb ze helaas niet met films beluisterd, dat zou ik graag nog eens beluisteren.

De Dutch&Dutch 8c moet je (nog) niet direct via Roon aansturen mijns inziens. Heeft te vaak een herstart e.d. nodig. En analoog aansturen is eigenlijk zonde. AES/EBU is de beste optie voorlopig. Bij de Kii Three heb je de Kii Control dus dat probleem heb je niet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MAW

Ik heb ze beiden gehoord, maar nooit 1-op-1 vergeleken.

De D&D 8C heb ik gehoord op een forummeeting (ergens in de regio Amersfoort geloof ik). Het was een grote ruimte met een hoog schuin (houtachtig?) plafond en een aantal zachte interne wanden. Het leek me al met al best een goede ruimte.

De kracht en het bereik in het laag vond ik indrukwekkend. Ik herinner me dat ik de tweeter wat scherp en over-aanwezig vond, wat ten koste ging van het middengebied. Er was wel iets met een tweetersetting geloof ik. Ik weet niet meer precies, maar later hadden ze dat aangepast en was het wat beter.

Al met al verwacht ik dat ze redelijk verglijkbaar klinken. Er zitten veel overeenkomtsen in het design. Beiden zijn eigenlijk (net als de Barefoot MM35 die ik had) het best te vergelijken met een 2-weg systeem met geïntegreerde sub.

Ik heb zelf sinds ~een maandje de Kii Three's. Ik heb de D&D's niet echt overwogen omdat ze qua uiterlijk en formaat minder goed passen bij mij dan de Kii's.
Gr. Martijn

simonp

Niet zo lang geleden de d&d gehoord tijdens een clubavond. Zonder meer een mooi systeem maar ten opzichte van de Kii meer scherpte. Het midden is ook minder natuurlijk.
Het kan ook aan de streamer gelegen hebben. Dit was de Lumin u1 mini. De combinatie zorgt voor spectaculair geluid maar niet mooi.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

chansig

Scherp ? Oke...nog nooit gehoord.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: simonp on June 28, 2019, 13:58:01
Niet zo lang geleden de d&d gehoord tijdens een clubavond. Zonder meer een mooi systeem maar ten opzichte van de Kii meer scherpte. Het midden is ook minder natuurlijk.
Het kan ook aan de streamer gelegen hebben. Dit was de Lumin u1 mini. De combinatie zorgt voor spectaculair geluid maar niet mooi.
Het maakt heel veel uit hoe je beide aanstuurt. Beide systemen presteren op hun best als ze digitaal worden aangestuurd. Zodra je ze analoog aanstuurt bepaalt de dac de scherpte. Als je ze digitaal aanstuurt maakt de opnamekwaliteit veel uit.

Uiteraard maken de instellingen en de ruimte ook veel uit :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

simonp

De d&d waren digitaal via aes aangesloten. Een advies richting de demo gevers  bezuinig niet op je streamer. Waarschijnlijk zijn de speakers het echt waard en klinkt het een stuk verfijnder met een betere streamer. De Kii heb ik ook met een Lumin gehoord en dat kon ook beter. Ook daar was het hoog niet super. Laatst de kii met een demo gehoord met een getweakte marantz cd80, het was doodstil in de zaal iedereen werd meegetrokken in de muziek. Nou vond ik geen super gedetailleerd geluid maar wel erg fraai. Ik denk dat het nog wel een stuk beter kan dan wat ik gehoord had en ik was niet de enige.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

chansig

Zelf ben ik van mening dat al de genoemde invloeden erg meevallen. Maar daar denk jij anders over. Geeft direct aan dat hetgeen een ieder denkt niet algemeen geldend is.

Speel zelf met de 8M van Dutch & Dutch icm met 2subs. Staan op een zolder die wel wat aangepakt voor wat betreft de akoestiek. Daarnaast een uiterst simpele streamer. Een duurdere gaat, vanuit mijn ervaring, echt niet meer dit of dat laten horen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Voor de Kii zou ik aanraden ze dan eens te beluisteren met de BXT module erbij, dit gaf in mijn beleving toch meer detail.
Nee ze zijn nog niet toegekomen, maar er is vooruitgang :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

simonp

Quote from: chansig on June 28, 2019, 21:49:43

Speel zelf met de 8M van Dutch & Dutch icm met 2subs. Staan op een zolder die wel wat aangepakt voor wat betreft de akoestiek. Daarnaast een uiterst simpele streamer. Een duurdere gaat, vanuit mijn ervaring, echt niet meer dit of dat laten horen.

Gr. Hans

Ik zou willen dat je gelijk hebt, maar helaas ben bang van niet. Wie zou er nou een Innuos, Aurender,  SOTM of Auralic kopen als je aan een simpele streamer genoeg hebt...
Door zelf te knutselen met computers en mooie voedingen kom je een heel end maar geloof me de digitale bron is gewoon ontzettend belangrijk voor een mooie weergave.
Maar wat voorop staat zolang jij tevreden bent met hoe het bij jouw klinkt is het gewoon prima, lekker zo laten.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

chansig

Quote from: simonp on June 28, 2019, 23:08:55
Ik zou willen dat je gelijk hebt, maar helaas ben bang van niet. Wie zou er nou een Innuos, Aurender,  SOTM of Auralic kopen als je aan een simpele streamer genoeg hebt...

Wat mij betreft om dezelfde reden waarom er extreem dure kabels zijn, speakers, versterkers. Gewoon omdat het kan en omdat er altijd wel mensen zijn die het kopen.

Quote from: simonp on June 28, 2019, 23:08:55
Maar wat voorop staat zolang jij tevreden bent met hoe het bij jouw klinkt is het gewoon prima, lekker zo laten.

Idem voor jou.....

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Quote from: simonp on June 28, 2019, 21:44:32
De d&d waren digitaal via aes aangesloten. Een advies richting de demo gevers  bezuinig niet op je streamer. Waarschijnlijk zijn de speakers het echt waard en klinkt het een stuk verfijnder met een betere streamer. De Kii heb ik ook met een Lumin gehoord en dat kon ook beter. Ook daar was het hoog niet super. Laatst de kii met een demo gehoord met een getweakte marantz cd80, het was doodstil in de zaal iedereen werd meegetrokken in de muziek. Nou vond ik geen super gedetailleerd geluid maar wel erg fraai. Ik denk dat het nog wel een stuk beter kan dan wat ik gehoord had en ik was niet de enige.

Ik gebruik de Kii control (met spdif of usb input). De control stuurt de Kii's digitaal aan over een cat6 kabel. Ik heb ze nooit op een andere manier aangesloten maar het bevalt erg goed.
Gr. Martijn