KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Bij de Dutch & Dutch kan je die Low Latency aan/uit zetten. Van hen begreep ik dat het voornamelijk iets is voor studio gebruik. Dus ik blijf van het "knopje" af.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marcel073

Quote from: donaldk on November 21, 2018, 00:02:38
Het kan sinds kort wel, ondersteunen tot 12 samenwerkende Kii's.

Kun je dat wat nader toelichten?

Pieter-Jan

Quote from: zegel on November 20, 2018, 20:13:22
Kii heeft nu ophangbeugels voor je achterspeakers gemaakt, maar ik denk niet dat je het uiterste uit je Kii's haalt door er 5 op deze manier te gebruiken.

Waar heb je dit vandaan? Klinkt interessant ... Ik vind er niets over terug.
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

donaldk

Quote from: Marcel073 on November 21, 2018, 11:14:31
Kun je dat wat nader toelichten?

Ik zal het even navragen, bij de designer, dealer die het meldde. Maar naar ik begreep was er een lagere limiet op die kii control die is opgehoogd naar 12,of is het 2x6.

Marcel073

@donaldk
Ik dacht dat je het toevallig al weet.
Als je moet navragen bij Kii dan kan ik dat ook zelf doen ;-)
Ik zal het antwoord dan hier posten.

donaldk

#605
The specieke hindernis weet ik niet of dta in DSP, of Control zit. Maar je kunt inmiddels tot 12 speakers gebruiken.

'Groups' de speakers zijn nu addressable as (a) group(s), not just stereo.

katwax

Quote from: Pieter-Jan on November 21, 2018, 15:38:31
Waar heb je dit vandaan? Klinkt interessant ... Ik vind er niets over terug.
Heb die beugels ook zien staan op een recente prijslijst.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Marcel073

Ze kosten 275 euries. Zie prijslijst op website van Ohm Audio in Groningen.

zegel

Quote from: Marcel073 on November 20, 2018, 21:50:30
@zegel
Met "verschillende instelling op de control voor audio en video" neem ik aan dat je doelt op gebruik van de normal mode voor audio en low latency mode voor video. Correct?


Nee, ik heb de instellingen voor audio neutraal staan, en die voor HT met iets versterkte lage-lagetonenweergave en qua volume afgestemd op de audio output ( als ik nu overschakel van HT naar audio is het volume gelijk). Ik gebruik geen Low latency mode omdat zoals Katwax ook al aangeeft het probleem er niet is
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

DofN

#609
Quote from: gvc on November 13, 2018, 15:03:55


Een goede opname wordt alleen maar beter met betere speakers, een slechte slechter helaas.

Een slechte opname klinkt bij mij altijd nog beter op de "hoofdset" dan via de wekkerradio op mijn slaapkamer :) Die vlieger gaat niet op.

Verder interessant topic. Ik heb de D&D 8C-s bij me thuis gehad. Twee weken lang genieten. De Kii heb ik nog nooit gehoord, kan er niets over zeggen.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Geert (gvc)

Quote from: doorofnight on November 23, 2018, 10:28:57
Een slechte opname klinkt bij mij altijd nog beter op de "hoofdset" dan via de wekkerradio op mijn slaapkamer :) Die vlieger gaat niet op.
Op je wekkerradio klinkt een goede opname even slecht als een slechte, daar gaat het over.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

DofN

Ehm ja, maar die opmerking ondersteunt op geen enkele manier jouw stelling waar ik een opmerking over had.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: gvc on November 23, 2018, 12:34:06
Op je wekkerradio klinkt een goede opname even slecht als een slechte, daar gaat het over.

Vraag is nu: Wordt dezelfde goede opname beter wanneer hij op een KII wordt afgespeeld ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: doorofnight on November 23, 2018, 10:28:57
Een slechte opname klinkt bij mij altijd nog beter op de "hoofdset" dan via de wekkerradio op mijn slaapkamer :) Die vlieger gaat niet op.

Misschien een kwestie van smaak maar het nummer Demons van de Imagine Dragons is best goed te pruimen op de autoradio maar het refrein kan ik totaal niet waarderen op mijn koptelefoon noch op mijn andere "hoofdset".

En een vraag voor Kii Three bezitters, heeft iemand er twee (of meer) in een > 5.0 opstelling geintegreerd en zo ja, met welke electronica?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MAW

Quote from: doorofnight on November 23, 2018, 10:28:57
Een slechte opname klinkt bij mij altijd nog beter op de "hoofdset" dan via de wekkerradio op mijn slaapkamer :) Die vlieger gaat niet op.

Verder interessant topic. Ik heb de D&D 8C-s bij me thuis gehad. Twee weken lang genieten. De Kii heb ik nog nooit gehoord, kan er niets over zeggen.

Op de Geithains klinkt alles altijd wel fijn. Mankementen vallen wel op maar maken het geheel niet 'kapot'. M'n Neumanns zijn wat kritischer. Die kunnen een track echt afbranden als er wat aan mankeert.
Gr. Martijn

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MAW

Quote from: doorofnight on November 23, 2018, 10:28:57
Een slechte opname klinkt bij mij altijd nog beter op de "hoofdset" dan via de wekkerradio op mijn slaapkamer :) Die vlieger gaat niet op.

Verder interessant topic. Ik heb de D&D 8C-s bij me thuis gehad. Twee weken lang genieten. De Kii heb ik nog nooit gehoord, kan er niets over zeggen.

Op de Geithains klinkt alles altijd wel fijn. Mankementen vallen wel op maar maken het geheel niet 'kapot'. M'n Neumanns zijn wat kritischer. Die kunnen een track echt afbranden als er wat aan mankeert.
Gr. Martijn

katwax

Quote from: MAW on February 22, 2019, 21:38:03
Op de Geithains klinkt alles altijd wel fijn. Mankementen vallen wel op maar maken het geheel niet 'kapot'. M'n Neumanns zijn wat kritischer. Die kunnen een track echt afbranden als er wat aan mankeert.
Hoe meer detail/aandacht is besteed aan een opname hoe beter dit tot zijn recht komt op een goed audio systeem, echter de keerzijde is dan ook dat slechte details ook meer tot hun recht komen en dus een opname waar niet genoeg aandacht is aan besteed dan ook storend/slecht zal overkomen.
Enige oplossing zou zijn dat er in je keten een systeem zit die de track kan analyseren en dan bepalen hoeveel detail er wordt weer gegeven :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MAW

#618
Over die latency trouwens: de latency is het gevolg van de DSP die bewerkingen doet. De low-latency modus zal dus een consessie zijn voor het geluid. Ik heb geen idee of het verschil hoorbaar is, maar ik denk dat het wel mee zal vallen.

Toch zou ik gewoon de optimale modus gebruiken (inc. latency) behalve als je geen vertraging in het geluid wilt. Denk bijvoorbeeld aan live bewerkingen in de studio, maar ook als je een film kijkt is het bv. irritant als beeld en geluid niet gelijk lopen.
Gr. Martijn

MAW

#619
Quote from: katwax on February 25, 2019, 08:24:10
Hoe meer detail/aandacht is besteed aan een opname hoe beter dit tot zijn recht komt op een goed audio systeem, echter de keerzijde is dan ook dat slechte details ook meer tot hun recht komen en dus een opname waar niet genoeg aandacht is aan besteed dan ook storend/slecht zal overkomen.
Enige oplossing zou zijn dat er in je keten een systeem zit die de track kan analyseren en dan bepalen hoeveel detail er wordt weer gegeven :)

Toch is het niet alleen het detail hoor. De Geithains geven gedetaileerder weer dan de Neumanns.
De Geithains geven meer 'oordeelloos' weer zeg maar. Je hoort op de Geithains wat er gebeurt, maar of dat goed of slecht is dat is meer aan jezelf om te bepalen zeg maar.
De Neumanns geven veel duidelijker een etiket 'goed' of 'fout' mee bij wat ze weergeven.
Gr. Martijn

MAW

#620
Nieuwe Kii Three gebruiker meldt zich  ;D
Gr. Martijn

katwax

Quote from: MAW on May 14, 2019, 11:34:06
Nieuwe Kii Three gebruiker meldt zich  ;D
Welkom daar ga je jaren plezier aan beleven :)

Had wel niet verwacht (zie enkele pagina's terug) dat je de Geithains ging wegdoen voor Kii speakers. Ben dus wel benieuwd waarom je toch gekozen hebt voor Kii Three?
Zo direct op de kast geeftgeen resonantie?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

de Geithans zijn (denk ik) niet weg, die gebruikt(e) hij in de studio.
Kii's staan zo te zien in de woonkamer ipv de Genelecs
zelfs als zou het niet meteen beter klinken...'t ziet er iig al veel beter uit ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

#623
Quote from: katwax on May 14, 2019, 13:42:11
Welkom daar ga je jaren plezier aan beleven :)

Dank je! Dat idee heb ik ook wel ja. Ik ben gelijk wel onder de indruk van hoe ze klinken. Erg fijn om naar te luisteren.

Quote from: katwax on May 14, 2019, 13:42:11
Had wel niet verwacht (zie enkele pagina's terug) dat je de Geithains ging wegdoen voor Kii speakers. Ben dus wel benieuwd waarom je toch gekozen hebt voor Kii Three?

Quote from: Dynky on May 14, 2019, 15:05:45
de Geithans zijn (denk ik) niet weg, die gebruikt(e) hij in de studio.
Kii's staan zo te zien in de woonkamer ipv de Genelecs
zelfs als zou het niet meteen beter klinken...'t ziet er iig al veel beter uit ;)

De Kii's staan in de woonkamer.
De Genelec 8040's heb ik maar even gehad. Daarna heb ik 2 jaar Neumann KH 310's gehad in de woonkamer.

De Geithains staan inderdaad boven. Die gaan zeker niet weg! :)

Quote from: katwax on May 14, 2019, 13:42:11
Zo direct op de kast geeftgeen resonantie?

Nee dat gaat op zich prima. Maar ik wil wel rubberen voeten ertussen plaatsen (nog even kijken hoe ik dat precies ga doen).
Gr. Martijn

katwax

Ok dat is duidelijk.
Quote from: MAW on May 14, 2019, 15:17:51
Dank je! Dat idee heb ik ook wel ja. Ik ben gelijk wel onder de indruk van hoe ze klinken. Erg fijn om naar te luisteren.
Had je ze dan niet horen spelen dat je nu onder de indruk bent of had je verwacht dat ze thuis anders zouden klinken?

Heb je ook de Kii Control? Als ik je vorige post ivm latency lees is dit wel handig met de presets, tevens handig om andere aanpassingen te doen.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543