KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bert stoltenborg

Quote from: Contour on October  8, 2018, 20:15:38
Hallo Hans,

Waar ik vooral moeite mee heb, is dat in een set speakers van 14000 euro, woofertjes worden gebruikt die zelfs voor een consument rond de 50 euro kosten, qua inkoop voor een bedrijf waarschijnlijk minder dan 25 euro het stuk. Dat is toch net zoiets als de versterker van Pinda of de DAC van Frank, goedkope componenten en dan een hoog prijskaartje eraan hangen...Maar ik heb mijn zegje hierover nu wel gedaan, dus zullen we het daarbij houden?

Groetjes Walter

Ik snap je heel goed en ergens ben ik het met je eens.
De vraag is ook of een 8 inch speaker überhaupt meer dan € 50,- moet kosten.
Ik denk dat die oude Vifa P13 en P17 luidsprekers, die in die prijsklasse zaten, keigoed waren/zijn.
Maar als je meent dat een luidspreker een membraan van goud, een magneet van mirre en een spreekspoel van wierook nodig heeft, geassembleerd door gevlekte woudelfen in een heilige grot, dan wordt het al snel duur.
Of het ook beter is dan een ding van polycone en ferriet, aan elkaar geplakt door een onderbetaalde Aziaat, is een ander verhaal.
Maar een Porsche of een Rolex is eigenlijk ook onzin, alleen wordt het wel saai wanneer we allemaal in een Peugeot rijden of een HEMA-horloge omhebben  ;D.

De tijd zal leren hoeveel lui zo gek zijn dat ze deze luidsprekers kopen en of de fabrikant rijk wordt of als een soort D66 ten onder gaat  ;D.
 
Ik bazel maar wat.

Timvg

Quote from: buizesmurf on October  7, 2018, 17:33:36
Dezelfde Natuurwetten gelden voor iedereen.Alleen de weg ernaar heen is verschillend.
Kort door de bocht kan men zeggen dat men 2 stereosubs heeft toegevoegd aan de speakers.
Meestal neemt een goed  laag ongeveer 80% van het budget en 80% van het versterkervermogen voor zijn rekening.Althans als met de afwerking buiten beschouwing laat.

De wetten gelden inderdaad voor iedereen, de weg ernaar(?) .. er is weinig -weg-, gewoon feiten. Er zijn verschillende manieren om eenzelfde resultaat te bereiken. De ene firma weet het gewoon beter toe te passen dan de andere (en veelal altijd daarvoor de prijs te vragen)
Een goed laag kan met een (veel) beperkter budget al moeten daar veelal andere toegevingen voor gemaakt worden.

donaldk

#552
Quote from: KayaRahnee on September 20, 2015, 16:07:43
En voor de prijs moet je ze niet laten staan ........ kosten maar 10 000 €.  ;D
Echt wel voor een zeer select publiek me dunkt.

30K per paar, want ze hebben er nu ook een onderste helft bij.

donaldk

Quote from: holco on October  7, 2018, 10:36:30
Ik ben gisteren samen met mijn broer ook in Schilde geweest en het was zeer indrukwekkend!! vond wel dat er erg hard gedraaid werd, en omdat het zo'n lineair systeem (kaarsrecht frequentie verloop) is spelende in een karig aangeklede ruimte werdt het voor mij en mijn broer wel al snel wat vermoeiend, maar desalniettemin was het wel heel duidelijk dat dit niet een systeem is van 1 in een dozijn, echt een referentie niveau wat ik iig nog nooit zo heb mogen horen  :worship:

Voor ons was dit de eerste ontmoeting met de Kii Three speakers, en de meeste indruk gaf toch wel de Kii Three zelf, echt bizar!! wat zo'n relatief kleine box voor elkaar krijgt, dat de BXT met verve meer druk en kracht toevoegt en de ruimte nog beter vult verwacht je ook wel als je ze ziet staan met hun 16 woofers, de BXT voldeed dus aan wat ik ongeveer verwachte de Kii Three op zichzelf heeft mij echt verrast!!  :worship:

De prijzen volgens Guido de Laet inclusief alle bekabeling,

Kii Three met switch box €13000,00
Kii Three met BXT module en de switch box €27000,00

Is dat going prijs of een nieuwe list prijs? Ik had deze speakers namelijk gegoogled en kwam een prijslijst tegen van een dealer of distributeur uit Groningen. En daar was de adviesprijs een dikke 30K per paar. Fabrikant is nu bezig met US en Canadese lancering, dus die prijzen komen nu bijna.

Ik las er namelijk over op de twitter van Cineramax. Die is al langer een fan van cardoids. En als ze goed linken en tevens luid zijn dan begrijp ik wel dat hij naar Toronto Audio Fest gaat. Want hij speelt het liefst boven referentie niveau. Er werd al geklaagd over het volume van de Alcons demo's op CEDIA de eerste twee jaar, maar Peter had vorig jaar een eigen after hours demosessie... Dit jaar was alles gematigder begrijp ik.

Laag zou zich cardoidaal gedragen tot 50Hz, daaronder wel omnidirectional. Nou zouden de 3s al tot 20 Hz lopen volgen presentatie van leverancier die hij tweette:

https://www.youtube.com/watch?v=WXHwhXbzXZA


donaldk

#554
Quote from: chansig on October  8, 2018, 07:37:56
Contour lijkt een beetje moeite te hebben met nieuwe Nederlandse produkten die kunnen concurreren met D-Audio. Contour heeft op dezelfde manier ook gereageerd op de speakers van Dutch & Dutch.

Gr. Hans

Dan moet je gewoon even naar Zwaag en wat ProRibbon speakers halen :-X:P Die plus die Sentinels die erbij moeten laten de Duitsers goedkoop lijken. En nog meer volume.

Kii adviesprijzen?

chansig

Kan iemand mij uitleggen waarom een custom kleur in het ergste geval 3000 euro extra gaat kosten ? Niet iets specifieks voor Kii maar zie het ook bij andere speakers, al jaren en jaren. Nu dan eindelijk durf ik de vraag te stellen.  :D

Zie het bij auto's ook....

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

donaldk

#556
Omdat ze dat niet wilen leveren.

Die Belg/Denen/Duitsers) durven wel te schrijven zeg. 6x28K. Dan kun je ook heel goed terecht bij Alcons in Zwaag, om heel dikke/dure speakers te noemen.

Dirk

Quote from: donaldk on October 12, 2018, 22:07:22


Die Belg/Denen/Duitsers) durven wel te schrijven zeg. 6x28K. Dan kun je ook heel goed terecht bij Alcons in Zwaag, om heel dikke/dure speakers te noemen.

nu heb ik dit gevoel bij sommige van je posts wel vaker, maar...waar heb je het hier over?  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

donaldk

#558
Dat het prijzige speakers zijn, nog duurder dan de vorige dure dikke speakers waar ik kennis mee maakte, van het Nederlandse Alcons. En waarom 6x28K, dat is omdat dat nu de maximale speaker omvang is waar het systeem/de processor mee werkt, 12 speakers ofwel zes paar van 28K euro per paar.

Dus je moet heel duidelijk het cardioïde effect nodig hebben/willen gebruiken, om (enkel) hier naar te kijken.

De Belg heeft het overloading the room with traditional speaker, smaller speaker making things worse, hence... :

https://www.youtube.com/watch?v=WcMsfSvgYEo

Dirk

Quote from: donaldk on October 12, 2018, 23:46:43
En waarom 6x28K, dat is omdat dat nu de maximale speaker omvang is waar het systeem/de processor mee werkt, 12 speakers ofwel zes paar van 28K euro per paar.

I'm still lost..."het systeem/de processor"? waar verwijs je naar?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Geert (gvc)

Quote from: donaldk on October 12, 2018, 23:46:43En waarom 6x28K, dat is omdat dat nu de maximale speaker omvang is waar het systeem/de processor mee werkt, 12 speakers ofwel zes paar van 28K euro per paar.
Niemand verplicht of adviseert je toch om het maximaal aantal speakers te installeren?
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

whoknows

Heren,

Ik mag me sinds kort ook met recht posten in deze tread, heb tweede hands een setje Kii audio three op de kop kunnen tikken met stands en de kii control.
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

holco

Mooie aanwinst, gefeliciteerd  ;D

Vraag mij wel af waar de vorige eigenaar naar overgestapt is?

Quote from: whoknows on November  7, 2018, 13:23:24
Heren,

Ik mag me sinds kort ook met recht posten in deze tread, heb tweede hands een setje Kii audio three op de kop kunnen tikken met stands en de kii control.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

myself

Quote from: holco on November  7, 2018, 14:11:56
Mooie aanwinst, gefeliciteerd  ;D

Vraag mij wel af waar de vorige eigenaar naar overgestapt is?
Misschien wel naar dutch & dutch, die klinken iig nog een stuk beter dan de kii3


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Dirk

ze klinken zeker ànders, maar of dat ook beter is, lijkt me toch echt eerder een afweging van zaken als smaak/prioriteiten/budget/etc...
kortom voor elk wat wils ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

whoknows

#565
Ik weet niet zeker waar hij naartoe over gestapt is/gaat overstappen kan ook een financieel probleem zijn ofzo. Hij gaf wel aan dat zijn  kleine kind van 2 een fascinatie voor de speakers had en er niet kon afblijven. Wel een kleine waarschuwing ik zat al een tijd te azen en te sparen voor een tweedehands paartje, alleen zag ik op hifishark twee keer een paartje staan met een lage prijs, waarbij ik in ieder geval 1 keer een melding van de site kreeg dat de advertentie van de site weggehaald was omdat er iets niet in de haak was.

De enige keer dat ik een D&D gehoord heb vond ik het op dat moment wat tegenvallen, maar dat kan aan verschillende dingen gelegen hebben.

Anyway ik wilde ze niet voor de originele verkoopsprijs aanschaffen en heb wat van de vraagprijs kunnen afdingen. Een paartje stands kosten alleen al 1000 euro , hier zijn ze wel wat goedkoper te krijgen. https://www.liedtke-metalldesign.eu/epages/64011114.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/64011114/Products/LM-WLM-03

i.i.g zien de speakers er goed uit en ze klinken i.m.o zeer goed  :wub:
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

katwax

Quote from: myself on November  7, 2018, 15:23:34
Misschien wel naar dutch & dutch, die klinken iig nog een stuk beter dan de kii3


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Er zijn maar enkele verklaringen voor deze uitspraak:
-je moet dringend naar een dokter om je oren te laten nakijken
-de  instellingen van Kii waren niet correct
-bron die op Kii werd gebruikt was defect
-Indien bij zelfde verdeler -> hij verdient meer aan D&D dan ook Kii

Ieder zijn mening natuurlijk, maar het woord "beter" is verkeerde woordkeuze in dit geval :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: whoknows on November  7, 2018, 13:23:24
Heren,

Ik mag me sinds kort ook met recht posten in deze tread, heb tweede hands een setje Kii audio three op de kop kunnen tikken met stands en de kii control.

Mensen maken soms fouten in het leven, maar jij bent er alvast beter van geworden  ;D

Nu rest je enkel nog te genieten van muziek :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

myself

Quote from: katwax on November  9, 2018, 09:00:13
Er zijn maar enkele verklaringen voor deze uitspraak:
-je moet dringend naar een dokter om je oren te laten nakijken
-de  instellingen van Kii waren niet correct
-bron die op Kii werd gebruikt was defect
-Indien bij zelfde verdeler -> hij verdient meer aan D&D dan ook Kii

Ieder zijn mening natuurlijk, maar het woord "beter" is verkeerde woordkeuze in dit geval :)
Geen vd 4 punten zijn waar. Ik snap dat iemand graag zijn eigen merk/keuze wil verdedigen, zou ik ook doen.
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat dd idd beter klonkt omdat initieel een kii best spectaculair klinkt, maar dat je na een tijdje duidelijk de signature vd gebruikte versterking in de kii's gaat horen en wat dsp artefact.

Uiteindelijk gaat het er niet om wat ik vind, maar dat iemand tevreden is met de keuze die ze gemaakt hebben. Das het mooie van deze hobby :) er zijn honderden merken en allemaal hebben ze hun aanhangers. Geen enkel merk is perfect.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

chansig

Quote from: katwax on November  9, 2018, 09:00:13
Er zijn maar enkele verklaringen voor deze uitspraak:
-je moet dringend naar een dokter om je oren te laten nakijken
-de  instellingen van Kii waren niet correct
-bron die op Kii werd gebruikt was defect
-Indien bij zelfde verdeler -> hij verdient meer aan D&D dan ook Kii

Ieder zijn mening natuurlijk, maar het woord "beter" is verkeerde woordkeuze in dit geval :)

:D

Ik heb ze nog nooit naast elkaar gehoord. Van mensen die dat wel hebben mogen ervaren heb ik begrepen dat de voorkeur iedere keer weer naar de Dutch & Dutch ging.

Maar het zou kunnen dat de door jouw genoemde 4 punten parten speelde. Overigens wel een beperkt cq eenzijdig lijstje.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scoc

Wij van wc-eend adviseren ...  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

chansig

 Is toch ook prima. Zelf zowel de 8c als Kii beluisterd. Alleen niet naast elkaar. Kan er dus geen zinnig woord over zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bert stoltenborg

Quote from: chansig on November  9, 2018, 21:34:20
Is toch ook prima. Zelf zowel de 8c als Kii beluisterd. Alleen niet naast elkaar. Kan er dus geen zinnig woord over zeggen.

Gr. Hans

En doof en slechte set....  ;D
Laat Martijn het maar niet lezen  :P
Ik bazel maar wat.

chansig

En ook nog niets zinnigs kunnen zeggen...nou...tsja. Laat ik maar wegkruipen in een klein hoekje. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

simonp

Quote from: whoknows on November  7, 2018, 13:23:24
Heren,

Ik mag me sinds kort ook met recht posten in deze tread, heb tweede hands een setje Kii audio three op de kop kunnen tikken met stands en de kii control.

Gefeliciteerd met de Kii's, ik heb op MP voorbij zien komen.
Welke streamer/bron gebruik je?

Ik heb de 8c nog niet gehoord maar wel de Kii met verschillende streamers, de verschillen zijn groot. Laatst heb ik iemand op bezoek gehad die ook met de Kii speelt, hij was toch nog niet helemaal blij. Maar toen hij mijn Kii's hoorde was hij helemaal verrast, het klonk bij mij zo veel beter. Hij speelde met een bluesound en  die heeft ie maar snel verkocht. Vergeet niet dat je vooral naar de zwakste schakel luistert. Dat kan ook akoestiek zijn of de streamer.
Mijn laatste wijziging in mijn set-up is een andere usb kabel. De Lush 2 zit tussen de iso regen en de Kii control, wat een verschil!! Elke keer als ik nu muziek ga luisteren wordt het veeel te laat, wat een genot.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3