KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Ik ben gisteren samen met mijn broer ook in Schilde geweest en het was zeer indrukwekkend!! vond wel dat er erg hard gedraaid werd, en omdat het zo'n lineair systeem (kaarsrecht frequentie verloop) is spelende in een karig aangeklede ruimte werdt het voor mij en mijn broer wel al snel wat vermoeiend, maar desalniettemin was het wel heel duidelijk dat dit niet een systeem is van 1 in een dozijn, echt een referentie niveau wat ik iig nog nooit zo heb mogen horen  :worship:

Voor ons was dit de eerste ontmoeting met de Kii Three speakers, en de meeste indruk gaf toch wel de Kii Three zelf, echt bizar!! wat zo'n relatief kleine box voor elkaar krijgt, dat de BXT met verve meer druk en kracht toevoegt en de ruimte nog beter vult verwacht je ook wel als je ze ziet staan met hun 16 woofers, de BXT voldeed dus aan wat ik ongeveer verwachte de Kii Three op zichzelf heeft mij echt verrast!!  :worship:

De prijzen volgens Guido de Laet inclusief alle bekabeling,

Kii Three met switch box €13000,00
Kii Three met BXT module en de switch box €27000,00


Quote from: jvanhambelgium on October  7, 2018, 09:38:25
Is er iets van pricing geweten ? Het concept van de BXT is goed gevonden (vb snel koppelbaar, software past zich aan bij detectie etc), maar lijkt me dan dat de speaker wel een héél grote prijs-sprong maakt ?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

De Kii Three met de BXT heeft wat ik heb begrepen een andere afstelling, de Kii Three wordt dus hoger aangekoppeld inplaats van dat hij full-range speelt.

Nu weet ik niet in hoeverre zij de software afschermen? maar kan je daar niet bij zal je deze combinatie niet zo maar 1:1 kunnen nabouwen.



Quote from: Contour on October  7, 2018, 09:59:39
Als de BXT modules boven budget zijn, kun je zelf iets gelijksoortigs bouwen, zie mijn eerdere link voor de in de BXT toegepaste losse Peerless woofertjes, Hypex Fusion amp erbij en je komt aardig in de richting voor een fractie van de prijs. De mooie afwerking van ee BXT heb je dan niet, maar je zou de basdelen als neutrale zwarte sokkels kunnen vermommen.

Groetjes Walter
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Misschien niet 1:1 maar 16 Peerless units van 50 euro per stuk en twee Hypex Fusions van 360 euro per stuk kom je totaal op 1520 euro, stuk goedkoper dan 14000 euro voor een setje BXT modules. Als je dan 80% van de performance haalt, is dat niet verkeerd lijkt me.

Groetjes Walter

holco

Naar mijn mening heb je in de gemiddelde ruimte die BXT helemaal niet nodig, heb je hem wel nodig vanwege een meer dan gemiddelde ruimte zal die 14K ook geen probleem zijn ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Sirius666

Quote from: Contour on October  7, 2018, 10:55:43
Misschien niet 1:1 maar 16 Peerless units van 50 euro per stuk en twee Hypex Fusions van 360 euro per stuk kom je totaal op 1520 euro, stuk goedkoper dan 14000 euro voor een setje BXT modules. Als je dan 80% van de performance haalt, is dat niet verkeerd lijkt me.

Groetjes Walter

De losse prijzen van de units en amps van het zelf te bouwen alternatief vergelijken met het kant en klare product waarbij kosten zoals r&d zijn inbegrepen? Eh ok :dozingoff:

Contour

Het gaat om het resultaat toch? Kastje bouwen, units en Hypex amp erin, en gaan met die banaan. Dat de R&D afdeling van Kii misschien wel twee jaar heeft gezocht naar de perfecte units, dat heeft hun dan flink geld gekost, maar ja, als consument kun je gewoon ook die Peerless woofertjes kopen en een kast er voor maken, zolang je geen commerciele plannen hebt, kun je die BXT gewoon nabouwen. En niet iedereen kan even 14K neerleggen, dus zo gek is dat niet.

Groetjes Walter

Timvg

Kastje bouwen en alles erin proppen is één ding. Maar dan zit je nog met de instellingen om het cardioïde effect te krijgen, wat natuurlijk het allerbelangrijkste is bij Kii. Zeker te doen, maar het zal tijd en zweet kosten.

buizesmurf

Quote from: Sirius666 on October  7, 2018, 17:07:56
De losse prijzen van de units en amps van het zelf te bouwen alternatief vergelijken met het kant en klare product waarbij kosten zoals r&d zijn inbegrepen? Eh ok :dozingoff:

Dezelfde Natuurwetten gelden voor iedereen.Alleen de weg ernaar heen is verschillend.
Kort door de bocht kan men zeggen dat men 2 stereosubs heeft toegevoegd aan de speakers.
Meestal neemt een goed  laag ongeveer 80% van het budget en 80% van het versterkervermogen voor zijn rekening.Althans als met de afwerking buiten beschouwing laat.

katwax

Quote from: Dynky on October  7, 2018, 09:07:45
interessant om te lezen
ben je er al uit of de BXT er bij jullie ook aan wordt toegevoegd?
Yep :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: jvanhambelgium on October  7, 2018, 09:38:25
Is er iets van pricing geweten ? Het concept van de BXT is goed gevonden (vb snel koppelbaar, software past zich aan bij detectie etc), maar lijkt me dan dat de speaker wel een héél grote prijs-sprong maakt ?
Grof genomen is het Kii Three x2. Simpel gezegd heb je budget van 10K is de Kii Three naar mijn oren/gevoel zowat het beste dat je kan vinden (bij passief is dit 10K speakers + versterking, ...)
Heb je 20K te besteden dan is Kii Three + BXT module zeker een aanrader.

Voor eigenaars van Kii Three is het een leuke mogelijkheid tot upgrade.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: buizesmurf on October  7, 2018, 17:33:36
Dezelfde Natuurwetten gelden voor iedereen.Alleen de weg ernaar heen is verschillend.
Kort door de bocht kan men zeggen dat men 2 stereosubs heeft toegevoegd aan de speakers.
Meestal neemt een goed  laag ongeveer 80% van het budget en 80% van het versterkervermogen voor zijn rekening.Althans als met de afwerking buiten beschouwing laat.

Oneens. Deze actieve dsp gestuurde speakers leunen sterk op de slimheid van Bruno en de software-ontwikkelaars.  Dat vergeet je mee te rekenen en bepaal daar de prijs maar eens van, ik zou daar wel 80% aan durven toerekenen.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Sirius666

Quote from: Contour on October  7, 2018, 17:28:20
Het gaat om het resultaat toch? Kastje bouwen, units en Hypex amp erin, en gaan met die banaan. Dat de R&D afdeling van Kii misschien wel twee jaar heeft gezocht naar de perfecte units, dat heeft hun dan flink geld gekost, maar ja, als consument kun je gewoon ook die Peerless woofertjes kopen en een kast er voor maken, zolang je geen commerciele plannen hebt, kun je die BXT gewoon nabouwen. En niet iedereen kan even 14K neerleggen, dus zo gek is dat niet.

Groetjes Walter

Even een kastje maken is iets te kort door de bocht ;) Daarbij.....als je een Kii three en die control hebt dan komen de euro's echt wel genoeg binnen om evt die BXT aan te schaffen. Blijkbaar presteren de woofers prima binnen de gestelde grenzen. Jij hebt er nu simpelweg geen vrede mee dat Kii deze voor jou te goedkope woofers gebruikt.

Ik kan mij (ook) niet aan de indruk onttrekken dat Kii een zeer ruime winstmarge hanteert hoor maar zo kunnen we nog wel even doorgaan in het hifi wereldje....:D

katwax

Quote from: holco on October  7, 2018, 10:36:30
Ik ben gisteren samen met mijn broer ook in Schilde geweest en het was zeer indrukwekkend!! vond wel dat er erg hard gedraaid werd, en omdat het zo'n lineair systeem (kaarsrecht frequentie verloop) is spelende in een karig aangeklede ruimte werdt het voor mij en mijn broer wel al snel wat vermoeiend, maar desalniettemin was het wel heel duidelijk dat dit niet een systeem is van 1 in een dozijn, echt een referentie niveau wat ik iig nog nooit zo heb mogen horen  :worship:

Voor ons was dit de eerste ontmoeting met de Kii Three speakers, en de meeste indruk gaf toch wel de Kii Three zelf, echt bizar!! wat zo'n relatief kleine box voor elkaar krijgt, dat de BXT met verve meer druk en kracht toevoegt en de ruimte nog beter vult verwacht je ook wel als je ze ziet staan met hun 16 woofers, de BXT voldeed dus aan wat ik ongeveer verwachte de Kii Three op zichzelf heeft mij echt verrast!!  :worship:
Ik zou zeggen gewoon vragen om wat zachter te spelen, als ik het goed heb zijn jullie net binnen gekomen toen ik had aangeraden Hollow (16bit remix) even door de BXT en de daarna Kii Three alleen te spelen en dit was inderdaad vrij luid. Dit was tevens om aan te tonen dat zelfs luid het geen mengelmoes werd.

Hoop dat jullie voor de rest wel wat hebben kunnen genieten en ik ben het met je eens. Toon ik de Kii Three voor het eerst hoorde vond ik ze ook geweldig (buiten categorie), daarom staan ze hier ook.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: Sirius666 on October  7, 2018, 21:45:28
Even een kastje maken is iets te kort door de bocht ;) Daarbij.....als je een Kii three en die control hebt dan komen de euro's echt wel genoeg binnen om evt die BXT aan te schaffen. Blijkbaar presteren de woofers prima binnen de gestelde grenzen. Jij hebt er nu simpelweg geen vrede mee dat Kii deze voor jou te goedkope woofers gebruikt.

Ik kan mij (ook) niet aan de indruk onttrekken dat Kii een zeer ruime winstmarge hanteert hoor maar zo kunnen we nog wel even doorgaan in het hifi wereldje....:D
Hetgeen Contour zegt kan hij bij elke "high end" luidspreker plaatsen, waarom hij nu juist Kii zo graag aanvalt weet ik niet.
Zoals Holco reeds aangeeft is deze speaker niet 1 in een dozijn. Het klopt misschien dat alles in Hifi wereld overprijst is, maar als je dan toch die prijs wil betalen dan liever aan 1 die erboven uit steekt dan 1 in een dozijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Sirius666

Quote from: katwax on October  7, 2018, 22:58:21
Hetgeen Contour zegt kan hij bij elke "high end" luidspreker plaatsen, waarom hij nu juist Kii zo graag aanvalt weet ik niet.
Zoals Holco reeds aangeeft is deze speaker niet 1 in een dozijn. Het klopt misschien dat alles in Hifi wereld overprijst is, maar als je dan toch die prijs wil betalen dan liever aan 1 die erboven uit steekt dan 1 in een dozijn :)

De combi Peerless woofers en een 'high end' prijs zorgt voor wat extra ruis bij Contour. Wellicht heeft Frank daar een kabel voor :D

holco

Dan heb je iig hele fraaie speakers staan en zometeen met de BXT erbij, pfffffff  :clapping:

Leuk ook dat jullie beide (je vrouw neem ik aan) gepassioneerd zijn, kom je niet vaak tegen ;)


Quote from: katwax on October  7, 2018, 22:51:36
Ik zou zeggen gewoon vragen om wat zachter te spelen, als ik het goed heb zijn jullie net binnen gekomen toen ik had aangeraden Hollow (16bit remix) even door de BXT en de daarna Kii Three alleen te spelen en dit was inderdaad vrij luid. Dit was tevens om aan te tonen dat zelfs luid het geen mengelmoes werd.

Hoop dat jullie voor de rest wel wat hebben kunnen genieten en ik ben het met je eens. Toon ik de Kii Three voor het eerst hoorde vond ik ze ook geweldig (buiten categorie), daarom staan ze hier ook.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Quote from: katwax on October  7, 2018, 22:58:21
Hetgeen Contour zegt kan hij bij elke "high end" luidspreker plaatsen, waarom hij nu juist Kii zo graag aanvalt weet ik niet.
Zoals Holco reeds aangeeft is deze speaker niet 1 in een dozijn. Het klopt misschien dat alles in Hifi wereld overprijst is, maar als je dan toch die prijs wil betalen dan liever aan 1 die erboven uit steekt dan 1 in een dozijn :)

Contour lijkt een beetje moeite te hebben met nieuwe Nederlandse produkten die kunnen concurreren met D-Audio. Contour heeft op dezelfde manier ook gereageerd op de speakers van Dutch & Dutch.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

WifiBob

https://www.wifimedia.eu/nl/blogs/wifimedia-nieuws/kii-three-bxt-system-experiience-weekend-bij-wifim/

Kii Three BXT System Experiience weekend bij Wifimedia!

Op vrijdag 12 en zaterdag 13 oktober speelt bij Wifimedia het nieuwe Kii Three BXT System. Een indrukwekkend systeem voor wie écht full range met wat serieuze power in huis wil halen.

Tijdens de exclusieve preview kunt u kennismaken met de uitbreidingsunit voor de Kii Three: de BXT. Uiteraard is Kii Audio zelf aanwezig om uitleg geven over het systeem en waarom deze uitbreiding interessant kan zijn.

Hoe laat?

Vrijdag 12 oktober van 12:00 - 20:00
Zaterdag 13 oktober van 10:00 - 17:00

Waar?
Wifimedia, Vossenstraat 3, 6811 JL Arnhem

cccp

Quote from: chansig on October  8, 2018, 07:37:56
Contour lijkt een beetje moeite te hebben met nieuwe Nederlandse produkten die kunnen concurreren met D-Audio. Contour heeft op dezelfde manier ook gereageerd op de speakers van Dutch & Dutch.

Gr. Hans

Na het lezen van deze recensie zou ik, zonder ze te hebben beluisterd, zo een paartje 8c's aanschaffen, als ze niet zo prijzig waren... https://www.computeraudiophile.com/ca/reviews/dutch-dutch-8c-loudspeaker-review-r739/ 

Contour

Hallo Hans,

Waar ik vooral moeite mee heb, is dat in een set speakers van 14000 euro, woofertjes worden gebruikt die zelfs voor een consument rond de 50 euro kosten, qua inkoop voor een bedrijf waarschijnlijk minder dan 25 euro het stuk. Dat is toch net zoiets als de versterker van Pinda of de DAC van Frank, goedkope componenten en dan een hoog prijskaartje eraan hangen...Maar ik heb mijn zegje hierover nu wel gedaan, dus zullen we het daarbij houden?

Groetjes Walter

chansig

Volgens mij ging het bij de DAC van Pinda ergens anders over. Maar dat is vast toch nog wel terug te lezen.

Maar welke marge is voor jou oké ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: holco on October  8, 2018, 06:23:02
Dan heb je iig hele fraaie speakers staan en zometeen met de BXT erbij, pfffffff  :clapping:

Leuk ook dat jullie beide (je vrouw neem ik aan) gepassioneerd zijn, kom je niet vaak tegen ;)

De BXT erbij? Ik heb gezegd dat we eruit zijn  ;) Maar alvast bedankt :)

Mijn vrouw vindt het leuk en gaat er wel voor een groot stuk in mee.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

oud_account_1

Quote from: Contour on October  8, 2018, 20:15:38
Waar ik vooral moeite mee heb, is dat in een set speakers van 14000 euro, woofertjes worden gebruikt die zelfs voor een consument rond de 50 euro kosten, qua inkoop voor een bedrijf waarschijnlijk minder dan 25 euro het stuk.
Heb je ook 'moeite' met schilderijen? Voor een paar tientjes aan materiaal en dan verkopen voor duizenden euro's?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

buizesmurf

Quote from: Contour on October  8, 2018, 20:15:38
Hallo Hans,

Waar ik vooral moeite mee heb, is dat in een set speakers van 14000 euro, woofertjes worden gebruikt die zelfs voor een consument rond de 50 euro kosten, qua inkoop voor een bedrijf waarschijnlijk minder dan 25 euro het stuk. Dat is toch net zoiets als de versterker van Pinda of de DAC van Frank, goedkope componenten en dan een hoog prijskaartje eraan hangen...Maar ik heb mijn zegje hierover nu wel gedaan, dus zullen we het daarbij houden?

Groetjes Walter

Als je op industriele of proffesionele schaal gaat werken,is de materiaalkost maar een fractie van de totale kost.
Hoeveel kost aan materiaal zit er in een auto,tv,wasmachine en noem maar op.En dat zijn dan nog producten die op grote schaal geproduseerd worden,wat niet kan gezegdworden van de meeste hifi-HT producten.En dan nog niet te spreken over ontwikkelingskosten,uurlonen,gebouwen,fabricatie werktuigen,belastingen,btw,taxen,enz..
Dan nog verpakkingskosten,transport en de verkooppunten...En als bedrijf moet je nu eenmaal winst maken of je gaat failiet...en dat zijn er vele overkomen in onze sector.
Vele van deze zijn ooit begonnen als zelfbouwers,idialisten,maar eens de proffesionele toer op......
Voor degene die het allemaal te veel kost,zoals ondergetekende,doe het dan zelf,zelfbouwer.Of  de tweede handsmarkt is ookeen mooi alternatief,zodat degen diealtijd het allernieuwste willen,hun producten ook kwijt kunnen.
Het is gewoon een persoonlijke kwestie,niemand verplicht u tot iets,doe gewoon wat beste vooru past en waarbij u het beste gevoel bij hebt.
Al de rest is bijkomstig...
Veel kijk en luisterplezier aan iedereen met u hobby...