KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zegel

Quote from: Unkhman on November  7, 2023, 15:27:03nieuwe prijslijst Kii: https://ohm-audio.nl/files/Kii%20Audio%20Prijslijst.pdf

Wat opvalt is dat


Wat mij ook opvalt is dat de garantietermijn is teruggebracht van eerst 5 jaar naar nu slechts 2 jaar. Een behoorlijke achteruitgang.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

brt

Quote from: zegel on November  7, 2023, 23:21:33Wat mij ook opvalt is dat de garantietermijn is teruggebracht van eerst 5 jaar naar nu slechts 2 jaar. Een behoorlijke achteruitgang.

Dat is idd bijzonder. Blijkbaar in de 'extra' drie jaar dusdanig veel gedoe gehad dat het niet uitkan dit zo aan te bieden. Dat geeft toch te denken.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jahtari

#977
Quote from: brt on November  8, 2023, 00:15:58Dat is idd bijzonder. Blijkbaar in de 'extra' drie jaar dusdanig veel gedoe gehad dat het niet uitkan dit zo aan te bieden. Dat geeft toch te denken.
Ja idd, dat is toch net wat veel mensen weerhoudt van actieve speakers.

Bij passieve speakers weet je eigenlijk voor 99% zeker dat ze het over 20-30 jaar nog doen.

Als je versterkers kapot gaan in de speaker, heb je bijv. na 4 jaar al een dure reparatie.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

#978
Met de recente (tijdelijke?) prijsverlaging van de Kef LS60, twijfel ik nu of ik die of de Seven zal gaan nemen in de woonkamer.

De Kii seven is dan met controller en stands al 9.100. En de LS60 5.000 (was 7.000).  :wow:

Wat ik breder meen te zien is dat sommige producten te hoog in de markt zijn gezet nav inflatie, corona en chipcrisis. En er nu een correctie komt.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Vhond

Laten we dat hopen, maar ik heb nog geen reden om te zien dat audio fabrikanten zo reageren met hun prijs (lees naar beneden bijstellen)...

jahtari

#980
Quote from: Vhond on November  8, 2023, 08:16:12Laten we dat hopen, maar ik heb nog geen reden om te zien dat audio fabrikanten zo reageren met hun prijs (lees naar beneden bijstellen)...
Denon en marantz receivers zijn bijv. flink gezakt de afgelopen maanden. Na een behoorlijke stevige stap omhoog bij introductie.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

katwax

Ik heb nog nooit issues gehad met support bij Kii, heb ze in verleden 2x nodig gehad
-Bug in control -> enkele malen call gehad om te testen en hebben ze op redelijke termijn nieuwe firmware uitgebracht
-ruis bij afspelen DSD files -> bleek uiteindelijk de software op streamer te zijn. Toen had men ook al alles klaar om de Three te laten verschepen naar hen om de tweeter na te kijken en die was toen al ouder dan 5 jaar.

Dus service gezien kan dat wel tellen, heb ik bij andere merken wel veel minder goede ervaring mee zelfs binnen garantie.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

wasbeer2006

Quote from: jahtari on November  8, 2023, 08:44:42Denon en marantz receivers zijn bijv. flink gezakt de afgelopen maanden. Na een behoorlijke stevige stap omhoog bij introductie.

Ja maar dat was 20 jaar geleden al zo, een maand of 6 - 10 na introductie zijn er echt bedrijven die het voor normale prijzen aanbieden.

Ik heb mijn laatste setje speakers ook voor een prima prijs, goed zoeken met google lekker ff doorklikken en het scheelt je honderden euro,s, wat zaken bellen helpt ook wel.
TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear