KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Quote from: holco on May 30, 2022, 16:58:04
Ik ben erg benieuwd naar je onderbouwing van deze uitspraak ::)
Dacht dat jij vergeleek met 1 of 2 modules die alle drivers aansturen. Dan zal zo'n module toch wel wat harder moeten werken dan als ze maar 1 drive moeten aansturen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

holco

Ik vergelijk het met mijn eigen ervaringen (en daar sta ik niet alleen in), en of daar nu wel of geen filter tussen zit maakt mijn inziens geen r"k uit, zolang je de zelfde situatie maar vergelijkt  ;)

Maar als Bruno meld dat er tussen een NCore en Purifi amp geen verschil te bemerken is, vraag ik mij af waarom er dan überhaupt een Purifi amp is  :wacko:

Ik vermoed eerder dat zijn uitspraak een stukje markt bescherming is vwb de huidige modellen die nog verkocht moeten worden ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Quote from: katwax on May 30, 2022, 17:05:12
Dacht dat jij vergeleek met 1 of 2 modules die alle drivers aansturen. Dan zal zo'n module toch wel wat harder moeten werken dan als ze maar 1 drive moeten aansturen.
Ik zal de goegemeente van alle versterkers zijn hetzelfde wel te horen krijgen dat het niet kan maar ik hoor toch echt verschil in verschillend metende versterkers op los aangedreven units. De Purifi, Tripath en Anthem klonken anders als ik de oversterkers omwisselde en de gain navenant aan had gepast.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: holco on May 30, 2022, 17:18:34
Ik vergelijk het met mijn eigen ervaringen (en daar sta ik niet alleen in), en of daar nu wel of geen filter tussen zit maakt mijn inziens geen r"k uit, zolang je de zelfde situatie maar vergelijkt  ;)

Maar als Bruno meld dat er tussen een NCore en Purifi amp geen verschil te bemerken is, vraag ik mij af waarom er dan überhaupt een Purifi amp is  :wacko:

Ik vermoed eerder dat zijn uitspraak een stukje markt bescherming is vwb de huidige modellen die nog verkocht moeten worden ;D
Ik zeg toch niet dat er geen verschil is tussen de NCore en de Eigentakt, het gaat hem over dat je geen verschil zou horen tussen en Kii Three met Ncore of 1 met Eigentakt.
Denk niet dat het markt bescherming is. Ze willen namelijk ook geen Kii Three uitbrengen met Purifi units, net omdat deze dan anders klinkt.

Er is wel degelijk verschil tussen de NCore en de Eigentakt. Had het met Bruno trouwens over de stelling die je regelmatig ziet voorbij komen op oa dit forum waarbij men alle klasse D dezelfde eigenschappen geeft.
Opmerkelijk in zijn uitleg was dat het er geen enkele klasse is waarbij het verschil tussen 2 soorten/merken zo groot is als bij klasse D, bij klasse A bv is er veel mnder "marge" om het anders te maken.
Een Pascal tov Ncore is zoals een appelsien vs een peer.

Ik zo zeggen ga naar een event van Kii waar Bruno aanwezig is en stel hem zelf de vraag.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

holco

Wat is het nou :wacko:

Quote from: katwax on May 30, 2022, 13:42:02
Geen hoorbaar verschil werd mij gezegd, iets met het feit dat elke woofer zijn versterker heeft en dat ze zorgen dat dit bij het afstellen aan zelfde voorwaarde voldoet. Ik ben er ook niet verder op ingegaan.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rob_Dingen

Er zal niet zo veel verschil zijn omdat de speakers allemaal met meten af gesteld worden op die manier word het moeilijk om verschillen te horen.

Rob

katwax

Quote from: holco on May 30, 2022, 18:11:39
Wat is het nou :wacko:
Het is dat je het niet wil begrijpen volgens mij.

Maar zoek contact met Kii en/of Bruno.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: Rob_Dingen on May 30, 2022, 18:29:05
Er zal niet zo veel verschil zijn omdat de speakers allemaal met meten af gesteld worden op die manier word het moeilijk om verschillen te horen.

Rob
Dank je Rob, maar blijkbaar is dat zeer moeilijk te begrijpen voor sommige.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

holco

Prima hoor als jullie denken dat je dmv DSP een speaker met verschillende versterkers toch exact gelijk klinkend kan krijgen, ben het er niet mee eens maar laat het hier verder bij.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

katwax

Quote from: holco on May 30, 2022, 22:48:33
Prima hoor als jullie denken dat je dmv DSP een speaker met verschillende versterkers toch exact gelijk klinkend kan krijgen, ben het er niet mee eens maar laat het hier verder bij.
Wie spreekt er over DSP? Volgens mij maak je het wel heel simpel. Het is meer dan een kast waarin men een versterker module plaatst en wat woofers.
Als het zo simpel was dan klonk elke speaker toch gewoon hetzelfde, waarom zou je dan geld steken in een Kii Three, dan koop je toch gewoon eerder welke goedkope actieve speaker of nog beter knutsel je zelf een doos in elkaar met wat modules en woofers.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Vhond

Er worden ook DSP gestuurde/actieve speakers uitgebracht waar Purifi drivers in zitten, geen enkele reden voor Kii om niet met een Kii versie te komen waar Purifi drivers in gebruikt worden te gebruiken/ontwikkelen... (waarschijnlijk wel marktdenken achter)

Tabcam

Quote from: holco on May 30, 2022, 22:48:33
Prima hoor als jullie denken dat je dmv DSP een speaker met verschillende versterkers toch exact gelijk klinkend kan krijgen, ben het er niet mee eens maar laat het hier verder bij.
Ik denk wel dat ze een eind in de buurt komen door alles vlak te trekken en de versterkers maar één unit aan te laten sturen.

Exact hetzelfde meten is trouwens een moeilijk probleem, ik krijg nooit exact dezelfde meting, zelfs als ik de microfoon laat staan  :wacko:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Het punt wat ik probeer duidelijk te maken is dat een Purifi een ander klank karakter heeft dan een Ncore amp, met een frequentie meting zal je inderdaad weinig verschil gaan zien, maar je hoort het verschil wel.

Quote from: Tabcam on May 31, 2022, 17:17:20
Ik denk wel dat ze een eind in de buurt komen door alles vlak te trekken en de versterkers maar één unit aan te laten sturen.

Exact hetzelfde meten is trouwens een moeilijk probleem, ik krijg nooit exact dezelfde meting, zelfs als ik de microfoon laat staan  :wacko:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Timvg

Quote from: holco on May 31, 2022, 17:27:01
Het punt wat ik probeer duidelijk te maken is dat een Purifi een ander klank karakter heeft dan een Ncore amp, met een frequentie meting zal je inderdaad weinig verschil gaan zien, maar je hoort het verschil wel.

Kan simpel getest worden. Drie Kii's waarvan twee met ene type versterker en eentje met de andere. Pik 'em er maar uit :-)

musfed

#839
Volgens mij wordt elke speaker ook bij Kii afgeregeld op de 'moederspeaker'. Zo zouden ze allemaal hetzelfde klinkend de fabriek moeten verlaten.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je dan nog het verschil gaat horen tussen de twee genoemde versterkers. Kaar goed, dat gaat alleen een blinde test uitwijzen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

jahtari

Wat is een reële prijs voor een set Kii Three nowadays?

Ligt dit vooral aan de leeftijd? Klopt het dat een set een aantal jaren geleden nog "maar" 10.000 euro kostte?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Zal ws 14.000 euro zijn oid. Schat ik zo in. Volgens mij waren ze net iets duurder dan de 8c.

Met de BXT erbij, ben je helemaal spekkoper volgens mij. Gelukkig heb ik een zelfde concept maar dan vele malen goeiekoper.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Quote from: chansig on September 15, 2022, 11:22:07
Zal ws 14.000 euro zijn oid. Schat ik zo in. Volgens mij waren ze net iets duurder dan de 8c.
Op pagina 1 van deze thread staat dat ze 10k kostten.

Ook hier in de test: https://www.kiiaudio.com/media/GENERAL/docs/reviews/audio0915kiithreewebenglish.pdf

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

2015...toen zag de wereld er nog heel anders uit. En de prijzen dus ook. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Quote from: chansig on September 15, 2022, 11:41:53
2015...toen zag de wereld er nog heel anders uit. En de prijzen dus ook. :D

Gr. Hans
Idd, in bijna elke advertentie staat dan nu ook "huidige nieuwprijs ...... "   :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

15.750 euro januari 2022 bij Ohm audio.

Met BXT 32.000 euro.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: chansig on September 15, 2022, 11:22:07
Zal ws 14.000 euro zijn oid. Schat ik zo in. Volgens mij waren ze net iets duurder dan de 8c.

Met de BXT erbij, ben je helemaal spekkoper volgens mij. Gelukkig heb ik een zelfde concept maar dan vele malen goeiekoper.

Gr. Hans
Heb jij ook het cardio?
Jij zit toch nog met afzonderlijke DAC en VV?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

bva

Quote from: jahtari on September 15, 2022, 11:15:00
Wat is een reële prijs voor een set Kii Three nowadays?

Ligt dit vooral aan de leeftijd? Klopt het dat een set een aantal jaren geleden nog "maar" 10.000 euro kostte?

Bij de introductie kosten zij ongeveer 10.000 Euro. Maar dit was zonder stands en Kii Control.

Tweedehands inclusief stands en Kii Control lijkt mij 8.000 tot 10.000 een reële prijs.

Een aantal maanden geleden was  de vraagprijs van wifimedia voor hun BTX demo model ongeveer 25.000 Euro. 

Richi

Quote from: bva on September 15, 2022, 14:30:23
Een aantal maanden geleden was  de vraagprijs van wifimedia voor hun BTX demo model ongeveer 25.000 Euro.
Die set heb ik bij ze beluisterd, maar wat stonden ze belabberd opgesteld zeg. Ik werd er niet enthousiast van in elk geval.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kerkhoffd

Zelfde ervaring als Richard. Ik was destijds absoluut underwhelmed na ze beluisterd te hebben. Misschien heeft dat mijn beeld van Kii zelfs onbewust en onterecht negatief beïnvloed. Het moet in ieder geval als ik de ervaringen van Katwax lees een stuk beter kunnen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio