KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Quote from: doorofnight on September 20, 2019, 08:29:24
In een niet dode ruimte meet je de luidspreker samen met het gedrag van de kamer. Toole betoogt dat je idealiter neutraal metende luidsprekers (zoals gemeten in een dode ruimte) in je eigen luisterruimte plaatst (want goed geluid begint bij goed metende luidsprekers) en vervolgens thuis nogmaals meet wat de kamer met die luidsprekers doet. Dan neem je je maatregelen.

..onder het transitiepunt

Geert (gvc)

Quote from: doorofnight on September 19, 2019, 21:13:42MAW, ik zie het zo: Toole heeft vaak genoeg gemeten en met testpanels gewerkt om te constateren dat de meeste mensen een goed metende (flat response & neutral) luidspreker het prettigste vinden klinken.

Neutrale luidsprekers zijn gewoon een vereiste om opnames overdraagbaar te maken: microfoon > opname (tracking) > mixing > mastering > weergave thuis. Om dezelfde redenen zal ook de akoestiek aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

morca

Quote from: gvc on September 20, 2019, 11:24:46
Neutrale luidsprekers zijn gewoon een vereiste om opnames overdraagbaar te maken: microfoon > opname (tracking) > mixing > mastering > weergave thuis. Om dezelfde redenen zal ook de akoestiek aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen.
Vaak gaat het bij de mastering ook mis .
Dat lijkt me dan ook een voorwaarde

MAW

Ja als iedereen nou gewoon Kii Three's koopt en we allemaal ongeveer dezelfde luisterruimte inrichten dan klinkt het overal in ieder geval redelijk hetzelfde ;)
Gr. Martijn

Geert (gvc)

Quote from: MAW on September 20, 2019, 15:59:28Ja als iedereen nou gewoon Kii Three's koopt en we allemaal ongeveer dezelfde luisterruimte inrichten dan klinkt het overal in ieder geval redelijk hetzelfde ;)
Kii Three's worden al gebruikt in opnamestudio's en voor mastering ...
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

bert stoltenborg

Quote from: gvc on September 20, 2019, 16:28:41
Kii Three's worden al gebruikt in opnamestudio's en voor mastering ...
Maar dan zie je ook dat ze die dingen op de meterbrug hebben staan 😂
Ik bazel maar wat.

Geert (gvc)

Dat is om te compenseren dat ze thuis achter de salontafel staan ;-)
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WifiBob

#783
Het Kii Three Bxt System staat standaard opgesteld bij Wifimedia en is dus altijd te beluisteren. Afgelopen weekend was Kii er zelf om extra toelichting te kunnen geven.

Gelijk een goede reden ons nieuwe pand met gratis parkeren te bewonderen!

Bob

katwax

Een review is maar een review, maar hier een recente over het Kii Tree BXT system, er zijn er nog niet veel te vinden over three met bxt.
https://static1.squarespace.com/static/5cbe41e4fb22a50b24b34ed3/t/5e679fe56b020e3f8f282759/1583849461244/Kii+BXT+HFN+4+2020+low.pdf
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

newday

Deze set staat al weer een tijdje te koop op MP:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1531035285-kii-three-speakers-incl-control-en-stands.html

Ik had het idee dat die wel snel verkocht zou worden, is geen verkeerde prijs toch voor de Kii?
Probleem is misschien dat je hem dan zelf moet zien in te regelen e.d.



Cobraatje

Mijn idee is dat de NL markt voor hogere segment/duurdere hifispullen slecht is.
Kijk ook maar in de verkoopsectie van dit forum, alleen B&W verkoopt vlot van de duurdere zaken.
Ook op Marktplaats zie je spullen maanden staan.

Onlangs zelf een gemodificeerde Oppo 203 aangeboden, in NL amper interesse en 1 redelijk bod gehad.
Verkocht via eBay Kleinanzeigen aan een oosterbuur en had zeker 10 geïnteresseerden.
Ik denk dat van mijn verkopen van de laatste jaren in het hogere segment, er 8 van de 10 aan duitsers waren.

Tabcam

Quote from: newday on April 27, 2020, 12:19:12
Deze set staat al weer een tijdje te koop op MP:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1531035285-kii-three-speakers-incl-control-en-stands.html

Ik had het idee dat die wel snel verkocht zou worden, is geen verkeerde prijs toch voor de Kii?
Probleem is misschien dat je hem dan zelf moet zien in te regelen e.d.
Duurdere Hifi verliest al snel 20-40% van de waarde. Er staat niet bij hoe oud ze zijn. Inregelen is alleen een probleem als je a-technisch bent. Meestal kan je online wel hulp krijgen. Lijkt trouwens eenvoudiger dan de Dutch&Dutch 8c?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: newday on April 27, 2020, 12:19:12
Deze set staat al weer een tijdje te koop op MP:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1531035285-kii-three-speakers-incl-control-en-stands.html

Ik had het idee dat die wel snel verkocht zou worden, is geen verkeerde prijs toch voor de Kii?
Probleem is misschien dat je hem dan zelf moet zien in te regelen e.d.
Het is inderdaad geen verkeerde prijs, maar het is geen koopje en het blijft voor veel mensen toch een hoop geld. Regelen zou toch moeten lukken, als je de basis al gebruikt zoals in de handleiding staat en dan finetuned.
Zoals Cobraatje aangeeft is het volgens mij de markt voor dit soort highend in Nederland en België niet zo groot.
Tevens is in audioland nog steeds niet iedereen overtuigd en/of bewust van wat actieve speakers kunnen.

Je kan je ook afvragen waarom iemand zo'n set te koop zou zetten :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on April 27, 2020, 16:30:44
...
Je kan je ook afvragen waarom iemand zo'n set te koop zou zetten :)
Ik kan me nu voorstellen dat bij bepaalde beroepsgroepen het niet geheel vrijwillig is :nopompom:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on April 27, 2020, 16:34:29
Ik kan me nu voorstellen dat bij bepaalde beroepsgroepen het niet geheel vrijwillig is :nopompom:
Inderdaad niet alle reden zijn leuk, maar laten we hopen dat het is om een andere set in de plaats te nemen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

holco

Mensen die even 9000,00 op tafel kunnen leggen gaan over het algemeen voor nieuw.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

belgiansound

Inderdaad daarom ga ik ook voor tweedehands of zelfbouw :headbanging:

Ze zijn duur maar als je nagaat dat ze waarschijnlijk geen duizenden setjes verkopen, heel wat ontwikkelingskosten hebben en de productie kosten hoger zijn door de lage oplage begrijp ik wel dat ze aan die prijs komen. Als je al die dingen volledig zelf zou moeten ontwikkelen, uitmeten en bouwen ben je nog meer kwijt.

Het is veel geld maar het is niet enkel weggelegd voor 'rijke' mensen. Genoeg mensen die een moto hebben die evenveel kost of die elk jaar een (dure) reis maken of regelmatig op restaurant gaan, ... Kwestie van keuzes maken denk ik, daar kan je niemand op afrekenen.

Hoe klinken ze nu eigenlijk?

katwax

Quote from: belgiansound on May  5, 2020, 16:14:10

Hoe klinken ze nu eigenlijk?

Als je dit topic naleest zal je tal van beschrijvingen vinden hoe ze klinken.
Ik heb nog niets horen spelen waarna ik mij afvraag waarom ik dit niet hoor bij de Kii, omgekeerd echter wel. Het is mijn sound en smaak, qua sound zou ik ze als eerlijk (neutraal) en hoor je alle details, balans tussen laag, mid en hoog is top. Ben niet zo goed in omschrijven, kan alleen maar aangeven dat toen ik ze op een beurs voor de eerste keer kon/mocht horen heb ik beslist deze te kopen en ik was toen helemaal niet op zoek naar andere luidsprekers.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MAW

#795
Quote from: belgiansound on May  5, 2020, 16:14:10
Hoe klinken ze nu eigenlijk?

Kraakhelder!

Gedetailleerd en sprankelend hoog, helder middengebied met lichte nadruk op de hoge middentonen en super strak laag. Je zou ze (lichtelijk) 'forward' kunnen noemen (in tegenstelling tot 'laidback').
Verder hebben een groot bereik en veel vermogen, zoals je zou verwachten van een grote vloerstaander. Eigenlijk is het enige nadeel de prijs.
Gr. Martijn

katwax

Quote from: MAW on May  6, 2020, 19:14:44
Kraakhelder!

Gedetailleerd en sprankelend hoog, helder middengebied met lichte nadruk op de hoge middentonen en super strak laag. Je zou ze (lichtelijk) 'forward' kunnen noemen (in tegenstelling tot 'laidback').
Verder hebben een groot bereik en veel vermogen, zoals je zou verwachten van een grote vloerstaander. Eigenlijk is het enige nadeel de prijs.
Ben het niet helemaal eens met de prijs als nadeel, ja en nee, in het segment van actieve luidsprekers zijn ze inderdaad bij de duurdere, maar ze zitten daar dan qua klank en techniek aan de top. In vergelijk met passieve systemen is de prijs dan weer niet zo overdreven als je alles los moet kopen (speakers, versterkers, dacs en dsp en kabels)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

kermy

Quote from: katwax on May  6, 2020, 22:41:42
Ben het niet helemaal eens met de prijs als nadeel, ja en nee, in het segment van actieve luidsprekers zijn ze inderdaad bij de duurdere, maar ze zitten daar dan qua klank en techniek aan de top. In vergelijk met passieve systemen is de prijs dan weer niet zo overdreven als je alles los moet kopen (speakers, versterkers, dacs en dsp en kabels)

Precies, je krijgt niet alleen speakers, maar ook gelijk een dac, actief filter en dsp, een aantal versterkers per speaker, en daarmee kun je gelijk een groot aantal zaken in je installatie opruimen.

Dus, wat is duur, het is niet goedkoop, maar je krijgt wel veel waar voor je geld. En als je een goede installatie hebt staan kun je met de verkoop van die spullen weer aardig wat terug krijgen.


Met vriendelijke groet,


Kermy

MAW

#798
Ja, als je het daar mee vergelijkt ben ik het helemaal met julie eens. Maar ik gebruik zelf al ~15 jaar actieve speakers, dus dat is indd. mijn referentie.

Zoals ik het zie is een set Kii's gewoon erg duur (los van vergelijking met kostprijs of andere opties) maar krijg je er een ideale oplossing voor terug :)
Gr. Martijn

kermy

Quote from: MAW on May  7, 2020, 09:27:59
Ja, als je het daar mee vergelijkt ben ik het helemaal met julie eens. Maar ik gebruik zelf al ~15 jaar actieve speakers, dus dat is indd. mijn referentie.

Zoals ik het zie is een set Kii's gewoon erg duur (los van vergelijking met kostprijs of andere opties) maar krijg je er een ideale oplossing voor terug :)

Of het een ideale oplossing is, dat zal voor iedereen anders zijn, onafhankelijk van het product. Maar het is wel een "totaal" oplossing.
Ben je wel gelijk verlost van al de imponerende apparatuur. ;D


Met vriendelijke groet,

Kermy