KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Ah oke.

Ja beleving is een bitch. Mijn Paradigm doet het qua beleving trouwens erg fijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

simonp

Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax



BXT is geleverd Dit was een extratje :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

#703
Wel leuk...maar om dit nu een extraatje te noemen welke je krijgt als je net duizenden euro's hebt betaald. :D

Kniepers zijn het bij Kii..

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: chansig on August 10, 2019, 17:20:05
Wel leuk...maar om dit nu een extraatje te noemen welke je krijgt als je net duizenden euro's hebt betaald. :D

Kniepers zijn het bij Kii..

Gr. Hans
Ze hebben de Kii Three ook helemaal "up to date" gebracht, maar daar kan ik niet echt foto van nemen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Kan je daar iets meer over vertellen ? Fysiek zaken aangepast ? Of meer software achtige zaken ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: chansig on August 10, 2019, 17:39:54
Kan je daar iets meer over vertellen ? Fysiek zaken aangepast ? Of meer software achtige zaken ?

Gr. Hans
Control: Firmware upgrade + rubber vervangen aan de draaiknop
Kii Three: firmware + opnieuw ingeregeld, blijkbaar hebben ze hun apparatuur geupgrade waardoor ze nog nauwkeuriger kunnen inregelen + iets met hardware wat niet helemaal duidelijk is voor mij maar hoorde zelfs iets ivm tweeter -> zou een duidelijk hoorbaar verschil moeten zijn, maar heb alleen mijn geheugen als referentie en aangezien ik bijna 1 week de Kii Three niet meer heb horen spelen ga ik ook geen poging wagen om hier iets zinnings over te zeggen.

Dus voor zover ik heb begrepen zijn er zowel fysieke als software aanpassingen gebeurt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Zal in dit topic ook een foto zetten van mijn Kii THREE BXT System
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Contour


jesco

Proficiat veel plezier en luisterplezier, doch vraagje ivm update kii,kan je update zelf doen via Internet bij kii,of moet je dan naar de dealer die dat dan voor je doet?En geniet je als klant van alle Updates ?

katwax

Quote from: jesco on August 10, 2019, 19:33:42
Proficiat veel plezier en luisterplezier, doch vraagje ivm update kii,kan je update zelf doen via Internet bij kii,of moet je dan naar de dealer die dat dan voor je doet?En geniet je als klant van alle Updates ?
Firmware upgrades kan je zelf doen via de Control, je kan hiervoor contact opnemen met je dealer of Kii als het niet duidelijk is.

De Kii Three klaarmaken voor de BXT was aan de hand van het serienummer, dus indien je recentere serienummer hebt dan is hij al up to date, maar dat is iets wat je dealer moet checken.

Quote from: Contour on August 10, 2019, 18:23:39
De kast ziet er fraai uit.
Er staat ook een stevig voet onder, maar die is zwart en op foto verdwijnt die tov de donkere ondergrond.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

simonp

Gefeliciteerd Katwax, helaas heb ik de bxt nog niet gehoord maar het zal ongetwijfeld nog beter zijn 👍.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Quote from: simonp on August 12, 2019, 12:26:47
Gefeliciteerd Katwax, helaas heb ik de bxt nog niet gehoord maar het zal ongetwijfeld nog beter zijn 👍.
Dank.
Als je de kans hebt zou ik het zeker aanraden om ze te beluisteren, maar wel in een deftige setup, want als men ze gewoon neerzet en dan niet correct insteld is de helft van de magie weg.
Indien je dan gaat luisteren vraag dan zeker is of ze de BXT kunnen uitzetten (enkel Kii Three) en dan zelfde nummer terug maar met BXT aan. Vergelijken was nooit zo makkelijk :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on August 12, 2019, 14:50:11
Dank.
Als je de kans hebt zou ik het zeker aanraden om ze te beluisteren, maar wel in een deftige setup, want als men ze gewoon neerzet en dan niet correct insteld is de helft van de magie weg.
Indien je dan gaat luisteren vraag dan zeker is of ze de BXT kunnen uitzetten (enkel Kii Three) en dan zelfde nummer terug maar met BXT aan. Vergelijken was nooit zo makkelijk :)
Geldt dat niet voor alle setups :tongue2:?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bva

Quote from: katwax on August 12, 2019, 14:50:11
Dank.
Als je de kans hebt zou ik het zeker aanraden om ze te beluisteren, maar wel in een deftige setup, want als men ze gewoon neerzet en dan niet correct insteld is de helft van de magie weg.
Indien je dan gaat luisteren vraag dan zeker is of ze de BXT kunnen uitzetten (enkel Kii Three) en dan zelfde nummer terug maar met BXT aan. Vergelijken was nooit zo makkelijk :)

Een tijdje geleden heb ik de Kii Three met BXT beluisterd. Ze klonken goed maar ik heb het idee dat het nog wel beter zou kunnen.
De 360 degree test welke op de ISOTEC test CD staat kwam niet goed uit de verf. Bij deze test laat men het geluid van castagnetten horen welke een cirkel maakt welke links vooraan begint en via een cirkel om je hoofd weer naar het begin punt gaat. Tenminste als de setup optimal is.

Heeft de dealer of de makers van de Kii Three de inregeling bij jou thuis uitgevoerd?

In het algemeen heb ik de indruk dat de meeste dealers de luidsprekers gewoon neerzet met het idee als ze maar vrij staan klinken ze wel goed.

katwax

Quote from: TabCam on August 12, 2019, 20:27:27
Geldt dat niet voor alle setups :tongue2:?
Inderdaad, dit geld voor elke setup en tot mijn verbazing zijn niet alle dealers (of medewerkers) in staat dit te doen. Op een show is natuurlijk iets anders, daar is de ruimte niet altijd geschikt voor en is men beperkt in wat men kan doen om de ruimte toch beter te maken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: bva on August 12, 2019, 21:33:09
Een tijdje geleden heb ik de Kii Three met BXT beluisterd. Ze klonken goed maar ik heb het idee dat het nog wel beter zou kunnen.
De 360 degree test welke op de ISOTEC test CD staat kwam niet goed uit de verf. Bij deze test laat men het geluid van castagnetten horen welke een cirkel maakt welke links vooraan begint en via een cirkel om je hoofd weer naar het begin punt gaat. Tenminste als de setup optimal is.

Heeft de dealer of de makers van de Kii Three de inregeling bij jou thuis uitgevoerd?

In het algemeen heb ik de indruk dat de meeste dealers de luidsprekers gewoon neerzet met het idee als ze maar vrij staan klinken ze wel goed.
Ik heb die al enkele keren hier gespeeld en ik kan toch duidelijk de plaatsing horen zoals voorzien (nog niet getest met BXT erbij), niet enkel links rechts, maar ook vooraan en achteraan.
Ja de inregeling is bij mij thuis uitgevoerd, zoals je op foto kan zien is het nodig dit per luidspreker te doen aangezien de rechter in een hoek staat.

Je bent altijd welkom om bij mij te luisteren. Ook zou er in november in Belgie (Malle) een show zijn waar de Kii Three BXT System zal spelen die wel degelijk zal ingeregeld zijn.

De Kii Control geeft de mogelijkheid om de luidsprekers (met of zonder BXT) zo goed mogelijk af te stemmen op de ruimte, waardoor ze zo goed als in elke ruimte toch zeker tot 95% van hun potentiel zouden moeten kunnen tonen. Nadeel hieraan is dat je als dealer ook hierin zeer goed moet weten wat je kan doen en hierin is volgens mij ook Kii schuldig, want de handleiding is (naar mijn gevoel) niet helemaal duidelijk hierin. Nu men heeft mij gezegd dat men hier spoedig iets aan gaat doen zodat er meer informatie beschikbaar zal zijn en meer duidelijkheid.

Alle demo's die ik heb mogen bijwonen waren er ook technische mensen aanwezig van Kii, die het systeem goed afstelde op de ruimte. Bij mij thuis is ook alles in het werk gesteld dat de afstelling zo goed mogelijk is. (Blijkbaar valt mijn akoestiek nog best mee, het kan beter, maar zou beperkt zijn in wat er moet gebeuren)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MAW

Quote from: katwax on August 12, 2019, 23:06:05
De Kii Control geeft de mogelijkheid om de luidsprekers (met of zonder BXT) zo goed mogelijk af te stemmen op de ruimte, waardoor ze zo goed als in elke ruimte toch zeker tot 95% van hun potentiel zouden moeten kunnen tonen.

Dat is gewoon onzinnig. Als je 95% van de potentie van de Kii's wilt horen moet je ze in een professioneel (akoestisch) ontworpen ruimte beluisteren.
Gr. Martijn

Tabcam

Quote from: katwax on August 12, 2019, 22:47:44
Inderdaad, dit geld voor elke setup en tot mijn verbazing zijn niet alle dealers (of medewerkers) in staat dit te doen. Op een show is natuurlijk iets anders, daar is de ruimte niet altijd geschikt voor en is men beperkt in wat men kan doen om de ruimte toch beter te maken.
Ik zou juist van Kii Three's verwachten dat ze het relatief t.o.v. andere luidsprekers doen in onbehandelde ruimtes. Je moet ze natuurlijk wel goen instellen maar ik hoop altijd dat men daar op shows oor voor heeft. Ik weet dat dat vaak niet gebeurd,eigenlijk te treurig voor woorden!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: MAW on August 14, 2019, 12:26:59
Dat is gewoon onzinnig. Als je 95% van de potentie van de Kii's wilt horen moet je ze in een professioneel (akoestisch) ontworpen ruimte beluisteren.
Ook dat hangt af van de luidspreker. Veel zijn ontworpen voor specifieke situaties zoals rondstralers, boekenkastluidsprekers, wandluidsprekers etc. Juist de Kii Three en de Dutch&Dutch 8c worden gekocht om in niet ideale situaties toch erg erg goed te klinken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MAW

In een doorsnee rechthoekige ruimte zijn er 4 wanden die geluid reflecteren. Bij een cardiode luidspreker is de amplitude van de reflectie aan 1 van de 4 zijden significant minder ~10dB (en de 2 zijwanden volgens mij ook een paar dB). En dat is niet bij alle bassfrequentie, maar alleen >80Hz.

In de praktijk scheelt dat dan toch best veel!
Maar dat zegt mi voornamelijk iets over de grootte van de problemen. Als je daar iets van kunt verminderen klinkt het gelijk al veel beter.

Dat betekent niet dat de Kii dan goed tot zn recht komt in vrijwel ieder ruimte. Zeker een stuk beter dan niet cardiode luidsprekers, maar in een gemiddelde ruimte toont geen enkele luidspreker 95% van zn potentie (en ook geen 80% trouwens).

Die 'lineair phase' time aligenment bijvoorbeeld is best bizar, maar daar heb je alleen wat aan in een echt goede ruimte.
Gr. Martijn

katwax

Quote from: TabCam on August 14, 2019, 13:11:04
Ik zou juist van Kii Three's verwachten dat ze het relatief t.o.v. andere luidsprekers doen in onbehandelde ruimtes. Je moet ze natuurlijk wel goen instellen maar ik hoop altijd dat men daar op shows oor voor heeft. Ik weet dat dat vaak niet gebeurd,eigenlijk te treurig voor woorden!
Inderdaad zou dit met de Kii net beter moeten zijn, maar juist instellen blijft de boodschap, ook volume wordt op shows soms nogal open gezet wat vaak meer nadeel dan voordeel heeft.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: MAW on August 14, 2019, 13:30:10
In een doorsnee rechthoekige ruimte zijn er 4 wanden die geluid reflecteren. Bij een cardiode luidspreker is de amplitude van de reflectie aan 1 van de 4 zijden significant minder ~10dB (en de 2 zijwanden volgens mij ook een paar dB). En dat is niet bij alle bassfrequentie, maar alleen >80Hz.

In de praktijk scheelt dat dan toch best veel!
Maar dat zegt mi voornamelijk iets over de grootte van de problemen. Als je daar iets van kunt verminderen klinkt het gelijk al veel beter.

Dat betekent niet dat de Kii dan goed tot zn recht komt in vrijwel ieder ruimte. Zeker een stuk beter dan niet cardiode luidsprekers, maar in een gemiddelde ruimte toont geen enkele luidspreker 95% van zn potentie (en ook geen 80% trouwens).

Die 'lineair phase' time aligenment bijvoorbeeld is best bizar, maar daar heb je alleen wat aan in een echt goede ruimte.
Ja het maakt het makkelijker, persoon van Kii gaf aan dat bv achter de luidsprekers niets nodig is.
In mijn setup komt het waarschijnlijk op neer, absorberen wand achter mijn luisterplek en diffusion aan plafond (niet enkel direct boven de installatie maar heel de kamer). Aangezien mijn luisterplek tot net boven de oren komt (zetel) heb ik trouwens minder last van de achterwand.

95% is waarschijnlijk overdreven, maar 75%, normale woonruimte geen vierkante bunker, zou toch mogelijk moeten zijn.
Hoop dit jaar nog te kunnen starten met akoestiek in mijn woonkamer en zal daarna weten te zeggen hoeveel meer winst ik kan behalen.

Trouwens er zou volgens Kii ook verbetering moeten zijn met reflectie met het toevoegen van de BXT.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

minplus

Met een vrouwelijk geslachtsdeel-akoestiek haal je met een speaker hooguit 25% van wat ie kan. Met toonregeling, DSP en aanverwanten of zoiets als een Kii of D&D kun je het opkrikken naar 35% en wie weet wel 37%.
Met een aardig goede akoestiek haal je mogelijk wel 50%.
Met een super-akoestiek zwijmel je in verbazing elke keer dat je muziek draait.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

chansig

 :D

Nu maar wachten op iemand  met andere cijfers...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.