KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simonp

Natuurlijk, ik gebruik de kii control ook.  Welke bron gebruik je?
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

MAW

#651
Meestal usb input van Mn Mac mini server. Beeld gaat via HDMI naar det en audio via usb naar de control. Soms gebruik ik de ps4 als bron (geluid via spdif).

Maar ik ga binnenkort een andere tv kopen met spdif output en alles via de tv routeneren. Eens kijken hoe dat bevalt. Dan kan ik beeld en geluid in 1 x switchen via de tv (en gaan alle bronnen beeld en geluid via HDMI naar de tv en het geluid van de gekozen bron via spdif naar de control). Evt kan ik met muziek luisteren audio dan alsnog direct uitsturen vanaf de Mac naar de control (via usb net als nu) maar ik denk niet dat dat voordelen heeft.

Ik heb de KII's op dit moment aanstaan, voor het eerste sinds een tijdje (dag of 10?) damn.. echt fijne speakers zeg. Klinkt gelijk weer heerlijk!
Gr. Martijn

Tabcam

Welke Geithains heb je en hoe verhouden die zich tot de Kii Three's?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MAW

#653
Ik heb Geithain RL944K1 monitors met Geithian Basis 11K sub.
Er is een vergelijk in een Kii review waar gezegd wordt dat deKii's veel beter zijn, maar die is wat mij betreft wat misleidend.
https://www.soundonsound.com/reviews/kii-audio-three
Die persoon heeft ze niet tegelijk vergeleken, en als ik de duidelijke voorkeur voor de Kii's lees heeft hij ze op een afstand beluisterd wat in het voordeel is van de Kii's. Dat is niet echt de manier om een nearfield monitor te beoordelen. Verder kwam z'n Geithain review pas uit nadat de Kii's uitkwamen, dus volgens mij heeft hij eerst de Kii's ontdekt, toen gezocht naar andere cardioid monitors en toen eerst de Geithain review geschreven en daarna de Kii review. Interessant om eens door te lezen, maar ik ben het er persoonlijk niet mee eens.

Mijn mening:
Al met al zijn de Geithains naar mijn mening prettiger om naar te luisteren, en ook wel de betere monitors, maar het verschil is niet groot. Ze zijn lastig te vergelijken.. De Geithains klinken nl. veel beter dan de Kii's in nearfield (zeg maar 1 tot 2,5 meter afstand), en de Kii's klinken veel beter in mainfield (zeg maar 2-5 meter afstand).

Hoog
In het hoog zijn de Kii's significant beter. De Geithains hebben niet het luchtig hoog zoals de Kii's dat weergeven.

Mid
Heel kort gezegd zijn (naar mijn mening) de geithains significant beter (helderder, maar minder opdringerig) in het middengebied. Ik ken geen andere luidsprekers die zo helder en duidelijk en tegelijkertijd verfijnd zijn in het middengebied.

bass
Met sub zijn de Geithains met sub en de Kii's redelijk gelijkwaardig in het laag. De Geithains kleuren iets meer maar zijn duidelijker in de upper bass.
Zonder sub zijn de Kii's veel beter in het laag.

Praktisch
De Kii's zijn m.i. veel praktischer. De Geithains hebben bij mij dus een aparte (vrij grote) sub en de 944K1's (die ik heb) zijn heel compact, maar hebben separate versterker modules (de normale 944K's hebben dat niet, maar die zijn een stuk groter). Verder zijn ze volledig analoog. Qua geluid heeft dat mi geen nadelen t.o.v. de Kii's, maar de Kii's zijn wel veel flexibeler (instelbaar) daardoor.
Gr. Martijn

Tabcam

Thanks, lekker uitgebreid en helder :pompom:. Maakt het niet gemakkelijker, ergens wist ik dat wel :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MAW

#655
Als uiterlijk meespeelt is het wat mij betreft een gemakkelijke keuze: Kii. Ik vind ze echt mooi, ze zijn erg compact en het geluid is gewoon top-league. Eigenlijk speelt dat in iedere woonkamer wel een klein beetje mee, dus daarom zou ik wel de Kii aanraden voor hifi in de woonkamer.

Als het puur en alleen om geluid gaat krijgt Geithain wel mijn voorkeur. Het doet elkaar onder de streep niet zoveel maar de RL944K met 11K sub is de beste nearfield setup die ik gehoord heb. Vooral middengebied is echt levensecht. RL922K / RL933K / RL901K zijn midfield, en daardoor beter vergelijkbaar met Kii Three. Die hebben respectievelijk een 10/12/15" woofer. Sub heb je dan niet nodig. Wel een flinke ruimte en een stel stevige statieven 😀

Gr. Martijn

Tabcam

Dat maakt het iets gemakkelijker. Mijn vriendin vind de Kii Three namelijk niet mooi :nopompom:. Ik snap er niks van want normaal vind ze strakke tech looks juist mooi. Dat is ook waarom ik naar andere opties kijk en luister.

Je hebt het over near field luisteren naar de Geithains. Ik heb al zitten kijken en maar een paar zijn geschikt voor een huiskamer, dat maakt te gemakkelijker. Ik vroeg me nog af hoe het verschil is met op laag volume spelen van muziek? Hou je een goede sound stage over bij beide?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MAW

#657
Beiden spelen prima op hoog niveau. De Kii's gaan in het sublaag wel wat meer vervormen naarmate je het volume opschroeft, maar dat is mi echt geen nadeel. Ik heb er nooit last van ondervonden, maar dat blijkt uit metingen. Dat is dan wel relatief, want de vervorming is laag te noemen. Zelfs als je regelmatig wilt blazen zou ik zeggen dat je met de Kii's prima uit de voeten kunt.

Wat mooi is, is subjectief. Ik zou geen andere luidspreker kunnen noemen die even compact is, een groot bereik heeft en op hoog volume kan spelen en ook maar een beetje in de buurt komt qua geluidskwaliteit.

De Dutch & Dutch 8C is iets groter, maar niet heel veel. Verder is dat wel een luidspreker in hetzelfde kwaliteitssegment. Daar zou ik als ik jou was eens naar kijken. Martijn van Dutch & Dutch kan je zeker verder helpen als je interesse hebt.
Gr. Martijn

katwax

Quote from: TabCam on June 29, 2019, 15:46:21
Dat maakt het iets gemakkelijker. Mijn vriendin vind de Kii Three namelijk niet mooi :nopompom:. Ik snap er niks van want normaal vind ze strakke tech looks juist mooi. Dat is ook waarom ik naar andere opties kijk en luister.


Qua looks zou het voor mij veel moelijker zijn om Geithain of Dutch&Dutch verkocht te krijgen thuis. De Kii Three springt er dan toch uit.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on July  1, 2019, 13:13:49
Qua looks zou het voor mij veel moelijker zijn om Geithain of Dutch&Dutch verkocht te krijgen thuis. De Kii Three springt er dan toch uit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat ze liever grote vloerstaanders zou hebben maar het lijkt erop dat ze de Dutch & Dutch 8c mooier vind maar ook liever niet heeft omdat ze niet van luidsprekerstandaards houdt. Wie weet als ik hele mooie vind zodat ze meer op vloerstaanders gaan lijken??
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MAW

Quote from: katwax on July  1, 2019, 13:13:49
Qua looks zou het voor mij veel moelijker zijn om Geithain of Dutch&Dutch verkocht te krijgen thuis. De Kii Three springt er dan toch uit.

Ja, dat vind ik persoonlijk ook een groot voordeel van de Kii's. En wat mij betreft is er qua geluid ook geen nadeel of consessie te noemen. Dingen klinken top! :)
Gr. Martijn

minplus

#661
Quote from: TabCam on July  1, 2019, 15:47:23
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat ze liever grote vloerstaanders zou hebben maar het lijkt erop dat ze de Dutch & Dutch 8c mooier vind maar ook liever niet heeft omdat ze niet van luidsprekerstandaards houdt. Wie weet als ik hele mooie vind zodat ze meer op vloerstaanders gaan lijken??

Gewoon een vloerstaander-bak bouwen en die eronder zetten, dan is het net een vloerstaander. :smile:
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

MAW

Quote from: TabCam on July  1, 2019, 15:47:23
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat ze liever grote vloerstaanders zou hebben maar het lijkt erop dat ze de Dutch & Dutch 8c mooier vind maar ook liever niet heeft omdat ze niet van luidsprekerstandaards houdt. Wie weet als ik hele mooie vind zodat ze meer op vloerstaanders gaan lijken??

Dynaudio focus XD 600 dan maar. :)
Gr. Martijn

DofN

Quote from: TabCam on July  1, 2019, 15:47:23
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat ze liever grote vloerstaanders zou hebben maar het lijkt erop dat ze de Dutch & Dutch 8c mooier vind maar ook liever niet heeft omdat ze niet van luidsprekerstandaards houdt. Wie weet als ik hele mooie vind zodat ze meer op vloerstaanders gaan lijken??



Ik vond ze erg mooi...
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Quote from: TabCam on July  1, 2019, 15:47:23
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat ze liever grote vloerstaanders zou hebben maar het lijkt erop dat ze de Dutch & Dutch 8c mooier vind maar ook liever niet heeft omdat ze niet van luidsprekerstandaards houdt. Wie weet als ik hele mooie vind zodat ze meer op vloerstaanders gaan lijken??
Ik lees dat je nog wat werkt hebt aan het WAF gedeelte, daar heb ik dan meer geluk mee. De BXT was ze eerst wat angstvallig tegenover, maar toen ze deze in het echt zag kreeg ik 2 opmerkingen van haar:
-Ze zijn kleiner in het echt dan op foto
-Het is nog wel een mooi geheel samen
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on July  2, 2019, 12:54:23
Ik lees dat je nog wat werkt hebt aan het WAF gedeelte, daar heb ik dan meer geluk mee. De BXT was ze eerst wat angstvallig tegenover, maar toen ze deze in het echt zag kreeg ik 2 opmerkingen van haar:
-Ze zijn kleiner in het echt dan op foto
-Het is nog wel een mooi geheel samen
Ze vind ze eerder te klein :o.

En nee, ik werk niet aan een andere W :tongue2:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on July  4, 2019, 08:57:13
BXT erbij dus  ;D
hahaha, ik vind de BXT weer te duur. Ik vind 10k al duur :o. Er is helaas geen levendige tweedehands handel in Kii Three's dan wel Dutch & Dutch 8c :nopompom:. Zegt waarschijnlijk zowel iets over de hoeveelheid in de markt als hoe tevreden de eigenaren zijn :pompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

frank2

Ga dan er zijn ook betaalbare vloerstaanders, die heel goed klinken, passief gelukkig, ik snap sowieso niet waarom velen een actief systeem willen.  Weinig te tunen, actieve staan wel relatief vaak tweedehands te koop.
Maar je mag hier in Almelo komen luisteren...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

katwax

Quote from: frank2 on July  4, 2019, 14:29:56
Ga dan er zijn ook betaalbare vloerstaanders, die heel goed klinken, passief gelukkig, ik snap sowieso niet waarom velen een actief systeem willen.  Weinig te tunen, actieve staan wel relatief vaak tweedehands te koop.
Maar je mag hier in Almelo komen luisteren...
Ik snap dat jij dat niet snapt :)

Passieve luidsprekers heb je nog wel versterking nodig, kabels, DAC en DSP om zelfde te hebben dan bij actieve luidsprekers. $+$+$+$= $$$$  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

frank2

#670
 :whatsthat:Geen dsp, dat is alleen voor relatief kleinere speakers om de tekortkomingen weg te poetsen, goede speakers hebben geen dsp nodig. En ja wel een versterker die je zelf kunt uitzoeken en geen klasse D hoeft te zijn. En een setje interlinks, een dac kan dan ook beter zijn afhankelijk wat je wilt betalen.

Even ter verduidelijking een diepe bass 30 Hz krijg je alleen uit een speaker als er voldoende kastinhoud is, is de kast kleiner is er dsp.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

katwax

Quote from: frank2 on July  4, 2019, 15:10:17
:whatsthat:Geen dsp, dat is alleen voor relatief kleinere speakers om de tekortkomingen weg te poetsen, goede speakers hebben geen dsp nodig. En ja wel een versterker die je zelf kunt uitzoeken en geen klasse D hoeft te zijn. En een setje interlinks, een dac kan dan ook beter zijn afhankelijk wat je wilt betalen.

Even ter verduidelijking een diepe bass 30 Hz krijg je alleen uit een speaker als er voldoende kastinhoud is, is de kast kleiner is er dsp.

Zucht, still lot to learn, he can  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Frank begrijpt na al die jaren nog steeds niet waarvoor een DSP gebruikt kan worden. Hij poetst een bv overmatig aanwezig laag weg met kabels.

Niet mijn insteek. Maar dat moge duidelijk zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

 :Ow en de 8c gaat wel degelijk tot 30 Hz.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Quote from: frank2 on July  4, 2019, 15:10:17
:whatsthat:Geen dsp, dat is alleen voor relatief kleinere speakers om de tekortkomingen weg te poetsen, goede speakers hebben geen dsp nodig.

Wat voor tekortkomingen doel je dan op?

Quote from: frank2 on July  4, 2019, 15:10:17
Even ter verduidelijking een diepe bass 30 Hz krijg je alleen uit een speaker als er voldoende kastinhoud is, is de kast kleiner is er dsp.

Mijn mfb587 gaan toch echt door tot 27hz -3dB.
48x30x24cm en geen dsp.
Gr. Martijn