KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Duck Twacy


katwax

Zaterdag nog eens gaan luisteren naa de Kii Three, dit maal bij de dealer zelf.
Ruimte is akoestisch wel aangepakt, maar zeker niet optimaal te noemen en ziet er toch redelijk uit als een normale woonkamer (alleen hebben de meeste minder luidsprekers staan).
Natuurlijk had ik hoge verwachtingen, zeker omdat ze mij reeds hebben kunnen overtuigen op de show van Gydotron in september.

Alle verwachtingen werden ingelost en zelfs overstegen :)
Snel, diep, crispy, een live gevoel om van weg te dromen, ... kortweg  :inlove:
En dan komt het dat je afscheid moet nemen en dat je weet dat je enkele maanden moet wachten voor ze in mijn woonkamer staan  :(

Er was trouwens wel wat nieuws te melden, zo hebben de luidsprekers ondertussen een software upgrade gehad waardoor ze nog beter presteren.
De controler (kleine) zal geleverd kunnen worden wanneer men de luidsprekers gaat uitleveren, deze zal voorzien worden van volume regeling en enkele ingangen waaronder usb, spdif en nog enkele andere. De uitgang zal via utp kabel zijn naar de luidsprekers, deze kabel is trouwens reeds voorzien bij de luidsprekers zelf.
Kans is dus groot dat ik een controller erbij ga nemen, alleen wacht ik op de volledige specs, maar aangezien de controller nog niet in zijn finale versie is, is deze nog niet beschikbaar.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Leuk om te lezen :) Laat maar eens horen hoe ze bevallen bij jou thuis!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

zegel

Quote from: katwax on October 25, 2015, 22:13:45
Zaterdag nog eens gaan luisteren naa de Kii Three, dit maal bij de dealer zelf.
Ruimte is akoestisch wel aangepakt, maar zeker niet optimaal te noemen en ziet er toch redelijk uit als een normale woonkamer (alleen hebben de meeste minder luidsprekers staan).
Natuurlijk had ik hoge verwachtingen, zeker omdat ze mij reeds hebben kunnen overtuigen op de show van Gydotron in september.

Alle verwachtingen werden ingelost en zelfs overstegen :)
Snel, diep, crispy, een live gevoel om van weg te dromen, ... kortweg  :inlove:
En dan komt het dat je afscheid moet nemen en dat je weet dat je enkele maanden moet wachten voor ze in mijn woonkamer staan  :(

Er was trouwens wel wat nieuws te melden, zo hebben de luidsprekers ondertussen een software upgrade gehad waardoor ze nog beter presteren.
De controler (kleine) zal geleverd kunnen worden wanneer men de luidsprekers gaat uitleveren, deze zal voorzien worden van volume regeling en enkele ingangen waaronder usb, spdif en nog enkele andere. De uitgang zal via utp kabel zijn naar de luidsprekers, deze kabel is trouwens reeds voorzien bij de luidsprekers zelf.
Kans is dus groot dat ik een controller erbij ga nemen, alleen wacht ik op de volledige specs, maar aangezien de controller nog niet in zijn finale versie is, is deze nog niet beschikbaar.

Ja, dat wachten... ik begreep dat er pas begin december een uitleverplanning komt dus dat is de eerste stapje  ;D

Ben wel benieuwd naar twee van je punten: als ik in de mailing lees over de controller zie ik maar één coax ingang naast de USB poort; daarnaast zou je op de beide luidsprekers een derde en vierde bron via AES kunnen aansluiten; maar schakelen via de controller. Dat op zich is wel aardig ( had liever een optische ingang gehad, maar dat converteren we wel), maar zal wel een dradenboel worden.  Heb jij preciezere info wat er nu op die controller aan ingangen zit?

En die software update; eerder begreep ik dat de speakers terug naar de dealer moesten voor een update, dat maakt me niet heel blij. ( al hoef ik niet heel ver). Weet jij hoe die plaatsvindt?

Fijn dat in de UTP is voorzien, was al voorzichtig aan het rondkijken. Als ik zo bij Audioquest rondkijk is daarin meer mogelijk als ik had verwacht

Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Quote from: zegel on October 26, 2015, 11:51:16
Ja, dat wachten... ik begreep dat er pas begin december een uitleverplanning komt dus dat is de eerste stapje  ;D

Ben wel benieuwd naar twee van je punten: als ik in de mailing lees over de controller zie ik maar één coax ingang naast de USB poort; daarnaast zou je op de beide luidsprekers een derde en vierde bron via AES kunnen aansluiten; maar schakelen via de controller. Dat op zich is wel aardig ( had liever een optische ingang gehad, maar dat converteren we wel), maar zal wel een dradenboel worden.  Heb jij preciezere info wat er nu op die controller aan ingangen zit?

En die software update; eerder begreep ik dat de speakers terug naar de dealer moesten voor een update, dat maakt me niet heel blij. ( al hoef ik niet heel ver). Weet jij hoe die plaatsvindt?

Fijn dat in de UTP is voorzien, was al voorzichtig aan het rondkijken. Als ik zo bij Audioquest rondkijk is daarin meer mogelijk als ik had verwacht
De controller is nog niet finaal dus kan zijn dat er nog iets bijkomt van poort, voor zover ik het goed verstaan heb zou het gaan om enkel digitale ingangen(usb, spdif, toslink, ...), echter wat wel wat niet en hoeveel was nog niet zeker. Wel zeker is dat er dus switch zal zijn voor de verschillende ingangen en volume controle.
De grote controller zou wel voorzien zijn van analoge ingangen en mogelijk modulair (phono etc), wisa, ..., maar deze zal wel wat langer op zich laten wachten.

De software update heb ik ook begrepen dat via dealer moet gaan, maar er zou ook niet elke maand een update zijn, dit zou via de controller verlopen als ik het goed begrepen heb.

Ik hoop dat er snel een definitieve  versie komt van de controller, men zou er wel voor zorgen dat deze controller leverbaar zal zijn samen met de luidsprekers.

Aja en de ledjes boven d e ii (blauw en groen) zouden aanpasbaar zijn in sterkte :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Ik maak binnenkort een afspraak om ze thuis te proberen, ben erg benieuwd.

katwax

Quote from: Bama on October 26, 2015, 12:10:08
Ik maak binnenkort een afspraak om ze thuis te proberen, ben erg benieuwd.
Heb je ze al horen spelen op een beurs of bij een dealer?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Beiden, maar ze twijfelen of ik toch niet alsnog akoestische aanpassingen moet doen aan mijn kamer en dat wil ik eerst weten.

katwax

Quote from: Bama on October 26, 2015, 13:18:14
Beiden, maar ze twijfelen of ik toch niet alsnog akoestische aanpassingen moet doen aan mijn kamer en dat wil ik eerst weten.
Bij ons gaat er zo en zo een meeting gebeuren als de Kii geleverd wordt en aan de hand van de meeting gaan er voorstellen komen. Wij zijn er zeker van dat het zo en zo al goed gaat klinken en met akoestische aanpassingen kan het alleen maar beter worden.

Nu los daarvan had ik gelezen dat het vooral om de plaatsing bij de achterwand gaat, want daaar zit het zo en zo al vrij goed.
Laat zeker weten hoe het klinkt bij jouw thuis.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

bva

Quote from: katwax on October 26, 2015, 12:07:27
De controller is nog niet finaal dus kan zijn dat er nog iets bijkomt van poort, voor zover ik het goed verstaan heb zou het gaan om enkel digitale ingangen(usb, spdif, toslink, ...), echter wat wel wat niet en hoeveel was nog niet zeker. Wel zeker is dat er dus switch zal zijn voor de verschillende ingangen en volume controle.
De grote controller zou wel voorzien zijn van analoge ingangen en mogelijk modulair (phono etc), wisa, ..., maar deze zal wel wat langer op zich laten wachten.

De software update heb ik ook begrepen dat via dealer moet gaan, maar er zou ook niet elke maand een update zijn, dit zou via de controller verlopen als ik het goed begrepen heb.

Ik hoop dat er snel een definitieve  versie komt van de controller, men zou er wel voor zorgen dat deze controller leverbaar zal zijn samen met de luidsprekers.

Aja en de ledjes boven d e ii (blauw en groen) zouden aanpasbaar zijn in sterkte :)

Dat updaten via de dealer gaat natuurlijk niet werken omdat er maar 2 dealers in Nederland zijn.
Ook komt dat niet profesioneel over.

katwax

Quote from: bva on October 27, 2015, 22:44:33
Dat updaten via de dealer gaat natuurlijk niet werken omdat er maar 2 dealers in Nederland zijn.
Ook komt dat niet profesioneel over.
Aangezien het via de controller zou gaan is het mogelijk dat indien je deze hebt je zo ook kan updaten lijkt mij, volgens mij is er hier ook nog niets zeker over.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Ik zag dat de handleiding online staat. Niet heel veel nieuwe informatie; maar wel verduidelijkend
http://www.kii.audio/phocadownload/Kii_THREE_manual_online_EN.pdf

Verder wilde ik ook nog even delen dat mijn dealer en ik onafhankelijk van elkaar kwamen tot de voor mij ( vandaag; ontwikkelingen gaan snel) ideale renderer voor aansluiting op de Kii control middels een harde USB koppeling, die helemaal past bij mijn gemaksfilosofie: de ( nog niet uit ontwikkelde, laat staan in Nederland verkrijgbare) Sonore μRendu:

The μRendu is based on Sonic Orbiter and supports PCM, DSD encoded DoP, and native DSD playback. The Sonic Orbiter operating system boots up in seconds and is ready to play via 5 user selectable output modes.
Mode #1 - SqueezeLite Output - This output works with any Logitech Media Server and compatible controllers.
Mode #2 - ShairPort Output - This is an AirPlay emulator that utilizes streams sent to it from a compatible source.
Mode #3 - MPD/DLNA/Songcast Output:
Mode #3a - DLNA Output - This output utilizes streams from UPNP/DLNA servers and controllers.
Mode #3b - MPD Output - This output is intended to work as an MPD endpoint.
Mode #3c - Linn Song Cast Output - This output utilizes streams from a computer running Linn Song Cast.
Mode #4 - HQ Player NAA Output - This output utilizes streams from Signalyst's HQ Player running on your computer.
Mode #5 - Roon Speaker - This output is intended to work as Roon endpoint.  ;D

Fijn: " What makes the μRendu different from a typical computer music server is that it's a purpose built audiophile device. The problem with computer music servers is that they all rely on mass produced motherboards designed for general purpose computing and are built to the lowest possible price point. The μRendu solves this problem by removing the consumer grade computer peripherals and switching mode power supplies from the equation. The Rendu's main board has been specifically built for processing audio signals perfectly. You can also combine the μRendu's with an audiophile grade linear power supply to achieve the lowest possible noise floor.  " , zoals bv een BOTW voeding

http://www.microrendu.sonore.us/%CE%BCRendu.html

Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Uit de manual:
A nice side-effect of positioning the Kii THREEs against the wall is, that the headroom is improved (because they have to put out less bass energy) and the speakers can play even louder than in a free standing position

Is de eerste keer dat ik lees in een manual dat tegen een muur plaatsen gunstig is :)

Die Rendu lijkt wel leuk, maar hoe ga je die usb verbinden aan de Kii, je hebt toch nog altijd een convertor of controller nodig dan?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: katwax on November  4, 2015, 13:44:02

Die Rendu lijkt wel leuk, maar hoe ga je die usb verbinden aan de Kii, je hebt toch nog altijd een convertor of controller nodig dan?

Ja, je sluit deze al dan niet hard wired aan op de Kii controller, usb poort.
Overigens is er van Elac ook nog een Roon Discovery op komst die ik ook eens goed ga volgen. Die sluit je met spdif coax aan op de controller.

Er zal waarschijnlijk nog wel heel wat meer moois komen in de tijd dat we nog moeten wachten. Wel grappig dat geïntegreerde streamers helemaal uit raken, of is dat tunnelvisie van mij sinds ik voor de Kii / Roon ga?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Deleted User

Waarom zouden geintegreerde streamers uit de mode raken? Bij de weg wat versta je er onder?

katwax

Quote from: zegel on November  4, 2015, 20:33:45
Ja, je sluit deze al dan niet hard wired aan op de Kii controller, usb poort.
Overigens is er van Elac ook nog een Roon Discovery op komst die ik ook eens goed ga volgen. Die sluit je met spdif coax aan op de controller.

Er zal waarschijnlijk nog wel heel wat meer moois komen in de tijd dat we nog moeten wachten. Wel grappig dat geïntegreerde streamers helemaal uit raken, of is dat tunnelvisie van mij sinds ik voor de Kii / Roon ga?
Ok ja dan snap ik het.
Ik ga mijn Kodi erop aansluiten, technisch gezien zal de controller en/of Kii Three wel goed zijn gebouwd waardoor waardeloze usb geen invloed heeft. Mijn huidige DAC is hierop ook voorzien zodat alle rotzooi van de htpc ,wat meekomt met de usb, dropt op de inkomende usb + async .
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: jazzman on November  4, 2015, 20:42:16
Waarom zouden geintegreerde streamers uit de mode raken? Bij de weg wat versta je er onder?
Mijn definitie : een streamer is dac en renderer ineen.

- In de audio bladen lees ik meer en meer over vv-dac combinaties met aparte renderer , denk aan de devialet,  ps audio, audionet enzo en je ziet ook bij de actieve speakers meestal de dac al ingebouwd of in een controller zitten, van Kii tot elac, dynaudio en avantgarde. Geeft je de vrijheid om zelf een renderer te kiezen
-  de komst van Roon en Chromecast als voorbeeld, maakt dat streamers heel snel verouderen. Een dac met up to date renderer lijkt me een stuk toekomstzekerder (en niet alleen mij). Ik zou nu niets meer kopen zonder genoemde mogelijkheden
- Mijn Enschedese dealer gaf aan dat hij veel streamers  ter inruil kreeg aangeboden tot aan Linn klimax aan toe, en heel veel dacs los of geintegreerd verkocht en nauwelijks nog streamers

Maar dit alles kan prima een gevalletje tunnelvisie zijn hoor ;)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Kerkhoffd

Volgens mij veroudert een DAC in een set luidsprekers of in een vv net zo snel als diezelfde DAC in een stand alone streamer. De techniek zal altijd voortschrijden, dus verouderen doet het spul allemaal.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

zegel

Quote from: Kerkhoffd on November  4, 2015, 22:52:41
Volgens mij veroudert een DAC in een set luidsprekers of in een vv net zo snel als diezelfde DAC in een stand alone streamer. De techniek zal altijd voortschrijden, dus verouderen doet het spul allemaal.

Grotendeels eens; echter DAC zijn vaker software upgradable ( FGPA / Xilinx) ; bij renderers zie je nu hele nieuwe principe's ( Roon, Chromecasting) die maar niet zo te implementeren zijn
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Kerkhoffd

Oh er zijn zeker nieuwe ontwikkelingen en er komen er nog veel meer aan waar we nu nog niets van weten. Dat is het leuke aan innovatie. Sommige zijn ook echt game changers. Devialet vond/vind ik nog steeds een goed voorbeeld daarvan. Maar wat met firmware upgrades te verbeteren in een losse DAC kan dan ook in een streamer. Zie de implementatie van Space Optimalisation door Linn of het toevoegen van DSD compatibiliteit in andere streamers. Pas als er hardwarematige beperkingen zijn lukt dat niet. Dat geldt echter nu en later ook voor de nieuwe systemen die je noemt. Ik moet zeggen dat de KII een leuk concept kent. Net als Grimm overigens. En misschien wordt Roon ook wel een keer interessant voor me als het stand alone kan draaien op een NAS en mijn streamer end point kan zijn. Over tien jaar ziet de hele wereld er weer anders uit.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

zegel

Het is lang stil geweest rondom deze speakers. Volgens de laatste nieuwsbrief is deze tijd gebruikt om de ( productie) organisatie aan te passen aan de enorme en onverwachte vraag. Dat maakt mij enorm trots om een primeurtje te melden: de allereerste Kii ter wereld die aan een consument wordt uitgeleverd zal staan bij...mij! :pompom:

Ik heb het geluk een dealer (Wifimedia) te hebben die al direct de potentie van het product inzag en er op voorhand een aantal in backorder heeft gezet. Aanstaande dinsdag is het "plechtige momentje"daar en zal ik kort erna mijn ervaringen delen. De Kii  Control is er nog niet, dus ga ik eerst aan de slag met een Nuc (daarop Roon) naar een SOtM dx-USB en dan direct naar de speakers. Op de Ces zullen een naar verwachting een aantal oplossingen worden gepresenteerd met Roon Speakers / USB uit en wil daarna een keuze gaan maken wat mijn renderer gaat worden. Erg leuk en spannend een set samen te stellen die nog niet bestaat :wacko:

Inmiddels is ook de software herschreven; ik citeer maar even uit de nieuwsbrief:
Early adopters will be delighted to hear that the product they'll receive will sound even better than the one they ordered. Bruno and Bart have finalised the DSP software for the Kii THREE. The transient response of the sub bass region is now fully phase-corrected, driver protection has been added so you can enjoy the full headroom of the amps without worrying about overloading the drivers. But it was mostly the use of double precision math in the DSP that took everyone's breath away. The sound is now just incredibly involving and the staging is pretty much unbelievable. We are very excited about this.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Dirk

via deze een dikke pre-proficiat dan alvast   :D :thumbs-up:
wel heel erg fijn dat je er al dit jaar van kan genieten, ipv pas in maart/april (datum die ik van andere kopers heb gehoord)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kerkhoffd

Gaaf Zegel! Ben benieuwd naar je eerste ervaringen thuis. Wifimedia doet dat prima!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

zegel

Dank jullie wel, ben idd heel blij dat het niet maart/april wordt. Had mijn vorige set tot mijn verrassing begin november al helemaal ( een Nordost Frey 2 interlinkje uitgezonderd,  mail bij interesse) verkocht en sindsdien is het doorbijten op een  leen setje. Vooordeel is dat het verschil nu we heel groot zal zijn...
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C