KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Quote from: katwax on May  7, 2018, 11:11:20
Dat kan je verzetten naar low latency. Alleen zou kwaliteit dan wat minder zijn.

Klopt, dan verlies je dus het cardioide effect als ik het goed begrijp - wat toch wel een heel stuk van het Kii verhaal is. Dan zijn er voor die prijs natuurlijk al veel meer alternatieven te vinden.
Voor de thuisgebruiker natuurlijk minder van toepassing.

katwax

#426
Quote from: Timvg on May  7, 2018, 11:23:58
Klopt, dan verlies je dus het cardioide effect als ik het goed begrijp - wat toch wel een heel stuk van het Kii verhaal is. Dan zijn er voor die prijs natuurlijk al veel meer alternatieven te vinden.
Voor de thuisgebruiker natuurlijk minder van toepassing.
Nee je verliest niet het cardio effect: only compromise is the exact phase. All other DSP functions including the active wave tech still apply
Je gaat dan naar 1ms delay
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Timvg

Duidelijk - heb me weer wat laten wijsmaken dus.

Dirk

Quote from: katwax on May  7, 2018, 08:22:24
Nee ik inderdaad niet snel in een studio komen en dat is toch wel verrassend aangezien uit gesprekken met mensen van Kii ik toch de indruk kreeg dat ze daar meer focus wilde leggen en een kleinere monitor maken.
dit BXT systeem sluit het in de markt zetten van een kleine broer van de Three toch niet uit?
...daar lijkt me iig wel (meer) een markt voor te zijn, maar we zullen het tezijnertijd wel zien/lezen waar ze mee op de proppen komen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on May  7, 2018, 12:54:20
dit BXT systeem sluit het in de markt zetten van een kleine broer van de Three toch niet uit?
...daar lijkt me iig wel (meer) een markt voor te zijn, maar we zullen het tezijnertijd wel zien/lezen waar ze mee op de proppen komen ;)
Nee het sluit het inderdaad niet uit. Kan mij voorstellen dat het niet zo makkelijk is om zelfde technologie te bieden in een kleinere kas, je moet het er uiteindelijk nog altijd in krijgen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

die kleinere versie moet/zal wslk ook niet zo ver doorlopen in het laag...ik zou iig wel interesse hebben (aangevuld met een eigen sub)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Timvg

Quote from: Dynky on May  7, 2018, 18:37:32
die kleinere versie moet/zal wslk ook niet zo ver doorlopen in het laag...ik zou iig wel interesse hebben (aangevuld met een eigen sub)

Zoiets?
http://heissmann-acoustics.de/dxt-mon/

Dirk

mogelijk is dat een (zeer?) goede monitor, maar ik neig toch eerder naar iets actief, met de (imo sterke) USP's van de Kii Three...en dito strakke vormgeving.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

zegel

Op onderstaande site staat nog wat aanvullende informatie over de BXT en wordt de prijs (in Duitsland) afgegeven; slik-slik.....14995 euro :o in de standaard kleuren. Er komt ook een pro versie ( afgezien van de lak maakt dat verder niet uit meen ik)
https://www.bonedo.de/artikel/einzelansicht/kii-audio-standlautsprecher-mit-bxt-koennen-kii-three-als-standlautsprecher-erworben-oder-vorhandene-kii-three-ergaenzt-werden.html
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Dirk

da's idd even slikken...stevig prijskaartje :wacko:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Lijkt mij een vrij normale  prijs, gezien de markt en doelgroep.

Gr. Walter

Timvg

Quote from: Contour on May 10, 2018, 12:03:59
Lijkt mij een vrij normale  prijs, gezien de markt en doelgroep.

Gr. Walter

Precies. Denk bijgevolg niet dat de gemiddelde HTer de doelgroep is  :coffee:

zegel

Quote from: Contour on May 10, 2018, 12:03:59
Lijkt mij een vrij normale  prijs, gezien de markt en doelgroep.

Gr. Walter

Gezien de markt misschien wel - al vraag ik me af hoe groot de markt is voor een setje van 27K, weliswaar inclusief versterking. Maar doelgroep? De pro audio groep lijkt me af te vallen ( ik verwacht dat ongeveer een derde van de Kii Three's zijn weg vind naar een studio) - en een naar ik denk heel belangrijk deel van de Kii Three kopers wilden een volwaardige luidspreker in compact formaat met een prettige look, ook een systeem met poespas. Ik denk dat de doelgroep voor de Kii Three plus BXT een heel andere kopersgroep is en een klein deel 10-20% van de huidige Kii Three bezitters. Ik heb met name ook voor de Three gekozen wegens het strakke en diep doorlopende laag. Maar - zoals altijd eerst luisteren en dan oordelen, dus heel benieuwd naar de eerste demo's 
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

MAW

Jezus. De Kii's hebben naar mijn mening meer dan genoeg headroom, maar dit is echt sick. DAar kun je wel een mooi feestje mee bouwen. Lijkt me wel lekker om plaatjes te draaien op zo'n setje zuilen  ;D
Gr. Martijn

whoknows

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

WifiBob

Beste Kii liefhebber!

Op vrijdag 15 en zaterdag 16 juni speelt bij Wifimedia het nieuwe Kii Three BXT System de sterren van de hemel.

Tijdens deze exclusieve preview maak je kennis met de uitbreidingsunit voor de Kii Three, de BXT. Uiteraard zal Kii Audio zelf uitleg geven achter het hoe en waarom van deze uitbreidingsunit.

We kunnen natuurlijk alle specificaties opnoemen, maar het doet de luidsprekers meer eer aan om er naar te komen luisteren en het verhaal achter Kii Audio te horen. Je kunt natuurlijk ook niet komen om jezelf te beschermen voor een nieuwe uitgave bij Wifimedia, maar dan stel je niet alleen ons, maar ook je oren teleur!

Dat Kii een revolutie in audioland heeft teweeg gebracht is inmiddels na drie jaar wel duidelijk. Actieve high-end luidsprekers, daar zijn legio (voor)oordelen over, maar wij zijn bij Wifimedia ervan overtuigd dat de toekomst ligt bij actieve luidsprekers, of deze nu high-end of voor de doorsnee luisteraar zijn. De elegantie van de oplossing, de techniek er achter en de vorm maken van de Kii een succesvolle drie-eenheid!

Bob Zwanikken
Wifimedia

Roeru117

#441
Dat klinkt leuk. Ik denk dat ik er wel even 'werk van ga maken' om langs te komen en te luisteren wat die nieuwe 'stands' kunnen. Eens kijken of dat op het werk te regelen valt :P
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

MAW

#442
Quote from: Timvg on May  7, 2018, 20:50:57
Zoiets?
http://heissmann-acoustics.de/dxt-mon/

Dat is niet echt vergelijkbaar materiaal mi. Ik zie een gepoorte versie en een versie met passieve radiator.
Gr. Martijn

Timvg

Quote from: MAW on May 30, 2018, 17:58:24
Dat is niet echt vergelijkbaar materiaal mi. Ik zie een gepoorte versie en een versie met passieve radiator.

Het cardioide effect zal je inderdaad missen - voor de rest zit er dezelfde tweeter in met DXT waveguide,  en het ontwerpprincipe inzake nette afstraling zit ook wel snor. Vergelijkbaar? Misschien niet.. Maar wel een potentieel steengoede monitor, die betaalbaar is.

katwax

Ik wou deze BXT wel is graag in actie horen, maar na contact met de dealer bleek dit nog enkele maanden op zich te laten wachten.
Vorige week kreeg ik echter een uitnodiging van de dealer om toch te gaan luisteren op een demo voor de pro wereld en dat was vandaag.
Het betreft hier een pre-productie model in het rood. Als bron werd er gewoon een laptop gebruikt en deze was via usb aangesloten op de Kii Control.

Bij het binnenkomen van de ruimte viel direct op hoe mooi de Kii Three integreert met de BXT module. Achteraan gebruik je de bestaande ingangen aan de Kii Three om deze te verbinden met de BXT module, ook dit is zeer netjes gedaan door middel van korte kabels/bruggetjes. Technisch gezien gebeurt er daarna een herkenning in de Kii Three en gaat deze zich aanpassen om ook de 8 units van de BXT te gaan gebruiken, kort gezegd gaat hij zich herconfigureren zodat hij als vloerstaander gaat functioneren. Vanaf 250Hz zal de BXT module meedoen in het geheel en deze loopt zonder vervorming door tot 20Hz. Dit zorgt in theorie voor een beter midden en laag.

In praktijk  :wub:
Het middengebied klinkt zeer open en strak, waardoor alles mooi gescheiden blijft, echter vormt het bv bij stemmen toch een zeer mooi geheel.
Dan het laag, tja, als ik het midden al indrukwekkend vond dan kan ik alleen maar zeggen dat de meerwaarde in het laag nog groter is dan het midden. Strak, strak, strak zelfs op een zeer hoog volume is de controle subliem. Je hoort duidelijk het verschil in lagen in het laag en wat voordien met de Kii Three er niet was, je voelt het ook nu, als het zeer diep gaat voelde je dit aan je kleren/lijf.
Ik heb toch reeds enkele systemen mogen beluisteren, maar wat dit doet in het laag heb ik nog nooit mogen aanschouwen.
Zelf was ik verliefd op de Kii Three na de eerste demo en heb ze toen ook direct gekocht en zelfs zonder BXT is het een zeer goede speaker, met de BXT gaat het nog een stap verder.

De luisterruimte zelf was voorzien va akoestische panelen, echter volgens Bruno was de helft overbodig omdat deze achter de Kii setup aanwezig waren (ruimte werd ook voor andere demo's gebruikt). Tevens altijd leuk als de ontwerper aanwezig is zodat je op alle vragen een antwoord kan verwachten, met een zeer technisch uitleg erbij.
De BXT heeft bv achteraan geen speakers, wat ik dacht dat nodig was voor de cardio, echter blijkt dit in de grote module opgelost te zijn door de 4 speakers aan de zijkant omdat er toch genoeg plaats is, waar bij de Three dit wegens de kleinere ruimte achteraan zit. Bruno heeft trouwens geen voorkeur voor audiofiele dingen (eerder omgekeerde) dus er werd "normale" muziek gespeeld en hoewel ze alles onthullen wat er te horen is, was er niets echt slecht te noemen. Tuurlijk hoor je het verschil tussen heel goed opgenome of iets minder, maar dit houdt de mensen van Kii niet tegen om deze muziek te spelen. Dat men een gewone laptop als bron gebruikt zegt misschien al genoeg, maar dit zegt ook veel over hoeveel vertrouwen ze hebben in het systeem.

Voor mij is dit alvast het referentie systeem en ik zou iedereen aanraden dit zeker te beluisteren.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Mooi verhaal katwax over de demo van de BXT, daar word ik toch wel wat nieuwsgierig door. Jij hebt toch (ook) een HT setup,  is het dan misschien een logische uitbreiding of hou je het voorlopig bij de Kii Three's alleen?
Dat van het gebruik van alleen een laptop tijdens de demo snap ik niet zo. Je mag dan veel vertrouwen hebben in je systeem - je wil toch de klant in een introductie het zo goed mogelijk presteren - zeker als het 27K moet kosten? En - misschien zit ik op de verkeerde golflengte met de BXT - maar wat moet een pro user ermee?  Ik zou beginnen bij de consument.  Enfin - ik zal zeker de demo bij Wifimedia gaan bijwonen, misschien begrijp ik het concept dan wat beter.
Overigens - heeft Bruno nog een tipje van de sluier opgelicht waaraan ze nu de aandacht gaan geven?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

chansig

Misschien is een laptop ook wel voldoende....je weet het niet, je weet het niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: chansig on June  1, 2018, 17:20:40
Misschien is een laptop ook wel voldoende....je weet het niet, je weet het niet.

Gr. Hans
Dit is volgens mij de gedachte erachter. Wim gaf ook duidelijk te kennen dat de Kii ook voorzien is om te zorgen dat je enkel de muziek hoort. Voor Bruno was het eigenlijk voldoende als je bitperfect kan aanleveren om zeker te zijn dat er geen manipulatie gebeurt door de software van de bron.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: zegel on June  1, 2018, 17:18:30
Mooi verhaal katwax over de demo van de BXT, daar word ik toch wel wat nieuwsgierig door. Jij hebt toch (ook) een HT setup,  is het dan misschien een logische uitbreiding of hou je het voorlopig bij de Kii Three's alleen?
Dat van het gebruik van alleen een laptop tijdens de demo snap ik niet zo. Je mag dan veel vertrouwen hebben in je systeem - je wil toch de klant in een introductie het zo goed mogelijk presteren - zeker als het 27K moet kosten? En - misschien zit ik op de verkeerde golflengte met de BXT - maar wat moet een pro user ermee?  Ik zou beginnen bij de consument.  Enfin - ik zal zeker de demo bij Wifimedia gaan bijwonen, misschien begrijp ik het concept dan wat beter.
Overigens - heeft Bruno nog een tipje van de sluier opgelicht waaraan ze nu de aandacht gaan geven?
Wat versta je onder een HT setup, ik gebruik de Kii Three nu zowel om muziek te spelen als het geluid van mijn HT weer te geven, maar uiteindelijk heb ik gewoon 1 paar Kii Three staan geen surround ofzo.
Dat van de laptop heb ik even in aparte reply gezet, ik denk dat men bij Kii zo'n vertrouwen heeft in de Control/Kii dat er geen nood is om de bron "beter" te maken.
Pro of consument, daar ga ik mij niet over uitspreken, blijkbaar is er vanuit de pro toch ook interesse.
Heb de vraag niet gesteld wat het volgende zou zijn, een kleiner model moeten we niet direct verwachten.

Ik vond het alvast de moeite, echter zou ik graag vergelijk doen met BXT en zonder. Dit is ook voorzien in de firmware dat je de BXT kan in- en uitschakelen via de Kii Control, alleen zat er nu een bug in de firmware (is nog beta) waardoor dit niet mogelijk was.
Op show van dealer (dit najaar) zal hij trachten dit wel mogelijk te maken en zou normaal deze bug er ook uit moeten zijn, in dat geval zou het dan ook om 1 van de eerste productie BXT modules moeten gaan en zal de firmware ook niet meer in beta zijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: katwax on June  1, 2018, 22:15:01
Wat versta je onder een HT setup, ik gebruik de Kii Three nu zowel om muziek te spelen als het geluid van mijn HT weer te geven, maar uiteindelijk heb ik gewoon 1 paar Kii Three staan geen surround ofzo.
Ik was onduidelijk, excuses. Ik bedoelde dat dezelfde Kii's zowel voor muziek als HT in verschillende control-instellingen in 2.0 opstelling worden gebruikt - zo doe ik dat ook. Voor stereo ben ik nu perfect tevreden - maar voor HT zou ik nog wel wat meer druk in het laag willen ervaren. Verder droom ik lekker verder over kleine draadloze Kii-tjes voor achter
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C