KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Achiel

Quote from: bva on August 21, 2017, 22:09:30
De meerwaarde van de Kii three is dat ze ook in moeilijke situaties tot hun recht kunnen komen. Een uitgebreide handleiding met een goede uitleg van alle parameters en hoe ze in te stellen bij verschillende kamer indelingen zou uitkomst kunnen bieden. Een bijgeleverde CD met testen voor de juiste opstelling zou ook wenselijk zijn.

In het boek Get better sound By Jim Smith staan ook veel tips hoe luidsprekers optimaal te plaatsen.

Dat boek is bijna een must have, heb hem dan ook staan.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

WifiBob

#401
As zondag 22 oktober is bij Wifimedia weer een Kii demodag van 12 tot 17:00. Dit keer wordt de Kii gevoed door de nieuwe Auralic Aries G2. Thomas Jansen van Kii Audio zal de demo verzorgen.

Bob

simonp

Het is al weer een paar dagen geleden, maar via deze weg nog even bedanken voor de leuke middag bij Wifimedia in Arnhem.  De Auralic en de Kii samen hebben een hele mooie indruk achter gelaten. En erg fijn dat de Sotm sms 200 ultra ook nog even vergeleken kon worden met de Auralic.
Ook Thomas van Kii Audio bedankt voor de uitleg en demo. Een unieke gelegenheid om bij te praten over de Kii
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

zegel

Quote from: simonp on October 27, 2017, 09:30:54
Het is al weer een paar dagen geleden, maar via deze weg nog even bedanken voor de leuke middag bij Wifimedia in Arnhem.  De Auralic en de Kii samen hebben een hele mooie indruk achter gelaten. En erg fijn dat de Sotm sms 200 ultra ook nog even vergeleken kon worden met de Auralic.
Ook Thomas van Kii Audio bedankt voor de uitleg en demo. Een unieke gelegenheid om bij te praten over de Kii

En, wat was nu je conclusie - de SOTM / Auralic en Sonore op de Kii gehoord hebbende? Ben benieuwd - had dezelfde opstelling wel willen beluisteren zoals jij deed..
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

Om eerlijk te zijn is het moeilijk om conclusies te trekken uit deze luister sessie, ik heb gewoon meer tijd nodig om tot een oordeel te komen.  Ik heb twee nummers beluisterd op elke speler. Allebei via usb stick, dus niet via het netwerk. De aries g2 klonk erg gemakkelijk en analoog met veel detail. De Sotm ultra liet nog iets meer uitgesproken details horen en klonk verder erg goed. De Sotm stond nog niet lang aan en dat is natuurlijk niet optimaal. Beide spelers dus erg goed, heb je er een budget naar dan koos ik de g2 maar de beste prijs kwaliteit vind je bij de Sotm. Het verschil met de netwerkspeler die ik nu thuis gebruik (Ultrarendu met iso regen) is erg klein. Voor mij persoonlijk is de Kii control de eerste die ik ga aanschaffen maar dat is weer een ander verhaal.
Ga vooral langs bij Wifimedia en ga zelf de spelers vergelijken, Bob zal je graag helpen.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

simonp

Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Quote from: simonp on October 27, 2017, 11:22:15
https://youtu.be/lbOEWBo5gsY
Leuke review trouwens.
Niet teveel blabla, maar zeer duidelijk. Met als boodschap, heb je er het geld voor doe dan zeker een luistersessie met deze speakers  :clapping:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: simonp on October 27, 2017, 11:02:25
Om eerlijk te zijn is het moeilijk om conclusies te trekken uit deze luister sessie, ik heb gewoon meer tijd nodig om tot een oordeel te komen.  Ik heb twee nummers beluisterd op elke speler. Allebei via usb stick, dus niet via het netwerk. De aries g2 klonk erg gemakkelijk en analoog met veel detail. De Sotm ultra liet nog iets meer uitgesproken details horen en klonk verder erg goed. De Sotm stond nog niet lang aan en dat is natuurlijk niet optimaal. Beide spelers dus erg goed, heb je er een budget naar dan koos ik de g2 maar de beste prijs kwaliteit vind je bij de Sotm. Het verschil met de netwerkspeler die ik nu thuis gebruik (Ultrarendu met iso regen) is erg klein. Voor mij persoonlijk is de Kii control de eerste die ik ga aanschaffen maar dat is weer een ander verhaal.
Ga vooral langs bij Wifimedia en ga zelf de spelers vergelijken, Bob zal je graag helpen.

Heb je advies opgevolgd en de Aries G2 te logeren. Ik onderschrijf je conclusie wel, de G2 is zonder twijfel het mooiste wat ik tot nu op de Kii heb gehoord. Super gemakkelijk en los, vloeiend en het fantastische laag van de Kii wordt nog eens strakker en met meer punch neergezet. Maar mijn microrendu speelt weliswaar meestal een niveau lager, maar de verschillen zijn soms klein en soms weer wat groter dus lastig versus de investering. Ik heb nog even dus ga rustig tot een besluit komen. Hoe ervoer je het verschil microrendu vs ultrarendu?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

 Sorry van de late reactie.
Het verschil microrendu en ultrarendu vind ik best groot. Meer focus betere stemmen vooral eigenlijk meer textuur in de klank. De Kii laat de verschillen haarfijn horen, om dit met woorden te omschrijven is moeilijker. Bovendien heb ik de laatste tijd wat meer gewijzigd, en dit had ook allemaal effect. Eigenlijk zou ik weer eens om moeten schakelen om alleen het verschil met de ultrarendu te kunnen horen maar dat gaat niet meer. De g2 maakt de setup veel eenvoudiger,  een oplossing met de ultrarendu of sotm ultra is wat complexer. Zeker met een Kii control zou je klank technisch voor beide oplossingen even ver kunnen komen verwacht ik.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

bva

Quote from: zegel on November 18, 2017, 22:03:38
Heb je advies opgevolgd en de Aries G2 te logeren. Ik onderschrijf je conclusie wel, de G2 is zonder twijfel het mooiste wat ik tot nu op de Kii heb gehoord. Super gemakkelijk en los, vloeiend en het fantastische laag van de Kii wordt nog eens strakker en met meer punch neergezet. Maar mijn microrendu speelt weliswaar meestal een niveau lager, maar de verschillen zijn soms klein en soms weer wat groter dus lastig versus de investering. Ik heb nog even dus ga rustig tot een besluit komen. Hoe ervoer je het verschil microrendu vs ultrarendu?

En heb je al een besluit genomen?

zegel

Quote from: bva on December  3, 2017, 21:20:40
En heb je al een besluit genomen?

Om een lang verhaal heel kort te houden, ik vond het een hele mooie speler die op bijna alle vlakken mijn microrendu wegspeelde en een enorm ruimtelijke weergave had, maar alles overwegende was hij mij te duur voor wat ik ervoor kreeg. Opvallend accentueerde hij minder goede opnamen nogal sterk wat zich in voor mijn gehoor wat harde hoge tonen op de Kii's uitte - toch wel bij 30-40% van mijn muziek. Dat viel me bij het luisteren bij Wifimedia ook al op en verbeterde thuis niet.  Verder verdien je bij mij strafpunten als je alleen een Apple app hebt (gelukkig wel Roon) en krijg je geen bonuspunten want geen Spotify connect.

Zal dus toch eens proberen een ultrarendu of een nieuwe SOTM ultra te horen, want de upgradekriebel slaat wel toe. Ideaal zou zijn een Naim Unity Atom zonder DAC en versterker ( die kan echt alles)  - maar zoiets zal Naim wel nooit gaan maken
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

#411
https://www.stereophile.com/content/stereophiles-products-2017-overall-component-year

Gefeliciteerd Kii

De Ultrarendu (samen met de isoregen)bevalt prima hier.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

bva

Ik heb ergens gelezen dat later dit jaar er een subwoofer voor de KII Three uitkomt welke men onder de KII Three moet plaatsen. Weet iemand hier iets meer van?

MAW

Ok heb het ook gezien ja. Misschien in een extreem grotere ruimte wel leuk maar naar mijn mening heb je met die speakers voldoende vermogen voor vrijwel alle situaties. Leuk upselling idee maar in veel gevallen zal het niet veel toevoegen.
Gr. Martijn

solitaire

Er zijn nog al wat 'connecties' met de Grimm luidspreker, en daarbij is de baseenheid toch echt wel een positieve toevoeging imo.

https://www.grimmaudio.com/pro-products/loudspeaker/ls1s-dmf/
Hinterm Horizont geht's weiter.

zegel

Quote from: bva on April  4, 2018, 21:49:58
Ik heb ergens gelezen dat later dit jaar er een subwoofer voor de KII Three uitkomt welke men onder de KII Three moet plaatsen. Weet iemand hier iets meer van?

Als je het principe van de Kii volgt, zou de sub dan toch ook een cardoide / active wave focussing oplossing moeten hebben die in samenspraak met de hoofdspeaker werkt? Ik kan me voorstellen dat je met de DSP heel veel kan, maar een écht bijpassende sub met dus ook zij en achterspeakers zie ik niet echt voor me. De oplossing van Grimm doet naar mijn smaak afbreuk aan het principe van de Kii.

Wat is overigens je bron, niets over kunnen vinden tot nu?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

bva

Quote from: zegel on April 11, 2018, 09:43:32
Wat is overigens je bron, niets over kunnen vinden tot nu?

Ik heb het van [email protected].

Citaat uit de tekst:
'There is a dedicated matching sub - woofer planned for release this year. It will go under the Kii 3 and convert it into what appears to be a floor-stander. That should take care of the bass.
I asked Bruno about DRC. He told me that the speakers had plenty of spare DSP capability built in but he did not want to offer PEQ or DRC as buyers would just mess it all up.'

Waarschijnlijk komt de informatie dus van Bruno!

katwax

Verrgeet even de sub ze gaan net iets verder zie hier  Kii THREE BXT System


De Kii Three die je op het BXT module zet om een vloerstaander te verkrijgen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

wanneer kan ik bij je komen luisteren?  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on May  5, 2018, 19:50:01
wanneer kan ik bij je komen luisteren?  ;D
Tja ik wil het alvast wel gaan beluisteren, maar ik vraag mij af of het wel nodig is in mijn ruimte, want ik vind de Kii Three al aardig goed, ook in het laag.
Dus is het maar de vraag wat dit meer zal bieden dan de Kii Three in een ruimte als de mijne. In het verleden werd er mij gezegd door mensen van Kii zelf dat als er een grotere komt deze hetzelfde zal klinken, alleen dat deze dan grotere ruimte kan vullen.
Dit komt uit de mail die ik kreeg:
-16 additional drivers and a total of 7000 Watts
-It has shown that even smaller rooms profit a lot from the line source concept

En er is ook nog geen prijs bekend.
Het ziet er alvast imposant uit :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

de Kii is in jouw ruimte zeer zeker "aardig goed", maar als je eenmaal weet dat het nóg dat tikje beter kan...bij mij zou het als eigenaar iig wat beginnen kriebelen ;D
ik gok dat de prijs ergens rond de 8 à 10000 gaat liggen, maar ook daar ben ik wel heel benieuwd naar ;)

dit lijkt me trouwens een aanvulling die 100% op de "thuis"gebruikers is gericht, ik zie een studio deze niet zo snel aanschaffen bij hun setje monitors.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

zegel

Quote from: Dynky on May  6, 2018, 06:54:53
dit lijkt me trouwens een aanvulling die 100% op de "thuis"gebruikers is gericht, ik zie een studio deze niet zo snel aanschaffen bij hun setje monitors.

Die thuisgebruikers hebben wel wat uit te leggen, naar mijn smaak is de WAF in een heel andere league terechtgekomen als de oorspronkelijke Kii's. Ik zal ze zeker beluisteren, maar heb al een veto te pakken van mijn vrouw - en ik kan haar geen ongelijk geven afgaand op de foto's
Maar het is wel een heel goed concept, toppunt van modulairiteit en doorgroeibaarheid. Pluim voor de heren ontwerpers👌👌
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Quote from: Dynky on May  6, 2018, 06:54:53
de Kii is in jouw ruimte zeer zeker "aardig goed", maar als je eenmaal weet dat het nóg dat tikje beter kan...bij mij zou het als eigenaar iig wat beginnen kriebelen ;D
ik gok dat de prijs ergens rond de 8 à 10000 gaat liggen, maar ook daar ben ik wel heel benieuwd naar ;)

dit lijkt me trouwens een aanvulling die 100% op de "thuis"gebruikers is gericht, ik zie een studio deze niet zo snel aanschaffen bij hun setje monitors.
Ik zal ze zo en zo beluisteren, hoop dat ze bij een demo de mogelijkheid hebben om ze met en zonder module te beluisteren. Tuurlijk kriebelt het om te horen wat dit als meerwaarde brengt, maar ik vrees dat we nog even geduld gaan moeten hebben.

Nee ik inderdaad niet snel in een studio komen en dat is toch wel verrassend aangezien uit gesprekken met mensen van Kii ik toch de indruk kreeg dat ze daar meer focus wilde leggen en een kleinere monitor maken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Timvg

Probleem voor sommige studiogebruikers is de hoge latency (90ms). Niet handig voor mensen die componeren/arrangeren.

katwax

Quote from: Timvg on May  7, 2018, 10:38:50
Probleem voor sommige studiogebruikers is de hoge latency (90ms). Niet handig voor mensen die componeren/arrangeren.
Dat kan je verzetten naar low latency. Alleen zou kwaliteit dan wat minder zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543