Krell KAV300i volume regeling skipt

Started by lasz, September 18, 2015, 15:04:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lasz


EDIT: excuses, ik zie dat ik dit topic in de verkeerde categorie heb geplaatst. Ik zal hem in de juiste categorie plaatsen; Moderators: voel je vrij om deze post te verwijderen.

Hoi allemaal,

Ik ben sinds kost in het bezit van een Krell KAV300i versterker en nou valt me vanaf het begin al op dat de volumeregeling een beetje raar doet.

Als ik de op en neer knopjes van de volumeregeling snel achter elkaar indruk (zowel van de afstandbediening als op de versterker zelf) dan ljikt hij iets van 3 stapjes over te willen slaan.

Hij schiet bijvoorbeeld dan dus in één keer van 0 naar 3  of weer van 3 naar 0, maar ook bijvoorbeeld van 2 naar 5 en omgekeerd. Nb: niet de ledjes zelf uiteraard, maar de volume stapjes. elk ledje heeft een aantal volume stapjes

Als ik echter iets van een seconde ofzo wacht tussen het drukken op de knopjes dan lijkt hij dit euvel niet te vertonen.

Op deze manier is het behoorlijk lastig om de volume een beetje subtiel te regelen en standje 3 is al best hard, want ik werk met een high gain gebalanceerde DAC.

Wat je dus normaal zou doen: up,up,up, o iets te hard, ééntje terug: down; dan schiet ie dus meteen weer terug naar standje 0.

Nb: hij vertoont dit euvel dus niet als je achter elkaar hetzelfde knopje indrukt: "up,up,up" of: "down,down,down" maar alleen als je schijnbaar te snel  "up" en "down" afwisselt.

Zijn er meer mensen die deze Krell versterker hebben of gehad hebben die bekend zijn met dit fenomeen of die weten waar dit aan zou kunnen liggen?

Alle input is welkom en alvast bedankt.

Groetjes,

Laszlo

EDIT: excuses, ik zie dat ik dit topic in de verkeerde categorie heb geplaatst. Ik zal hem in de juiste categorie plaatsen; Moderators: voel je vrij om deze post te verwijderen.

CDM9NT | Krell KAV300i | Audio-GD Ref 5.32 | Squeezebox Touch EDO | Kabels: VanDamme Blue | TV: Pioneer Kuro PDP LX5090 | opslag: ReadyNAS RN102 2x3TB WD RED RAID |