Speler gezocht voor Spotify en geripte muziek.

Started by Dday, September 14, 2015, 18:00:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dday

Op dit moment gebruik ik mijn iPad Air2 en iPhone 6+ om te streamen naar de receiver via Air Play. Dit werkt opzich prima, maar vermoed dat er meer uit te halen is. Wij zien door de bomen het bos niet meer....  tussen alle mogelijke opties.

Nu zie ik met regelmaat apparaten voorbij komen als Bluesound node 2, Sonos Connect etc. Is kwaliteit van geluid bediening etc beter van deze apparaten ten opzichte van de Marantz receiver beter?

Wij gebruiken voor online muziek Spotify en overwegen onze CD's te rippen, zodat deze digitaal beschikbaar komen. We hebben nog een synology ds214+ staan met wat beschikbare schrijfruimte voor muziek. Alleen twijfelen we over om speler aan te schaffen als Bluesound om meer te halen uit de muziek. Makkelijk kunnen bladeren tussen de verschillende afspeellijsten is een must have. En bedienbaar met Logitech harmony Touch.

De Bluesound node 2 ziet er wel leuk uit en past ook in het budget wat wij in ons gedachten hadden. max 550,- euro.

Wij zijn beetje lost en zien door de vele mogelijkheden het bos niet..... Hopen beetje zo op goede spoor te komen.

Alvast heel erg bedankt voor je hulp....




Lion of Judah

Wa wil je dan meer halen uit je muziek? Betere kwaliteit? Weet niet of een Sonos of Bluesound zo heel veel gaat brengen. Ik zou proberen of je er een kunt uitproberen. Heb je je Apple TV nu aangesloten op de DAC van je reciever trouwens?
Eigenlijk meer vragen dan antwoorden ;) maar wel belangrijk om wat meer advies te kunnen geven.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Dday

Bedankt voor je reactie.

De Apple TV is aangesloten via HDMI. Deze zal asap vervangen worden voor de nieuwe versie deze heeft geen optische aansluiting meer. Wilde de Mac Mini hiervoor eerst gaan inrichten, maar deze optie hebben we laten varen. De Mini wordt van de week opgehaald.

We sturen nu Spotify via Air Play naar de receiver en hebben gevoel dat er meer uit te halen is. Ook in het achterhoofd houdend dat we de CD's gaan rippen. kan ook zijn dat het tussen de oren zit. En de optie via de receiver een prima oplossing is?

Stonden recentelijk ergens in de winkel en verkoper was bij een klant de Sonos aan het aanprijzen deze was zoveel beter dan de optie via de receiver. Hij kon niet echt uitleggen waarom het beter was. Klant bleef er naar vragen. Dit triggerde ons wel, aangezien wij de Sonos overwogen. Zelf vonden wij de nieuwe Bluesound node 2 er leuker uitzien.

Lion of Judah

Quote from: Dday on September 14, 2015, 22:41:50
Bedankt voor je reactie.

De Apple TV is aangesloten via HDMI. Deze zal asap vervangen worden voor de nieuwe versie deze heeft geen optische aansluiting meer. Wilde de Mac Mini hiervoor eerst gaan inrichten, maar deze optie hebben we laten varen. De Mini wordt van de week opgehaald.

We sturen nu Spotify via Air Play naar de receiver en hebben gevoel dat er meer uit te halen is. Ook in het achterhoofd houdend dat we de CD's gaan rippen. kan ook zijn dat het tussen de oren zit. En de optie via de receiver een prima oplossing is?

Stonden recentelijk ergens in de winkel en verkoper was bij een klant de Sonos aan het aanprijzen deze was zoveel beter dan de optie via de receiver. Hij kon niet echt uitleggen waarom het beter was. Klant bleef er naar vragen. Dit triggerde ons wel, aangezien wij de Sonos overwogen. Zelf vonden wij de nieuwe Bluesound node 2 er leuker uitzien.

Met die Mac Mini had je hele mooie dingen kunnen doen als render. Zonde dat je die weg doet. Als je die aansluit op de DAC van je reciever of liever nog een betere, aparte DAC ertussen dan had je een geweldige combi gehad.
M'n broer heeft z'n Apple tv aangesloten op z'n DAC maar dan niet via HDMI. Klinkt prima, je zou dat ook nog eens kunnen proberen. kijken of het verschil maakt. Ik snap best waarom die verkoper het niet uit kon leggen trouwens.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Dday

Mac Mini vonden wij met diverse software niet meer ons ding. In verleden veel gebruikt voor films met plex, maar nu is tijd om afscheid te nemen van het oude beestje. Hij is uit 2010.

De oude Apple TV3 krijg ik straks toch nik meer voor. Wellicht idee om er DAC tussen te zetten? Of geeft een Bluesound node 2 zelfde resultaat.
Als we een DAC overwegen dan wel nieuw. Tweedehands is geen optie voor ons.Wat zou een goede DAC kunnen zijn voor de Apple TV of toch een Bluesound node 2?

Wij blijven nu nog beetje lost.

Lion of Judah

Quote from: Dday on September 15, 2015, 08:29:48

De oude Apple TV3 krijg ik straks toch nik meer voor. Wellicht idee om er DAC tussen te zetten? Of geeft een Bluesound node 2 zelfde resultaat.
Als we een DAC overwegen dan wel nieuw. Tweedehands is geen optie voor ons.Wat zou een goede DAC kunnen zijn voor de Apple TV of toch een Bluesound node 2?

Wij blijven nu nog beetje lost.

Wat is je budget?
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Dday


keeszondag

ruim binnen je budget is de yamaha r-n301, streamer incl spotify en versterker met redelijk vermogen.
muziekskes: connect - Yamaha R-N301 - B&W 683s2/ connect:amp-MA R90 HD-Yamaha YST-SW90/ connect:amp - Magnat Monitor 1000/ Play:3/ Play:5
filmpkes: Sony KDL42W705B-Onkyo TX-NR636-B&W DM601-DM600-CC3-Yamaha YST-SW90/RBPi-KODI
bitjes opslag: DIY NAS- FreeBSD met ZFS - 6 x 1 TB in RaidZ

kathos

Quote from: Dday on September 15, 2015, 08:29:48
Wellicht idee om er DAC tussen te zetten? Of geeft een Bluesound node 2 zelfde resultaat.
Als we een DAC overwegen dan wel nieuw.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je er met een Node of een DAC op vooruit zal gaan qua geluidskwaliteit. Met een Node misschien wel kwestie gebruiksgemak.
Ik denk niet dat een node of DAC in prijsklasse van 550 euro beter zal presteren dan die van de SR7009.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

Dday

Quote from: keeszondag on September 15, 2015, 12:34:53
ruim binnen je budget is de yamaha r-n301, streamer incl spotify en versterker met redelijk vermogen.

Wat is de reden dat je deze adviseert? Hiervoor reeds een Marantz 7009 en 6009 staan.

Dday

Quote from: kathos on September 15, 2015, 12:38:55
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je er met een Node of een DAC op vooruit zal gaan qua geluidskwaliteit. Met een Node misschien wel kwestie gebruiksgemak.
Ik denk niet dat een node of DAC in prijsklasse van 550 euro beter zal presteren dan die van de SR7009.

Drankje voor je reactie. Voorals nog blijven we Sporify streamen via de iPad naar de receiver. Wij staan open voor tips...

NeoPhix

Een SR7009 heeft Spotify Connect. Oftewel, via de spotify app op je telefoon/tablet direct spotify op je receiver aansturen. Dit geeft denk ik een prima geluidskwaliteit, dat ga je niet zo snel verbeteren met een externe speler (voor spotify bronmateriaal dan).
Voor je geripte CD's kan je elke willekeurige streamer gebruiken die je wilt. Spotify kan toch ook je eigen muziek meenemen in de collectie? Als je je geripte CD's op je NAS kan koppelen aan spotify ben je met de spotify app en Spotify Connect op de Marantz klaar...

Dday

Marantz NA6005 kreeg ik net als optie aangereikt. Deze is valt ook binnen budget en past ook goed bij bestaande set. Voegt deze iets toe ten opzichte van screamen via de receiver. Volgens mail van verkoper was het wel hoorbaar met deze speler?

danielo

Ik zou even wachten wat de nieuwe appletv 4 gaat doen. De developers kasten worden nu uitgestuurd we kunnen de komende dagen aankondigingen verwachten van veel van hun wat ze gaan doen. Zo is plex al aangekondigd vandaag voor de appletv4. De appletv4 is +/- 10 keer sneller dan de oude en nu de handen van de app makers niet meer gebonden zijn zal de ontwikkelingen snel gaan en zou mij niet verbazen dat veel van de andere ook apps gaan aanbieden spotify, sonos etc etc.

Nu iets kopen is denk ik geen slime timing zeker als je voor een deel in het apple eco systeem zit.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Apple TV kent wel enige restricties voor ontwikkelaars. Max schuifruimte voor app is als ik het goed onthouden heb 200MB. De Apple TV komt er zo wie zo te staan. Deze heeft enkel HDMI.

danielo

Quote from: Dday on September 15, 2015, 14:55:41
Apple TV kent wel enige restricties voor ontwikkelaars. Max schuifruimte voor app is als ik het goed onthouden heb 200MB. De Apple TV komt er zo wie zo te staan. Deze heeft enkel HDMI.

Het is iets lastiger, de eerste 'app' mag maar 200MB zijn. Daarna mag je meer claimen maar die kunnen op elk moment weer worden weggehaald door het systeem. Op deze manier hopen ze dat je de 32/64Gig niet zomaar volzet met oude afleveringen/levels etc etc. Voor streaming apps en caching streaming apps (als iplayer, netflix, spotify) is dit geen probleem eerder een voordeel. Ook ziet het er naar uit dat via netwerk kan/mag dus verwacht apps die hun content uit het netwerk/en nas halen. Het is waar dat die enkel hdmi heeft maar convertors zijn niet bepaald duur naar spdif of analoog.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mikekiwi

Quote from: NeoPhix on September 15, 2015, 13:03:40Spotify kan toch ook je eigen muziek meenemen in de collectie? Als je je geripte CD's op je NAS kan koppelen aan spotify ben je met de spotify app en Spotify Connect op de Marantz klaar...
Kan, maar is wel alleen maar MP3, MP4, M4A. Dus wel redelijk beperkt qua formaten....

Sopper

Quote from: Dday on September 15, 2015, 14:10:32
Marantz NA6005 kreeg ik net als optie aangereikt. Deze is valt ook binnen budget en past ook goed bij bestaande set. Voegt deze iets toe ten opzichte van screamen via de receiver. Volgens mail van verkoper was het wel hoorbaar met deze speler?

Dit betwijfel ik...
Misschien handig om Marcel van H&C Hifi even te vragen.
Hij kent Marantz als geen ander....
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Dday

Iedereen bedankt voor de bijdrage.  :worship:
Heeft ons wel wat meer de goede richting op gestuurd, maar nog steeds aan twijfelen. Denk dat ik binnen kort maar even tijd vrij moet maken om weer eens richting de winkel te gaan om te kijken/luisteren.

kathos

volgens mij ga je er kwalitatief niet of nauwelijks op vooruit gaan met een andere DAC van 550, of streamer (node, sonos, NA 6005, etc.). Kwestie van gebruiksgemak is de aankoop van streamer eventueel wel te verantwoorden, daarvoor moet je de apps eens bekijken en zien of het je bevalt, en of het het geld voor jou waard is.

Wil je kwalitatief een echte sprong maken zou ik kijken in de richting van andere versterker (ergens vanaf pm15/14, zou dan ook bijv. geen pm800X nemen om Marantz te noemen), of de speakers upgraden. Direct een grotere uitgave natuurlijk... Of tevreden zijn met wat je hebt :-)
Of misschien valt er qua plaatsing/akoestiek ook wat te doen...

In ieder geval succes!

Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

Dday

Zijn niet opzoek naar beter geluid. Hier zijn we tevreden mee. Hebben net alles vervangen in woon en slaapkamer. CM8 zullen nog vervangen worden voor de 10, maar de 8 zijn we zeker niet ontevreden en ook niet zoekende naar upgrades. Vraag ging puur voor goede bijpassende streamer die iets toevoegt.

Voor nu hebben we dit even laten varen. En doen we het met Spotify via air play. En kijken rustig verder naar eventule optie die voldoet aan de wens.
Gaan volgende week eens wat spelers bekijken wie weet.

Dday

Net de Marantz NA6005 aangeschaft voor leuke prijs. Kijken hoe dit bevalt.

carlo

Ik heb nu een week de Blue sound node 2 en mij bevalt die prima, zeker voor Tidal en Spotify...
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Dday

#23
Bedankt voor je reactie, maar wij hebben gekozen voor Marantz speler. Deze staat nu hier zijn kunstjes te vertonen. En kijken hoe deze gaat bevallen.

Na wat heen en weer geswap tussen de na6005 en 7009 met Spotify etc. Lijkt het geluid iets beter vanuit de na6005, maar dit zit waarschijnlijk tussen onze oren :D.

EDIT
Na een week de NA6005 in huis te hebben besloten dat we afscheid gaan nemen van deze speler. Hij staat dan ook op MP. Voor Spotify en Internet radio. Helemaal tevreden, maar de app stelt ons enorm teleur. De speler gaat an jammer genoeg weg. Geluid kwaliteit is echt super.  Jammer dat Marantz hier steken laat vallen.

Onze queut gaat dan ook door. naar een nieuwe speller :D

Dday

Quote from: carlo on September 22, 2015, 22:58:15
Ik heb nu een week de Blue sound node 2 en mij bevalt die prima, zeker voor Tidal en Spotify...

Hoe bevalt de app als je zoekt tussen je eigen geripte muziek. Heb je overzicht van je muziek. Hier stelde de Marantz enorm teleur. Dit is dan ook de reden dat deze hier uiteindelijk toch weer weg gaat. Staat inmiddels op MP.