Distributeur A-Film stevent af op faillissement

Started by Kjelt, September 14, 2015, 16:01:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

http://www.ad.nl/ad/nl/1023/Film/article/detail/4141213/2015/09/13/Distributeur-A-Film-stevent-af-op-faillissement.dhtml

Kan niet zeggen dat ik er erg rauwig om ben want ze hebben soms vreselijk slechte kwaliteit releases uitgebracht maar vraag me wel af wie het gat gaat opvullen?

VlisChris

QuoteFilmdistributeur A-Film Benelux, één van de grote onafhankelijke Nederlandse filmdistributeurs, stevent af op een faillissement. Het bedrijf heeft zaterdag een bericht daarover van Quote bevestigd. Maandag wordt surseance van betaling aangevraagd omdat A-Film niet meer aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen.
A-Film werd in het verleden groot door het uitbrengen van veelgeprezen en bekroonde films als The Lord of the Rings, Zwartboek, Brokeback Mountain en The Pianist. Recent bracht A-Film nog het succesvolle historische epos Michiel de Ruyter uit in de bioscopen.

De schuldenlast van A-Film zou in de tientallen miljoenen euro's lopen. Een van de schuldeisers is de Rabobank. 'Het is al jaren sappelen, en deze beslissing moeten we helaas nemen,' aldus directeur Sim van Veen tegen Quote over de surceance.

De distributeur begon in 1999. Sinds het vertrek van oprichters Pim Hermeling en San Fu Maltha in 2008 ging het minder goed met het bedrijf, al waren er nog successen als Alles is Liefde en Verliefd op Ibiza. Twee jaar geleden fuseerde A-Film met de collega Benelux Films. A-Film heeft twintig mensen in dienst.
Zeg, collega admin: wil je je OP wel eens even iets aantrekkelijker maken volgende keer :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Goed, even een inhoudelijke post: het is/was een bekende naam. Niet altijd even goed (al moet ik zeggen dat de releases van LOTR toch gewoon goed waren). Maar dan ben ik extra verrast dat er maar 20 man bij dat bedrijf werkt. Een stuk kleiner dus dan ik had verwacht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

Tuurlijk hoeveel heb je er nodig, twee secretaresses, directeur, wat commerciele jongens en een logisticus.

jaco

#4
Uiteraard veroorzaakt door illegaal downloaden..

QuoteDistributeurs op de schaal van A-Film lijden zwaar onder filmpiraterij, zegt hij. 'Dat trekt de opbrengsten jaarlijks met 75 miljoen euro naar beneden. En dat verhoogt de marketingkosten die de consument moeten overtuigen de film in de bioscoop te zien, en niet gratis via Popcorn Time.'

Uit: http://www.volkskrant.nl/film/personeel-a-film-staat-op-straat~a4149782/


Goed dat ze weg zijn, toen ik nog films reviewde kwamen er bij hun vaak 1080i versies vandaan terwijl de film normaal 24p zou moeten zijn. Lekker goedkoop een verise die voor tv uitzending gemaakt is op een disc zetten..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

#5
Tsja, sommige beroepen en diensten worden door de tijd en technologie achterhaald.   Illegale download is daar in dit geval een klein deel debet aan.   A-film mag blij zij dat ze een mooie tijd achter de rug hebben, met DVDs die voor 40 a 50 euro over de toonbank gingen.