Eigen huis en tuin en een HT!

Started by blue-eyes, March 13, 2004, 19:08:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Ik heb net eigen huis en tuin (RTL4) gekeken. Nico, onze welbekende klusser gaat in de volgende aflevering (volgende week zaterdag om 18:00 uur) een bioscoop bouwen bij iemand. Dit door een kuil in de tuin te graven oid. Meer vertelde hij er niet over.

Wellicht een tip voor een ieder. Nog wel een waarschuwing voor diegenen die dit kijken: kijk er wel doorheen, audiofiel is niet een term die ze bezigen. Functioneel en optisch verantwoord wel ;D ;D

p.s. Is er geen audiofiel die zich aanbiedt om eens een verbouwing te laten doen van zijn/haar huis op audiofiele wijze? Of een audiodealer? Met name een HT dealer? Of de hifi/HT forums?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Ja hoor, mijn woonkamer mogen ze wel aanpakken  :)

Ik heb lange tijd naar mijn tuin zitten staren om te bekijken of dat niet een oplossing was...wauw iemand gaat het dus echt doen  :o

Ik maakte mij eigenlijk het meeste zorgen over hoe het water tegen te houden en eventuele verzakkingen... ik bedoel Den Haag > Tramtunnel > Water = >:D

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

jaco

Het lijkt me niet een al te grote ruimte (3x4 meter of zoiets ?). Verder schat ik ook in dat het geen goedkope operatie is. Misschein dat RTL-4 sponsort als je een klus 'laat' doen die ze mogen filmen ?

Maar ja, in de inleiding keek men ook film op een niet te grote TV, dus wie weet, niet zo veeleisend ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PaulB.

Quote from: jaco on March 20, 2004, 22:26:51
Misschein dat RTL-4 sponsort als je een klus 'laat' doen die ze mogen filmen ?

Hi,

Klopt idd.
Bij de overburen van m'n ouders is een jaar of 2 geleden een "turkse" tuin aangelegd door Rob en z'n collega's.
Overburen moesten alleen materiaalkosten zelf betalen, arbeid werd door 't programma geregeld, mits er natuurlijk opnames van mochten worden gemaakt.

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

jaco

Quote from: PaulB.(rammsteiner) on March 20, 2004, 22:50:49
Overburen moesten alleen materiaalkosten zelf betalen, arbeid werd door 't programma geregeld, mits er natuurlijk opnames van mochten worden gemaakt.
Dat is wel een faire deal. Dan doen ze het niet gratis, dus komen bij mensen uit die het toch al wilden doen, en het niet alleen doen omdat het gratis is.

Evenwel loopt het toch wel in de papieren. Of zouden de aannemer, de architect en de constructeur uit dit voorbeeld ook gratis hun diensten aanbieden omdat ze even 5 seconden in beeld waren ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

B. Kuiper

Heb net de herhaling zitten kijken, uit pure nieuwsgierigheid ga ik dit toch even volgen. Alhoewel ik erg bang ben dat het op neer gaat komen dat de 4:3 TV die in de leefkamer stond nu richting kelder verhuisd.

Dus ik hoop op verrassing, op zijn minst een knappe projector, scherm, geluid en aankleding...............<en toen werd ik wakker  :o :o>
"Always a little further"

blue-eyes

Jongens,

wees wel realistisch. Waar wij mee bezig zijn, sommigen extreem is niet de doorsnee nederlander. Er zijn maar een handjevol mensen die ver gaat met stereo en HT. Bedenk dat 99,9% het doet met een setje van 300-1000 euro, kant en klaar. En daar is niets mis mee.

Hetgeen daar gemaakt gaat worden voldoet al meer dan de meeste nederlanders zelf hebben, laten we daar dan niet raar over doen. Wat wij hebben is niet heilig.

Gewoon met interesse volgen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

B. Kuiper

Bedoel dat ook niet lullig, maar het lijkt mij persoonlijk de uitgelezen kan op compleet overboard te gaan......hey als ik die kelder had gehad.....maar ja wat dat betreft zijn wij als hobbyisten misschien wat extreem.

Ik zeg alleen maar dat het zonde zou lijken als je voor 1000nden euro's je kelder gaat verspijkeren en er dan een medium sized 4:3 tv in zet.

Dus in dat opzicht hoop op een aangename verrassing en misschien zelfs een paar tips er uit haal. Met name als dit project een beetje richting afwerking en inrichting gaat. Je weet maar nooit en overal kan je van leren.
"Always a little further"

Whizzkazz

Wie......kan mij helpen aan de naam van de muziek die gebruikt is tijdens de bouw van de bioscoopkelder ?

Groetjes en alvast bedankt...

Marco

patrick_vdb

Hi,

Toen ik het bericht van Blue-eyes las dacht ik dit moet ik onthouden, helaas toch nog vergeten gisteren ;D

Maar ik begrijp dus dat het een project is over meerdere uitzendingen en dat ik nu dus alleen de inleiding gemist heb?

Mvrg

Patrick

blue-eyes

Yup, verspreid over meerdere uitzendingen. Gisteren werden er voorbereidingen getroffen die puur bouwtechnisch waren, op zich niets met de HT te maken hadden.

Overigens is zaterdags om 18:00 uur de uitzending en zondagmorgen 10:10 uur de herhaling.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

#12
Het huis leek veel groter, dan hadden ze de kelder toch ook onder de rest van het huis kunnen maken ?
Als je toch de boel afgraaft om diepte te krijgen kun je ook wel een tussenmuur stutten met een I profiel of zo wat op die betondbak ligt.
Dan had je er wel een fatsoenlijke ruimte van kunnen maken.
Misschien vergis ik me overigens lelijk in de maat van de ruimte, maar het leek me echt klein..

Overigens eigen huis en tuin kennende moet er vast een plasma komen, omdat dat hipper is dan een projector.  Alhoewel Nico vast wel graag een electrisch schermpje op zou hangen  ;D

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

patrick_vdb

Hi,

Mooi, dan zal ik er komende zaterdag of zondag aan proberen te denken ;D

Mvrg

Patrick

whizzkazz

 :o anybody ??? wie kan mij helpen.....
Ik ben echt naarstig op zoek naar die muziek die ze onder dat bioscoop verhaal gemonteerd hebben.

Thnks,
Marco

Harry HT

Quote from: patrick_vdb on March 21, 2004, 12:55:38
Mooi, dan zal ik er komende zaterdag of zondag aan proberen te denken ;D
Nee, gewoon de video vanavond al programmeren :) En het weekend naar de Doelen Hifi Show komen.

Nico maakt de volgende aflevering van 5 vogelhuisjes en een konijnenhok een hoogwaardig DIY 5.1 systeem. :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

patrick_vdb

Hi Harry,

Quote from: Harry HT on March 22, 2004, 09:21:41
Nee, gewoon de video vanavond al programmeren :)

Welke video? Dit ding heb ik al lang de deur uitgedaan, wie wil daar nog naar kijken ;D

Overigens ben ik de Doelen aanstaande zondag nog niet vergeten dus... ;)

Mvrg

Patrick

Harry HT

Ha Patrick,
Quote from: patrick_vdb on March 22, 2004, 09:38:59
Welke video? Dit ding heb ik al lang de deur uitgedaan, wie wil daar nog naar kijken ;D
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-\ :-\

VHS FOREVER !!  :o :o

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

B. Kuiper

"Always a little further"

Whizzkazz

Thnks, heb ze gemaild en kreeg zowaar antwoord..

Suc6 met het forum

Groetjes
Marco

jaco

Quote from: Whizzkazz on March 22, 2004, 20:13:48
Thnks, heb ze gemaild en kreeg zowaar antwoord..

Suc6 met het forum

Groetjes
Marco

Heb je wel stevig reclame gemaakt voor dit forum ? Misschien kunnen ze nog wat ideeen opdoen (al zullen de afleveringen wel ruim van te voren opgenomen worden, en dus zit die familie al lang en breed filmpjes te kijken waarschijnlijk!)

JAco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spikebyt

Quote from: Whizzkazz on March 22, 2004, 20:13:48
Thnks, heb ze gemaild en kreeg zowaar antwoord..

Suc6 met het forum

Groetjes
Marco


Mooi zo, maar wat was het nu voor muziek
Wil ik ook wel weten
Grtnx,    Frans V.

Scarp

nou nou ... een betonvloer erin ... met filmblikken... lachuh!

blue-eyes

Reflecties...... Er komt nog vloerbedekking in, de filmblikken worden er natuurlijk uitgesneden. Er komen twee stoelen, in een ei vorm waar je helemaal in weg kunt kruipen. Handig voor het geluid van achteren. Op zich leuk tot nu toe. Verlichting duidelijk uitgelegd. Maar waarom niet direct de andere bekabeling weg laten werken? Ik denk dat de Gamma graag van die plasticen plinten wil verkopen.......... Wedden dat ze die gebruiken?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Nou het eindresultaat was ook niet alles.
Rode muren, met witte stop, play en pauze toets ????
Plasma aan de muur en zeer goed weggewerkte speakers: Geen...
Dus interne sound van de plasma. Dan zal die isolatie bitter nodig zijn: 2 x 6 watt ?

Beeld zat ook lekker hoog, 3 uur film gezien, stijfe nek ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm