Jep's zolder HT

Started by Jep, September 12, 2015, 14:55:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Awesome!!! Wat een beest van een projector!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Heel tof!! Mooie ruimte met echt een mooie projector nu. Althans. Dat vermoed ik op basis van de reviews nog niet kunnen zien in real life.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Dat is een behooooooorlijke upgrade :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Mooie upgrade, welcome to the club[emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jep

Dank allemaal!

Gisteren werd de Panasonic UB424 afgeleverd. Ik moest nog wat schilderwerk afmaken, dus dat ding eerst laten acclimatiseren. Het viel mij op dat de speler erg klein is. Mijn brooddoos, die ik elke dag mee neem naar mijn werk is nog groter en zwaarder!

Gisterenmiddag de speler aangesloten en toen realiseerde ik me dat ik geen geschikte HDMI kabel had. Ik vond toch nog ergens een kabel van Ziggo waarop 'high speed' en '2160p' staat, dus ik dacht mazzel te hebben. Niet dus... Projector gaf aan dat het signaal out of range was. Geen beeld met een speler zonder display, da's onhandig. De enige manier om dat ding werkend te krijgen was om die direct op de projector aan te sluiten (dus niet via de receiver) want dat is wel een geschikte kabel. Met de HDMI audio uitgang heb ik de speler op de receiver aangesloten. Nu wel beeld en geluid.

Alles lijkt te werken en ik heb even snel door een paar UHD schijven geskipped. Dat was een verzamelbox van 4 titels voor nog geen drie tientjes. Inhoud: San Andreas, Mad Max Fury Road, Legend of Tarzan en Kong. Achteraf gezien geen referentiemateriaal voor UHD. Zag er prima uit, maar niet veel beter dan de 1080P bluray? Later vond ik ook wat UHD HDR 60fps demomateriaal op Youtube. De geijkte plaatjes van reptielen, bloemen, planten etc. en een slaapverwekkend muziekje eronder. Maar wat een ragscherp en gedetailleerd beeld!  8)

Met het weergeven van HDR loop ik ook tegen een minpunt aan van de N7: de koelventilator(s?) maken dan best veel geluid. Als de lamp niet op high staat, dan is het koelgeluid een stuk minder dan mijn oude HD1, dus dat is dan wel weer een verbetering.

Er zijn nog een hoop instellingen te ontdekken en ik ga nu toch wel serieus nadenken hoe ik het koelgeluid kan dempen in de kast waarin de projector staat. Wordt vervolgd...

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

denoontje

Quote from: Jep on January 26, 2020, 13:45:46
Dank allemaal!

Gisteren werd de Panasonic UB424 afgeleverd. Ik moest nog wat schilderwerk afmaken, dus dat ding eerst laten acclimatiseren. Het viel mij op dat de speler erg klein is. Mijn brooddoos, die ik elke dag mee neem naar mijn werk is nog groter en zwaarder!

Gisterenmiddag de speler aangesloten en toen realiseerde ik me dat ik geen geschikte HDMI kabel had. Ik vond toch nog ergens een kabel van Ziggo waarop 'high speed' en '2160p' staat, dus ik dacht mazzel te hebben. Niet dus... Projector gaf aan dat het signaal out of range was. Geen beeld met een speler zonder display, da's onhandig. De enige manier om dat ding werkend te krijgen was om die direct op de projector aan te sluiten (dus niet via de receiver) want dat is wel een geschikte kabel. Met de HDMI audio uitgang heb ik de speler op de receiver aangesloten. Nu wel beeld en geluid.

Alles lijkt te werken en ik heb even snel door een paar UHD schijven geskipped. Dat was een verzamelbox van 4 titels voor nog geen drie tientjes. Inhoud: San Andreas, Mad Max Fury Road, Legend of Tarzan en Kong. Achteraf gezien geen referentiemateriaal voor UHD. Zag er prima uit, maar niet veel beter dan de 1080P bluray? Later vond ik ook wat UHD HDR 60fps demomateriaal op Youtube. De geijkte plaatjes van reptielen, bloemen, planten etc. en een slaapverwekkend muziekje eronder. Maar wat een ragscherp en gedetailleerd beeld!  8)

Met het weergeven van HDR loop ik ook tegen een minpunt aan van de N7: de koelventilator(s?) maken dan best veel geluid. Als de lamp niet op high staat, dan is het koelgeluid een stuk minder dan mijn oude HD1, dus dat is dan wel weer een verbetering.

Er zijn nog een hoop instellingen te ontdekken en ik ga nu toch wel serieus nadenken hoe ik het koelgeluid kan dempen in de kast waarin de projector staat. Wordt vervolgd...



Feli, prima spelertje hoor
Ik speel HDR op de n7 met low lamp dus wellicht kun je daar nog wat mee experimenteren.
Een enkele keer op high, maar dt hoor je als je in de film zit ook niet echt meer.

Jep

Quote from: denoontje on January 26, 2020, 14:49:05
Feli, prima spelertje hoor
Ik speel HDR op de n7 met low lamp ...

Wat is de reden dat je HDR op low lamp afspeelt? Je wilt met HDR-materiaal toch zoveel als mogelijk helderheid halen?

Gisteren nog wat HDR demo's bekeken. Ook Our Planet van Netflix is mooi materiaal. Kennelijk was ik nu veel meer op het beeld gefocust i.p.v. koelgeluid, omdat ik het koelgeluid nu minder storend vond.

Ik heb nu een HDMI 2.1 kabel besteld die geschikt moet zijn voor 8k @ 60Hz, HDR, etc. Als ik de UHD speler hiermee nog niet aan de praat krijg, dan kan het haast niet aan de kabel liggen. Dan moet ik de oorzaak in de receiver gaan zoeken. Nogmaals: als ik de speler direct op de N7 aansluit, gaat het wel goed. Daar zit een mooie RU Connected kabel van 7,5m tussen. we zullen zien...
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

denoontje


Ik heb wat getest en ik vind het beeld in low lamp met volledig open iris en hdr optimizer prima in mijn batcave.

Scheelt wellicht wat in lampuren en idd wat geluid.

Maar ik ben benieuwd hoe jij gaat draaien straks en met welke settings.

Ps ik had een 10m ru connected van avr naar  n7 en die deed het niet op 4:4:4 60.

Nu een optische ertussen (zie ander topic).
Op de pana 424 speel ik met een ru platte hdmi.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jep

Er gebeuren wat onverklaarbare dingen als ik de Pana UB424 aansluit en misschien heeft iemand nog goede ideeën waarmee ik geholpen ben?

De situatie is als volgt: De 424 is aangesloten op de Pioneer SC-LX901 receiver met een geschikte HDMI kabel. De LX901 stuurt het beeld via een geschikte HDMI kabel naar de N7. In deze situatie geeft de N7 vaak de melding 'signal out of range'. Als ik dan even het menu van de LX901 opstart en weer afsluit, dan pakt de N7 het signaal wel op. In principe werkt het dus wel. Als ik het uitgangssignaal van de 424 op 4k (50/60p) 4:4:4 wil zetten, dan gaat die eerst testen of dat mogelijk is en valt dan terug op 4k (50/60p) 4:2:2. Soms geeft de 424 na zo'n test aan dat die een 1080i televisie aangesloten ziet. De LX901 kan makkelijk dat 4k (50/60p) 4:4:4 aan en de N7 ook.

Sluit ik de 424 direct op de N7 aan (met de HDMI kabel die tussen de LX901 en de N7 zit), dan gaat alles goed. Geen 'out of range' meldingen meer en ik kan de speler ook netjes op 4k (50/60p) 4:4:4 laten uitsturen. De HDMI kabel tussen de LX901 en de N7 is daarmee bewezen niet het probleem. Het lijkt dus fout te gaan in de combi 424 en LX901. In de LX901 kan ik niets anders instellen dan 1080P -> 4k upscaling (aan of uit) als het gaat om beeldkwaliteit settings of andere zaken die mogelijk verschil kunnen maken. Aan of uit maakt geen verschil.

Ik heb ook een Chrome Cast Ultra en die stuurt zonder problemen via de LX901 4K UHD 60Hz HDR beeld naar de N7.

Een oplossing zou zijn om de 424 met een tweede HDMI kabel direct op de N7 aan te sluiten en de HDMI audio uitgang van de 424 op de LX901 te koppelen. Liever wil ik gewoon ook het beeld via de Pio laten lopen.

Wie heeft nog tips om te proberen/checken? Alvast dank!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Afgelopen weekend heb ik getest met de Sony UBP-X800M2 en het zelfde probleem doet zich voor. Bij 24/50/60P 4:4:4 geen beeld. Wat ik wel heb ontdekt: als er geen beeld is en ik schakel het setup menu van de LX901 in en vervolgens weer uit, dan is er wel beeld. Er is dan waarschijnlijk even een omschakeling van beeldresolutie waarop de boel reageert. Het werkt dus wel, maar met moeite.

Ik heb nog geen idee wat exact het probleem is. Iemand nog ideeën? Als een versterker 4k UHD pass through doet, wordt het signaal dan versterkt of gebeurt er dan helemaal niets mee? Misschien dat de 7,5m RU Connected kabel net op het randje is en dat 1m kabel tussen speler en receiver en de receiver zelf dan net teveel van het goede is?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

reza

Andere kabel kopen, dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

katwax

Quote from: reza on February 10, 2020, 12:27:59
Andere kabel kopen, dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.
Inderdaad, had zelfde probleem voor, moeilijkheden bij sync of zwart/blauw beeld.
Je kan dit testen door met een korte kabel even device aan te sluiten op projector, als het dan wel werkt weet je zeker dat het kabel is of een hdmi switch als die ertussen zit.
Bij mij was het dus de kabel.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jep

De RU Connected HDMI kabel van 7,5m zou juist geschikt moeten zijn voor mijn toepassing. Dat blijkt ook als ik de speler direct met die kabel op de projector aansluit. Maar met een korte kabel testen is geen slecht idee.  :thumbs-up: Moet ik alleen dat zware bakbeest vlak voor mijn receiver zien te krijgen...

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

denoontje

Ik had ook problemen met een RU connected kabel van 10m (had ik besteld voor de n7).

Mijn pana 424 is nu aangesloten op de Arcam AVR met een ru connected plat v2. Vanuit de arcam loopt een optische kabel van een paar 10-tjes.
Geen probleem en prima beeld:

zie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174381.msg3295571#msg3295571
Te bestellen bij een grote duitse webwinkel

Jep

Quote from: denoontje on February 10, 2020, 17:19:52
Ik had ook problemen met een RU connected kabel van 10m (had ik besteld voor de n7).

Mijn pana 424 is nu aangesloten op de Arcam AVR met een ru connected plat v2. Vanuit de arcam loopt een optische kabel van een paar 10-tjes.
Geen probleem en prima beeld:

zie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174381.msg3295571#msg3295571
Te bestellen bij een grote duitse webwinkel

Werkte de RUC kabel ook niet als je de 424 met die kabel direct op de projector aansloot? Bij mij werkt die kabel dan wel. Ik snap dan even niet waarom die kabel dan vervangen moet worden als ik het via de receiver wil laten lopen.

Ik zat toevallig al bij die grote Duitse webwinkel te kijken naar optische kabels. Zijn best interessant!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

denoontje

Heb ik niet meer geprobeerd.
Ook daar ik de kosten zag van een optische, en de diameter (makkelijker weg te werken).



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

katwax

Quote from: Jep on February 10, 2020, 16:40:55
De RU Connected HDMI kabel van 7,5m zou juist geschikt moeten zijn voor mijn toepassing. Dat blijkt ook als ik de speler direct met die kabel op de projector aansluit. Maar met een korte kabel testen is geen slecht idee.  :thumbs-up: Moet ik alleen dat zware bakbeest vlak voor mijn receiver zien te krijgen...
Klopt, maar ik heb gewoon alle mogelijkheden tot bij projector gebracht en dan samen met vrouw lief testen, handig is het niet als 1 van de 2 iets moet omhoog houden, maar voor mij was het dan duidelijk dat het de kabel was. Bij mij ging het alleen niet toen ik 4K toestel wou gebruiken, de handshake bleef proberen voor enige minuten en dan kreeg ik no signal. Alle 1080p toestellen werkte meestal wel, alleen soms ging de handshake moeizaam.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jep

De HDMI kabel tussen de speler en receiver, waarvan ik dacht dat die geschikt zou zijn voor deze toepassing, bleek toch de bottleneck te zijn. Er zit nu een platte V2 kabel van RU tussen en nu zijn er geen problemen meer!  :pompom:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

denoontje

[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

katwax

Quote from: Jep on February 15, 2020, 12:46:05
De HDMI kabel tussen de speler en receiver, waarvan ik dacht dat die geschikt zou zijn voor deze toepassing, bleek toch de bottleneck te zijn. Er zit nu een platte V2 kabel van RU tussen en nu zijn er geen problemen meer!  :pompom:
Vervelend probleem en zo simpel op te lossen, alleen de oorzaak vinden is niet altijd simpel :)
Nu kan je verder genieten van je set.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

sandervg

#371
Wat een gave ruimte is het geworden!! Even geleden sinds de laatste post, maar wil toch even gaan volgen voor als er nog nieuwe ontwikkelingen komen :-). Ben erg benieuwd hoe de JVC je bevalt. Nadat we op oudjaar met elkaar hebben gesproken ben ik nu toch ook aan het nadenken over een beamer upgrade (m'n lamp heeft de 1000 uur aangetikt, dus moet nu een keuze maken: of nu verkopen, of naar het einde brengen :-)). Wat is je schermbreedte / kijkafstand? En hoe groot is het verschil tussen 1080p en 4K? (ik zit op 3,5 3 meter naar 180cm breed te kijken, dus twijfel of je dan verschil met 4K wel gaat zien....)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Met 1.80 breed zou ik niet voor 4k gaan, dat heeft niet zo heel veel zin. Zeker niet als je ook nog eens zo ver weg zit. Sorry dat ik me eigen er mee bemoei trouwens :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sandervg

Ik was iets te pessimistisch: kijkafstand is 3 meter.... Zou een 'pixel shift' 4K nog wel voordeel bieden, of beter bij full hd houden is eigenlijk mijn vraag. Om niet het mooie topic van Jep te vervuilen heb ik maar even een apart draadje opgestart voor mijn vraag: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176092.new#new  @Reza en anderen: jullie visie / mening wordt gewaardeerd  ;)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Zoals in het andere topic ook al werd aangehaald is het niet alleen resolutie.
De grootste ''upgrade'' is HDR dus BT2020 kleuren ( eigenlijk is het P3 voor sommige jvc,s (consumenten modellen) ) aangezien BT 2020 door geen enkele projector wordt gehaald.
Ook wordt contrast eerder/beter waargenomen dan resolutie. Dus hoe zwarter het zwart hoe meer diepte er in je plaatje komt wat je dus eerder ziet dan resolutie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"