Jep's zolder HT

Started by Jep, September 12, 2015, 14:55:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Netjes hoor, ben benieuwd naar het eindresultaat. :clapping:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

sjongele

Dat ziet er strak uit en gaat vast erg goed klinken!

Wat voor doek biedt Mutrox doek los aan? En is daar een kleurenoverzicht van?
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

Jep

#302
Zoals gisteren aangegeven, zou ik nog twee RTA metingen van beide subs plaatsen. De metingen heb ik gemaakt met REW. Het betreft een 'full range' pink noise. Het is een gekalibreerde situatie met Pio's MCACC, met 3-punts meting voor staande golven. De smoothing van de grafieken staat op 1/12 octaaf. Voor het genereren van het testsignaal heb ik beide fronts en uiteraard de subs gekozen. Ik merk overigens dat MCACC de subs netjes onafhankelijk inregelt. Ze krijgen vervolgens wel hetzelfde bronsignaal aangeboden, maar dus wel voor beide subs apart gecorrigeerd. Ik vroeg me namelijk af of de dubbele aansluiting op de 901 niet gewoon een veredelde splitter was...

Wat mij opvalt is dat ik geen schokkende verbeteringen zie. Het gebied tussen 30 en 40Hz is wel aardig opgetrokken en onder de 30Hz zie je ook een verbetering. Voorbij de 90Hz geen verschillen, aangezien de subs daar weinig meer toevoegen (X-over is 80Hz, ingesteld op de Pio). De metingen laten best wel verbeteringen zien, maar had er meer van verwacht. De verschillen tussen pieken en dalen zijn nog behoorlijk groot?

Zijn er nog tips en trucs waarmee ik verder kan verbeteren?

RTA enkele sub, gemeten op de luisterpositie:


RTA dubbele sub, gemeten op de luisterpositie:


En uiteraard mag een foto van de twee subs niet ontbreken! Door de groothoeklens is er vervorming te zien, maar anders kreeg ik het niet zonder de bank in beeld op de foto. En ik had geen zin om met de bank te gaan schuiven.  ;D

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Quote from: Sjaak_Banaan on September 29, 2018, 19:38:56
Netjes hoor, ben benieuwd naar het eindresultaat. :clapping:

Dank! Het resultaat zal ongetwijfeld gepost gaan worden.  ;)

Quote from: sjongele on September 29, 2018, 20:11:22
Dat ziet er strak uit en gaat vast erg goed klinken!

Wat voor doek biedt Mutrox doek los aan? En is daar een kleurenoverzicht van?

Dank u! Geen idee welk merk/type doek het is, maar het lijkt mij een soort luidsprekerdoek. Bij Mutrox heb ik een kleurenwaaier bekeken en heb daar het kleurenstaaltje van de gebruikte lak en muurverf mee vergeleken. Ik heb niet geteld hoeveel kleuren, maar ik schat toch rond de 20 verschillende. Ze hebben ook een meer vilt-achtig doek, maar daar heb ik verder niet naar gekeken. Voor meer info kan ik je adviseren contact op te nemen met Mutrox.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

solitaire

Quote from: Jep on September 30, 2018, 16:09:34
...



en zo lijkt het bijna een zaal ;)

heb je een tapijt op de (echt hout) vloer ?

heb je toevallig ook alleen de subs gemeten ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jep

Quote from: solitaire on September 30, 2018, 16:47:02

en zo lijkt het bijna een zaal ;)

heb je een tapijt op de (echt hout) vloer ?

heb je toevallig ook alleen de subs gemeten ...

Als het licht uit is, waan ik mij ook in een echte zaal...  ;)

Er ligt inderdaad een kleed op de vloer. De vloer is geen echt hout, maar laminaat. Op het eerder geposte 3D plaatje zie je goed dat er voor en achter de zitplaats een kleed ligt.

Ik heb geen specifieke meting van beide subs gedaan. Ik heb de optie voor een meting voor sub(s) wel gezien in REW. Wat zou het verschil zijn t.o.v. de full range meting, behalve dan dat uiteraard de grafiek boven de 80Hz gaat afvallen?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Ralf67

#306
Ik zou met de 2 subwoofers toch eens experimenteren met de opstelling.

Je hebt grote kans dat de PR een deel van het laag van de andere PR van de tegenover
staande subwoofer deels opheft.

Je zou met deze subwoofers veel meer laag moeten hebben.
Probeer bv. eens 1 subwoofer tussen de fronts.
Mooie strakke set overigens.

RalphH

En bij meten/schuiven wel je dsp uitzetten natuurlijk.

Staat allemaal wel lekker straknbij inderdaad :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

solitaire

Quote from: Jep on September 30, 2018, 17:23:49
...
Ik heb geen specifieke meting van beide subs gedaan. Ik heb de optie voor een meting voor sub(s) wel gezien in REW. Wat zou het verschil zijn t.o.v. de full range meting, behalve dan dat uiteraard de grafiek boven de 80Hz gaat afvallen?

waar liggen de dalen/pieken van de subs, en kan je door te schuiven in de Xo de dip op 130 en de bult op 160 gladder krijgen zonder de DSP extra daarop in te zetten
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jep

Quote from: Ralf67 on September 30, 2018, 20:21:51
Ik zou met de 2 subwoofers toch eens experimenteren met de opstelling.

Je hebt grote kans dat de PR een deel van het laag van de andere PR van de tegenover
staande subwoofer deels opheft.

Je zou met deze subwoofers veel meer laag moeten hebben.
Probeer bv. eens 1 subwoofer tussen de fronts.
Mooie strakke set overigens.

Even een toelichting over hoe is de huidige opstelling tot stand is gekomen.

De eerste sub:
Op de zolder kan ik praktisch gezien niet overal een sub kwijt, dus daarom is de keuze enigszins beperkt tot links/rechts van de center (niet ideaal ivm bereikbaarheid raam dakkapel), ergens langs de muur rechts van de zitplaats (dat wordt lastiger als de akoestiekpanelen hangen) en links/rechts achterin de hoek (zoals nu). Met één sub was gehoormatig de hoek links/rechts achterin de beste plek. Ook praktisch gezien staan ze zo lekker uit de weg.

De tweede sub:
Ik had diverse malen gelezen dat meerdere subs verbetering kunnen geven in kleine ruimtes. Daarnaast ontdekte ik in REW de ruimte simulator. Een nadeel van deze simulator is, dat de vorm van mijn zolder niet is te simuleren. Ik heb met de LxBxH van de gesimuleerde ruimte getracht wel zo dicht mogelijk in de buurt te komen. Het viel mij op dat de tweede sub in de andere hoek achterin het beste resultaat gaf. Verder durf ik wel te stellen dat ik de simulator waarschijnlijk niet optimaal heb benut, aangezien ik hier niet wordt gehinderd door enige kennis van zaken. Ik heb vervolgens aan Ruud van Speakerland gevraagd of het kwaad zou kunnen, als ik deze twee subs met de PR's tegenover elkaar zo in de hoeken zou plaatsen. Hij dacht van niet, op voorwaarde dat de drivers wel allebei recht naar voren gericht zouden worden. Dus alle bevindingen bij elkaar genomen leek de huidige opstelling het best haalbare en ben ik gaan bouwen.

Het verbaast mij overigens ook dat onder de 30Hz de geluidsdruk behoorlijk afneemt. Ik ga eerst de akoestiekpanelen maken en ophangen. Deze zullen overigens weinig betekenen in het werkgebied van de subs. Vervolgens is het niet al teveel moeite om met de tweede sub te gaan schuiven. Ik ben benieuwd of ik dan toch een betere opstelling kan vinden.

Quote from: RalphH on September 30, 2018, 20:26:54
En bij meten/schuiven wel je dsp uitzetten natuurlijk.

Staat allemaal wel lekker straknbij inderdaad :thumbs-up:

Zal ik doen!

Quote from: solitaire on September 30, 2018, 20:45:46
waar liggen de dalen/pieken van de subs, en kan je door te schuiven in de Xo de dip op 130 en de bult op 160 gladder krijgen zonder de DSP extra daarop in te zetten

Ik neem aan dat je met de Xo de crossover frequentie bedoelt? Daar zou ik inderdaad ook eens mee kunnen experimenteren. Die crossover is makkelijk aan te passen in de Pio. Zou ik dan vervolgens ook opnieuw moeten kalibreren met MCACC?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

solitaire

Quote from: Jep on October  1, 2018, 17:30:35
...
Ik neem aan dat je met de Xo de crossover frequentie bedoelt? Daar zou ik inderdaad ook eens mee kunnen experimenteren. Die crossover is makkelijk aan te passen in de Pio. Zou ik dan vervolgens ook opnieuw moeten kalibreren met MCACC?

ja / ja / ja  :)
Hinterm Horizont geht's weiter.

RalphH

 crossover aanpassen heeft geen invloed op de initiele meetresultaten van mcacc lijkt mij, opnieuw meten moet dus niet nodig zijn.
Wel als je de sub over de x-as van de ruimte gaat schuiven ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Jep

#312
Eindelijk weer eens een weekend gehad met voldoende tijd om te klussen. De eerste helft van de akoestiek panelen is bijna gereed.  :pompom: Ik moet totaal 15 panelen maken, maar heb niet voldoende ruimte om die allemaal tegelijk in de lak te zetten. Vandaar dat ik had besloten om eerst 7 stuks helemaal gereed te maken, voordat ik de rest ga maken.

De panelen bestaan uit lijsten van 110mm brede stroken (MDF 12mm) en vurenhouten ramen waar het doek op is gespannen. Ik heb eerst de MDF lijsten afgelakt en tegen de muren gemonteerd. Vervolgens heb ik ze gevuld met steenwol, type Rockfloor Solid (voorheen Rockwool 504). Dit is een vrij stevige, zware plaat. Het steenwolpakket steekt voorbij de MDF lijst, maar de vurenhouten ramen zijn nog eens 45mm diep (20mm dik). Totaal voldoende diepte om het steenwol netjes weg te werken.

Alle panelen hangen en zijn gevuld met Rockwool. Tijd om met het doek te beginnen.



Het spannen van doek is typisch een klus die je weinig doet en dus gaande weg onder de knie moet krijgen. Tegen de tijd dat je er handig in bent geworden, is de klus klaar...  ;D Aan de achterkant van de ramen zitten stroken klittenband. Het haakjesband zit in de lijsten gemonteerd. Zo zijn de ramen makkelijk vast te zetten en eventueel weer los te halen.



De tussenstand. O ja, ondertussen ook een geschikt tafeltje gevonden en afgelakt in de zelfde kleur als de speakers.



Nog twee panelen te gaan en dan aan de slag met de volgende 8 stuks.

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jep

#314
Quote from: reza on October 28, 2018, 23:17:31
Heel mooi!

Dank je wel!

Het heeft meer tijd gekost dan ik had verwacht om de laatste akoestiekpanelen af te maken, maar inmiddels is alles klaar. Ik heb er nu totaal 15 stuks gebouwd. Van de week de laatste 3 panelen opgehangen en op zolder alle rommel van het klussen weer opgeruimd. Deze panelen waren bewerkelijker, omdat ik ze losneembaar wilde maken. Daarom moest ik bij die panelen ook een achterwand maken, om te voorkomen dat de steenwol eruit zou vallen als ik ze zou wegnemen. Het gaat om de 3 panelen achterin de HT die aan de luiken van het knieschot hangen. De overige panelen hangen permanent aan de muren en deuren en hebben daarom geen extra achterwand nodig.

Inmiddels kan ik weer fatsoenlijk film kijken en gisteravond flink genoten van Ready Player One. Voorlopig wil ik even niet meer aan klussen denken. Geen idee of ik het lang volhoud om het gereedschap en de kwasten te laten liggen... Ik ben namelijk aan het uitzoeken of het slim is om QRD diffusers aan het schuine plafond te hangen. Iemand een idee daarover? Binnenkort wil ik ook weer nieuwe metingen doen met REW.












JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

reza

Wauw, ziet er echt fantastisch uit!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje


gerard1

Petje af, fantastische ht ruimte heb je gemaakt :headbanging: :worship:

Marco66

Fantastisch, je mag in ons nieuwe huis aan de slag binnenkort  :worship:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Idske

Mooie extra omkisting om je panelen. Zet me aan het denken het ook zo te doen. Heb mn panelen klaar (7cm rocksono solid) maar was nog aan het bedenken hoe ik deze het mooiste 7cm van de muur kan bevestigen. 10cm mdf eromheen moet lukken op jouw manier:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

RalphH

Erg mooie ruimte en erg mooie foto's ook
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jvanhambelgium

Mooie ruimte!


> Ik ben namelijk aan het uitzoeken of het slim is om QRD diffusers aan het schuine plafond te hangen.

Schuine plafonds krijgen sowieso maar een deel(tje) van geluidsgolven die loodrecht invallen. Dat heeft gevolgen en moet je meenemen in het design.
Allerlei berekeningen die gaan uit van 0° (= loodrecht invallend geluid, vb diffusor tegen een vertikale wand gemonteerd) dus ik denk dat je dat gaat moeten meenemen aangezien "breakup" patronen gaan veranderen bij variaties van deze gegevens.

Bezint eer je begint denk ik, een diffusor "hier en daar" doet niets. Je hebt een zekere hoeveelheid nodig in een bepaalde configuratie in functie van je ontwerpeisen.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Jep

#323
Quote from: reza on December  1, 2018, 17:28:59
Wauw, ziet er echt fantastisch uit!!!
Quote from: denoontje on December  1, 2018, 17:38:55
ziet er heel mooi uit...

Quote from: gerard1 on December  1, 2018, 18:15:10
Petje af, fantastische ht ruimte heb je gemaakt :headbanging: :worship:
Quote from: Marco66 on December  1, 2018, 18:33:33
Fantastisch, je mag in ons nieuwe huis aan de slag binnenkort  :worship:
Quote from: RalphH on December  2, 2018, 02:58:18
Erg mooie ruimte en erg mooie foto's ook
Quote from: vik on December  2, 2018, 08:21:12
Prachtig!

Dank voor de complimenten!  :happy: Om eerlijk te zijn vind ik die bank bij nader inzien enigszins karig afsteken bij de rest. Was een goedkope bank, die niet eens lekker zit. Heeft geen prio, maar een mooiere bank of stoelen plaatsen is een optie.

Quote from: Idske on December  2, 2018, 00:40:16
Mooie extra omkisting om je panelen. Zet me aan het denken het ook zo te doen. Heb mn panelen klaar (7cm rocksono solid) maar was nog aan het bedenken hoe ik deze het mooiste 7cm van de muur kan bevestigen. 10cm mdf eromheen moet lukken op jouw manier:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ter inspiratie een opengewerkt model van mijn akoestiekpaneel. Om het simpel te houden heb ik een bundel ruw geschaafd vuren 22x45 en een plaat mdf 12mm gekocht. De plaat heb ik meteen in stroken van 110mm laten zagen bij de bouwmarkt. Dus in de basis had ik twee verschillende materialen, die ik verder alleen maar op lengte moest maken.

De hoekverbindingen heb ik verstevigd met een blokje en afhankelijk van de afmetingen van het paneel, heb ik ook één of twee dwarsverbanden gemaakt. Het frame met doek is losneembaar en zit vast met klittenband. Boven en onder in de mdf bak zit een dwarslat met gaten, waarmee ik het paneel tegen de muur kon schroeven. Na het ophangen alleen nog vullen met (in mijn geval) Rockfloor Solid. Een zware, stugge plaat die zichzelf vastklemt in de bak, als die netjes op maat is gesneden.



Quote from: jvanhambelgium on December  2, 2018, 08:47:56
Mooie ruimte!


> Ik ben namelijk aan het uitzoeken of het slim is om QRD diffusers aan het schuine plafond te hangen.

Schuine plafonds krijgen sowieso maar een deel(tje) van geluidsgolven die loodrecht invallen. Dat heeft gevolgen en moet je meenemen in het design.
Allerlei berekeningen die gaan uit van 0° (= loodrecht invallend geluid, vb diffusor tegen een vertikale wand gemonteerd) dus ik denk dat je dat gaat moeten meenemen aangezien "breakup" patronen gaan veranderen bij variaties van deze gegevens.

Bezint eer je begint denk ik, een diffusor "hier en daar" doet niets. Je hebt een zekere hoeveelheid nodig in een bepaalde configuratie in functie van je ontwerpeisen.



Dank!

Zal het in praktijk niet zo zijn dat geluidsgolven bijna nooit loodrecht op het paneel kaatsen? Misschien dat een variatie met verticale en horizontale segmenten een verbetering kan brengen i.v.m. het schuine plafond?

Niet gehinderd door enige kennis dacht ik aan de volgende opstelling. Ik vond op de site van Readscapes een tekening van model FWD-36. Geen idee of dat dan ook het beste ontwerp is in mijn situatie (los van de vraag of het überhaupt handig is om hier met diffusers te gaan werken...). Ik wil geen heel diepe bakken aan dat plafond hangen. Als ik diffusers van 60cm hoog maak, dan blijven het handzame werkstukken.

Het is teveel werk om dit volgens de trial and error methode aan te pakken. Ik hoop dat iemand met ervaring hiermee iets kan adviseren.



JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Idske

Dank voor de schetsen. Heb ik wel wat aan.

Ik lees ook even mee met de diffusers voor de schuine wanden. Heb ik namelijk oom mee te maken achter me.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite