Jep's zolder HT

Started by Jep, September 12, 2015, 14:55:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maikel_audionerd

Respect en succes zaterdag.
Volgens mij ben je wel van de details, klopt dat?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

mr.crash

We gaan met ons allen duimen dat het
nu goed gaat ;D
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

doubjj20

Quote from: Jep on November 24, 2016, 12:34:33
als dat droog is, wil ik er nog een laatste dunne laag overheen gieten. Dan zal het naar verwachting een mooie vlakke ondergrond zijn voor laminaat.

Als je er laminaat op gaat leggen, dan is een tweede laag niet nodig. Ik heb ook geen ervaring met 2 lagen egaline op elkaar leggen, of dat goed blijft hechten.
Omdat de laminaat planken in elkaar klikken, kan je redelijk wat oneffenheden in de vloer hebben zitten, zonder dat je daar iets van merkt.
Ik neem aan dat je er nog een ondervloer onderlegt?
Die gaat dat ook nog eens overbruggen.

Ik zou het dus bij 1 laag laten als ik eerlijk ben.
Kan je ook weer sneller aan de slag met de andere werkzaamheden :P

Jep

Quote from: Maikel_audionerd on November 24, 2016, 13:51:33
Respect en succes zaterdag.
Volgens mij ben je wel van de details, klopt dat?

Dank!

Van de details? Ik probeer altijd wel netjes te werken en heb er een hekel aan om op een slechte ondergrond verder te bouwen. De basis moet dus naar mijn idee goed zijn en met dat gebarsten en los liggende cement was dat niet het geval. Dan is het jammer van de moeite en dan snel overnieuw maken.

Quote from: mr.crash on November 24, 2016, 15:27:01
We gaan met ons allen duimen dat het
nu goed gaat ;D
Quote from: Maikel_audionerd on November 24, 2016, 16:36:21
+2 (duimen)

Dank jullie wel! Zal vast goed komen en anders doen we het weer overnieuw...  ;)

Quote from: doubjj20 on November 25, 2016, 07:50:10
Als je er laminaat op gaat leggen, dan is een tweede laag niet nodig. Ik heb ook geen ervaring met 2 lagen egaline op elkaar leggen, of dat goed blijft hechten.
Omdat de laminaat planken in elkaar klikken, kan je redelijk wat oneffenheden in de vloer hebben zitten, zonder dat je daar iets van merkt.
Ik neem aan dat je er nog een ondervloer onderlegt?
Die gaat dat ook nog eens overbruggen.

Ik zou het dus bij 1 laag laten als ik eerlijk ben.
Kan je ook weer sneller aan de slag met de andere werkzaamheden :P

Ik zal eerst het resultaat moeten zien voordat ik kan beoordelen of er nog een dun laagje overheen moet. Doordat ik het in meerdere vlakken heb ge-egaliseerd en nu ook weer vlakken opnieuw aan het maken ben, zie je hier en daar wat hoogteverschillen. Een tweede laag zou mogelijk moeten zijn, maar dan moet de ondergrond wel eerst met een goede primer voorbehandeld worden.

Er zijn van die folies die als basis voor een laminaatvloer kunnen dienen, die het holle loop geluid van laminaat voorkomen, in tegenstelling tot b.v. dikkere ondertegels. Die folie is dunner en rubber-achtig (dacht ik) en dan wordt het vermoedelijk wel weer kritischer m.b.t. oneffenheden. Ik hoop daar binnenkort beter zicht op te hebben.

Ik heb zojuist een muur in het wasmachinehok geverfd. Lekker priegelen met de kwast tussen de leidinkjes, maar het knapt wel weer op. Nu ga ik de boel schoonmaken en opruimen, zodat ik morgen meteen met egaline aan de slag kan. Dan maken we vanavond weer tijd om de beamer aan te slingeren.  8) Ik heb Good Kill en Maze Runner - The Scorch Trials liggen. Nog even overleggen welke het gaat worden!

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

#105
Een bescheiden update:

Vanmiddag hebben we de vloer opnieuw ge-egaliseerd en volgens mij is het redelijk gelukt. Inmiddels is het ook alweer beloopbaar, dus we hoeven niet bang meer te zijn dat de kat zijn sporen na laat. ::)

Volgend weekend maar eens kijken of het nu goed genoeg is voor laminaat, of dat ik er toch nog een laatste dunne laag egaline overheen ga gieten. Ik krijg het inmiddels aardig in de vingers, dus wat dat betreft...



JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

#106
Tijd om dit topic en de zolder eens onder het stof vandaan te halen!

Er is best weer veel gebeurd sinds mijn vorige post, maar niet alles is duidelijk zichtbaar. Bijvoorbeeld in het wasmachine-/CV-hok (achter de rechter deur) heb ik behangen, geverfd, de waterdichte vloer af gemaakt en de ventilator voor de HT opgehangen. Verder ben ik bezig met kolommen langs de muren te maken en heb ik een begin gemaakt aan het verlaagde plafond in de punt van het dak. In de Kerstvakantie heb ik de deuren op maat gemaakt en in de lak gezet. De muren kunnen in principe ook geverfd worden, maar met het witte behang blijft de ruimte voorlopig lekker licht. Handig tijdens het klussen! Verder zijn de meeste stroompunten voorzien van bedrading en zijn de buizen voor de luidsprekerkabels geplaatst. En niet te vergeten de vensterbank ligt op z'n plek!

Boven de deuren heb ik een voorzetwandje gemaakt. Aan de onderkant komen LED spots. Achter dit voorzetwandje zit een berg spaghetti van pvc installatie buisjes. Hier zal waarschijnlijk ook een airco unit komen te hangen. De kleur van de deuren is ook de kleur die op de wanden komt. Daardoor vallen de deuren straks minder op.


Het verlaagde plafond wil ik kunnen gebruiken voor bass traps. Geen idee of dit de juiste plek is, maar hier heb ik wel de meeste ruimte. Er zitten twee vierkante gaten van ongeveer 1x1m in. Die wil ik afdekken met een dunne triplex plaat. De ruimte erboven kan gevuld worden met wol. Het is een experiment. Baat het niet, dan schaadt het de akoestiek hopelijk ook niet. Tussen de twee grote vierkanten zit een strook van ongeveer 60cm breed. Dat deel komt weer lager dan de gipsplaten te hangen. Daarin wil ik ventilatie roosters en verlichting plaatsen. In het verlengde van dit verlaagde deel komt de kast voor de projector (waar nu ongeveer de TL lamp hangt).


Er komen twee kolommen per zijwand. Deze dienen als decoratie, om elektra- en luidsprekerkabels in weg te werken en er komen schemerlampjes aan te hangen. Beetje cliché maar wel leuk.  8) Nog geen idee wat ik met het venster in het onderste deel van de kolom ga doen. In principe had ik bedacht om daar het zelfde laminaat achter te maken, als op de vloer komt. Misschien kan er ook iets met wol en akoestisch transparante stof gemaakt worden, afhankelijk van hoe de akoestiek wordt. Een oplettende kijker met goede ogen ziet een doos van Canare. Daarin zit een rol met 85m 4S11 kabel.  :smile:


De ventilator. Deze heb ik aangesloten op een afvoer van een oude CV-ketel. Die aansluiting zit aan de zijkant van de schoorsteen en om dat te kunnen aansluiten, heb ik een PP bakje gelast. In de ventilator heb ik een Fibaro switch met twee contacten geknutseld en die is aangesloten op mijn domotica systeem. Via de CO2 meter van het Netatmo weerstation, kan ik de ventilator automatisch op twee standen schakelen wanneer het CO2 gehalte te hoog wordt.


Dit is de achterkant van de muur met de deuren. Boven het venster waar het audio-/videomeubel moet komen, zitten 15 stuks PVC buisjes. 11 stuks zijn voor de luidsprekers. Ik ga starten met 5.1.4, maar houd de mogelijkheid voorlopig open om 7.1.4 te gaan doen. De overige 4 buisjes zijn voor signaalkabels voor de sub(s). Als ik wil experimenteren met andere locaties voor de sub, dan kan ik makkelijk signaalkabel er naartoe trekken. Ik hoop overigens niet dat ik die hele handel tijdens het film kijken ga horen resoneren. De tijd zal het leren... Er zal ook nog een grotere buis bij moeten komen, waar HDMI en stroom voor de projector in komt te zitten.


Het begint er een klein beetje op te lijken, maar voorlopig is er nog genoeg te doen.  :wacko:

Jep.

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

rho

Veel werk, maar je maakt er wel vakwerk van! :thumbs-up:

MLCinema

Lekker opgeschoten! Mooie vorderingen gemaakt. Ruimte krijgt al wat meer vorm. 85m Canare 4s11. Dat is een hoop. Ik heb alleen de fronts op 4s11, de rest op 4s8. Bij elkaar ook wel een beter of 80.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

blue-eyes

#109
Baat het niet, schaad het niet......

Ik ken nog een gezegde: Meten is weten :P
Als alles klaar is heb je minder mogelijkheden dan nu! Wat consult betalen en je weet een stuk meer!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jep

Quote from: rho on January 29, 2017, 18:54:40
Veel werk, maar je maakt er wel vakwerk van! :thumbs-up:

Dank! Ja het is veel werk. Ik had niet verwacht dat er zoveel tijd in zou gaan zitten. Gelukkig kan ik de HT in de woonkamer nog gewoon gebruiken en dat is wel zo relaxed. Uiteraard wil ik dit project wel eens af hebben.  :happy:

Quote from: Kamidioblitz on January 29, 2017, 19:45:53
Lekker opgeschoten! Mooie vorderingen gemaakt. Ruimte krijgt al wat meer vorm. 85m Canare 4s11. Dat is een hoop. Ik heb alleen de fronts op 4s11, de rest op 4s8. Bij elkaar ook wel een beter of 80.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het begint idd een beetje op een HT te lijken. Dat komt vooral nog door de kolommen. Die versterken toch wel het traditionele bioscoopgevoel.
Ik ben gewoon gaan meten en tellen en schrok van de totale lengte aan kabel die ik nodig had. Maar met deze kabel blijft het nog enigszins betaalbaar.

Quote from: Blue-Eyes on January 29, 2017, 20:32:45
Baat het niet, schaad het niet......

Ik ken nog een gezegde: Meten is weten :P
Als alles klaar is heb je minder mogelijkheden dan nu! Wat consult betalen en je weet een stuk meer!

Ik vermoed dat ik hier e.e.a. moet toelichten.  ;)

Ik ga niet zomaar een bass trap bouwen in de hoop dat die het juiste effect geeft. Uiteraard moet je eerst meten, voordat je gericht akoestische maatregelen kunt nemen. Ik ben nu voorbereidingen aan het treffen om daar in het plafond iets te kunnen maken. Die plek biedt waarschijnlijk voldoende ruimte/volume om iets met bass absorptie te kunnen doen. Verder dan dit ga ik nu niet. Mijn plan is om eerst de basis van de HT verder af te maken. D.w.z. de knieschotten voorzien van deuren, projectorkast en AV meubel maken, de boel verven en verlichting erin. O ja, een scherm zou ook wel handig zijn. ;D Die onderdelen zullen er toch moeten komen. Vervolgens wil ik een geschikt luidsprekerontwerp en een sub vinden en gaan bouwen. Ik neem aan dat ik het beste de akoestiek met die luidsprekers en sub kan (laten) meten en bepalen hoe de ruimte verbeterd kan worden? Of kan ik daar ook mijn huidige set voor gebruiken? Afhankelijk van de resultaten kan ik o.a. de beoogde ruimte gebruiken om een bass trap in te bouwen. Mocht de beoogde ruimte toch onbruikbaar blijken voor dat doel, dan kan ik het plafond daar op een andere manier afwerken. Verder denk ik dat er binnen de 'basis ruimte' voldoende plek zal zijn om aan reflectie/absorptie/diffusie te gaan werken.

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

mikeske

Topic eens doorlezen en wordt een topruimte.
Ben benieuwd naar de vorderingen.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

blue-eyes

#112
Akoestiek staat imo los van de apparatuur. Akoestiek is een gegeven van de ruimte. Met apparatuur kan je dat verbloemen, veranderen, maar de ruimte is de ruimte. Met een bepaald type zal het al beter klinken dan het andere type of merk, maar akoestiek is de ruimte!

Je hebt nu zonder te meten een plek in gedachte voor absorptie, etc. Maar misschien is dat een plek waar het niets uitmaakt, of juist zaken verergerd. Of, waanzinnig verbeterd. Je weet het niet!

Tenminste, met mijn leek gedachte :)
En ach, 99.9% speelt met super veel plezier zonder aanpassingen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jep

#113
Af en toe is het fijn om tijdens een grote klus eens goed op te ruimen en schoon te maken, tussen alle bomen het bos weer te kunnen zien en even een pas op de plaats te maken. Het ging de laatste tijd niet van een leien dakje: geklooi met de muurverf. Die bleek niet goed te zijn. Het leek erop dat het bindmiddel niet goed was opgelost of gemengd met als resultaat allemaal kleine korreltjes op de muur, die ook nog eens vlekken rondom begonnen te vertonen. Na diverse malen contact met de leverancier heb ik nieuwe verf gekregen. Vervolgens alle muren weer goed schoongemaakt en opnieuw begonnen. Toen was het resultaat een stuk beter!  :thumbs-up:

Inmiddels is dus een groot deel van de ruimte in de verf gezet en de meeste verlichting is geïnstalleerd. Het verlaagde deel in het plafond is klaar en de ventilatie is aangesloten. De ventilatie kan ik met een klep via de roosters in het verlaagde plafond laten aanzuigen of via de opening boven de nog te bouwen projectorkast. Geen idee of ik via de projectorkast wil ventileren, maar nu heb ik in ieder geval de mogelijkheid om de lucht via die kast om te leiden. Wie weet kan het handig zijn als ik een gesloten kast wil bouwen, of de warme lucht uit de projector wil afzuigen.

Boven de inbouwspots heb ik laminaat gemaakt en achterin bij het knieschot ben ik ook begonnen met laminaat aan te brengen. Dat laminaat komt ook op de vloer en ik wil de kolommen in het onderste deel ermee afwerken.


Boven de deuren is de spaghetti aan installatiebuis nog te zien. Voordat ik dat ook met laminaat ga afwerken, moet ik verzinnen hoe ik naderhand nog makkelijk een airco kan installeren. Het laminaat moet dus makkelijk te demonteren zijn, zonder dat er duidelijk een luik oid zichtbaar zal zijn.


Het verlaagde deel in het plafond. Het buisje rechts aan het einde van de bak is de buis waar de HDMI, voeding en evt netwerkkabel in komen. De buis is ook boven de opening in het plafond zichtbaar.


Het plafon van de dakkapel is nog niet geverfd, zodat ik de naden van de gipsvezelplaten nog kan zien. Zo zie ik waar ik kan schroeven, om de (nog te ontwerpen) bak met het scherm te kunnen monteren.


Zicht op de ventilatieleiding (de geluiddemper). Op de vorige foto is links op de vensterbank de binnenmodule van het Netatmo weerstation te zien. Die meet o.a. het CO2 gehalte waarmee de ventilatie automatisch wordt geschakeld.


Op de planning staan voorlopig nog:

- Muren van de knieschotten afwerken en luiken maken
- AV-kast maken (komt tussen de deuren te zitten)
- Projectorkast maken (komt aan het verlaagde deel in het plafond te hangen)
- Constructie voor het scherm verzinnen en maken
- Panelen in het plafond maken
- Vloer afwerken

Als dat is afgerond, kan ik gaan beginnen met de luidsprekers en het inrichten van de ruimte. Vervolgens kan ik concreet (laten) meten aan de akoestiek, maar dat is weer een heel nieuw hoofdstuk!

Tot zover weer de vorderingen.


Groeten,
Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Bart_M

Gaaf hoe grondig je het aanpakt!

Jep

Quote from: mr.crash on April  9, 2017, 17:40:17
Ziet er erg mooi uit.
Quote from: Bart_M on April  9, 2017, 18:23:08
Gaaf hoe grondig je het aanpakt!

Dank! Ook al staat er nog geen AV apparatuur in de ruimte, het begint inmiddels een beetje op een HT te lijken. Dat stimuleert ook om door te blijven gaan.  :laugh:

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

RonG


Maikel_audionerd

Wauw, heel erg mooi. Mooie subtiele kleuren ook
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Tallguy

Netjes hoor, ziet er erg professioneel uit zo!  :popcorn:
Denon AVR-X2000 | Dune HD Lite | Dune HD 303d | Panasonic Viera TX-P55VT50 (calibrated door Frank) |  Klipsch Sub-10 | 4x B&W DM560 | 2x B&W V201 | B&W HTM62

R


denoontje

Dit wordt een heel mooi zaaltje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jep

Quote from: RonG on April 10, 2017, 13:15:13
Top hoor, geen half werk O0
Quote from: Tallguy on April 11, 2017, 11:51:41
Netjes hoor, ziet er erg professioneel uit zo!  :popcorn:
Quote from: R on April 11, 2017, 23:24:31
Heel! mooi
Quote from: denoontje on April 12, 2017, 07:03:24
Dit wordt een heel mooi zaaltje

Dank voor de complimenten!  :smile:

Quote from: Maikel_audionerd on April 11, 2017, 07:34:52
Wauw, heel erg mooi. Mooie subtiele kleuren ook

Het is een kleurreeks grijs van Histor met een subtiel bruine tint erin. Op de eerste foto's is dat niet goed te zien, doordat de witbalans is ingesteld op kunstlicht. Het invallende zonlicht laat daardoor een meer blauw getinte grijs zien. Had geen zin om dat met Photoshop aan te passen.  ;) Vooral als je gaat vergelijken, zie je pas hoeveel 'grijs' en 'grijs' kunnen verschillen. Het laminaat hebben we later op basis van deze verf erbij gezocht.

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

RonG

Het "glimt" zo, niet bang voor reflecties?

Jep

Quote from: RonG on April 13, 2017, 13:10:41
Het "glimt" zo, niet bang voor reflecties?

De muurverf is zeer mat, dus als dat storende reflecties geeft, dan zou ik even niet weten wat ik daaraan kan doen. De MDF onderdelen (kolommen, deuren, verlaagd deel in het plafond) zijn met zijdeglans lak afgewerkt. Dat glimt eerlijk gezegd meer dan dat ik had verwacht.

Geen idee of er storende reflecties zullen optreden. Daar kunnen we maar op één manier achter komen... maar dat zal nog even duren.  ;)

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.