Compact Gesloten 12 inch subwoofer

Started by Witalik, September 11, 2015, 16:13:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

#75
Preview  ;)  die vlekken zijn van de camera, die is een beetje vies.

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"


Witalik

Vooruit , nog 2 plaatjes. Me vader was er mee verder gegaan, de lak zoals die er nu op zit is voor mij prima  :thumbs-up:



Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Vandaag verder gegaan met de Sub. En hij heeft even staan spelen. Eerst op de plek van de BK en je merkt dat ie al wat meer aanwezig is. Lijkt wel of er een grotere sub staat. Er is ook meer detail, het lijkt wat transparanter. Lastig te omschrijven.

Als ik meer tijd heb zal ik  eens gaan meten. Waar ik hem nu heb staan overheerst ie behoorlijk ten opzichte van de BK, moet ook nog gaan afstellen natuurlijk en het moet ingespeeld worden. En het lijkt, of het ligt aan mij dat ik hem toch had moeten dempen aan de binnenkant. Soms lijkt het alsof je een doffe klap verwacht maar dan is het meer een ooomph. Lastig te verwoorden haha.







Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

WilcoL

Ik moest even kijken of mijn sub thuis nog stond  ;)

Mooi werk man!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Witalik

Quote from: WilcoL on March 10, 2016, 20:33:42
Ik moest even kijken of mijn sub thuis nog stond  ;)

Mooi werk man!

Haha, thanks !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

juiced01

Die ziet er erg mooi uit! Complimenten! Ik wil ook graag zo'n subwoofer maken. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je alle "wanden" dubbel 22mm MDF gegeven?


WilcoL

Quote from: morca on March 29, 2016, 21:06:45
Ik was niet zoveel online ,maareuh je hebt er 2 opeens  :clapping:
Mooi afgewerkt !!
Hoe klinken ze ?

Dacht ik ook even, maar eentje gebouwd en z'n BK ook nog als ik me niet vergis...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

morca

Quote from: WilcoL on March 29, 2016, 21:30:16
Dacht ik ook even, maar eentje gebouwd en z'n BK ook nog als ik me niet vergis...
Oh die BK is ook wit,..... ;D

Ik dacht net als jouw,he Wilco ze sub,s  ;)

WilcoL

Quote from: morca on March 29, 2016, 21:42:26
Oh die BK is ook wit,..... ;D

Ik dacht net als jouw,he Wilco ze sub,s  ;)

;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Witalik

Quote from: juiced01 on March 29, 2016, 20:34:37
Die ziet er erg mooi uit! Complimenten! Ik wil ook graag zo'n subwoofer maken. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je alle "wanden" dubbel 22mm MDF gegeven?

Nee, alleen de baffle heb ik van 2 panelen gemaakt. De rest is gewoon 1 stuk ook om het zo compact mogelijk te houden en nog aan het volume te komen.

Quote from: morca on March 29, 2016, 21:06:45
Ik was niet zoveel online ,maareuh je hebt er 2 opeens  :clapping:
Mooi afgewerkt !!
Hoe klinken ze ?

Hey, ik ben er nog niet helemaal over uit, misschien dat ook de dayton sub link wat roet in het eten gooit. Over de gehele range lijkt het allemaal wat potenter, het lost niet 1 2 3 de rest van de dips op , was ook te verwachten, dus ik moet nog even aan de slag met meten en plaatsen, alhoewel ik weinig speel ruimte heb. Maar misschien ga ik de BK en de JL dan ruilen qua positie. Even kijken wat beter gaat.  Maar gek gezegd kan ik die gain van de JL maximaal zetten en nog gaat de sub niet heel extreem heen en weer zeg maar. Daarom wil hem nog eens ruilen met de bedrade BK.

Quote from: WilcoL on March 29, 2016, 21:30:16
Dacht ik ook even, maar eentje gebouwd en z'n BK ook nog als ik me niet vergis...

Klopt ;-) de achterliggende gedachte was ook om een soort kloon te maken qua afmetingen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

morca

Quote from: Witalik on March 30, 2016, 12:15:51
Nee, alleen de baffle heb ik van 2 panelen gemaakt. De rest is gewoon 1 stuk ook om het zo compact mogelijk te houden en nog aan het volume te komen.

Hey, ik ben er nog niet helemaal over uit, misschien dat ook de dayton sub link wat roet in het eten gooit. Over de gehele range lijkt het allemaal wat potenter, het lost niet 1 2 3 de rest van de dips op , was ook te verwachten, dus ik moet nog even aan de slag met meten en plaatsen, alhoewel ik weinig speel ruimte heb. Maar misschien ga ik de BK en de JL dan ruilen qua positie. Even kijken wat beter gaat.  Maar gek gezegd kan ik die gain van de JL maximaal zetten en nog gaat de sub niet heel extreem heen en weer zeg maar. Daarom wil hem nog eens ruilen met de bedrade BK.

Klopt ;-) de achterliggende gedachte was ook om een soort kloon te maken qua afmetingen.
Dat is apart,je zou deze driver vol aan kunnen sturen met deze plate.
Hoe hard staat de sub out op je receiver?

Witalik

Hij staat in principe hetzelfde als de BK , als ik die gain vol uit zou zetten denk ik dat ie veel verder gaat. Maar wat ik zeg, ik verdenk de dayton sub link hiervan. Misschien dat ie toch wat verliest qua signaal.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Zo tijdje verder alweer. Ik heb de JL op de plek van de BK gezet en de BK staat nu eigenlijk in de hoek niks te doen, heb hem niet aangesloten.

De BK was al een lekker subje, de JL doet daar nu met gemak nog een schepje bovenop, Klinkt grootser en en het soepeler. Ook lijkt het of de Hypex gewoon wat transparanter klinkt als de BK, of gewoon de sub in het geheel.

Moeilijk te peilen, maar het kriebelt toch he. Ik zit er toch aan te denken om een ported variant te gaan testen/maken. Het liefst zo kubus vorm mogelijk dus dan zal het denk ik een slot port moeten worden ? Even als check, de kist waar die nu in zit is niks mee te beginnen toch met een aanpassing van een bepaalde port misschien in de bestaande kist ? Ziet er nu netjes uit namelijk is toch wel zonde..

Ik weet dat er specs op de JL site staan voor een slot port maar die is dan weer heel breed en on diep. ik kan het zelf niet omrekenen om het zo kubus mogelijk te krijgen voor downfire helaas , iemand misschien ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"