Compact Gesloten 12 inch subwoofer

Started by Witalik, September 11, 2015, 16:13:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

Quote from: XtrmB on September 29, 2015, 12:56:26
met verstek wel rekening houden dat je niet 2x 45 graden op elkaar lijmt maar 44,8 oid. Dit sluit veel beter aan.

let op ! je hebt dan wel 2x de afwijking van 0.2 graden !
waarom in verstek? is het plaatmateriaal al voorzien van een afwerklaag?
anders is een rechtehoek  veel eenvoudiger , minder beschadigingsgevoelig en minder scherp voor de handjes.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Michelp

In verstek zagen is handiger als je als afwerking gaat spuiten/lakken denk ik.
Of je moet een hoop moeite doen om de kopse kanten van het mdf dicht te maken zodat het geen verf meer opneemt.
Gewoon recht zagen is wel makkelijker in elkaar zetten vind ik

Witalik

Neuh gewoon recht toe recht aan, de hoeken wil ik wel afronden sowieso om zo dicht bij de afwerking van de BK te komen.

Thanks alvast !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"



Witalik

Helaas geen tijd gehad voor de subwoofer, ben met nog een ander project bezig wat naar voren geschoven moest worden. Twee wandjes plaatsen op zolder. En met de woofer was ik ook bezig op zolder. Maarja, hij zit wel al in 2 lagen grond verf. Paar schroef gaten opgevult/gebaggerd. En er zitten nog wel wat schoonheids foutjes en foutjes in. Weet niet of het verstandig is de foto's te plaatsen haha.

Ik ben bang dat de afwerking niet geweldig gaat zijn. Tenzij ik hem weg breng, had al iemand in de buurt gecontact om hem af te werken maar nog geen bericht terug gehad. En moet ook nog even budget vrij maken om een hypex aan te schaffen maar dure maanden komen er ook aan dus ik wacht nog even  ::) 























Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Jep

Altijd leuk om te zien dit soort projecten! Werken met deuvels en een paar lijmklemmen had je een hoop geplamuur bespaard  :thumbs-up:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Witalik

Ja , dat is ook een manier. Had ik wel aan gedacht alleen moet je dan echt super precies alles op elkaar zetten. Dit leek me een stuk makkelijker  ;D ::) .
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

LucasM

Gewoon de tijd er voor nemen, dan maar wat vaker schuren en plamuren! Anders stoort dat later alleen maar en dat is zonde


yorkie13

De kast is mooi degelijk gebouwd.

Gewoon de tijd nemen om netjes  af te werken en plamuren.

WilcoL

Goed bezig hoor!

En gebruik 2-componenten plamuur: dat werkt veel minder. En beter schuren dan je nodig acht  ;) ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Witalik

#62
Quote from: WilcoL on November 26, 2015, 22:14:15
Goed bezig hoor!

En gebruik 2-componenten plamuur: dat werkt veel minder. En beter schuren dan je nodig acht  ;) ;)

Het Universeel plamuur wat ik nu gebruik werkt me elke keer tegen. Als ik een schroef gat opvul en ik strijk hem af, dan komt er elke keer een bolling in, of ik trek hem open. Maarja met schuren kan ik nog een hoop fixen maybe. Maybe me pa inschakelen, die heb tijd over tegenwoordig  ::)

MichelP nog bedankt voor de PDF met de bouwtekening.

Quote from: morca on November 26, 2015, 21:30:31
Hypex DS4 ging je erbij kopen toch?
Afwerken tja spreek me er niet van,ik ben er ook geen held in  ;D

De bedoeling is inderdaad een DS4.0 te monteren voor de sub.

Quote from: RA SUBS on November 26, 2015, 21:58:44
De kast is mooi degelijk gebouwd.

Gewoon de tijd nemen om netjes  af te werken en plamuren.

Thanks, ik twijfel nog of ik aan de binnenkant met lood matten moet gaan werken. Zat eigenlijk niet in de planning.

Quote from: LucasM on November 26, 2015, 21:21:02
Gewoon de tijd er voor nemen, dan maar wat vaker schuren en plamuren! Anders stoort dat later alleen maar en dat is zonde

Het is ook jammer dat het zo'n klote weer is nu, op zolder wordt ik niet vrolijk van het schuren en buiten is het nu ook geen pretje. In de schuur zit ik er eigenlijk ook niet op te wachten  >:(

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Michelp

Ik gebruik zelf altijd MDF vuller: http://www.alabastine.nl/product/mdf-vuller/
Droogt snel, en schuur je zonder moeite glad

steckie

Ben zelf ook bezig met de bouw van een sub. En heb ook het nodige moeten vullen en plamuren.
Makkelijkste is polyester plamuur. Is een 2 componenten plamuur welke goed opvult en snel droogt. Ook zet deze niet uit zoals de hout plamuur doet.

Stink wel gruwelijk  ;D

Jep

#65
Die MDF vuller is denk ik zeker de moeite waard om te proberen (zelf echter geen ervaring mee). Ik heb ook ooit eens een sub met 2 componenten polyesterplamuur bewerkt (schroefkopjes weg werken) en ik heb de indruk dat die plamuurplekken met de tijd beter zichtbaar zijn geworden. Dit was nog voor de tijd dat ik hele lange lijmklemmen had  ;)

Mocht je vaker dit soort projecten doen, dan kan ik je een bovenfrees zeer aanraden! Kun je de randen netjes afronden en met een kopieerfrees kun je iets overstekende platen netjes vlak af frezen. Ook het gat waar de driver in ligt, kan dan zeer strak rond gefreesd worden als een soort passer.

Succes verder, wordt vast heel mooi!

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Michelp

Op de MDF vuller staat dat het de werking van MDF en HDF volgt. Als het goed is zou je er niks van moeten kunnen zien dus.
De meeste behuizingen die ik maak zijn toch voor de auto, en worden vaak afgewerkt met een stofje, dus daar zie je zowiezo minder op

Shoalinmonk

Ben benieuwd naar het eind resultaat
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Witalik

Zojuist de Hypex 4.0 plate amp besteld ! Me pa helpt me met het afwerken van de kist ivm met andere klussen hier thuis. Dus schiet et weer wat op  :D
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

WilcoL

Quote from: Witalik on December 23, 2015, 14:50:25
Zojuist de Hypex 4.0 plate amp besteld ! Me pa helpt me met het afwerken van de kist ivm met andere klussen hier thuis. Dus schiet et weer wat op  :D

Top! En de DS4.0 doet het heel goed, geloof me maar  ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Witalik

Ja ik hoop het  ;D maar die heeft zich wel redelijk bewezen. Kreeg net al mailtje dat de amp aan UPS is afgeleverd ook.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"


Martijn@hifi

Quote from: steckie on November 27, 2015, 11:26:30
Ben zelf ook bezig met de bouw van een sub. En heb ook het nodige moeten vullen en plamuren.
Makkelijkste is polyester plamuur. Is een 2 componenten plamuur welke goed opvult en snel droogt. Ook zet deze niet uit zoals de hout plamuur doet.

Stink wel gruwelijk  ;D

Dat gaat vervelend uitpakken bij schroefgaten. Dit gaat uitpuilen na verloop van tijd, daar kan je op wachten. Met de genoemde albasten heb je daar idd geen last van.
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

joey01

Ik gebruik altijd polyester plamuur (motip)
Dit is 2 componenten en wordt kei hard.

Ik gebruik dit voor het herstellen van (professionele) speakers.
Snel droog en fijn te bewerken, kan als het uitgehard is gewoon ingefreesd worden e.d.)
Reageert bij mij niet op verschillende lakken (warnex, motip, watergedragen of alkyd)

Witalik

We gaan het meemaken, hopen dat het meevalt !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"