iPad Pro

Started by sam1909, September 9, 2015, 21:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik koop de iPad Pro

Ja duh!
Nope ik houd het op m'n "oude" iPad
Tuurlijk niet!! Is niks voor mij

Erik

#100
Kun je ondertussen al leuke dingen met Adobe fotobewerking LR of PS op je grote iPad bv als tekentablet of photo editor gebruiken. Dwz een echte meerwaarde toevoegen ten opzichte van je pc.

Of zijn het alleen maar omwegen en gimmicks.

Ik zoek nog steeds een excuus om er eentje te halen maar het lukt nog niet erg.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kerkhoffd

Misschien zijn er a.s. vrijdag op Black Friday wel interessante aanbiedingen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mario D

De Apple pencil heb ik in de store getest en dat werkt heel fijn en precies op de 10.5 pro.
Dat kan misschien een rede zijn om toch overstag te gaan.  :D

Enkel jammer dat die pencil weer 100€ er bij is.  :wacko:  >:(

Erik

De penceel werkt idd erg lekker beter dan vingers niet je er eigenlijk meteen bijkopen desnoods minder geheugen kiezen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Charlemagne

#104
Hallo, ik heb een iPad Pro. Om de haverklap krijg ik een popopschempje met de volgende inhoud.

Ik vind het uitermate irritant; moet het tot vervelens toe wegklikken. Ik heb mijn WiFi aan en AirDrop uit en mijn Bluetooth meestal ook. Toch krijg ik zeker 10 keer per dag het volgende popopschermpje ongeacht wat ik aan het doen ben, bijvoorbeeld mijn Volkskrant lezen, Roon gebruiken of een beetje surfen. Mijn vraag wat is het en vooral hoe kom ik er vanaf. Ik heb de laatste updates op mijn iPad Pro.

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

mijkie

Dit geeft hij bij mij wel eens aan met een oplaadsnoertje wat niet origineel is
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Charlemagne

Quote from: mijkie on January  4, 2018, 18:09:16
Dit geeft hij bij mij wel eens aan met een oplaadsnoertje wat niet origineel is

Mijn oplaadsnoer is de originele. Er zit wel een beetje sleet op aan de Apple kant. Betekent dat dat een nieuwe moet kopen? Ik zal eens een dag proberen zonder oplaadsnoer, dus alleen op akku. Ik heb hem meestal permanent aangesloten namelijk. Zou dat het zijn?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

hpapen


mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Charlemagne

#109
Dank voor jullie reacties. Tot nu toe op de akku geen rare pop-ups. Met het snoer laadt de iPad wel gewoon op, dat wel. Dus misschien hebben jullie gewoon gelijk en ligt het aan het snoertje dat een beetje brak begint te worden. Ik zal het nog laten weten. Thanx!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

J.A.F._Doorhof

Je kan proberen de kabel even om te draaien.
Wij hadden ook zo een kabel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

#111
Dat is idd echt heel vreemd met 3rd pty kabels, zelfs certified kabels zoals van Belkin, super voorzichtig, maar na een jaar gewoon niet meer willen laden, lijkt wel planned obsolecense.
JBL PRX Power!

Kjelt

Ik sta er niet van te kijken.
Er loopt best een flinke stroom bij de ipads en als ik soms zie wat voor troep er in chinese kabels zit.
Ik heb nu een partijtje kabels voor een andere toepassing en die is magnetisch, dus zit ijzer in  :o
Koper is normaal, koper aluminium (Clad) is nog tot daarentoe maar ijzer?
Voor mijn raspberry pi een usb kabel verknipt, strip ik de kabel schat ik dat er een 0,1mm2 draadje in zit, precies 5 draadjes en daar moet dan 2 Ampere doorheen  :(

Ondertussen komt Apple slecht in het nieuws met twee doden die in bed met een iPhone aan een illegale lader geelectrocuteerd  zijn en waarschuwingen van verzekeraars de pads en phones niet meer snachts te laden ivm de vele woningbranden die hierdoor zijn ontstaan.

Lang leve de 15 cent kabeltjes en levensgevaarlijke opladers van €2 uit China.
Ben absoluut geen Apple fan maar snap dit heel goed, alleen hadden ze hier een ander bericht dienen te tonen, dat de laadenergie te laag is en dat de kabel of lader vervangen dient te worden.

Dura

#113
Goede snoeren en opladers gebruiken is essentieel voor de veiligheid. Alleen jammer dat de echte Apple snoertjes zo idioot duur zijn, en ook niet al te degelijk, ik verslijt er een paar per jaar met m'n iPad en iPhone.

Wat me trouwens wel opvalt, vroegere versies van de Apple oplader konden flink warm worden, de nieuwste helemaal niet meer, zowel die van de iPhone als die van de iPad blijven koel. Dat geeft me wel meer vertrouwen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

BJF

#114
Ik heb verschillende iPhones en iPads in gebruik (gehad) in de afgelopen 10 jaar en nog nooit een snoer kapot gehad. Ik vermoed dat dat komt doordat ik altijd de kabel verwijder door het stekkertje te pakken. Om mij heen zie ik vaak mensen een ruk aan het snoer geven.

Ik ben het overigens helemaal met je eens dat die originele kabels en opladers belachelijk duur zijn.
NAD M10 V2
Elac FS247

Kjelt

Ik heb ook nog nooit 1 kabel van mijn 3 ipads (gedurende 7 jaar ofzo) hoeven te vervangen. Ik gebruik ze dan ook alleen als ik ze oplaad en dan liggen ze in een la of kast.
Inderdaad alleen bij de stekkertjes hanteren en net zo belangrijk niet gebruiken tijdens het laden, of je nou in bed ligt of op de bank zit ik zie dan altijd die draden draaien en er krachten op komen die er niet op thuis horen. De nieuwe stekkertjes zijn wel erg priegel dat moet ik toegeven.

Faxe

Quote from: Kjelt on January  5, 2018, 09:19:14

Ondertussen komt Apple slecht in het nieuws met twee doden die in bed met een iPhone aan een illegale lader geelectrocuteerd  zijn en waarschuwingen van verzekeraars de pads en phones niet meer snachts te laden ivm de vele woningbranden die hierdoor zijn ontstaan.


Dat van die waarschuwing door verzekeraars klopt. Enige onderbouwing hebben ze er alleen niet voor. Wil niet zeggen dat het niet klopt natuurlijk maar het is meer een algemene waarschuwing afgegeven door Verbond van Verzekeraars.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Erik

de waarschuwingen van verzekeraars om niet snacht te laden gelden toch hopelijk niet voor originele apple laders? alleen voor die goedkope china troep?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Quote from: Erik on January  8, 2018, 01:51:23
de waarschuwingen van verzekeraars om niet snacht te laden gelden toch hopelijk niet voor originele apple laders? alleen voor die goedkope china troep?
Ook als je niet originele kabels gebruikt.