iPad Pro

Started by sam1909, September 9, 2015, 21:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik koop de iPad Pro

Ja duh!
Nope ik houd het op m'n "oude" iPad
Tuurlijk niet!! Is niks voor mij

J.A.F._Doorhof

Net even gespeeld met pen en die is inderdaad waanzinnig.
Heerlijk snel en soepel en handpalm detectie werkt super

Moet nog even afwachten als mijn eigen pen(cil) binnenkomt maar dit beloofd veel goeds. Hoekherkenning en drukverschillen waren zeer goed en de lag is ENORM laag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bokkes

Ik wacht wel tot ik in Japan zit zo rond februari.
Prijs met een huidige koers van 130   € 729,- € 867,- en € 990,- voor de 128 GB cellular
http://www.apple.com/jp/ipad/compare/

J.A.F._Doorhof

Maar dan kun je niet de btw aftrekken als bedrijf. Plus bij de douna word je misschien weer aangeslagen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 11, 2015, 23:25:42
Maar dan kun je niet de btw aftrekken als bedrijf. Plus bij de douna word je misschien weer aangeslagen.

Dat laatste zijn de laatste tijd ook nog eens een stuk strenger mee lijkt het, heb al gezien dat mensen die niet konden aantonen dat ze een (betrekkelijk nieuw) apparaat op de heenreis al mee hadden gewoon aangeslagen worden als ze dit niet aannemelijk kunnen maken, en achteraf mogen gaan aantonen dat ze een apparaat al wel hadden om de kosten terug te krijgen. 

Erik

Quote from: Rob Eric Blank on November 11, 2015, 15:19:08
Omdat het een Wacom tekentablet wordt.
Dus een Wacom Cintiq functie krijgt.
Wat omslachtig ik zou verwachten PS op ipad pro gebruiken en dan hem bewerken op je tablet met pen. Dan gebruik je toch alleen een wacon kloon, voelt niet helemaal goed.  :nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Kjelt on November 10, 2015, 17:56:00
Echt van de zotte, 128GB voor 300.- meerprijs terwijl dat 65 euro af winkel kost, wordt er soms wel een beetje moe van. Sla deze over vind 32GB te weinig en de 128 te duur.
900 vind nog te doen 1200 niet meer. Alleen of een ipad fijn werkt als je continu alles eerst op cloud moet zetten ben ik nog niet uit.
Maar goed er komt nog pen bij en toetsenbord / steun dus dan komt er nog 3 a 4 honderd bij.

Hm stel je eens voor als ze een A3 tablet op de markt zetten dat is pas lekker tekenen en bewerken, over acht jaar schat ik.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bokkes

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 11, 2015, 23:25:42
Maar dan kun je niet de btw aftrekken als bedrijf. Plus bij de douna word je misschien weer aangeslagen.

Zelfs dat eerste zou kunnen maar of dat slim is  ;) 
Douane uit Japan heb ik zelf afgelopen jaren niet meegemaakt.
Vorig jaar november 4 x een iPad Air en een Seiko Astron , scheelde op de hele bubs ruim € 1200,-
De koers was wel 144 op dat moment .

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on November 12, 2015, 02:14:54
Wat omslachtig ik zou verwachten PS op ipad pro gebruiken en dan hem bewerken op je tablet met pen. Dan gebruik je toch alleen een wacon kloon, voelt niet helemaal goed.  :nopompom:
PS heeft wat meer processorkracht nodig dan in een iPad.  ;)

Je hebt een Wacom kloon waar je kunt zien waar je tekent. De Cintiqs van Wacom zijn groter en kunnen dit ook, alleen HEEL wat prijziger dan een iPad Pro. Daarnaast kun je op een iPad Pro nog andere dingen doen.

Ben benieuwd hoe Frank het bevalt en de iPad Pro als serieuze Wacom kloon kan dienen.

J.A.F._Doorhof

Misschien is het geen Wacom cloon... Maar een betere versie.
Je hoort nu al mensen die astropad op een gewone iPad gebruiken en hun intuos de deur uit doen. En de gewone iPad heeft lang niet de resolutie en gevoeligheid van de pro.

Dat over die snelheid moet je trouwens echt mee oppassen.
De a9x cpu schijnt echt razendsnel te zijn. De cpu was sneller dan een i5 en de videokaart (belangrijkste) op het niveau van een mpb. Kan dat ook na gisteren beamen. Heb een kleine video gemaakt in 4k met wat effecten. Totaal 2.36 en de rendertijd was nagenoeg gelijk aan de loop duur. Daarna zelfde soort video op een ipad air (laatste) en dat was echt schokkend veel langer. (was geen test dus niet getimed jammer genoeg)

Qua snelheid zou de pro er geen enkele moeite mee moeten hebben om ps te draaien. Als je met zoveel gemak door 4k scrubbed en zoomed dan is een foto peanuts ;)

Hij blijft duur maar als creatieve tool opent het opties die je nog nooit gehad hebt.
Accuduur is ook netjes. Gisteren een half uurtje aan het filmpje gewerkt en dat kosten me ongeveer 7-10%.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 12, 2015, 09:57:36
Misschien is het geen Wacom cloon... Maar een betere versie.
Je hoort nu al mensen die astropad op een gewone iPad gebruiken en hun intuos de deur uit doen. En de gewone iPad heeft lang niet de resolutie en gevoeligheid van de pro.

Dat over die snelheid moet je trouwens echt mee oppassen.
De a9x cpu schijnt echt razendsnel te zijn. De cpu was sneller dan een i5 en de videokaart (belangrijkste) op het niveau van een mpb. Kan dat ook na gisteren beamen. Heb een kleine video gemaakt in 4k met wat effecten. Totaal 2.36 en de rendertijd was nagenoeg gelijk aan de loop duur. Daarna zelfde soort video op een ipad air (laatste) en dat was echt schokkend veel langer. (was geen test dus niet getimed jammer genoeg)

Qua snelheid zou de pro er geen enkele moeite mee moeten hebben om ps te draaien. Als je met zoveel gemak door 4k scrubbed en zoomed dan is een foto peanuts ;)

Hij blijft duur maar als creatieve tool opent het opties die je nog nooit gehad hebt.
Accuduur is ook netjes. Gisteren een half uurtje aan het filmpje gewerkt en dat kosten me ongeveer 7-10%.
Op meerdere sites oa tweakers zijn ze ook erg te spreken over de cpu prestaties en hebben het er zelfs over dat Apple in de toekomst wellicht overgaat op ARM ipv intel.
http://tweakers.net/nieuws/106264/benchmarks-ipad-pro-tonen-details-en-prestaties-van-a9x-dualcore.html
zet hier iets neer

Rob Eric Blank

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 12, 2015, 09:57:36
Misschien is het geen Wacom cloon... Maar een betere versie.
beter dan een Cintiq?

J.A.F._Doorhof

Op dit moment zijn de berichten inderdaad dat de lag lager is dan de Cintiq en ook qua beweging en gevoeligheid.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 12, 2015, 09:57:36


Dat over die snelheid moet je trouwens echt mee oppassen.
De a9x cpu schijnt echt razendsnel te zijn. De cpu was sneller dan een i5 en de videokaart (belangrijkste) op het niveau van een mpb. Kan dat ook na gisteren beamen. Heb een kleine video gemaakt in 4k met wat effecten. Totaal 2.36 en de rendertijd was nagenoeg gelijk aan de loop duur. Daarna zelfde soort video op een ipad air (laatste) en dat was echt schokkend veel langer. (was geen test dus niet getimed jammer genoeg)


De benchmarks die ik gezien heb laten zien dat ie op integers en floating point berekeningen eigenlijk tussen de Core-M (Uit de Macbook 2015) en de Low Voltage i5 uit de MBA in zit (gemiddeld komt ie dicht bij de MBA omdat de geheugen doorvoer snelheid score van de Ipad pro erg hoog is), wat voor redelijk wat software vertekenend kan zijn daar real world integeren maar voor Floating point vaker belangrijk is dan geheugen doorvoer. Verder voor een Pure Tablet natuurlijk nog steeds uitzonderlijk snel. De Videokaart doet het ook zeker goed, die komt inderdaad vrij dicht in de buurt van de intel "top modellen" (lang geen top natuurlijk t.o.v. AMD en Nvidia) maar ook hier voor een Pure Tablet erg respectabel.

@Neptune, tenzij Adobe van gedachten veranderd zie ik Apple niet naar ARM overstappen, ook al zou Apple in de buurt komen van de Intel topmodellen (momenteel concurreren ze enkel met low voltage cpu's en Atoms). Adobe heeft namelijk nog niet al te lang geleden aangegeven geen volledige Creative Suites voor ARM te willen ontwikkelen.

neptune

Quote from: dennism on November 12, 2015, 12:31:12
@Neptune, tenzij Adobe van gedachten veranderd zie ik Apple niet naar ARM overstappen, ook al zou Apple in de buurt komen van de Intel topmodellen (momenteel concurreren ze enkel met low voltage cpu's en Atoms). Adobe heeft namelijk nog niet al te lang geleden aangegeven geen volledige Creative Suites voor ARM te willen ontwikkelen.
Ik heb dat ook horen noemen, ik zit niet genoeg in de materie om te begrijpen waarom, maar ik kan me voorstellen dat dit standpunt in de toekomst zou kunnen veranderen, misschien als Apple hierover met ze gaat onderhandelen, of als de userbase door deze voorgestelde move ineens gigantisch zou toenemen.
Maar voor nu is het natuurlijk een en al speculatie. Leuk dat ze zulke snelle tablet/mobiele processors weten te ontwerpen, ze zitten nog lang niet in de buurt van Intel, maar wat gezonde concurrentie voor Intel is ook niet weg toch?
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Als je kijkt naar wat ze aan het doen zijn met de mobile apps word het allemaal wel ERG interessant. Kijk bv eens naar Adobe Clip :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Hoe bevalt het gewicht? Kun je uit de hand werken of moet je hem echt  of in standaard steken?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ik heb hem nu met de create keyboard cover en dat maakt hem wel zwaar (laptop). Zonder is hij erg glad dus ik heb een aparte cover besteld die morgen binnen komt en dan zullen we zien. Maar hij is erg licht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank


Erik

#69
Jammer dat review in het engels is nu even geen zin om te vertalen, nl leest even wat makkelijker.
Edit: even gelezen was ook weer niet zo lang en of moeilijk engels moest even omschakelen. Leuk stukje wel heel kort jammer genoeg. Geen diepte review weet niet fo die later nog komt na wat meer dagen spelen. 

Vandaag even de pro in mn handen gehad en ik werd meteen weggeblazen door het formaat en het het gewicht, mijn oude ipad4 is al zwaarder dan de veel grotere pro.
Eindelijk een lekker en natuurlijk formaat om mee of van te werken, al vond mijn vriendin het veel te groot en te duur.
Die ga ik niet als kerst kado vinden heeft ze al medegedeeld :D

Die paar inch extra ruimte levert een 2 x zo groot oppervlak op vergeleken met de ipad air 2

Even met de pencil gewerkt en idd het werkt perfect, echt als pen en papier.
Je hebt er al ééntje voor en dikke €900 en dan de pen er nog bij kopen prijs konden ze niet  vertellen.

Als het aan mij had gelegen had ik er meteen 1 willen meenemen maar 900 blijft een hoop geld voor een tablet zelfs voor deze.
Als handig voor lightroom of PS waar ik nog steeds een keer mee wil werken zie ik nog steeds niet in combinatie met pc. Ik zeg niet dat die er niet is maar ik zie hem gewoon nog niet. Maar dat kan nog veranderen in de toekomst.

In de winkel beweerden ze trouwens dat hij ook als wifi repeater/versterker fungeert dat zou ingebouwd zijn maar daar is mij niks van bekend.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ik heb een paar reviews geschreven ook over de pencil.
Diep gang is voor iedereen anders. Ik denk dat ik er redelijk diep op inga. De meeste reviews zijn een opeenstapeling van de specs ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Beetje geschikt voor lichte fotobewerking (non-raw)?

Of blijf je dan nog steeds met het probleem inz de te grote verschillen tussen screen en prints zitten?

J.A.F._Doorhof

Je kan er tot 50mp mee bewerken.
Ik beschrijf in de reviews ook Lr mobile. Dat werkt echt super.
En je hebt dan altijd de optie er thuis de finishing touches aan te geven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Mocht je een pro bestellen zorg dat de pen er bij besteld en pas afrekenen als het compleet is en vraag dat ook.
Apple schijnt een flink productieprobleem te hebben met die pen. Het zou vervelend zijn als je maanden moet wachten.

Raphie

Ik denk wel dat een iPad Pro, of Surface Pro 4 de vervanger gaat worden van de huidige laptop van mijn vrouw (core i7 quad, 16GB, SSD, 17") stuk kleiner, slanker en stiller perfect voor in de huiskamer dus
JBL PRX Power!