iPad Pro

Started by sam1909, September 9, 2015, 21:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik koop de iPad Pro

Ja duh!
Nope ik houd het op m'n "oude" iPad
Tuurlijk niet!! Is niks voor mij

jasjenl

Quote from: Raphie on September 10, 2015, 18:03:15
Hmm als je alle meuk in de cloud of nas gooit dan heb je zelfs aan 16gb al voldoende.
Ik snap het nooit zo goed waarom iemand 30gb foto's en 30gb muziek meesleept
Of 5 coplete blurays op z'n ipad wil zetten
Dat is ook wel weer zo, heb nu een iPad 3 met 32 gb maar loop eigenlijk nooit tegen de grenzen aan, in tegenstelling tot mijn 16 gb iPhone 5. Maar een telefoon zet ik relatief eigenlijk nog meer op dan op een tablet, want met een tablet maak ik geen foto's onderweg.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

KillerbeeNL

Quote from: Raphie on September 10, 2015, 18:03:15
Hmm als je alle meuk in de cloud of nas gooit dan heb je zelfs aan 16gb al voldoende.
Ik snap het nooit zo goed waarom iemand 30gb foto's en 30gb muziek meesleept
Of 5 coplete blurays op z'n ipad wil zetten

Vorig jaar is mijn schoonzus naar Amerika geweest en een beetje filmen en foto's maken met haar iphone 16 gig was behoorlijk krap en Dropbox was regelmatig nodig.

Je loopt dan toch te klungelen op je vakantie als je ook wat filmmateriaal mee wilt nemen om de tijd te doden in het vliegtuig
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Kjelt

#27
Quote from: Raphie on September 10, 2015, 18:03:15
Hmm als je alle meuk in de cloud of nas gooit dan heb je zelfs aan 16gb al voldoende.
Dat vind ik dus het frustrerende van het iPad/iOS principe, sommige apps kunnen alleen content gebruiken als het lokaal op de iPad staat.
Ik had dit laatst met een comic epub reader. Moest ik eerst via een app naar mijn NAS, het bestand downloaden naar lokaal (op de iPad) en vervolgens daar weer met een andere app het desbetreffende bestand openen met de comic app., die slaat het dan in zijn eigen library op en dan kun je klikken en lezen:  4 stappen om een epub te kunnen lezen  :(

Daarnaast heb je niet altijd internet verbinding. Deze vakantie bv in Frankrijk was het een drama op de eerste camping, je moest 5 euro betalen en dan kon je vervolgens 24 uur internetten maar als je bv google.nl intikte kon je vervolgens 2 minuten wachten tot je kon beginnen. Ik heb een speedtest gedaan en kwam uit op 0,1Mb/s  en dat was peak :nopompom:
Als je dan je fotos vanaf de cloud wilt bekijken, good luck.

Daarnaast is de iPad pro echt mooi om foto's goed te bekijken en laten zien, jammer gewoon dat je er niet zoals bij de eerste iPads met adapter een SD kaartje in kunt stoppen om te kijken wat je hebt geschoten. Gemiste kansen allemaal wat mij betreft maar ik weet dat andere mensen er anders over denken.

Nosoforos

#28
Ik verheug me er erg op om binnen mijn kantoor (zoveel mogelijk) over te stappen op digitale dossiers, daar kan een dergelijk apparaat ideaal voor zijn. Op dit moment wordt er nog erg veel uitgeprint en dat vind ik eigenlijk echt belachelijk. Wat ik wil is mijn dossiers op een groot scherm kunnen lezen en -doorzoekbare- aantekeningen kunnen maken met de ApplePencil. De apps die dit nu al kunnen zullen ongetwijfeld zeer snel op de Pro verschijnen en dit ondersteunen.

Enige wat mij verbaast: geen 3dTouch op de iPad Pro? Dat weerhoudt mij er dan toch van voor een eerste generatie te gaan...
edit- ik kan mij eigenlijk wel heel goed voorstellen dat die technologie niet 'eventjes' op het enorme scherm van de iPad pro toegepast kan worden. Het zal vast wel verschijnen bij een toekomstige versie. Maar wel jammer, want juist op zo'n groot scherm lijkt het me handig.

dennism

Quote from: Raphie on September 10, 2015, 18:03:15
Hmm als je alle meuk in de cloud of nas gooit dan heb je zelfs aan 16gb al voldoende.
Ik snap het nooit zo goed waarom iemand 30gb foto's en 30gb muziek meesleept
Of 5 coplete blurays op z'n ipad wil zetten

Klopt, maar dat is wel weer de consumer gedachte terwijl ze bij apparaat toch ook weer (deels) inzitten op de zakelijke markt, bij het grootste deel van de zakelijke uitrol voor IOS devices waar ik bij betrokken ben geweest bij middelgrote organisaties en groter wordt bijv. icloud synchronisatie standaard geblokkeerd vanwege bedrijfspolicy's die geen / tot zo weinig mogelijke zakelijk data in "Amerikaanse" clouds willen of zelfs mogen hebben maar waar data enkel op encrypted devices mag staan wanneer je onderweg geen toegang hebt tot bijv. de bedrijfsdata via VPN. Dit is natuurlijk niet van toepassing op kleinere bedrijven zonder MDM oplossingen,

Raphie

Dan nemen ze toch een private cloud, vpn based shared storage.
Of je koopt het grotere model
JBL PRX Power!

WilcoL

Ze weten het goed te marketen. iPhones met een scherm én een groter scherm, iPad Mini's, reguliere en Air's en nu nog een Maxi ook...

Behoefte wordt gecreëerd in m'n ogen, maar het staat uiteraard iedereen vrij om er nee aan de gang te willen.

Niet mijn ding. Ik heb een iPod die te vaak vastloopt naar mijn smaakmaar mijn Alpine klapscherm is helemaal toegespitst op het gebruik van een iPod dus die blijft. En m'n iPad 4 voldoet nog steeds (maar zou ik zelf niet gekocht hebben).

Not really a fan  ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Kjelt

http://www.nu.nl/gadgets/4146822/duitse-webshop-toont-prijzen-ipad-pro-en-nieuwe-apple-tv.html

QuoteDe verkoopprijzen van de iPad Pro en de nieuwe Apple TV zijn te vinden op een Duitse webshop. Het televisieapparaat zou vanaf 179 euro te koop zijn, terwijl de goedkoopste iPad Pro 899 euro kost.

Interessante prijs, jammer dat er geen 64GB versie komt.

Julian

Vanaf morgen te bestellen, blijkbaar.
De europrijzen van de tablet met 12,9"-scherm verschenen al eerder op Tweakers. De 32GB-versie met wifi-ondersteuning moet 919 euro kosten en de duurste, met 128GB en 4g-ondersteuning, krijgt een prijs van 1249 euro. De Apple Pencil, zoals de stylus heet, moet 109 euro kosten. De Europese prijs van het andere optioneel verkrijgbare accessoire, het Smart Keyboard, bedraagt 179 euro.

Kjelt

Echt van de zotte, 128GB voor 300.- meerprijs terwijl dat 65 euro af winkel kost, wordt er soms wel een beetje moe van. Sla deze over vind 32GB te weinig en de 128 te duur.

Julian

Inderdaad. Wel bewust gedaan, volgens mij.

J.A.F._Doorhof

Kjelt,
Voor die 300 krijg je ook lte/4g en Apple sim
Ik ga hem toch wel halen maar voornamelijk voor grafische dingen en op reis
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@raphie
Ligt eraan wat je ermee doet.
Ik heb aan 64gb niet genoeg bij een pro als Lr mobile gebruik. Ik sync alle foto's die ik maak naar Lr mobile en bewerk die in het vliegtuig. Zelfde met video's. En dan wil ik ook graag mijn films mee natuurlijk.

Heb er zelfs een 64gb USB/lighting stick bij gekocht
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Tja als het je beroep is kan ik me dat goed voorstellen.
Voor mij zijn het netto bedragen en een air2 voldoet ook.

Raphie

Ik laat hem voorlopig nog even liggen, mijn air2 doet eigenlijk alles wat ik wil, vind hem wel mooi, maar €1.000 voor de leuk is me net ff te veel.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Kan ik me perfect indenken 
Eerlijk is eerlijk ik heb me ook pas een week geleden bedacht. Mede door te kijken naar astropad en wat gesprekken met vrienden bij Adobe ;)

Zou ik niet grafisch bezig zijn never en nooit, dan is het gewoon een grote iPad en Candy crush en films zullen er geniaal uitzien maar zo een prijs moet zich terug verdienen.

Via astropad zou je de volledige versies van ps en Lr moeten kunnen bedienen via een laptop die aan staat PLUS astropad "verpulverd" een Wacom contiuq en adobe gaat daar ook op inzetten en dan ineens word hij niet meer zo duur.

Maar de tijd zal het leren. Als Adobe uitbrengt wat ze zeggen word het een droom voor de grafische, video en fotografie markt. Maar het kan net zo goed te beperkt zijn.

Als je workflow normaal lightroom is dan is het te gek. Maar ik doe voor modelwerk ook veel in ps dus dat kan ik vergeten (voorlopig) maar goed als we reizen gaat het me juist om de Lr workflow (reis fotografie).

In feite is de snelheid hoger dan een flink uitgebouwde laptop dus de vraag en kansen naar Full blown apps word nu voor het eerst echt mogelijk en ik verwacht Bv dat iMovie en première clip veel verder zullen gaan dan wat er nu al is (en nu is het al erg goed) en Photoshop touch is op de iPad binnenkort al compatible met 50mp files. Dus het word interessant.

De tijd zal het leren. Als concept kan het enorm veel werk schelen en reizen lichter maken maar in de praktijk zul je toch een laptop meenemen denk ik. Ik geef Bv seminars en lezingen ook nog via mijn MBP terwijl het ook via Keynote op de iPad zou kunnen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Klopt, als apps IOS niveau gaan ontstijgen en nagenoeg volledige desktop functionaliteit gaan bieden dan heeft het nut, anders blijft het gewoon een grotere iPad
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Met Dan Wel de teken functie.
Wat ik nu heb gezien en gehoord verpulverd de iPad pro met Apple pen Bv de duurdere wacoms
Kan niet wachten om het te vergelijken. Net besteld maar alles 1 dag levering behalve de pen ;(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden Frank en ben ook benieuwd naar wat de reviews er van zeggen. Ik wil sowieso een nieuwe iPad, heb nu nog een iPad3 en die is soms ergerlijk traag inmiddels. Ik had eigenlijk wel een grotere iPad willen aanschaffen, omdat ik het iPad 3 formaat eigenlijk soms wat klein vind, plus het stereo speakers concept van de Pro spreekt me wel aan. Maar het zou voor mij wel puur een consumeer apparaat zijn, voor browsen/filmpjes bekijken e.d.,  dingen als tekenen en foto bewerken zal ik er niet echt op gaan doen. Dan is meer dan 900 euro toch wel erg veel... Anderzijds, als ik kijk hoeveel ik mijn iPad nu gebruik is het wel het apparaat dat ik het meeste van de tijd pak om thuis dingen te checken, mijn laptop heb ik misschien een paar keer per maand aan staan, mijn iPad dagelijks een paar uur. Dus tja, keuzes keuzes...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

)p(

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 10, 2015, 23:55:24
@raphie
Ligt eraan wat je ermee doet.
Ik heb aan 64gb niet genoeg bij een pro als Lr mobile gebruik. Ik sync alle foto's die ik maak naar Lr mobile en bewerk die in het vliegtuig. Zelfde met video's. En dan wil ik ook graag mijn films mee natuurlijk.

Heb er zelfs een 64gb USB/lighting stick bij gekocht

Ik vind lightroom mobile heel prettig werken op mijn iPad. Thuis gebruik ik het altijd voor eerste selectie en cropping enzo. Maar juist op reis wil ik eigenlijk alleen een iPad meenemen en dan kan ik mijn RAW files niet aan lightroom mobile toevoegen.

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 11, 2015, 09:35:46
Met Dan Wel de teken functie.
Wat ik nu heb gezien en gehoord verpulverd de iPad pro met Apple pen Bv de duurdere wacoms
Kan niet wachten om het te vergelijken. Net besteld maar alles 1 dag levering behalve de pen ;(
Lijkt me alleen dat je de enorme rekenkracht gaat missen van een desktop als 6000pxls pics wilt gaan bewerken op je ipad pro lijkt me dat die wel wat geheugen en rekenkracht te kort komt voor PS
Of zit ik ernaast als hij je laptop icl wacom kan vervangen is het idd een leuk ding. 
ben je trouwens niet bang dat als hij zo hard moet werken je accu te snel leeg trekt? Sneller dan met beetje surfen en film kijken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

De snelheid van de iPad pro zou zeer snel moeten zijn. Hij kan 3 4k video's tegelijkertijd bewerken dus een 50mp mag geen enkel probleem zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 11, 2015, 08:21:02

Via astropad zou je de volledige versies van ps en Lr moeten kunnen bedienen via een laptop die aan staat PLUS astropad "verpulverd" een Wacom contiuq en adobe gaat daar ook op inzetten en dan ineens word hij niet meer zo duur.
Ben benieuwd naar hoe en wat....dit maakt het wel interessanter.

Erik

Die snap ik niet waarom moet je laptop bij hebben en aan hebben staan als je met ipad pro werkt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on November 11, 2015, 14:27:28
Die snap ik niet waarom moet je laptop bij hebben en aan hebben staan als je met ipad pro werkt
Omdat het een Wacom tekentablet wordt.
Dus een Wacom Cintiq functie krijgt.

Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Vooral hoe gevoelig is de iPad Pro en goed werkt deze als Wacom (tekentablet). Zo ja dan is dit wel een optie naast de Mac. Onderweg heb ik praktisch altijd mijn Mac mee om foto's te bewerken. Het grotere edit werk (zoals composities) gebeurt nu echt alleen thuis (daar ligt mn Wacom).