iPad Pro

Started by sam1909, September 9, 2015, 21:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik koop de iPad Pro

Ja duh!
Nope ik houd het op m'n "oude" iPad
Tuurlijk niet!! Is niks voor mij

sam1909

https://www.youtube.com/watch?v=I2OsEqeG0lk


12,9'

4 Speakers

Nieuwe Apple Pencil/Toetsenbord

A9X


Erik

Eindelijk je tijdschrift lezen op A4 formaat zoals het hoort als je normaal een A4 formaat tijdschrift koopt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

#2
Mooi ding maar hij gaat over de 1000 euro kosten geloof ik, daar heb je ook een MacBook Air voor, dus wel veel geld voor een tablet.
Lees net vanaf 800 euro, dat valt me weer mee.
Ik wil hem eerst wel zien en voelen om te kijken of het wel handig is dat formaat, denk toch dat ik wacht op de volgende gewoon versie (air3 ofzo).

sam1909

Quote from: Kjelt on September  9, 2015, 22:20:27
Mooi ding maar hij gaat over de 1000 euro kosten geloof ik, daar heb je ook een MacBook Air voor, dus wel veel geld voor een tablet.
Ik wil hem eerst wel zien en voelen om te kijken of het wel handig is dat formaat, denk toch dat ik wacht op de volgende gewoon versie (air3 ofzo).

$799,00 32GB in Amerika



pietnoeck

een kopie van de surface pro 3 dus.

Hans47

lekker handig een monitor in je handen hahahahaha
maar tis Apple he, dus hop kopen!!!!!!
ik sla even over heb ff geen 800 euro over voor een hand held touch screen monitor :-)

TopGun2010

Mooi! Maar voor mij te duur.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

bokkes

Quote from: Hans47 on September  9, 2015, 23:10:41
lekker handig een monitor in je handen hahahahaha

Ja maar wel een monitor waarmee je op een normale manier ook een foto mee kunt maken  ;)

Kwabbernoot

Ik vind het wel weer een mooi apparaat. Dat doen ze altijd wel goed. Maar het lijkt wel sterk op een kopie van de MS Surface 3 Pro en/of de Samsung Note Pro. En het dan weer brengen alsof het iets heel nieuws en speciaals is.

Ik snap echter niet waarom ze hier iOS op hebben gezet. Als je werkelijk de pro-markt in wilt, lijkt het mij logischer om hier OSX op te draaien.

Groeten...

MaxxMark

Ze zijn al tijden bezig om iOS met OSX te verenigen. Beiden gaan steeds meer naar elkaar toe. Microsoft had een swing en miss op dat gebied met Windows 8, waarbij ze hoopten dat een overstap naar dual-OS (geschikt voor tablet en voor desktop) mogelijk zou zijn. Helaas pakte dat niet zo goed uit. Ik vermoed dat dat een flinke reden zal zijn geweest waarom apple een dergelijke stap nog niet heeft gedaan.

Je kunt het op ene Surface 3 Pro vinden lijken. Maar je kan het net zo goed op een grote iPad vinden lijken. Of de Surface 3 op een grote iPad. Of welke andere vorm dan ook. Dat iets ergens anders op lijkt doet mijns inziens niet ter zake. Al is ie op het oog identiek aan een ander apparaat, als de manier van werken beter is, waarom niet? Apple doet dat heel vaak. De kat uit de boom kijken, wachten tot ze een moment zien waarop ze verwachten dat de marktpiek het hoogste is, en dan pas instappen met een product dat (veelal) erg goed aansluit bij de dan geldende wensen.

On topic; mooi apparaat. Ik heb er geen doel voor dus vind het niet interessant. Prijsstelling van de iPad Pro vind ik acceptabel. De prijs van de Apple Pencil ($99) en het de Smart Keyboard ($160) vind ik zeer hoog.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kwabbernoot

Quote from: MaxxMark on September 10, 2015, 09:06:53
Ze zijn al tijden bezig om iOS met OSX te verenigen. Beiden gaan steeds meer naar elkaar toe. Microsoft had een swing en miss op dat gebied met Windows 8, waarbij ze hoopten dat een overstap naar dual-OS (geschikt voor tablet en voor desktop) mogelijk zou zijn. Helaas pakte dat niet zo goed uit. Ik vermoed dat dat een flinke reden zal zijn geweest waarom apple een dergelijke stap nog niet heeft gedaan.

Je kunt het op ene Surface 3 Pro vinden lijken. Maar je kan het net zo goed op een grote iPad vinden lijken. Of de Surface 3 op een grote iPad. Of welke andere vorm dan ook. Dat iets ergens anders op lijkt doet mijns inziens niet ter zake. Al is ie op het oog identiek aan een ander apparaat, als de manier van werken beter is, waarom niet? Apple doet dat heel vaak. De kat uit de boom kijken, wachten tot ze een moment zien waarop ze verwachten dat de marktpiek het hoogste is, en dan pas instappen met een product dat (veelal) erg goed aansluit bij de dan geldende wensen.

On topic; mooi apparaat. Ik heb er geen doel voor dus vind het niet interessant. Prijsstelling van de iPad Pro vind ik acceptabel. De prijs van de Apple Pencil ($99) en het de Smart Keyboard ($160) vind ik zeer hoog.

Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Vroeger liepen ze voorop, tegenwoordig zijn ze imho toch wel heel veel aan het kopiëren. Maar het werkt voor hun dus ja, waarom niet.

Groeten...

BernHardN

Quote from: pietnoeck on September  9, 2015, 22:49:47
een kopie van de surface pro 3 dus.

Quote from: Hans47 on September  9, 2015, 23:10:41
lekker handig een monitor in je handen hahahahaha
maar tis Apple he, dus hop kopen!!!!!!
ik sla even over heb ff geen 800 euro over voor een hand held touch screen monitor :-)

Een suface pro is een stuk duurder en kan geen autocad draaien!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Kwabbernoot

Dat is toch gewoon AutoCad 360? Althans dat is wat Autodesk zelf zegt. Waarom zou die niet op de Surface draaien?

Groeten...

BernHardN

Had begrepen dat dit niet op de surface kon draaien en ipad pro de eerste tablet is die het wel kan, las dit ergens op een tablet forum of nieuws site.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Dday

Heb hier Surface Pro3 i5 256 liggen, maar die van mij vliegt de deur uit. Na ongeveer jaar in bezit te hebben gehad. Kan gewoon weg niet wennen aan Windows. Wellicht iPad Pro leuke vervanger. Vermoed van niet, aangezien iOS er opdraait. Zodra beschikbaar in Amsterdam toch maar eens bekijken van dichtbij. Je weet maar nooit.

Kjelt

Quote from: Dday on September 10, 2015, 10:42:29
Kan gewoon weg niet wennen aan Windows. Wellicht iPad Pro leuke vervanger. Vermoed van niet, aangezien iOS er opdraait.
Uhh wat zoek je dan een Linux tablet ?

Dday

Geen behoefte meer aan Linux of Windows machines. Eco systeem is Apple. En daar houdt ik het voorlopig ook op. Dit werkt voor mij persoonlijk het beste. 
Als ik de Surface gebruik dan is dat voor Lightroom of Photoshop. De mobiele app van Lightroom lang niet meer gebruikt. Als dit werkt naar wens dan is de grote iPad een idee. Anders blijf ik bij mijn trouwe vertrouwde rMBP.

MaxxMark

Quote from: Kwabbernoot on September 10, 2015, 09:21:33
Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Vroeger liepen ze voorop, tegenwoordig zijn ze imho toch wel heel veel aan het kopiëren. Maar het werkt voor hun dus ja, waarom niet.

Het is absoluut hoe je er tegenaan kijkt. Ik weet niet hoe je naar 'vroeger' kijkt. Als dat is naar bijvoorbeeld de iPhone introductie. Dan werd dat als revolutionair bestempeld en als iets waarop ze 'vooraan' liepen. Anderzijds kan je ook zeggen dat de mobiele telefoon er toen al best lang was, dat ze veelvuldig hebben gezien wat wel en niet werkt en hoe dat - in hun optiek - beter zou kunnen.

Gaan we nog verder terug dan was het natuurlijk al jaren kat-en-muis tussen Microsoft en Apple.

Wel ben ik het er mee eens dat je bij Apple heel goed merkt dat Steve is overleden. In het begin viel het mee (zn invloed bleef lang na zn dood zichtbaar) maar gaandeweg merkte je steeds meer dat er zaken zijn die Steve nooit zou hebben toegestaan. Het meest prominente voorbeeld vind ik iOS 8. Toen die net uit kwam zat het zo vol met 'rariteiten'. Zaken die  zeer waarschijnlijk nooit geaccepteerd zouden zijn door Steve.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Als ze nu osX erop hadden draaien zou ik in de rij gaan staan.
Nu is het gewoon een grotere iPad.
Voor reizen zou ik dolgraag iets willen waar de NORMALE lightroom en Ps op draaien.
Hoeft niet snel te gaan maar in ieder geval de optie hebben om on the road te bewerken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Het is een iPad, geen Macbook, dus zou heel vreemd zijn als ze er osX op hadden laten draaien. De hardware past daar ook helemaal niet bij, aangezien dit gebaseerd is op ARM en osX voor x86 is. En osX is vooralsnog ook totaal niet geschikt voor touch bediening, dus ik snap deze keuze wel.

Zelf lijkt me de iPad pro wel een mooi ding, ook hoe ze het stereo geluid hebben gedaan is iets waar ik altijd al op heb zitten wachten. Maar ik zou 'm eerst zelf in de praktijk willen vasthouden want ik vraag me af of ie niet te groot is.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

dennism

#22
Quote from: BernHardN on September 10, 2015, 09:38:45
Een suface pro is een stuk duurder en kan geen autocad draaien!

Wat een onzin, de Surface Pro kan zelfs de volledige versie's van Autocad draaien die je ook op o.a. desktops gebruikt daar deze niet afhankelijk is van tablet apps.  Wat wel kan kloppen is dat de Surface Pro de beperkte App versie's van Autocad niet kan draaien daar deze mogelijk enkel voor ARM beschikbaar zijn, maar wie wil er nu een beperkte versie als je ook de volledige versie kan draaien ;-)

Als tegenhanger van de Surface Pro zie ik hem ook niet echt werken, door IOS blijft de productiviteit toch te beperkt vrees ik, daar je gebonden gaat blijven aan "kreupele" app versie's van de bekende programma's. Op deze manier blijft het toch meer een device voor consumptie van content, dan voor content creatie, al lijkt bijv. MS office er wel redelijk prettig op te werken. Al zal het natuurlijk ook van de software developers afhangen, misschien gaan Adobe e.d. wel full versions voor de Pro ontwikkelen wanneer de Pro toch een aanzienlijk marktaandeel gaat behalen. 

Wel is het natuurlijk een mooie verbetering op de bestaande iPad, al weet ik niet of de prijsstelling hem erg populair zal maken, zelfs bij een 1 op 1 dollar / Euro conversie ga je al €800 voor het instap model betalen, €100 voor de Apple Pencil erbij en €170 voor de Keyboard hoes. Toch snel bijna 1100 euro voor een complete iPad Pro instap model, wat vrij duur is voor een niet hybride toestel. En het is nog maar de vraag of ze wel een 1:1 verhouding gaan hanteren, het kan goed zijn dat hij in verhouding nog een stukje duurder wordt hier dan in de US. 

jasjenl

#23
Quote from: dennism on September 10, 2015, 16:44:07En het is nog maar de vraag of ze wel een 1:1 verhouding gaan hanteren, het kan goed zijn dat hij in verhouding nog een stukje duurder wordt hier dan in de US.
Bij de overige iPads doen ze dat wel, dus ik verwacht dat je ook bij de iPad Pro wel het dollarteken kunt vervangen met een euro teken.

Vind het alleen jammer dat je alleen kunt kiezen tussen 32 en 128gb, daar zit meteen een behoorlijk prijsverschil tussen. Had dan liever een tussenmodel met 64gb gezien.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Raphie

#24
Hmm als je alle meuk in de cloud of nas gooit dan heb je zelfs aan 16gb al voldoende.
Ik snap het nooit zo goed waarom iemand 30gb foto's en 30gb muziek meesleept
Of 5 coplete blurays op z'n ipad wil zetten
JBL PRX Power!