iPad Pro

Started by sam1909, September 9, 2015, 21:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik koop de iPad Pro

Ja duh!
Nope ik houd het op m'n "oude" iPad
Tuurlijk niet!! Is niks voor mij

denoontje

Kun je op de pro raw files bewerken en hoe kun je bewerkte files dan weer extern op bijv een hd zetten.

Ik heb nu op vakantie altijd een macbook bij maar dat is toch een heel gesleep qua gewicht. En scherm heeft iets te lage resolutie (wil retina).

Fotos staan nu tijdens vakantie op kaart, laptop en externe hd. Dus 3 locaties. En plaatsen waar ik heen ga is cloud geen optie.

J.A.F._Doorhof

Raw bewerking kan via speciale apps. Maar ik doe dat zelf niet.
Ik gebruik inderdaad CC en Lr.
En waar dat niet kan een MBP maar meestal vinden we wel ergens een plek om voor we vertrekken alles te syncen zodat ik in het vliegtuig kan bewerken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#77
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 22, 2015, 08:42:11
Ik heb een paar reviews geschreven ook over de pencil.
Diep gang is voor iedereen anders. Ik denk dat ik er redelijk diep op inga. De meeste reviews zijn een opeenstapeling van de specs ;)
Dat klopt misschien had ik op meer fotobewerkingen met PS/LR voorbeelden gehoopt op de pro.

Tot hoeverre is de pro nou als een soort wacom tablet te gebruiken op je pc. Ik krijg het idee dat het alleen met apple laptops werkt.
Dat zou de aanschaf wat meer kunnen verantwoorden als ik dan geen wacom meer hoef te kopen.

Of kun je alle PS/LR aanpassingen op je pro uitvoeren nadat je alle raws op de pro hebt gezet en dan weer terug naar de pc sturen voor opslag.
Ik krijg nog steeds mn vinger er niet achter wat nu wel en niet lekker werkt met de pro.

Edit: Frank ik kwam een YT filmpje tegen over fotobewerking met pencil en toen pas herkende ik je, leuk leerzaam filmpje btw.
Zeker zoals jij het gebruikt.
Tegelijk denk ik dat dat alleen goed werkt met astropad software en een Apple computer en ik zelf beter toch een medium size wacom kan aanschaffen (119,-) want een pro en apple laptop wordt wel erg prijzig.
Of je zou de pc ertussen uit moeten kunnen halen en alle PS/LR bewerkingen op de Pro moeten uitvoeren je kan dan wel idd goed zien waar je tekent, een groot voordeel.
Maar daar daar zou ik dan eerst wat voorbeelden van willen zien van mensen die zo werken en er super tevreden mee zijn. Ander voordeel het oogt met een Pro ipv wacom meteen allemaal wat rustiger op je bureau, belangrijk als je bureau onderdeel van je woonkamer is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Bij mij paste het in mijn workflow inderdaad omdat we al Mac hebben.
Heb ook een review van de pencil trouwens op mijn blog.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Even volstrekt offtopic Frank,

Ik zit voor de grap weer eens naar je video's te kijken (Wat zijn die overigens gigantisch in kwaliteit omhoog gegaan in vergelijking met het begin van je video's :D 8) 8))
Nu zit ik naar de video over HSS Nadine te kijken. Zeg je nu dat je geen lichtmeter gebruikt bij die shoots? Op highspeed sync? Nooit gedacht, dat jij nog eens zonder externe meter zou gaan werken ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#80
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 23, 2015, 00:29:39
Bij mij paste het in mijn workflow inderdaad omdat we al Mac hebben.
Heb ook een review van de pencil trouwens op mijn blog.
ik heb zo net toch de medium wacom besteld ik kon hem voor een kwart minder krijgen die kans kreeg ik niet snel meer.
Maar zie jij het als serieuze mogelijkheid om alle foto's op je ipad pro te laden en daar te bewerken net zoals op een pc / mac kan. Ik las dat de mobiele suite niet gelijk zou zijn aan de desktop versie.
maw kan een pro een pc met ips 34inch scherm en een wacom vervangen?
Dan wil ik hem later nog wel eens overwegen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

@christiaan,
Als je de audio luistert bij de video dan hoor je me uitleggen waarom een lichtmeter geen zin heeft bij dit systeem. Door de TL preflash en de cut van de flits door de sluitertijd is er lichtverlies. Dit zit in de camera (hoe hoger de sluitertijd hoe meer verlies). Dit is dus niet te meten ;)

@erik,
Kort antwoord nee.
Iets langer antwoord.
Video bewerking kan volledig op de iPad pro maar fotobewerking beperkt. Er zijn Raw convertors maar dat is heel beperkt en in mijn optiek is de workflow dan niet de moeite waard. Lr mobile werkt perfect alleen is op dit moment het syncen naar de cloud nog een beperkende factor als je traag internet hebt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Klein probleempje opgedoken, loopt vast na het opladen. Komt vast wel een fix voor, wel vreemde bug.
http://nl.hardware.info/nieuws/45930/apple-ipad-pro-kan-mogelijk-vastlopen-na-opladen

J.A.F._Doorhof

Hier nog niet gehad maar is inderdaad met reset op te lossen. En word in nieuwe iOS opgelost. Bug is er al vanaf het begin trouwens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

op www.frankdoorhof.com even een overzicht gemaakt tussen surface pro en iPad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ik word moe van digitale tijdschriften ze begrijpen het maar niet.
Zelfs nu 3 a 4 jaar na 1e ipad slaagt OOR erin me een tijdschrift in digitale editie toe te sturen en het blijken niets anders dan ingescande pagina's. Niks aanpassen aan je weergave apparaat , geen grooot lettertype, geen kader vulling etc, zoals een beetje mobiel website.
Voor 5 euro per uitgave mag je op je mobiel heel ver inzoomen en dan steeds beeld opschuiven. Jammer een gemiste kans.
Gelukkig koos ik voor papier en was dit voor mij gratis maar je zal hier toch geld voor betalen....
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Ik heb kort met de pro gespeeld.
Wat me tegen staat is dat als ik bv nu.nl open dit gewoon twee keer zo groot wordt weergegeven ipv dat ik twee keer zoveel data krijg te zien. Als ik dan dual page mode selecteer verandert de layout van wat ik zag. Zal wel aan de app liggen maar dat was dus echt een major turn off voor mij. Verder mooi apparaat , niet practisch voor in bed  ;D

J.A.F._Doorhof

@Erik,
Kleinere magazines zullen niet de kosten kunnen dragen om aanpassingen te doen zoals jij dat wilt ben ik bang.
Kijk naar de hele grote magazines en ook daar zul je zien dat het hit and miss is.

@Kjelt,
De apps zullen nog aangepast moeten worden inderdaad, zodra dat gebeurt komt het echt tot zijn recht.
Ik heb hem niet voor dat soort dingen maar puur om te tekenen, groter scherm voor bewerkingen en foto's weergeven etc. maar bv safari is ook hit and miss, sommige sites zijn waanzinnig, andere meer een vergrote versie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Wel supersnel ding zeg  :o  volgend jaar in de ipad air 3?
http://www.nu.nl/reviews/4183965/review-grote-ipad-pro-vooral-geschikt-kleine-niche.html

Hanky Panky

Sinds een paar dagen heb ik een pro 9.7 en ik moet zeggen dat met name het geluid een enorme verbetering is ten opzichte van de air. Ik game graag op de ipad en dan valt het op dat het geluid echt veel beter is want nu ook in landscape stereo waarbij de hoge tonen altijd uit de bovenste speakers komen, hoe je de ipad ook houdt. Het geluid kan ook 3 tandjes harder dan op de air.

Het geheel voelt een stukje vlotter aan (niet extreem). Ook het beeldscherm is 'witter' en dat zie je met name als je ze naast elkaar legt met dezelfde app of webpagina open. Dan heeft de air wat 'blauwer' wit.

Ben er blij mee  :smile:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nosoforos

Kan niet wachten op het grote model, versie 2. Wil dolgraag al mijn dossiers en aantekeningen daarop gaan bijhouden. Dat wilde ik 6 jaar geleden al met de iPad 1, maar de techniek was er gewoon nog niet.

raindog

Heeft iemand ervaring met het Apple Smart toetsenbord voor de grote iPad Pro? 

Vanwege het pittige prijskaartje twijfel ik of het niet slimmer is om een Apple Magic Keyboard te nemen. Die lijkt me wat degelijker. Het is hier bedoeld voor af en toe wat documenten en langere emails te tikken. De verlichte toetsen op de Smart zijn wel mooi, maar voor mij niet heel belangrijk. Zijn de twee toetsenborden verder vergelijkbaar in functionaliteit?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

J.A.F._Doorhof

Ik vind zelf de Logitech create een stuk beter. Wel Bulky maar werkt als een laptop
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mario D

Zonet ter vervanging van mijn air2 een PRO 10.5 gekocht.
Geen wereldse verschillen op het eerst zicht.

App's uit de store binnen halen gaat wel supersnel.
Scrollen gaat ook vloeiender en duidelijker.
Zwartwaarde en keuren is wel een groot verschil tegenover de air2.

Juist de lader zie ik dat het nu een 12w (met meer ampère/out) is tegenover een 10w met mijn air.
Maakt dit enig verschil bij het/de manier van opladen.

De batterij op mijn ai2 ging na 3 jaar erg vlug leeg. ( dagelijks opladen)
Dat wil ik nu wel vermijden en de accu zo lang mogelijk "vers" houden.
Wat is nu wijsheid want er is zo veel te vinden hier over op het net.

Kjelt

Quote from: kalimero on November 16, 2017, 15:16:07
Dat wil ik nu wel vermijden en de accu zo lang mogelijk "vers" houden.
Wat is nu wijsheid want er is zo veel te vinden hier over op het net.
Zover als ik weet batterij niet onder de 10-15% lading laten komen, dat is echt slecht voor ze.
Bij laden, omg temperatuur Niet te koud, niet te warm.
Zo min mogelijk laadcycli, oftewel als de batterij op 50% staat wachten tot ie 20% is en dan pas gaan laden (als het kan).

Mario D

Quote from: Kjelt on November 17, 2017, 00:40:36
Zover als ik weet batterij niet onder de 10-15% lading laten komen, dat is echt slecht voor ze.
Bij laden, omg temperatuur Niet te koud, niet te warm.
Zo min mogelijk laadcycli, oftewel als de batterij op 50% staat wachten tot ie 20% is en dan pas gaan laden (als het kan).

Dat is zoals ik het in het verleden al deed dus dan zit het wel goed denkt ik, Tnx.  ;D

Kjelt

Tja als je echt iedere dag laad dan is 3 jaar 1100 cycli en dan zul je inderdaad duidelijk merken dat de capaciteit lager is.
Dit is afhankelijk van het type en kwaliteit van de accu. De meeste consumenten Liion cellen zijn gemaakt voor 700-1000 cycli dan hebben ze nog 70-80% van hun capaciteit over onder optimale omstandigheden.
Ik gebruik naast andere ook nog een iPad3 die is al 5 jaar oud en dan zie je ook dat de batterij indicator niet meer klopt. Normaal loopt deze redelijk lineair leeg zeg maar, maar bij deze oude iPad duurt het dik 3 uur voor hij van 100% naar 60% is gezakt en dan minder als twee uur voor hij op 20% staat.

Erik

Wat ook scheelt is niet meer tot 100% procent laden maar tot 80% dat laatste stukje slijt die verhoudingsgewijs zelfs meerdere malen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mario D

Quote from: Kjelt on November 17, 2017, 12:20:37
Tja als je echt iedere dag laad dan is 3 jaar 1100 cycli en dan zul je inderdaad duidelijk merken dat de capaciteit lager is.
Dit is afhankelijk van het type en kwaliteit van de accu. De meeste consumenten Liion cellen zijn gemaakt voor 700-1000 cycli dan hebben ze nog 70-80% van hun capaciteit over onder optimale omstandigheden.
Ik gebruik naast andere ook nog een iPad3 die is al 5 jaar oud en dan zie je ook dat de batterij indicator niet meer klopt. Normaal loopt deze redelijk lineair leeg zeg maar, maar bij deze oude iPad duurt het dik 3 uur voor hij van 100% naar 60% is gezakt en dan minder als twee uur voor hij op 20% staat.

Eigenlijk was de levensduur dan wel best ok van mijn Air2 gezien de vele laadbeurten.
Bij de Air2 merkte ik inderdaad ook op dat de indicator niet meer(minder) accuraat was dan voorheen.

Een nieuwe battery laten plaatsen was ook een optie, was wel 150€ bij Apple.  :dontgetit:
Dan vond ik het een betere keuze om voor een nieuwe gen iPad te gaan.  :)

Hopjesvla

Tips van de makers zelf:

https://www.apple.com/batteries/maximizing-performance/

Zelf houd ik mijn iDevices altijd vol en hangen ze aan de lader als het kan, compulsive charging syndrome. ;) Ik heb eigenlijk nooit problemen met batterijduur, moet ik bekennen. Voor mij werkt dat prima.