Welke kabel om VGA (DVI) te koppelen met HD-AUX

Started by Spacebass, March 10, 2004, 23:41:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Ik heb een standaaard DVI kabel die je normaliter tussen een (DVI) monitor en een (DVI) VGA kaart kan aansluiten...

Deze past echter niet op de HD-AUX....

Welke kabel moet ik eigenlijk kopen om te kunnen doorllussen?

jaco

Ik heb ooit vga ingevoerd met een DVI-VGA omzetter met daarop een standaard VGA kabel aangesloten. Zo'n omzetter zit vaak bij een Videokaart om een CRT monitor aan te kunnen sluiten op de DVI uitgang.

Maar is een DVI connector neit gestandariseerd ? Dat zou toch moeten passen ?? Je hebt wel I en D verschillen in de connectoren, maar ik neem toch aan dat het chassisdeel beide aan zou moeten kunnen.. (misschien ben ik hierin iets te naief..)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

Dat dacht ik dus ook totdat ik hem aan ging sluiten...de pinnen lijken iets anders geconfigureerd...

Ik wilde nl eindelijk eens wat HD materiaal bekijken op de CRT, maar had ooit begrepen dat je dan iets buitenom moest doorlussen...
Heb jij anders enig idee hoe dit te doen?

J.A.F._Doorhof

Hi,
HD materiaal dat op je PC staat kun je niet door de H3DII routen, dat is voor D-theater of HD sat receivers.
DVI zou gewoon moeten werken.

Wat is er anders ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Ik heb nu bijv een WMV filmpje en dat wilde ik middels mediaplayer bekijken op de PJ...

Kan ik dan dus de DVI uitgang van de VGA kaart direct aansluiten aan de HD-AUX?

J.A.F._Doorhof

Nee,
De lock van de DVI is het probleem, er zit wel een nieuw programma bij de nieuwe drivers waarmee het zou moeten werken, maar ik heb dat niet getest.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Kan je laten weten als het werkt en wat ik dan moet doen om het aan de praat te krijgen?

J.A.F._Doorhof

Hoe graag ik het zou willen (echt waar) de tijd ontbreekt me op dit moment om het goed te testen.
Op zich moet je het bijgeleverde programma draaien welke de PC erin luist dat er een DVI connector aanwezig is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Ik snap er geen hout van....  ik heb een VGA kaart die twee uitgangen heeft die tegelijk gebruikt kunnen worden 1 met VGA en 1 met DVI connector.

Ik wilde dus deze DVI uitgang aansluiten op de HD-AUX, zodat ik mijn desktop en dus ook de mediaplayer kan projecteren...

J.A.F._Doorhof

Sorry, mijn fout.
Dat programmatje is nog niet gereleased, dat wordt binnenkort gepost op het forum.
Dan zou het moeten werken.

Je moet dan je DVI aansluiten op de HD-Aux, een input resolutie selecteren bv 1024x768 en een output resolutie van bv ook 1024x768 het is redelijk makkelijk allemaal.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview