HTPC bouwen. Flirc-SE ontvanger in een Origen s8 case?!

Started by W.Otter, September 5, 2015, 11:29:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Dank voor info. Waarom neem je geen NAS? Werkt erg goed en kun je wegwerken in de meterkast.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

W.Otter

heb al een NAS :D maar heb die schijven nog liggen dus even proberen.. heb inmiddels een paar HDD koelers gekocht die fluisterstil zouden moeten zijn. die ga ik even monteren en kijken wat dat doet.

ik had nog een 60mm fan over die standaard gemonteerd zat, daarmee haalde ik de temperatuur al 8 graden mee nar beneden. dus ik ga die koelers eens monteren en kijken wat dat doet.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

TopGun2010

Als je al een NAS hebt waarom dan deze test? Een htpc moet toch juist zeer stil zijn? Of wil je het voor professionele doeleinden weten?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

CineSmurf

Als ik het goed begrijp gebruik je de twee harddisks voor opslag en gebruike je ze niet altijd, toch?
Is het niet mogelijk om het zo in te stellen dat ze stoppen met draaien als je ze niet gebruikt. Als je dan een film wilt kijken moeten ze even opstarten, maar dat zou niet zo'n groot probleem moeten zijn.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

W.Otter

Quote from: TopGun2010 on September 14, 2015, 22:53:43
Als je al een NAS hebt waarom dan deze test? Een htpc moet toch juist zeer stil zijn? Of wil je het voor professionele doeleinden weten?

omdat het kan  ;)

ik heb 4x2tb harde schijf waarvan 2 in mijn nas en die andere twee zaten voorheen in mijn Dune HD Max en Externe HDD.
dat is niet meer nodig dus heb ik die twee over, er zitten twee HDD bays in de behuizing dus waarom niet gebruiken? dat zou iedereen doen lijkt me. Dan heb ik gewoon wat ruimte om op de HTPC te gebruiken voor zware films etc.

de HTPC is ook super stil, maakt nog geen 20db. De HDD schakelen zichzelf na 5 minuten uit als ze niet gebruikt worden, althans dat zou moeten want dat heb ik zo ingesteld, ik heb alleen niet het idee dat ze dat ook doen. Echter krijg ik vandaag twee koelers binnen dus ik kan weer wat knutselen! Stiekem gaat het daar ook een beetje om  :tounge2:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: CineSmurf on September 14, 2015, 23:04:28
Als ik het goed begrijp gebruik je de twee harddisks voor opslag en gebruike je ze niet altijd, toch?
Is het niet mogelijk om het zo in te stellen dat ze stoppen met draaien als je ze niet gebruikt. Als je dan een film wilt kijken moeten ze even opstarten, maar dat zou niet zo'n groot probleem moeten zijn.

dat heb ik dus ingesteld maar ik heb het idee dat een programma ze toch gebruikt.

Windows/XBMC staat op de SSD enverder staan er alleen Films, Series & Concerten op de HDD's. XBMC zoekt deze films wel op aangezien ik een bron heb gemaakt van verschillende locaties op het netwerk; zowel de NAS als de twee schijven maken daar deel vanuit, misschien dat XBMC contant de schijven bezig houdt.

ach ja, ik ga eens testen of de koelers hun werk gaan doen. mocht het dan nog een probleem vormen dan moet ik maar een 4bay NAS aanschaffen :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CineSmurf

Of even aan laten staan en wachten. Windows was het toch? Misschien is het gewoon indexeren of iets dergelijks en is het straks klaar.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

pameijer

Hoe werkt dat eigenlijk met de optische drive. Plak je een passend plaatje van de Origen aan de LG vast zodat de voorkant er mooi uitziet of werkt het anders?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

W.Otter

Quote from: pameijer on September 15, 2015, 12:10:59
Hoe werkt dat eigenlijk met de optische drive. Plak je een passend plaatje van de Origen aan de LG vast zodat de voorkant er mooi uitziet of werkt het anders?
Exact, het frontje haal je dr af en er is een aluminium frontje meegeleverd en die plak je er zo op. Ideaal
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Ik krijg vandaag een Flirc binnen om te kijken of dit wat is. Ik wordt nog steeds gek van het niet kunnen programmeren van de IRontvanger die bij de kast geleverd was. Ik zie ook dat Flirc een printplaatje heeft voor streacom behuizingen. ik vraag me af of dat in de S8 behuizing ook gaat passen  :coffee:. dus als de Flirc mij kan bekoren ga ik dit eventueel proberen. even het eea opmeten..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

er zitten iig genoeg bevestigingspunten om een beetje te schuiven!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

TopGun2010

Flirc werkt erg goed. Ik gebruik het icm een originele Popcorn Hour À-400 afstandsbediening.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

W.Otter

ik kreeg de Flirc USB niet echt heel lekker aan de praat met de Harmony. Veel toetsen bleken het niet te doen, zoals; back, enter, left direction en de belangrijkste voor mij de uitknop. Ook met wat programmeren lukte het de USB adapter niet om de pc in 1 knop uit te drukken. Vandaag komt de Flirc-SE binnen dus die zal ik eens gaan testen de komende dagen, die zou het wel moeten doen.

Als ik het ook goed begrijp is Flirc wel dé oplossing voor dit soort dingen dus verder kijken heeft voor mij geen zin. ik wil gewoon met de Harmony op aan drukken waarbij alles aangaat en op uit drukken waarbij alles weer afsluit. zo simpel is het in de praktijk dus niet.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik krijg de functionaliteit van de Flirc niet echt aan de praat. De aan/uit knop heeft te veel draden, toch zitten alle draden aangesloten volgens schema, het aan en uit zetten van de pc werkt niet. Daar de originele IR module de pc wel aan zette maar niet uit kreeg met één druk.

ik denk dat ik het voor gezien houdt met het IR avontuur en gewoon de oude er in gooi. ik wordt er  namelijk niet goed van  :coffee:

tevens heb ik ook een probleem met KODI die wil niet opstarten.. iemand enig idee?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

iweinm

Ben aan het kijken voor een gelijkaardige setup in elkaar te steken.
Ik twijfel nog tussen een I3 of een I5.
Met zicht op de toekomst (4K), is de I3 dan nog de beste keuze?
Rotel RMB-1075 . Rotel RSP-1068 . Front: B&W CM 7 . Center: B&W CM Center . Back: B&W CM 1 . LG PK 950

W.Otter

de processor doet niet veel  :tounge: ook niet met 4K dus i3 is meer dan zat. ik heb wel gekeken naar een processor met een beetje een fatsoenlijke iGPU, dat is in de latere series stukken beter (en meer voorkomend) dan oude series. Dit omdat een GPU te veel lawaai maakt in een HTPC.
ik heb nog geen enkel probleem gehad, draait allemaal als een zonnentje  :thumbs-up:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: W.Otter on December 17, 2015, 11:44:53
ik krijg de functionaliteit van de Flirc niet echt aan de praat. De aan/uit knop heeft te veel draden, toch zitten alle draden aangesloten volgens schema, het aan en uit zetten van de pc werkt niet. Daar de originele IR module de pc wel aan zette maar niet uit kreeg met één druk.

ik denk dat ik het voor gezien houdt met het IR avontuur en gewoon de oude er in gooi. ik wordt er  namelijk niet goed van  :coffee:

tevens heb ik ook een probleem met KODI die wil niet opstarten.. iemand enig idee?

[SOLVED] het bleek dat je de POWER button via commandprompt moest instellen... zo'n simpele software leveren bij zo'n product en dan via opdrachtprompt een knop opnemen. maar goed, alles doet het nu en ik kan eindelijk met mijn AB de pc aan/uit zetten en Kodi goed navigeren. eindelijk het IR probleem opgelost!!
ik was er inmiddels ook wel een beetje klaar mee  :tounge2:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

iweinm

Quote from: W.Otter on December 26, 2015, 10:40:57
de processor doet niet veel  :tounge: ook niet met 4K dus i3 is meer dan zat. ik heb wel gekeken naar een processor met een beetje een fatsoenlijke iGPU, dat is in de latere series stukken beter (en meer voorkomend) dan oude series. Dit omdat een GPU te veel lawaai maakt in een HTPC.
ik heb nog geen enkel probleem gehad, draait allemaal als een zonnentje  :thumbs-up:
Zou het dan bv ook voldoende zijn om een Intel Pentium G4500 met Intel HD graphics 530 te nemen? Die is namelijk een pak goedkoper...
Rotel RMB-1075 . Rotel RSP-1068 . Front: B&W CM 7 . Center: B&W CM Center . Back: B&W CM 1 . LG PK 950

W.Otter

Ik denk niet dat t problemen gaat opleveren met het streamen van films op bv xbmc. Het is maar net of je het prettig vind om toekomstbestendig te zijn. Ik weet niet hoelang die processor het bijbeent
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF