A poor man's Kharma

Started by knubbe, August 30, 2015, 20:59:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

#25
ziet er goed uit Tom, je hebt "vlees" genoeg om in te schroeven, 36 mm!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

lynch1979

Heel erg netjes :thumbs-up:
Ben benieuwd hoe ze onder de speakers zullen staan.

knubbe

Ben ook erg benieuwd :)

Ben nog wat onderdelen aan het verzamelen om het compleet te maken en dan moet alles nog zeart worden!

Alleen net gehoord dat het appartement niet door gaat ;(
Zolang ik geen appartement heb wordt er weinig gedaan aan de speakers helaas, heb het idee dat ze er in een hotel niet zo blij mee zullen zijn namelijk :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Contour

Hoezo niet dan? Audio shows zijn toch heel vaak in hotels?  :colgate:

knubbe

Ook productie in hotels? ;P

Hier nog een plaatje van hoe het geheel een beetje moet worden. Alles moet nog zwart gemaakt worden.

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Beetje jammer dat de bouten welke ik wilde bestellen om de spike te bevestigen bij Fabory bijna 20euro per stuk waren.
Maar gelukkig hebben onze vrienden in China een alternatief. Vast een stuk minder degelijk maar maakt voor de toepassing weinig uit !
10 stuks bested voor 30USD incl shipping :) Duurt helaas wel wat langer, haha
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

dan willen we natuurlijk ook zien wat je besteld hebt  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Niet zo heel spannend hoor :) maar xl thumb screw.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

dat wordt wel netjes zo !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dday

Ziet er allemaal al erg goed uit. Poor man wil ik het niet noemen meer creative man's Kharma ;-)

knubbe

Haha in vergelijk met de prijzen van Kharma is het nogal vlug 'goedkoop' te noemen :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Bezig geweest om de onderdelen van de voet mat zwart te krijgen. Had voor Plastidip gekozen.
Leuk spul maar het komt er toch vrij eenvoudig weer af (ik weet het, dat is de bedoeling..).
Alles eraf getrokken en volgende week naar de poedercoater brengen voor een wat definitiever resultaat.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Jaja, er gebeurd hier weer iets!

Heb ze even moeten verhuizen maar nu kan ik er mooi doordeweeks mee aan de slag :)

Eerste laag 2K spuitplamuur aangebracht. Volgende week verder met plamuren, schuren en de volgende laag.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

#39
Wow Tom dit geeft echt beeld op wat je gaat bouwen........
Dit worden echt supermooi.

Mooie topictitels verzin je trouwens  ;)
Je bent je set wel naar een hoog level aan het tillen zo !!  :music: :thumbs-up:

En dat allemaal DIY

chansig

Ze hebben wel wat weg van mij speakers...het slimme neefje ?  :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

michel69

Wow erg mooi gedaan...nu al ;) kan je nagaan als ze af zijn ;D maar komt het nu door de foto of zijn ze echt mega diep?
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

knubbe

Quote from: morca on January  7, 2016, 20:12:10
Wow Tom dit geeft echt beeld op wat je gaat bouwen........
Dit worden echt supermooi.

Mooie topictitels verzin je trouwens  ;)
Je bent je set wel naar een hoog level aan het tillen zo !!  :music: :thumbs-up:

En dat allemaal DIY

Beetje bij beetje gaan we weer de goede kant op! En dan te bedenken dat ik een half jaar geleden alles verkocht had voor de verhuizing :D

Quote from: chansig on January  7, 2016, 20:15:23
Ze hebben wel wat weg van mij speakers...het slimme neefje ?  :D

Gr Hans

Moest toch iets, kreeg maar geen reactie op mn bod ;)

Quote from: michel69 on January  7, 2016, 20:20:40
Wow erg mooi gedaan...nu al ;) kan je nagaan als ze af zijn ;D maar komt het nu door de foto of zijn ze echt mega diep?

Ben bang dat ze echt zo diep zijn :) heb je meteen de reden waarom ik die van Hans in de gaten aan het houden ben. Die zijn stukkie minder lomp.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

mooi zo Tom !!!

zijn ze een beetje netjes, nu kun je het pas echt zien !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

michel69

Quote from: knubbe on January  7, 2016, 20:44:55
Beetje bij beetje gaan we weer de goede kant op! En dan te bedenken dat ik een half jaar geleden alles verkocht had voor de verhuizing :D

Moest toch iets, kreeg maar geen reactie op mn bod ;)

Ben bang dat ze echt zo diep zijn :) heb je meteen de reden waarom ik die van Hans in de gaten aan het houden ben. Die zijn stukkie minder lomp.

Haha dan ga ik het verkooptopic heel goed in de gaten houden als Hans andere speakers heeft staan ;) ;D
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

knubbe

Quote from: michel69 on January  7, 2016, 22:45:49
Haha dan ga ik het verkooptopic heel goed in de gaten houden als Hans andere speakers heeft staan ;) ;D

Want jij hebt ook interesse in die van Hans? Sla je slag, ik jaag toch alleen maar op koopjes  :devil:

Quote from: mijkie on January  7, 2016, 21:19:26
mooi zo Tom !!!

zijn ze een beetje netjes, nu kun je het pas echt zien !!

Nog niks tegengekomen wat nog niet eerder zichtbaar was ! Zien er heel netjes uit alleen blijft het nog wel een werkje ze echt strak te krijgen.



Verder ook de bekabeling besteld  :pompom:
- Van Damme Black Series 6x2.5mm2
- 24x ( :-X) Viablue TS bananen
- Sleeve & krimpkous

Kabel is lastig leverbaar dus laat nog even op zich wachten.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

lynch1979

Spuit / lak je ze zelf of gaan ze naar een spuitcabine?

Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat

knubbe

Quote from: lynch1979 on January  8, 2016, 10:32:03
Spuit / lak je ze zelf of gaan ze naar een spuitcabine?

Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat

Ga het zelf doen :) En heb helaas geen spuitcabine.
Dus aan de slag met een roller en 2K lak. Met voldoende geduld moet er een mooi resultaat te behalen zijn !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

lynch1979

Quote from: knubbe on January  8, 2016, 10:48:39
Ga het zelf doen :) En heb helaas geen spuitcabine.
Dus aan de slag met een roller en 2K lak. Met voldoende geduld moet er een mooi resultaat te behalen zijn !

:thumbs-up: zelf doen blijft ook het leukste om te doen, geeft meer voldoening....althans bij mij werkt dat zo  :D

Geduld is het belangrijkste, hoeveel lagen denk je te gaan doen?

knubbe

Quote from: lynch1979 on January  8, 2016, 10:52:34
:thumbs-up: zelf doen blijft ook het leukste om te doen, geeft meer voldoening....althans bij mij werkt dat zo  :D

Geduld is het belangrijkste, hoeveel lagen denk je te gaan doen?

Klopt helemaal :) En moet mn voldoening toch ergens uithalen gezien Mike ze gebouwd heft  :pompom:

Het idee is nu 2 lagen grondverf en dan beginnen met de laklagen en even afhankelijk van hoe dik het erop gaat verwacht ik 3-4 lagen.
Maar dat kan zomaar wijzigen ergens onderweg :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase