A poor man's Kharma

Started by knubbe, August 30, 2015, 20:59:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerkhoffd

Zeer onder de indruk. Zou willen dat ik zo handig was. Las al een tijdje mee op de achtergrond, maar wat een prachtig resultaat. Hoop dat het net zo goed klinken zal als het er uit ziet.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

knubbe

Iedereen bedankt voor alle reacties! Heel leuk  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Richi

Heb net je topic doorgelezen (nou ja, vooral foto's gekeken) en het ziet er heel strak uit zeg! Ben heel benieuwd hoe de klank je gaat bevallen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinda13

proficiat! Ze zien er fantastisch uit!
" no loss of fine detail "

michel69

Quote from: Pinda13 on March 20, 2016, 11:58:19
proficiat! Ze zien er fantastisch uit!

Ze zien er idd schitterend uit........de grote vraag voor mij iig is klinken ze ook fantastisch? heb je ze al aangesloten en beluisterd Knubbe?

Groetjes Michel
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

knubbe

Dankje.

Nee, ik heb ze jammer genoeg nog niet beluisterd.
De speakers dienen eerst gemeten te worden en ik weet nog niet precies wanneer dit gaat gebeuren.
Begin ook wel enigszins nieuwsgierig te worden :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

AudioEnZo

Ben meer een lezer dan poster, maar in dit geval:  erg fraai werk! Ook zeer benieuwd naar de klank.

knubbe

OK, meten laat even op zicht wachten dus ik dacht laat ik eens alles aansluiten en een eenvoudige crossover instellen...

Tijdje terug de Jungson overgenomen als eindversterker. Bij aankomst bleek dit niet de 1000D te zijn maar de 1000C. De laatste heeft een pre-functie. Intern verder dezelfde eindversterking als de 1000D dus ik hem meegenomen.

Maar nu bij het aansluiten loopt ik toch tegen iets aan. 6x speaker terminals aanwezig, dus dat lukt me nog. Maar nu de signaalkabels.. Er zit een 5.1 analoge input op, maar dus geen 6.1. Terwijl er wel 6 eindversterkers inzitten en de terminals zijn aangegeven met Front Left & Right, Surround Left & Right en Center Front & Surround.

Als ik het goed begrijp kom er dus niet aan uit met de aansluitingen die erop zitten? Wel raar, want ik dus geen enkele manier om 6 eindversterkanalen te gebruiken, ook niet in surround. Dan hadden er net zo goed 5 in kunnen zitten.. Of zit ik er langs? Hoop het, anders weer op zoek naar iets anders.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

BuSpu

5.1 met passieve sub zal destijds de gedachte zijn geweest?

knubbe

Maar er zijn geen speakerterminals gemarkeerd met SW?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

BuSpu

heb je een foto van de terminals ?

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Richi

Dat is inderdaad vreemd: er lijkt een front center en surround center luidsprekeraansluiting op te zitten. Misschien dat er voor die laatste geen aparte ingang op zit, maar dat die alleen uit een digitaal ingangssignaal kan worden aangestuurd?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dirk

er staat op de achterkant toch duidelijk "5.1ch in", dus dan zou ik eens volgende proberen/testen;
1) het signaal wat je op de "c" input hangt komt op de beide center uitgangen tevoorschijn
2) het signaal wat je op de "sub w in" input hangt komt tevoorschijn op je 6e uitgang
3)...anders weet ik het ook niet  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

knubbe

Wat bedoel je met 6e uitgang Dirk? De Sub W out of de LS terminals?

Ik denk dat je met punt 1 gelijk hebt, maar het is dan vreemd dat deze op 2 eindversterkerkanalen uitkomt.

Maar idd maar eens testen wat waar uit komt!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Dirk

de LS terminals
ik zou gewoon op alle RCA ingangen één voor één signaal zetten en met een el cheapo testspeakertje telkens op elke set LS-klemmen luisteren waar & wanneer er output tevoorschijn komt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Dat is wel handiger dan lukraak wat aansluiten inderdaad...  ;D

Maikel_audionerd

Gevonden op ons eigen forum  ::)
"wat de bas betreft is er een LFE uitgang die je kan doorlussen naar bv. een ZAP versterker."
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24882.msg316959#msg316959

Conclusie is volgens mij dat de Sub-in is om het LFE signaal te integreren in de surround mix en Sub-out voor een actieve (versterkte) subwoofer.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

knubbe

Goed speurwerk  :pompom:

Maar dat zou dus inhouden dat ik maar 5 kanalen kan gebruiken, blijf ik echt heel vreemd vinden..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Gewoon een voor een aansluiten.
Je hebt vast nog wel een woofertje die niet op te blazen is. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

#395
OK, wat tijd gehad om verder te onderzoeken.

Ik krijg dus overal netjes geluid uit behalve uit de Surround Center. Die werkt iig niet op de subwoofer input :) Veel andere mogelijkheden heb ik ook niet.

Had ik het al gezegd dat het mij dan onduidelijk is wat dan de functie ervan is? :D

Even opengeschroefd om te kijken of ik daar iets wijzer van zou worden. Veel meer dan dat er draden lopen naar een connector waar iig ook geen Center Surround bij staat..

Iemand nog tips?

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijn M

Helaas kan ik je niet met je versterker helpen. Ik plaats een berichtje zodat dit topic bij nieuwe reacties bovenaan staat  :angel:. Ik heb het topic doorgescrolld en ik moet zeggen dat ik het ontzettend jammer zou vinden als je ze verkoopt. Ze zien er ontzettend goed uit en met een goed filter moeten ze fantastisch klinken!
Dutch & Dutch

knubbe

Hee Martijn, ik zou het zelf ook jammer vinden als ze verkocht zouden worden :) Maar die kans is heel klein. Sterker nog, ze staan ondertussen zelfs al in de woonkamer. Nog geen geluid maar kunnen we alvast even wennen aan het uiterlijk  :pompom:

Zodra ze gemeten zijn haal ik ze sowieso uit de verkoop!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

GOOS88

De surround center word alleen gebruikt met het DTS-ES 6.1 formaat, dus die kan je waarschijnlijk alleen icm de digitale ingangen gebruiken als je geen 6.1 analoog in hebt.

Dit is een iets andere versie van de jungson 1000, die heeft wel een extra analoge input voor de surround center:
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

knubbe

Kijk, weer iets wijzer ! Dat zou idd logisch zijn..

Dat plaatje is van de 1000D, die ging ik ophalen maar toen bleek het de C te zijn.
Toch een groter verschil dan ik had gehoopt ;(

Het grappige is wel dat de inputs in een apart doos zitten welke je er zo uit kan schuiven (zit met een flatcable weer vast).
Ik zou denken dat een ander input doosje het al op zou moeten lossen, maar dat wordt een onmogelijke zoektoch ben ik bang.
Lijkt er op dat ik (weer) op zoek kan gaan naar een 6-ch amp.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase